Prezes Tui wypowiada wojnę agentom.
Data wysłania: 2012-11-15 15:20 Autor: Czytelnik IP 212.67.150.*
Taki mały cytat z bloga Tui: "Szczególnie ta ostatnia minimalizacja kosztów powiązana z nową regulacją promocyjnych cen per kanał sprzedaży spotkała się z dezaprobatą pośredników turystycznych, czyli sieci agencyjnej. To jest jak najbardziej zrozumiałe - zmniejszenie kosztów sprzedaży po stronie TUI oznacza zmniejszenie przychodów po stronie pośrednika. Z drugiej strony przekłada się to na niższą cenę dla Klienta. Dlatego w niektórych punktach sprzedaży może dojść do sytuacji, w których oferty TUI nie będą polecane Klientom ze względu na zarobek pośrednika a nie ze względu na atrakcyjność produktu. Jeśli będziecie mieć takie poczucie zapraszam do TUI Centrum Podróży lub po prostu na www.tui.pl." Myślę ,że prezes Andryszak przesadził.
Prezes Tui wypowiada wojnę agentom. [2012-11-15 15:24 83.11.108.*] MASAKRA, nie wierzyłem co czytam odpowiedz »
Prezes Tui wypowiada wojnę agentom. [2012-11-15 16:39 87.205.2.*] masakra poprostu! odpowiedz »
Prezes Tui wypowiada wojnę agentom. [2012-11-15 18:27 79.175.252.*] Dziwię się Panu prezesowi, nie wiem czemu nie rozumie, że tak wypowiedzi mogą przynieść więcej szkód niż pożytku firmie w której jest zatrudniony - jeszcze zatrudniony odpowiedz »
Prezes Tui wypowiada wojnę agentom. [2012-11-15 18:38 87.205.2.*] Dlaczego Pan Prezes na prezentacji nie powiedział tego wszystkiego Agentom tylko lakoicznie przez 3 minuty wyśpiewał co było napiasne na slajdzie i po robocie. Łatwo przychodzi kopiowanie przygotowanego materiału trudniej stanąć twarzą i porozmawiać z ludźmi. Po wczorajszej żenującej wypowiedzi Prezesa i zamieszczonym w necie materiale widać że w dobrym kierunku Pan Andryszak firmy nie prowadzi działając przy tym na szkodę branży :( odpowiedz »
Anty agent [2012-11-15 19:48 79.173.49.*] Już od momentu pojawienia się nowych umów i promocji tylko na www i call widać, w którą stronę idzie TUI. Od początku twierdziłem, że podpisanie nowych, bardzo niekorzystnych dla agentów umów z TUI do niczego dobrego nie doprowadzi. Po 8 latach nie podpisałem nowej umowy. Nie sprzedaję już TUI. Wiem, że moją decyzją krzywdy im wielkiej nie wyrządziłem, ale nie dam z siebie robić idioty, a dla Klientów nie będę naciągaczem - który sprzedaje ofertę drożej niż sam TUI, czy nie może dać Klientowi kanapek w samolocie, czy parkingu (bo to Klient dostanie w call).. Bardzo przykrym jest fakt, iż TUI tak się wypowiada o agentach, dzięki którym na rynku polskim się rozwinął. Rynek jest inny. W wielu przypadkach to Klient decyduje - nie sprzedawca. Skoro TUI tak bardzo boi się czarnego PR, który zrobią mu teraz (niewątpliwie) agenci - broni się jak umie. Używa rzeczowych i dla Klienta zrozumiałych argumentów. My jesteśmy na pozycji straconej - bo po prostu żerujemy i na Klientach i na TO.. Nie ma znaczenia, że obsługujemy Klientów, przygotowujemy oferty, załatwiamy parkingi, wizy itp. Po prostu żerujemy. Skoro takie jest podejście TUI - cieszę się, że zerwałem współpracę. Mam nadzieję tylko, że całość rynku nie ucierpi za bardzo na tej niepotrzebnej wojence (w którą otwarcie właśnie zostali wciągnięci Klienci). Gratuluję TUI - błyskotliwości i wyrachowania. odpowiedz »
Prezes Tui wypowiada wojnę agentom. [2012-11-15 22:12 85.221.165.*] Pytanie o rolę i zadania jakie pełni Agent w całym procesie obsługi Klienta determinuje ocenę, zarówno szans na przetrwanie, jak i działania TUI. Oni, metodycznie przycinają sieć do "sprawnych wykonawców nałożonych nań targetów" przy jak najmniejszym ryzyku i koszcie, licząc, że mimo wszystko masa i tak pozwoli im : a/sterować sprzedażą na stratach dla ich minimilizowania b/ przejąć od buntujących się Agentów Klientów mamiąc ich dodatkowymi rabatami (wszak mają ich namiary) a potem.... to albo klient ucieknie do innego, tańszego lub bardziej agresywnego, albo zostanie w infolinii za kilka proxcent taniej. Tak źle, tak niedobrze odpowiedz »
Prezes Tui wypowiada wojnę agentom. [2012-11-15 23:32 77.114.14.*] Stawiam 1000 PLN na to, ze Andryszak nie wytrwa do konca 2013 a sprzedaz TUI znacznie spadnie. Nie znam ANI JEDNEGO agenta, ktory jest zadowolony ze zmian i ktory nadal jak gdyby nigdy nic bedzie nadal sprzedawal TUIasow. Gra Andryszaka jest bardzo ryzykowna i nie przyniesie efektow, o ktore mu chodzi. Klienci oczywiscie odwroca sie od agentow i kupia taniej w necie, ale potem przyjda do Itaki czy innego Neckermanna bo beda wiedzieli, ze Pani Gosia albo Pan Pawel doradza lepiej. A Szwedzi bedacy w zarzadzie TUI PLC robia ogromny blad bo chca rekami Andryszaka wdrozyc sciezke brytyjska i skandynawska i wydaje im sie, ze caly ruch przeniesie sie do netu.. a tak niestety w Polsce jeszcze pare lat nie bedzie. Andryszak straci agentow bardzo szybko, a kolejny nowy prezes bedzie baaaaardzo dlugo probowal odbudowac zaufanie do TUI. I juz nawet nie jestem zly na Prezesa, stracimy przez niego mase kasy, ale rozumiem, ze trzyma sie planu wyeliminowania agentow i jest w tym wyjatkowo konsekwentny. Dla mnie firma TUI juz nie istnieje, mimo kilkunastu lat pracy z nimi. Bede robil wszystko, aby ich nie sprzedawac. odpowiedz »
Prestiż i marka na infolinii [2012-11-16 07:28 95.48.153.*] Kim jest w Polsce Klient TUI? Oczywiście przede wszystkim jest to osoba, która kupić musi sprytnie i najtaniej jak się da. To jednak nie wszystko. Klient TUI w Polsce musi być także dobrze obsłużony. W swojej karierze przerabiam często takich, którzy po zakupie wycieczki piszą jeszcze 10 maili i wykonują do mnie 10 telefonów (oczywiście nie mam do nich pretensji - po prostu chcą wszystko wiedzieć - a ja jestem od tego aby im wszystko wyjaśnić). Proszę mi powiedzieć komu Klient TUI zada te wszystkie pytania i kto na infolinii będzie się przejmował odpowiedziami na nie - skoro wycieczka jest już sprzedana? Klienci sami zrozumieją. Po prostu trzeba im dać na to czas. Myślę, że nie mamy się czego obawiać. W call i tak będą ludzie kupować zawsze, ale polski rynek nie jest gotowy na całkowite przenosiny do Internetu. Tak sobie jeszcze myślę. Po co ja (my) się tu wypowiadamy i zdradzamy swoje poglądy. Niech wielki TUI działa zgodnie z planem. Nie przeszkadzajmy mu. odpowiedz »
Prestiż i marka na infolinii [2012-11-16 09:01 62.21.84.*] Tu nie chodzi o podejmowanie kroków, które miałyby zaszkodzić TUI.Dla mnie nie do pojęcia jest język jakim posługuje się Prezes Andryszak. Normalnie Gomułka z paranoicznym widzeniem wszędzie ludzi działających przeciw niemu.Może on już widzi,że sprzedaż spada i szuka winnych- a najłatwiej zaatakować agentów?Przecież prezes nie mógł podjąć jakiejkolwiek błędnej decyzji- to wszystko robota tych lichwiarzy- pośredników, syjonistycznych agentów. odpowiedz »
Prestiż i marka na infolinii [2012-11-16 16:14 83.5.111.*] tak, klient kupi przez call center a potem przyjdzie do biura agencyjnego, żeby mu wszystko wyjaśniło. Juz tak bywało odpowiedz »
Prestiż i marka na infolinii [2012-11-17 16:44 87.207.21.*] zgadzam się, Pan Andryszak nas prowokuje , a my piszemy..... proponuję pomilczeć!!!!! Po co ma wiedziec co nam po głowie chodzi! odpowiedz »
Prestiż i marka na infolinii [2012-11-17 19:08 62.21.84.*] Pan prezes pisze,że dla kasy jesteśmy w stanie oszukiwać klientów, a my mamy siedzieć cicho i pozwalać mu na to,żeby nas obrażał? Szkoda,że nie stać go na blogu TUI na zwykłe "przepraszam"- zamiast tego woli usunąć wszystkie wpisy pod swoim artykułem. Tak jak ktoś już pisał wczesniej, czekam na hasło
"Agenci na Madagaskar". odpowiedz »
Blog tui [2012-11-16 23:55 79.173.49.*] Z bloga tui zniknęły komentarze.. odpowiedz »
Prezes Tui wypowiada wojnę agentom. [2012-11-17 07:56 46.170.84.*] Salony własne generują wieksze koszty niż prowizja agenta. Chyba nie policzyli tego jeszcze.... odpowiedz »
Prezes Tui wypowiada wojnę agentom. [2012-11-18 09:57 83.7.197.*] katalogi TUI u mnie z półek juz zniknęły. W Merlinie równiez odznaczyłem tego touroperatora by sie nie pojawiał. Oczywiście jak ktoś przyjdzie i będzie drążył że tylko z Tui to wyciągam katalogi spod lady:) odpowiedz »
|