Aquamaris: agenci oddajcie kasę!
Data wysłania: 2012-08-28 15:14 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Biuro podróży Aquamaris upadło. Na stronie touroperatora, oprócz oświadczenia o niewypłacalności, znajduje się pismo skierowane do agentów. Dokument z datą 7 sierpnia zawiera kuriozalne żądanie, aby agenci zwrócili klientom pieniądze za imprezy po 2 sierpnia (dzień kiedy touroperator przestał funkcjonować).
Co ważne, w tym przypadku w piśmie nie chodzi o imprezy sprzedane 2 sierpnia (i po?), ale te, które miały rozpocząć się po 2 sierpnia i za które w znakomitej większości Aquamaris dawno przyjął już wpłaty!
Turyści, którzy ucierpieli z powodu upadku organizatora Aquamaris, po lekturze tego pisma, kierują się do biur agencyjnych. I tutaj pojawia się problem. Agentom trudno wytłumaczyć zdenerwowanym klientom zawiłości tej sprawy. Ludzie, nie związani z branżą turystyczną, nie mają zazwyczaj pojęcia jak funkcjonuje ustawowe zabezpieczenie klientów biur podróży. Poprosiliśmy dlatego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego o komentarz w tej sprawie:
Informacja zamieszczona na stronie internetowej AQUAMARIS S.A. z 07-08-2012r. reguluje stosunki pomiędzy kontrahentami: organizator - agent w taki sposób w jaki uważa za stosowne zarząd AQUAMARIS S.A. Treść pisma zawiera informację dotyczącą stanowiska Urzędu Marszałkowskiego w tej kwestii i jest zamieszczona bez porozumienia i zgody Urzędu. Ustawa o usługach turystycznych nie reguluje kwestii dotyczących zwrotu przez agentów wpłat dokonanych przez klientów w sytuacji ogłoszenia przez organizatora turystyki niewypłacalności. Kwestie te są zawarte w art. 758 -764 9 Kodeksu cywilnego oraz w umowach agencyjnych zawartych pomiędzy organizatorem turystyki a jego agentem. - odpowiedzieli pracownicy Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach z Wydziału Turystyki i Sportu (TS).
Cała ta sytuacja, zwłaszcza w kontekście powstania nowego touroperatora Galene i poszukiwania przez policję klientów Aquamaris, robi się niemożliwa do przyjęcia w branży. Trudno sobie bowiem wyobrazić dalszą współpracę byłego zarządu Aquamaris z agentami do których odesłano wściekłych klientów.
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-08-28 15:14 83.27.10.*] ręce opadają... odpowiedz »
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-08-28 15:59 79.184.12.*] wszystko opada, wstydu nie mają coniektórzy/re, twarz już dawno stracili/ły. Żenada, a nazwisko tej baby łatwo utrwalić w pamięci. odpowiedz »
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-08-28 16:40 91.207.69.*] ale wy debilni jestescie !!! z pisma wynika ze agenci musza oddac kase za rezerwacje, ktore pobrali na imprezy organizowane po 02.08 od klientów a nie przelali na ich konto i tyle w tym temacie nie kumacie prostych zdań... zenada odpowiedz »
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-08-28 22:52 83.243.105.*] Dokładnie. Jedno przejęzyczenie i już wielkie halo, sensacja na tur-info. Nauczcie się czytać ze zrozumieniem i dystansem pismaki! Agenci mają po prostu oddać kasę, którą pobrali od klientów, a nie przelali do TO. Zreszta wcześniej czy póxniej odzyska to od nich syndyk. Ale wtedy już z odsetkami. Więc drodzy agenci nie przeciągajcie struny tylko oddajcie kasę. I tyle. Tylko o to chodzi w tym pismie. odpowiedz »
Aquamaris: agenci oddajcie kasę! [2012-08-29 09:50 83.26.6.*] Agenci o tym wiedzą ale klienci są nie kumaci i żądają kasę !!! odpowiedz »
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-08-29 10:05 83.13.109.*] odpowiedz »
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-08-29 10:17 83.13.109.*] Trudno zrozumieć wpisy niektórych- przecież Aquamaris wyrażnie pisze, że pieniadze należy zwrócić klientom, a nie na ich konto! To nie przejęzyczenie, a swiadome działanie by roszczenia klientów skierować do agentów. Wobec braku procedur dla takich przypadków agenci sa w rozterce, czy pieniądze zwrócić na konto upadłego touroperatora, czy klientom, czy może UM? Ta sprawa była już wielokrotnie poruszana i opinie zainteresowanych instytucji sa rozbieżne. Utrwala to tylko opinię o kompletnym bałaganie w dziedzinie turystyki i bezradności tych co nią zarzadzają, podobnie jak w wielu innych dziedzinach... odpowiedz »
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-08-29 10:21 83.9.253.*] zamiast wyzywać od debili i pomstować, proponuję aby autor SAM przeczytał ze zrozumieniem.To jest wyraźne wezwanie skierowane do agentów o ZWROT za imprezy organizowane po 2.08.2012.Nie ma ani słowa o tym, że Aqamaris je przyjął lub nie lub rozliczył się w jakikolwiek sposób. Równie dobrze to Aqumaris mógł zmalwersować te pieniądze i teraz rozmyślnie zwalać winę na agentów.W "mętnej wodzie" łatwiej zrobić szwindel, nieprawdaż ? odpowiedz »
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-08-29 10:41 178.42.99.*] zgadzam się z przedmówcą - dokładnie chodzi o "zamącenie wody"... i zabrudzenie aby MEDIA ewentualnie(oby) podchwyciły temat i dały choć trochę odetchnąć odpowiedz »
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-08-29 10:58 83.0.175.*] Dobrze Wam agęci jesteści najwni chciwi, nierozwazni ,opisujecie sie na prtalu opluwacie wzajemnie. Czy portale on-line opisują sie milczą i wygrywaja. I to wszystko idzie w eter i obraca sie przeciwko Wam zarobiecie się sami nieprzemyslanymi wpisami.Już tracicie zaufanie u klientów to Wam nie pomaga tylko szkodzi. Zyczę abyści nabyli rozumu. Bo co czytam do tej pory to tylko się wzajemnie opluwacie . Wyrzucą was z rynku jak ?????. odpowiedz »
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-08-29 14:17 89.67.140.*] Składnia, interpunkcja, ortografia i....sens. Tych rzeczy niestety zabrakło. odpowiedz »
Kuriozalne żądanie Aquamaris [2012-09-05 14:32 80.53.222.*] Zapomnieli dodać,_którzy nie wplacili jeszcze za klientów do Touroperatora- a tak to wygląda,że agent ma za tych dziadów wracać klientom a oni sprzeniewierzyli pieniądze żenada odpowiedz »
|