TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Izba Turystyczna ostrzega przed Grouponem

Data wysłania: 2012-09-06 10:38 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
W ostatnich miesiącach pojawiły się sprzeczne głosy w sprawie sprzedaży ofert turystycznych na portalach zakupów grupowych.

Prezes Wielkopolskiej Izby Turystycznej, Włodzimierz Kolat ostrzega jej członków przed biurami podróży obecnymi na Grouponie. Poniżej fragment listu, który niedawno ujawniły Wirtualne Media.

Zarząd WIT wyciągnął następujący wniosek: że wszystkie upadłe w tym sezonie biura handlowały w ostatnich swoich dniach ofertami na Grouponie. Jest to swoisty ‘odkurzacz’, ściągający pieniądze z rynku i klientów". "Dlatego sugerujemy uważne przyglądanie się touroperatorom, z którymi współpracujecie - jeżeli prowadzą sprzedaż również na wspomnianym Grouponie, sugerujemy zerwanie z nimi umowy agencyjnej - co zabezpieczy Was i Waszych klientów" - dodał, zaznaczając, że "dotyczy to przede wszystkim touroperatorów organizujących imprezy w oparciu o samoloty i czartery."

Rzecznik Serwisu w Polsce, Artur Bednarz podkreśla, że na dziesięć biur, które upadły w ostatnim czasie Groupon zamieścił oferty tylko trzech.

Prezes Izby wymienia też podmioty, które jego zdaniem wzbudzają najwięcej podejrzeń. Jednocześnie przyznaje, że chodzi głównie o dobro klientów Nasze ostrzeżenie dotyczy przede wszystkim firm oferujących czartery i wycieczki lotnicze, sprzedających na Grouponie swoje produkty po dumpingowych cenach. Często są to nowe na rynku podmioty, które tylko w ten sposób są w stanie wyprzedać miejsca na swoich wycieczkach. Nie należy im ufać - mówi Kolat.

Praktycznie od początku istnienia serwis zawiera umowy z touroperatorami, jak mówi niemożliwym było przewidzieć wspomniane bankructwa. Ponadto, tak jak w przypadku Alba Tour, Groupon zapewnił poszkodowanym klientom odpowiednią rekompensatę. Obecnie serwis współpracuje z około 50 biurami podróży - trudno z góry zakładać, że wszystkie są, tudzież będą bankrutami.

Małgorzata Cieloch z UOKiK sugeruje, że jeśli Groupon czuje się pokrzywdzony komunikatem wydanym przez WIT, niewykluczone, że sprawa trafi na wokandę.

    • Groupon - w czym tkwi haczyk? 

      [2012-09-06 10:38 178.36.29.*]

      jeśli grupon chce tak ręczyć za te 50 biur , z którymi współpracuje to niech poda ich nazwy. niech udowodni gdzie jest zysk takiego biura jeśli sprzedaje z ponad 50% upustem większość swoich miejsc.   odpowiedz »

    • Groupon - w czym tkwi haczyk? 

      [2012-09-06 11:04 83.10.63.*]

      DOPIERO TERAZ ???

      GRUPON i inne (warto Pamiętać że jest cała masa naśladowców) rozwalają rynek od ponad ROKU ! Przy całkowitej obojętności branży z Hura optymizmem MEDIÓW   odpowiedz »

    • Groupon - w czym tkwi haczyk? 

      [2012-09-06 11:23 83.23.181.*]

      WIT nie ostrzega przed Grouponem, tylko przed biurami, które próbują w ten sposób "opchnąć" imprezy turystyczne w "super" nieistniejących cenach...wystarczy umieć czytać ze zrozumieniem   odpowiedz »

      • Groupon - w czym tkwi haczyk? 

        [2012-09-06 14:46 149.156.22.*]

        No, ale w rzeczywistości to wyjdzie na to samo! Dziwne, że wiele firm daje się złapać na takie bezsensowne warunki - olbrzymie zniżki i do tego jeszcze spore prowizje dla serwisów... oj, przecież dużo lepiej samemu promocję zrobić (w stylu drugi za pół ceny, albo trzeci gratis) i rozpowszechnić info w prasie lokalnej, albo na fejsie...   odpowiedz »

        • Groupon - w czym tkwi haczyk? 

          [2012-09-07 09:53 31.178.126.*]

          I właśnie o to rozpowszechnianie idzie. Groupon ma w swojej bazie kilka milionów klientów, zapewnia szybkie, doskonałe dotarcie z informacją o promocji do rzeszy potencjalnych klientów. A prasę to teraz chyba tylko emeryci czytają... Ogłoszenia w lokalnych gazetach można sobie dawać i dawać, wydać mnóstwo pieniędzy i nic z tego nie wyniknie. Co do Facebooka, to też nie przesadzałabym z efektywnością. Cztery procent z osób, które otrzymały wiadomość zapamięta ją jakoś. Z nich 1 procent kupi. Policz sobie , ile sprzedaż przy takiej promocji.   odpowiedz »

    • Groupon - w czym tkwi haczyk? 

      [2012-09-06 22:21 178.43.205.*]

      WYGODA TRAVEL Sp. z o.o., VIVALDI, Gandalf Travel , Viator, ZU s.c. to najczęściej pokazywane oferty z ostatnich tygodni, poczekamy zobaczymy   odpowiedz »

    • Groupon - w czym tkwi haczyk? 

      [2012-09-08 00:33 83.22.121.*]

        odpowiedz »

    • Groupon - w czym tkwi haczyk? 

      [2012-09-08 00:35 83.22.121.*]

        odpowiedz »

    • Groupon - w czym tkwi haczyk? 

      [2012-09-08 00:42 83.22.121.*]

      Nie miejcie pretensji do Groupona. Przecież to internetowa "dojarka" i z tego statutowo żyje. Nie można im nic zarzucić poza bzdurnymi zapewnieniami, że dbają o interes Klienta a przecież nie są firmą non profit i o zwrocie pieniędzy klientom w związku z bankructwami biur podróży można tylko pomarzyć.
      Gratulacje należą się WIT-owi za to, że jako pierwsza instytucja oficjalnie przestrzega przed biurami korzystającymi z usług Groupona i prawnie Groupon może im za to "nagwizdać".   odpowiedz »

      • Groupon - w czym tkwi haczyk? 

        [2012-09-09 17:01 31.178.126.*]

        A czego tu gratulować? Co to za sukces? Odkryli coś nowego?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję