Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwana specjalistka d/s turystyki...
- REZYDENT HOTELOWY - KRETA / GRECJA
- specjalista ds. turystyki - TOMASZÓW MAZOWIECKI
- REZYDENT TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów - Gdańsk
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
Forum grupa: Biura turystyczne
Czy Fly.pl to czarna owca?Data wysłania: 2012-10-04 15:18 Autor: Czytelnik IP automatAktualność z dnia 2012-10-04: Promocja Fly.pl w serwisie zakupów grupowych budzi wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród innych agentów. Uważają, że taka praktyka psuje im rynek. Jednogłośnie opowiadają się za wprowadzeniem jednolitego systemu dla każdego agenta, niezależnie od jego wielkości. Dawanie rabatów, zgodnie z umową agencyjną powinno się kończyć grzywną, jednak touroperatorzy tego nie robią. Samowolni sprzedawcy są praktycznie bezkarni. Robią to na co mają ochotę. - Tego typu, propozycje są zawsze kontrowersyjne. W przeszłości wielu agentów próbowało już podobnej praktyki, co spotykało się z ostrą krytyką innych agentów jak i samych touroperatorów. Touroperatorzy nie zezwalali na taką praktykę. Mało prawdopodobne aby Fly.pl nie wiedziało tym. Być może coś w tej kwestii się zmieniło... ? Być może w jakiś sposób Fly.pl wynegocjował sobie z touroperatorami, że może to robić? - powiedział przedstawiciel TravelOne.pl - To co wzbudza moje zainteresowanie to fakt, że wykorzystanie grouponu dotyczy oferty ze strony: www.wczasy.fly.pl a nie ze strony głównej serwisu www.fly.pl. Być może jest to jakaś skuteczna luka w umowie agencyjnej? Generalnie mam wrażenie, że nie wszystkie oferty się tam wyświetlają, w porównaniu do strony głównej serwisu oraz systemu merlinx. Warto zauważyć, że strona www.wczasy.fly.pl to tak naprawdę nic innego jak podpięta wyszukiwarka merlinx, w zasadzie bez żadnych dodatkowych treści... Może więc są tam "podpięci" tylko niektórzy touroperatorzy? Trudno to jednoznacznie ocenić, bez głębszej analizy. Nie zmienia to jednak faktu, że tego typu praktykę należy potępiać - skonkludował. Z kolei Travelplanet.pl zwraca uwagę na fakt, iż na chwilę obecną sprzedały się 32 kupony (4.10.2012, godzina 13.00) po kliku dniach promocji, a to jest chyba najlepszy komentarz. Wcześniejsze działania Fly.pl oraz Wakacje.pl na Grouponie generowały do 4000 sztuk sprzedanych voucherów. Ta ogromna dysproporcja pokazuje, że świadomość klientów co do zakupów grupowych w turystyce zmienia się. Klienci stawiają na pewność oferty i wiarygodnych partnerów. - W sezonie 2012 to właśnie Fly.pl obok Groupona przodował wśród agentów internetowych w sprzedaży bankrutujących biur, pomimo zapewnień prezesa Fly.pl Macieja Nykiela z dnia 5 lipca 2012 o wnikliwym sprawdzeniu wiarygodności partnerów. Sądzę, że tej kwestii świadomość konsumentów również rośnie - kontynuuje Travelplanet.pl. Natomiast Wakacje.pl, agent, który sam korzystał z tej formy promocji (można o tym przeczytać w artykule Wakacje.pl daje zniżki!) nie chce komentować całego zajścia - Te działania to indywidualne akcje marketingowe prowadzone przez Fly.pl, dlatego nie będziemy wypowiadać się w tym temacie. Z naszej strony możemy jedynie powiedzieć, że braliśmy jednorazowy udział w podobnej akcji zorganizowanej wspólnie z zakupami grupowymi i na chwilę obecną nie zamierzamy jej powtarzać. Prezentowane na Wakacje.pl, EasyGo.pl oraz Last-Minute.pl oferty specjalne przygotowywane są na bazie promocji touroperatorów, z którymi współpracujemy - powiedziała rzeczniczka Wakacje.pl. W podsumowaniu, zamiast pisać długie elaboraty na temat kto ma rację a kto nie, warto jedynie zacytować agentów, którzy piszą np. "Mam nadzieję, że coś się w naszej branży zmieni, bo już za duży bałagan w naszym środowisku istnieje... " oraz "Tonący brzytwy się chwyta!". Z naszej strony obiecujemy kontynuację tematu. Chętnie bowiem poznamy zdanie touroperatorów w tej kwestii.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyWarszawa: otwarto Izraelskie Rządowe centrum Turystyki
Katastrofa w Egipcie - nowe fakty
Rynek sprzedaży biletów lotniczych - co nas czeka w 2012
Touroperator kończy działalność
Dominos Pizza podbija polskie duże miasta
Niemiecka branża turystyczna na plusie
Zbliżają się Targi Wypoczynek 2012
Anglia przeżywa najazd irlandzkich bankrutów
Kraków doceniony przez Holendrów
Złote Wizy Turystyki - Wybierz Laureatów
Frustracje pasażerów linii lotniczych
Ryanair składa obietnice i przedstawia zmiany
Mercure gwarantuje gościom dobrą obsługę
Jelenia Góra: I Puchar Polski w Grillowaniu im. Macieja Kuronia
melia las antilas, varadero,styczeń, itaka?????