TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

TUI, BA, LH i easyJet na czarnej liście

Data wysłania: 2012-11-07 12:43 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Decyzją Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, wszystkie linie lotnicze należące do wspólnoty oraz lądujące i startujące na jej obszarze są zobowiązane wypłacić odszkodowania za opóźnione loty. Wyjątkiem jest sytuacja, w której samolot nie wystartował punktualnie z przyczyn niezależnych od przewoźnika.

W myśl orzeczenia Trybunału podróżni powinni otrzymać materialne zadośćuczynienie za wszystkie opóźnienia w podróży, powyżej trzech godzin. Od teraz pasażerowie mogą liczyć na rekompensatę w wysokości 250-600 euro.

Ponadto, jak orzekł Trybunał, pasażerowie opóźnionych lotów mogą powoływać się na to prawo, w sytuacji gdy z powodu opóźnienia ich lotu ponoszą taką samą stratę czasu, czyli gdy docierają na miejsce docelowe co najmniej trzy godziny po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu.

Decyzja Sądu to konsekwencja wielu przypadków nadużywania bezkarności począwszy od przewoźników lotniczych a skończywszy na biurach podróży. Na czarnej liście Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości znaleźli się: TUI, British Airways, Lufthansa, easyJet oraz IATA.

Firmy te zwróciły się do wymiaru sprawiedliwości Zjednoczonego Królestwa, w związku z odmową ich wniosku dotyczącego uchylenia obowiązku wypłaty odszkodowania pasażerom opóźnionych lotów. Jednym słowem chciały się wymigać od konieczności wypłaty zadośćuczynienia poszkodowanym pasażerom.

Dyrektywa to również wynik ostatnich wyroków przeciwko liniom lotniczym np. Air France, które w praktyce nie dawały solidnych podstaw do egzekwowania swoich praw przez pasażerów.

Nowe orzeczenie to poprawka naniesiona do istniejącej już dyrektywy Trybunału, w której zabrakło klarownego zdefiniowania okoliczności, które uprawniają do otrzymania rekompensaty przez podróżnych, których samolot został opóźniony. Teraz pasażerowie feralnych lotów będą mogli łatwiej ubiegać się o odszkodowania od przewoźników lotniczych.

    • Odszkodowania dla pasażerów i klientów biur podróży 

      [2012-11-07 12:43 83.9.124.*]

      a IATA to nowa linia lotnicza?????   odpowiedz »

    • Odszkodowania dla pasażerów i klientów biur podróży 

      [2012-11-07 12:57 89.214.250.*]

      3 h to bardzo duzo. W Hiszpanii, jezeli szybki pociag (AVE) spozni sie ponad 13 minut, nastepnego dnia w kasie mozna odebrac 100% ceny biletu.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję