TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Baza turystyczna

Nie obsługujemy gości z Izraela i USA

Data wysłania: 2012-08-07 10:42 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Przytulny pensjonat z miła obsługą, stawka za nocleg niczym nie odbiega od rodzimych standardów, w pobliżu jezioro Rożnowskie - chciałoby się rzec wakacyjna sielanka. Jednak każdego turystę, który odwiedzi stronę internetową obiektu w osłupienie wprowadza napis: "Nie obsługujemy gości z Izraela i USA" - informuje portal kontakt24.tvn.pl.

Stwierdzenie już na samym początku, że klienci z USA i Izraela nie będą obsługiwani to dyskryminacja z naruszeniem nie tylko prawa polskiego ale i europejskiego. Ponadto gościom z zagranicy proponowany jest inny cennik, niż rodzimym klientom. Polak wynajmie tu pokój za 60 zł, z kolei obcokrajowiec musi zapłacić 60 euro. Rzecznik Praw Obywatelskich zapowiada skierowanie sprawy do prokuratury.

Właściciele pensjonatu nie widzą nic złego w stosowanych przez siebie praktykach. Jak mówią - Każda osoba, której odmówiono wykonania usługi ze względu na narodowość, ma prawo do odszkodowania, może wnieść odpowiednie powództwo.

    • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

      [2012-08-07 10:42 79.162.126.*]

      I bardzo dobrze!Na calym swiecie ceny dla cudzoziemcow sa duzo wieksze,niz dla miejscowych!To ich pensjonat i maja do tego prawo a Niencow,czy innych na to stac.Dla nich 60 zl.byloby smieszne i rozpowiedzieliby,ze w Polsce jest za darmo...A co do Zydow i Amerykancow....tez bym ich nie chcial.Jest uprzedzone.Co w tym zlego?Ich prawo.   odpowiedz »

      • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

        [2012-08-09 15:42 195.238.71.*]

        znowu twierdzenia ,,Na Całym Świecie" , ,,WSZYSCY WIEDZĄ" - może nie JA - od 12 lat spędzam ok. 90-100 dni w roku śpiąc w hotelach poza Polską ze względu na charakter pracy. W krajach unijnych oraz porównywalnych gospodarczo ceny są jednakowe bo dyktuje je rynek oraz rezerwacyjne serwisy światowe typu booking.com. No chyba, że mówimy o niezależnych hotelach w Trzecim Świecie - gdzie akurat ta różnica jest zupełnie zrozumiała i część świadomych gości zapłaci większą cenę która pośrednio przyczyni się do rozwoju lokalnej społeczności.   odpowiedz »

    • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

      [2012-08-07 11:40 195.140.236.*]

      Wolnoć Tomku w swoim domku i tyle!   odpowiedz »

      • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

        [2012-08-07 20:16 62.244.155.*]

        i tak trzymać - popieram mieczyslaw   odpowiedz »

    • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

      [2012-08-08 22:49 88.29.3.*]

        odpowiedz »

    • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

      [2012-08-09 14:00 81.219.123.*]

      Jakimi gośćmi są Izraelczycy to każdy hotelarz dobrze wie. Co do Amerykanów to różnie bywa.   odpowiedz »

    • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

      [2012-08-09 14:10 195.238.71.*]

        odpowiedz »

    • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

      [2012-08-09 14:16 195.238.71.*]

      Ktoś zapomniał o nadrzędnym przesłaniu tej branży HOSPITALITY/Gościnność a nie ZAŚCIANKOWOŚĆ i BURACTWO - z czego tu być dumnym…..? Może jeszcze flaga White Power na kominie…   odpowiedz »

    • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

      [2012-08-09 14:45 80.52.226.*]

      Polacy nie gęsi ale buraki!

      W Wenecji podczas urlopu w 1985roku miałam do czynienia z podwójnym cennikiem i nikt nie oburzał się. W Izraelu sa to normalne praktyki -0 i także nikt nie oburza się - tylko w Polsce wszyscy są świętszy niż sam Papież.

      Co do gości z Izrael i Usa - no w końcu oni tż naszych nie obsługują - patrz prawo wizowe i generalnie nie przestrzegają żadnych praw - unijnych, gospodarcych, kreyminalnych czy człowieka. Sa sami ponad prwo, wreszcie sobie asłużyli, a tym managerom - orger za odwagę i prawość!!!!   odpowiedz »

    • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

      [2012-08-10 08:04 83.27.101.*]

      Jacy sa goscie z Izraela to kazdy kto prowadzi pensjonat wie. Uwazaja sie za nadludzi a zachowuja sie fatalnie. BRUDASY ibez zadnej kultury   odpowiedz »

    • Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców 

      [2012-08-10 10:42 94.158.143.*]

      Z tym nieakceptowaniem narodowości nie jest do końca tak, że właścicielom absolutnie nie wolno wprowadzać selekcji. To jest bzdura. Na portalach pośredniczących w rezerwacjach można legalnie i bez stresu zablokować rezerwacje z dowolnego kraju. Ktoś kto blokuje takie rezerwacje naraża się na straty na podstawie stereotypów, bo jednak nie wszyscy są tacy sami. Jednak, kto choć raz miał problemy z Litwinami Rosjanami czy Anglikami, stanie w obronie takiego prawa do selekcji. Tutaj akurat widzę tak zwany czynnik Radia Maryja, co jest warte każdego potępienia. Stanę jednak trochę w obronie selekcji. Mimo iż sam już dawno miałem ochotę ustawić blokadę rezerwacji z pewnych krajów, doświadczenie podsunęło mi inny pomysł na selekcję. Przykład Litwinów. Goście z Litwy są normalnymi gośćmi do puki nie przyjadą w większej grupie. Po obserwacjach można stwierdzić, że zdecydowana ich większość, to nacjonaliści i nie lobią Polaków. Potrafią gorzej narozrabiać od takiej samej grupy Anglików. Rosjanie, to wszyscy wiemy. Są wspaniali w pojedynkę albo parami. Z Rosjanami jest Jeszce jeden problem. Właściciele, którzy nie mają terminali do kart, nie mogą korzystać z tak zwanego Guaranted Reservation Service. Chociaż to i tak nie wiele daje, bo 99% gości z Rosji i ich dawnych krajów ZSRR mają z założenia zablokowane karty bankowe przez, bądź co bądź legalnym pobraniem pozostałości zapłaty za jedną noc w wypadku nie odwołania rezerwacji w wymaganym, minimalnym czasie 24h. przed przyjazdem. Rosjanie bardzo często rezerwują i nawet nie pokwapią sie powiadomić o odwołaniu rezerwacji. Wiem, że wizy i tak nie dostaną bez naszego potwierdzenia, ale często jest tak, że być może mimo iż mają wizę, muszą mieć dokonana rezerwację i wystarczy sam wydruk z maila, jaki otrzymują od pośrednika. Potem właściciel noclegów zostaje w środku sezonu i na weekend z tak zwana ręka w nocniku. W sobotę wieczorem ciężko sprzedać pokój. Niestety nie mogę zablokować rezerwacji z Rosji, bo był by to samobój. Ta część, która przyjeżdża, to są tak zwane "Prawdziwki" Mam na nich inny sposób. W terminalu mam coś takiego jak rezerwacja. Jeśli jego karta nie pozwala na zablokowanie sumy gwarantowanej, wtedy wysyłam maila, że jego karta jest nie właściwa i ze ma odblokować sumy gwarantowane, albo podać inny numer karty. W przeciwnym razie musi odwołać rezerwacje. Jeśli nie zrobi tego w ciągu 24h. wtedy jego rezerwacja zostanie odwołana przez nas. Drugi sposób na Rosjan i innych, którzy potrzebują do Polski Wizę, to jest pobieranie z góry za cały pobyt, jeśli taki gość zwróci sie o potwierdzenie do Konsulatu. Mając terminal, wystarczy że prześle Ci numer karty i datę ważności. Aha, no i trzeba zaznaczyć że wpłata jest bezzwrotna w razie odwołania, lub nie stawienia się w terminie. Dlatego myślę iż selekcje jest jak najbardziej postawna, to w taki sposób jak robią akurat ci właściciele, jest wielce nieetyczna i dla nich samych szkodliwa. Jednak nie uważam jej za przestępstwo. Każdy ma prawo nie wpuszczać tego kogo zechce.Jeden żydów, bo do nich uraz, drugi arabów, bo sie ich boi. Trzeci anglików, bo mu kilkakrotnie zdewastowali pokój. Żaden sąd nie może skazać nikogo, za taką dyskryminację, bo jest podparta twardymi powodami. Sąd powinien jednak przestrzec takich właścicieli i pouczyć, że jest do tego inna droga, która nie stawia nas wszystkich w złym świetle.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję