TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Oasis Tours wycofa się z niedozwolonych praktyk!

Data wysłania: 2005-12-05 13:23 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Znany z wycieczek do Egiptu i Tunezji organizator Oasis Tours został zmuszony do wycofania się z niedozwolonych praktyk przez zmusił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Oasis Tours przegrał z UOKiK proces, następnie odwołał się do sądu, ale przegrał w obu instancjach. Według Gazety Wyborczej Zakazano mu m.in. stosowania następujących klauzul niedozwolonych w umowach z klientami:

  • zmuszania klienta do zapłaty za wycieczkę w złotych, ale według skomplikowanego przelicznika bankowego kursu euro lub dolara,
  • uniemożliwienia klientowi rezygnacji z imprezy bez ponoszenia dodatkowych kosztów w przypadku podniedienia ceny poniżej 10% wartości wycieczki,
  • danie klientowi tylko 3 dni akceptacji zmian w wycieczce,
  • zmuszanie klienta do rezygnacji ze składania reklamacji i walki o odszkodowanie za usługi, których nie ma w programie lub których cena jest obniżona, np. za dodatkowe miejsca do spania w pokoju,
  • zmuszania klientów do akceptacji zakupu ofert typu last minute bez wskazania przez biuro konkretnego hotelu.


Swoją decyzja sąd poparł stanowisko UOKiK, który twierdził, iż powyższe klauzule stawiają klienta w gorszej sytuacji niż organizatora wycieczki.

Oasis Tours odwołując się od decyzji sądu podkreślał, iż omawianych klauzul nie ma w umowach touroperatora już od dwóch lat.

    • Kiedy UOKiK ich zaskarżyl? 

      [2005-12-05 13:23 999.999.999.*]

      Jeśli UOKiK zaskarżył warunki w umowach które już ne obowiązują to jest to jak dla mnie kompletnie bez sensu!! Przecież o to chodzi by zmienić warunki na kożyść klienta! Skoro dwa lata temu zostały zmienione to o co tyle hasłasu??   odpowiedz »

      • Oazis kontra UOKiK 

        [2005-12-15 12:40 999.999.999.*]

        Tu chodzi karę grzywny za stosowanie niedozwolonych praktyk. UOKiK nie obchodzi, ze już nie stosuje się tych praktyk tylko, ze były one stosowane, a w związku z tym jest podstawa do wymierzenia kary.
        Z czegoś muszą się finansować, ew. pokazywać w taki sposób, że są potrzebni i uzyskiwać na ten cel środki państwa (na jedno wychodzi).
        Janusz   odpowiedz »

        • Oazis kontra UOKiK 

          [2008-05-16 17:40 91.94.251.*]

          ja bylam na wakacjach z Oasis i musze przynac ze bylam b.zadowolona!!!   odpowiedz »

    • Oasis ZMUSZAŁ 

      [2005-12-06 10:01 999.999.999.*]

      Ciekawe w jaki sposób Oasis ZMUSZAŁ swoich klientów do zakupu ich oferty. Wydaje mi się, że klient sam podejmuje decyzję, czy chce coś kupić w tymbiurze, a jak mu nieodpowiadają warunki to idzie gdzie indziej. Konkurencja jest bardzo duża.   odpowiedz »

      • OASIS 

        [2005-12-06 17:50 999.999.999.*]

        Zgadzam się cały, ten pożal się Boże UOKIK zapomniał o tym że na polskim rynku turystycznym nie istnieje już tylko Orbis lecz przynajmniej kilkuset touroperatorów i klient ma wybór z usług którego z nich skorzystać. Turysta dobrowolnie podpisuje umowę często w biurze negocjując jej warunki. Więc niech UOKIK tak się nie przejmuje bo może to rodzić podejrzenie że po prostu stara się na siłę udowodnić potrzebę swego istnienia.   odpowiedz »

    • oasis - antyreklama 

      [2005-12-29 15:43 999.999.999.*]

      Nie bede bronic Oasis tak jak moi poprzednicy.
      Im więcej instytucji broniących konsumentów tym lepiej i szczerze mówiąc dziwię się treściom wypowiedzi. Mój tygodniowy pobyt w Tunezji skrócono o 1.5 dnia. Jako przyczynę rezydentka podała zmianę harmonogramu lotów przewoźnika. Ocenę wiargodności tej informacji pozostawim Państwu. Moim zdaniem Oasis wiedział o zmianie jeszcze przed rozpoczęciem imprezy ale z oczywistych powodów nie poinformował klientów.
      Blisko 3 miesiące czekam na zwrot pieniędzy za niewykorzystane świadczenia.
      Przy okazji kilka uwag do hotelu Vinci Alkantara Talassa:
      1. piękna plaża hotelowa to zwały śmierdzących alg i jeżdżące traktory
      2. ogród to wąski pas trawnika za wewnętrzną drogą biegnącą wokół hotelu
      3. obsługa hotelowa - trzykrotna prośba z naszej strony i interwencja rezydentki o należny komplet ręczników - bez rezultatu.

      Oczywiście reklamacja odrzucona z powodu odpowiednich zapisów w umowie!
      G.   odpowiedz »

      • oasis - antyreklama 

        [2006-03-08 14:40 195.117.77.*]

        Jestem bardzo ciekawa ile Pan/Pani zaplaciliscie za przyjemnosc pobytu w tym hotelu? Podejzewam, ze w granicach 1200 zl i chcielibyscie Państwo przechadzac sie po 15 ha ogrodzie botanicznym? Czy jak jezdzicie Państwo nad polskie morze to składacie reklamacje na nieoczyszczone plaze, kamienie, kawalki drewna, itd. w wodzie? Komu tez zalicie sie pisemnie na temat jezdzacych blisko ulicy autobusów, rozwrzeszczanych dzieci bawiacych sie w piasku i halasujacej mlodziezy?
        Co do pozostałych spraw zgadzam się calkowicie.
        I   odpowiedz »

      • oasis - antyreklama 

        [2011-10-31 12:59 78.8.35.*]

        Ja bym chciała by organizator zwrócił mi koszt za niewykorzystane wyżywienie - moja wnuczka nie poleciała na wczasy bo zmarła jej mama.Za bilet samolotowy nie oddadzą pieniążków , ale wyżywienie ?????? też nie ma szans.Tak to już bywa, tylko dlaczego???????????   odpowiedz »

    • Zamknac biuro! 

      [2006-08-18 19:57 83.5.15.*]

      To biuro nie powinno istniec na Polskim rynku gdyż upokarza Polaków swoja ignoracją!Byłam z tym biurem w Egipcie i przezyłam koszmar. Dziwi mnie, że ma koncesje.   odpowiedz »

      • Zamknac biuro! 

        [2008-03-05 12:40 999.999.999.*]

        też się dziwię że tak długo istnieje to biuro na naszym rynku. To skandal!!!!!   odpowiedz »

    • OASIS 

      [2007-10-19 11:31 193.138.140.*]

      Ludzie po co piszecie te bzdury.Jedźcie nad polski Bałtyk,który w porywach ma 20st.C a jest brudniejszy niż morze w Tunezji czy w Egipcie.Osobiście byłem z tym biurem podróży i za marne pieniądze spędziłem z rodziną miłe chwile.Chciałbym aby w Polsce ktoś tak miło odnosił się do turysty jak obsługa w hotelach tych państw.Zaznaczam,że nie jestem pracownikiem w/m biura ani nikt z mojej rodziny.
      Krzysztof- małopolska   odpowiedz »

    • Oasis Tours wycofa się z niedozwolonych praktyk! 

      [2008-05-20 22:01 83.26.229.*]

      jak zwykle Polacy, zawsze narzekają!!! Zapłacą grosze w porównaniu do wypoczynku nad Bałtykiem i jeszcze żle!!! Normalna sprawa!!! Zastanówcie się ludzie nad soba!!! Moze to nie wiena biura tylko nas samych!!! Czas otrzeźwieć!!!   odpowiedz »

    • oasis turs 

      [2008-09-28 11:38 89.174.101.*]

      Byłam z tym biurem w Tunezji, wróciłam 3 tygodnie temu. Nie mam nic złego do powiedzenia na to biuro. Opieka rezydentki bez zarzutów, chętnie służyła pomocą , udzielała rad . Odpowiadała z przyjemnością na zadawane pytania.
      transfery z lotniska oraz z hotelu bez zarzutów. Naprawdę bardzo dobra organizacja, żadnych opóźnień i czekania. W przeciwieńswie do tego, że nie podobał mi się ten kraj, wyżywienie itd.., oprócz wybrzeża, bo jest po prostu piękne. Ale warto choćby dla tej wody i słońca tam pojechać, naprawdę!!   odpowiedz »

    • Oasis 

      [2008-11-12 15:57 80.52.148.*]

      Wróciłem wczoraj z Egiptu. Nigdy więcej nie skorzystam z biura Oasis. Organizacja wycieczek i dodatkowych atrakcji w czasie pobytu jest "pod psem" (np.brak polskojęzycznej obsługi, przewodnik do Jerozolimy tak naprawdę nie wie po co sa przewodnicy). Biuro nie jest zorientowane o warunkach w poszczególnych hotelach i nie potrafi pomóc Polakom na miejscu. Rosjanin jak wkroczył w ostatnim dniu pobytu wskutek skarg swoich wczasowiczów to tego dnia kolacja (nasz ostatni posiłek w Egipcie) była rewelacyjnie (jak na ten hotel) podana i wielodaniowa. Jeśli ktoś jedzie pierwszy raz i ma mało kasy na taksówki oraz jedzenie na mieście oraz nie chce korzystac na miejscu z biur rosyjskich, niech skorzysta z innego biura turystycznego. Ten pośrednik nie powinien istnieć na rynku koncesjonowanym. Wróciłem i tylko tyle zawdzięczam tej firmie.   odpowiedz »

    • OASIS 2010 

      [2010-09-26 23:32 41.230.5.*]

      NIC SIE NIE ZMIENIA - cały czas oszukuja klientów, dzień przed wyjazdem zmienili nam hotel na 5***** , okazało sie , ze w hotelu na 1 dobe przypadkowo nie ma miejca dla 60 osób z Polski - podobnie jak dla grupy z OASIS tydzień wczesniej i 2 dygodnie wcześniej ... - OASIS to regularni OSZUSCI...rezydentka nawet nie weszła z nami do hotelu ... przewał za przewałem .. - NIGDY WIECEJ Z OASIS !!!!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję