Biura podróży - stop odpowiedzialności zbiorowej
Data wysłania: 2012-08-21 10:14 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Problemy biur turystycznych odbijają się nie tylko na turystach ale przede wszystkim na podatnikach. Klienci wybierając ofertę turystyczną coraz częściej przeznaczają na ten cel nieco większy procent domowego budżetu niż dotychczas. Powoli zaczyna docierać do nas, że zakup wycieczki po wyjątkowo niskiej cenie to igranie z ogniem.
Za przykład może posłużyć upadłe niedawno biuro podróży Mati World Holidays - gwarancja ubezpieczeniowa touroperatora opiewała na 57 tys. euro. Suma ta z założenia nie mogłaby wystarczyć nawet na pokrycie kosztów powrotów turystów do Polski. W sytuacji bankructwa to podległe urzędy marszałkowskie zobowiązane są sprowadzić klientów upadłego biura do kraju.
Branża turystyczna to jeden z niewielu sektorów gospodarki gdzie upadające firmy zobowiązane są poświadczyć swoją działalność specjalnym ubezpieczeniem. To jeden z nielicznych przypadków, kiedy za naiwność jednostki odpowiada cały naród. Dlatego pojawiają się głosy, że to klienci upadłych touroperatorów powinni z własnej kieszeni opłacić powrót do kraju.
Na rynku pojawiła się nowa tendencja. Biura podróży, którym udało się przetrwać powoli podnoszą ceny wycieczek. Dla jednych jest to oznaka kłopotów, dla innych powrót do normalności.
Kto płaci za naiwność turystów [2012-08-21 10:14 83.22.19.*] no własnie, w Itace juz nie ma takich fajnych lastow buu :( moglam 3 x jechac na wakacje :( a teraz musze sie zadowolic tylko 2 tyg. raz w roku :( odpowiedz »
Kto płaci za naiwność turystów [2012-08-21 10:22 83.0.175.*] Biuro ITAKA tak się chwalili tak głowę w obłoki włozyli i CO KLAPA TOTALNA . Cichutko pokornie. Samochwała do konta się dostała. Oby nie popłyneli odpowiedz »
Kto płaci za naiwność turystów [2012-08-21 10:37 62.69.248.*] I dobrze że skończą się beznadziejne wyceny w stylu "kolega jechał za 999zł za 4* all, ja chcę zaszaleć więc proszę o ofertę do 1500 zł ale za 5* all". Może w końcu lastminute będzie faktycznie gratką dostępną czasami, a nie regułą na którą czeka większość klientów. Od kilku lat zastanawiałem się jak można zarabiać sprzedając znaczną część oferty poniżej kosztów. Rachunek ekonomiczny wszak dla wszystkich jest jeden. Dotychczasowy sposób działania większości touroperatorów to była po prostu piramida finansowa, a nie biznes. odpowiedz »
Biura podróży - stop odpowiedzialności zbiorowej [2012-08-21 11:00 178.73.16.*] Sytuacja w Itace a to duży TO nie wygląda ciekawie: 1. nie złożyli sprawozdania finansowego w KRS za 2011 rok 2. zmieniają warunki współpracy żądając 4 form zabezpieczenia w formie, weksla - który 'na nic im się nie przyda' gwarancji bankowej, 'która jest im potrzebna' - trochę dziwne i podejrzane tłumaczenia 3. Regionalni biegają na wywiad po biurach i robią tajemnicze notatki 4. prowizje nie są wypłacane regularnie
Podejrzenie powinno wzbudzić wszystkich zabezpieczenie w formie hipoteki czy wysokiej gwarancji, 'które są im potrzebne' bo inne formy u/zabezpieczenia nic im nie dają.
Jest kilka sposobów na wyeliminowanie nieuczciwych Agentów zalegających z regulowaniem wpłat za sprzedane umowy, ale wydaje się że prowadzenie działalności Itaki muszą zabezpieczać franszyzy i agenci bo udziałowcy nie mają już albo nie chcą zabezpieczać prowadzonej działalności własnym majątkiem, co powinno natychmiast dać do myślenia wszystkim Agentom sprzedającym Itakę! Nawet 'największa na rynku' gwarancja Itaki nie jest wystarczająca na zabezpieczenie roszczeń wszystkich Klientów Itaki i to już nie jest tajemnicą! odpowiedz »
Biura podróży - stop odpowiedzialności zbiorowej [2012-09-24 12:26 178.36.57.*] Nam warunków współpracy nie zmienili a prowizję wypłacają bez opóźnień. Mają dobre, sprawdzone oferty ale i zdarzają sie im "niewypały" jak np. tegoroczna Sardynia. Pozdrawiam Wieloletni Agent odpowiedz »
Biura podróży - stop odpowiedzialności zbiorowej [2012-08-21 11:01 178.73.16.*] Sytuacja w Itace a to duży TO nie wygląda ciekawie: 1. nie złożyli sprawozdania finansowego w KRS za 2011 rok 2. zmieniają warunki współpracy żądając 4 form zabezpieczenia w formie, weksla - który 'na nic im się nie przyda' gwarancji bankowej, 'która jest im potrzebna' - trochę dziwne i podejrzane tłumaczenia 3. Regionalni biegają na wywiad po biurach i robią tajemnicze notatki 4. prowizje nie są wypłacane regularnie
Podejrzenie powinno wzbudzić wszystkich zabezpieczenie w formie hipoteki czy wysokiej gwarancji, 'które są im potrzebne' bo inne formy u/zabezpieczenia nic im nie dają.
Jest kilka sposobów na wyeliminowanie nieuczciwych Agentów zalegających z regulowaniem wpłat za sprzedane umowy, ale wydaje się że prowadzenie działalności Itaki muszą zabezpieczać franszyzy i agenci bo udziałowcy nie mają już albo nie chcą zabezpieczać prowadzonej działalności własnym majątkiem, co powinno natychmiast dać do myślenia wszystkim Agentom sprzedającym Itakę! Nawet 'największa na rynku' gwarancja Itaki nie jest wystarczająca na zabezpieczenie roszczeń wszystkich Klientów Itaki i to już nie jest tajemnicą! odpowiedz »
Kto płaci za naiwność turystów [2012-08-21 11:56 83.11.53.*] również jestem agentem ITAKI i potwierdzam, żę jest wszystko w porządku. A moze i jak na taka ogólną sytuację jest BARDZO DOBRZE ;-))) Klienci mogą spać spokojnie. Serdecznie zapraszamy do rezerwacji wczasów / wycieczek a nawet wypraw na narty.
Nowość w ITACE !!! Białe Szaleństwo!!! odpowiedz »
Kto płaci za naiwność turystów [2012-08-21 20:35 164.126.20.*] A co dałeś im jako zabezpieczenie - mieszkanko, samochód? Życzę dalszego zadowolenia z siebie odpowiedz »
|