TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Turystyka zagraniczna przyjazdowa

Polska promowała się na WTM 2005 w Londynie!

Data wysłania: 2005-11-25 15:26 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
W dniach 14-17.11.2005 r. w Londynie odbyły się międzynarodowe targi turystyczne World Travel Market - jedna z największych i najbardziej znaczących imprez turystycznych w Europie. Targi te z założenia mają charakter branżowy - są więc miejscem spotkań i negocjacji międzynarodowych firm.

Na tegorocznej imprezie Polska promowała się pod hasłem "Spotkajmy się w Polsce" na 243m2 powierzchni wystawienniczej. Stoisko polskie już po raz trzeci było skonstruowane modułowo - promowały się na nim zarówno organizacje i regiony, jak i polskie hotele i organizatorzy turystyki.

Podobnie jak w latach ubiegłych polskie stoisko zostało bardzo wysoko ocenione zarówno przez samych wystawców jak i przez odwiedzających targi gości. Mówiąc o nim podkreślano przede wszystkim jego nowoczesność i przestronność, ale również funkcjonalność.

W ramach polskiego stoiska narodowego swoją ofertę prezentowały:
- organizatorzy turystyki przyjazdowej:

  • Polskie Biuro Podróży ORBIS Sp. z o.o.
  • Furnel Travel International,

  • Mazurkas Travel,
  • Travel Projekt,
  • CB International,

  • Travel Bank,
  • Biuro Turystyki Aktywnej Kompas,
  • biuro podróży TRIP Zakopane,
  • Intercrac,
  • Jan-Pol,
  • Orbis Travel Kraków,

  • Orbis Travel Zakopanr,
  • Mega Travel.

- hotele i sieci hotelowe:
  • Grupa Hotelowa ORBIS S.A.,
  • Hotel Bursztynowy Pałac,
  • Morskie Centrum Odnowy Biologicznej Promenada,
  • Przedsiębiorstwo Turystyczne Łódź,
  • Hostel Service,
  • Hotele Holiday Inn Kraków, Wrocław, Gdańsk,

  • PUHiT (Hotele Start),
  • Hotel Qubus.

- atrakcje turystyczne:
  • Kopalnia Soli Wieliczka - Trasa Turystyczna

- inne:
  • Miasto Kraków,
  • Miasto Gdańsk,
  • Miasto Wrocław,
  • Miasto Łódź,
  • Dolnośląska Organizacja Turystyczna,
  • Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna,
  • Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego,
  • Małopolska Organizacja Turystyczna,
  • Stołeczne Biuro Informacji i Promocji Turystycznej,
  • Samorząd Województwa Mazowieckiego.


Podczas targów zwiedzający polskie stoisko najczęściej pytali o Polskę ogólnie - o jej położenie, klimat, pogodę, infrastrukturę drogową, miejsca godne odwiedzenia, polską kuchnie i szeroko rozumianą gastronomię oraz o dostępność tanich linii lotniczych w Polsce.

Zainteresowanie zwiedzających budziła:
- turystyka kulturowa i pobyty w polskich miastach (Kraków, Warszawa, Poznań, Wrocław, Łódź, Szczecin, Rzeszów oraz w mniejszym stopniu inne polskie miasta),
- oferty dla turysty indywidualnego,
- turystyka motywacyjna,
- uzdrowiska i SPA
- turystyka młodzieżowa,
- turystyka aktywna
- pakiety weekendowe
- incentive.

Stoisko polskie odwiedzali głównie touroperatorzy i biura podróży. Zanotowano także zwiększone zainteresowanie stoiskiem dziennikarzy brytyjskich, którzy byli najbardziej zainteresowani wypoczynkiem w dużych miastach (Kraków, Warszawa) i ciekawymi imprezami masowymi.

Zaskakujące na londyńskich targach było wzmożone zainteresowanie polskim stoiskiem narodowym hinduskich i arabskich touroperatorów chcących dowiedzieć się więcej o turystyce przyjazdowej do Polski (pobyty w dużych miastach i uzdrowiskach/spa).

    • Polska na WTM 

      [2005-11-25 15:26 999.999.999.*]

      Miałam okazję brać udział w tym roku w WTM. Moim zdaniem polskie stoisko było jednym z najnudniejszych stoisk na tych targach. Te smutne miny wystawców, bardzo mało atrakcji mogących przyciągnąc uwagę odwiedzających. Mnie się to nie podobało. Owszem, było przestrzennie, ale tą przestrzeń trzeba jakos zagospodarować, tak aby przyciągnąc jak najwieksza rzeszę odwiedzających, a tego sam jeden pan rzeźbiący w soli nie był w stanie zrobic. Dlaczego nie było tam żadnego zespołu muzycznego, dlaczego nie "pojechalismy" na Chopinie, muzyce ludowej, koronczarstwie, haftach regionalnych, specjalnościach kuchni regionalnych, nie wiem co tam jeszcze.... Owszem, rzeczywiście było troche ludzi z egzotycznych zakątków swiata, którzy sie kręcili i interesowali polska ofertą, ale i tak wiało tam straszliwą nudą. Czego akurat nie mozna było powiedzieć o stoiskach np. Brazylii, Kenii, Nowego Jorku czy takiej Rwandy lub Libii, gdzie cos sie ciągle działo. Mam nadzieje, ze za rok cos sie w tym kierunku zmieni i nasze polskie stoisko rzeczywiscie będzie ciekawe i przyciągające. Moja opinia nie jest zresztą odosobniona, sporo znajomych odwiedzających w tym roku WTM również zauważyło, że polskie stoisko jest po prostu nudne i bezbarwne. Mam nadzieje, ze w przyszłym roku będzie o niebo lepiej, czego sobie i wszystkim zycze.
      PS> Brawo za promowanie przepieknej bursztynowej biżuterii, sporo pań sie tam kręciło ;)
      Kamila, Toruń   odpowiedz »

      • Kto to wie ? 

        [2005-11-27 14:44 999.999.999.*]

        Czy wie to Polska Organizacja Turystyczna ?
        Czy wie o tym Minister Gospodarki ?
        Czy tylko odwiedzający Targi ?
        Oto jest pytanie...   odpowiedz »

        • nuda 

          [2006-04-12 23:00 87.206.206.*]

          nie wiedzą bo sie na tym nie znają! dopóki turystyką nie będa się zajmowali praktycy, to nic z tego nie będzie   odpowiedz »

          • Praktycy 

            [2007-08-08 15:33 80.48.253.*]

            Racja. W Krakowie promocją turystyki też zajmuja się starzy ramole, którzy nie mają pojęcia o tym jak to się robi....   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję