TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Baza turystyczna

Rezerwacje telefoniczne, czyli jak nie jechać na wakacje

Data wysłania: 2012-09-06 14:52 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Większość Polaków rezerwuje noclegi wakacyjne przez telefon. Rozmowa telefoniczna daje tylko złudne poczucie kontroli, a w rzeczywistości może skutkować problemami zarówno dla klienta jak i właściciela obiektu noclegowego.

Niemal 80%* badanych podczas ostatnich wakacji rezerwowało nocleg telefonicznie, bezpośrednio u właściciela obiektu. Termin oraz koszt pobytu często ustalany jest telefonicznie - bez żadnego pisemnego potwierdzenia. Po przyjeździe z rodziną może okazać się, że nasz pobyt został źle zanotowany. Zaskoczyć nas może również niespodziewanie wysoka kaucja, płatna pościel, miejsce parkingowe - a to tylko część dodatkowych opłat, które mogą nam zostać doliczone bez wcześniejszego poinformowania nas o tym.

"Wybrałam się z mężem i dziećmi nad morze, gdzie zarezerwowaliśmy nocleg w kwaterze znalezionej w sieci. Po przyjeździe okazało się, że właściciel pomylił daty naszego przyjazdu i dom był już wynajęty. Musieliśmy spędzić cały dzień na szukaniu alternatywy, nawet w miejscowościach położnych kilkanaście kilometrów od miasta. Po całym dniu podróży było to bardzo męczące, zwłaszcza dla dzieci" - mówi Monika Nawrocka, która w zeszłym roku wyjechała na wczasy do Kołobrzegu.

Na rezerwacjach telefonicznych cierpią również właściciele obiektów. Wiele jest sytuacji, w których wczasowicze w ostatniej chwili rezygnują z wynajmu, pozostawiając właścicieli z pustą kwaterą w kluczowym okresie.

"Sezon wakacyjny to dla nas jedyny moment żeby zarobić. Turyści jednak często zmieniają zdanie w ostatniej chwili przez co np. w zeszłym roku straciłem 2 tygodnie wynajmu." - mówi Krzysztof Dąbrowski, właściciel pensjonatu w Mielnie.

Alternatywą, która chroni obie strony są systemy rezerwacyjne umożliwiające dodawanie swoich obiektów oraz prostą rezerwację odpowiedniego domu czy apartamentu wakacyjnego. W razie rezygnacji kupującego, gospodarz otrzymuje częściowy zwrot kosztów sięgający nawet 80% wartości rezerwacji, w zależności od daty zgłoszenia anulacji.

    • Uwaga na rezerwacje telefoniczne 

      [2012-09-06 14:52 91.238.107.*]

      W ostatnim czasie na rynku pojawił się darmowy system rezerwacji ResGo.pl, który umożliwia bezpłatne zarządzanie dostępnością pokoi oraz publikowanie ofert specjalnych na stronie hotelu czy pensjonatu.
      Swoją funkcjonalnością dorównuje droższej konkurencji, a także oferuje kilka nie dostępnych u innych funkcji.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję