TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Itaka Mydli Wam Oczy

Data wysłania: 2012-08-02 19:18 Autor: Czytelnik IP 197.195.85.*

cudowna wiadomość Itaki o podniesieniu gwarancji i zrobienie z tego wielkiego halo to nic innego jak próba nagonienia sobie naiwnych Klientów. Jak widać skuteczna. Podniesienie gwarancji związane jest nie z dobrą wolą Itaki tylko wynika z obrotu i regulowane jest ustawą. Im większy obrót tym gwarancja musi być wyższa. Ziwksza sie ilosc Klientow ale przez rok wysokosc gwarancji nie ulegnie zwiekszeniu. Wchodząc na fora czytam kilkanascie tysiecy skarg na to biuro, sa pozwy zbiorowe, nawet ktos na blogu http://blog.itaka-wakacje.pl/ pokazywane są zdjęcia. Wreszcie ktoś nie wstydził się pokazać co naprawdę dostał. Przypomne tylko, ze to wlasnie Itaka zapoczątkowała damping cen, ale odbiło się to na Klientach - oni myśleli, że za połowę ceny dostaną to samo a tu guzik. Zmiany hoteli na gorsze, zmiana nawet miast sie zdarzała. Fatalna obsługa itp. Jedno trzeba przyznać Itaka bardzo skutecznie robi sobie dobry PR, szybko reaguje na wpisy i zaraz pojawia się masa zadowolonych, z normalnej rzeczy robi "cud na Wisłą", ale w tym wszystkim zapomina o kliencie, Agencie o każdym. Zadanie wplat kaucji przez Agentow, nieodbieranie tel, nie odpisywanie na maile, lekcewazenie skarg Klientow - czuja sie pewnie i zachowuja nonszlancko. A my im na to pozwalamy niestety. nie życze im upadku bo to odbije się negatywnie na wszystkich, ale moze trzeba troszkę przytrzeć im nosa zeby zeszli na ziemie i dostrzegli kto daje im kase i szanowali swoich Agentów i klientów

    • Itaka Mydli Wam Oczy 

      [2012-08-02 20:16 164.127.197.*]

      Mydli bo musi - przecież każdy walczy o klienta. Ale fakt ceny mieli niezłe jeszcze niedawno   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-02 20:33 80.239.242.*]

        A to sposob na Klienta - oszustwo. Innych nie znamy..... ? Moze by tak dla odmiany uczciwa oferta, porzadna jakosc. Mydlic najlatwiej ale czy to ok
        Super oferta All inclusive, luksusowy hotel - a dojezdzasz brudm syf i malaria.
        powiemy kilka klamstewek, pokazemy co pokazemy a i tak zrobimy po swojemu. to zabije ta branze .....!   odpowiedz »

        • Itaka Mydli Wam Oczy 

          [2012-08-02 20:43 164.127.197.*]

          z drugiej strony w Polsce sprzedaje się tylko masówa   odpowiedz »

          • Itaka Mydli Wam Oczy 

            [2012-08-02 21:30 164.127.59.*]

            Wmawia się ludziom, że dobra luksusowe można mieć za cenę shitu   odpowiedz »

    • Itaka Mydli Wam Oczy 

      [2012-08-02 20:42 194.15.124.*]

      smutne jest to, ze dzsiaj myslimy - biuro musi byc duze, bo duza gwarancja to sciagnie mnie do domu. To gdzie jedziemy, jakie beda warunki, jaka obsluga - to juz nie jest istotne. Niesteyy dalej jestesmy naiwni i dajemy sie zlapac w pulapke manipulacji   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-02 20:51 46.112.27.*]

        A dumping podobno nie jest legalny ale chyba nie w tym kraju   odpowiedz »

    • Itaka Mydli Wam Oczy 

      [2012-08-02 21:23 164.127.59.*]

      Triada a później Itaka dobiła branżę   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-02 21:25 164.127.59.*]

        zaniżając ceny   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-02 21:34 164.127.59.*]

        Teraz klienci uciekną   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-09 13:00 178.73.16.*]

        dokładanie masz rację całej obecnej sytuacji w branży winne są działania Triady i Itaki do tego dołączyło się TUI zepsuli rynek i narazili całą branżę na tragiczną w sumie sytuację :(   odpowiedz »

    • Itaka Mydli Wam Oczy 

      [2012-08-02 22:38 95.9.85.*]

      aaa, zgadzam się w 100%. Ceny z kosmosu (niskie), oferta szeroka nawet teraz, płaca gówniane prowizje, jak w ogółe zapłaca - czekam na swoją kase od 4 tygodnie i ciągłe wymówki że jutro, że może itp, itd, dodzwonić sie to jak zadzwonić do prezydenta = 2% szansy. Załatwic niec nie można - nawet błachostki - w ogóle agentów mają za g..o a przecież to my im sprzedaż robimy .... Oni żyją wyłącznie z przedpłat, dam sobie rękę uciąć, że łatają dziury z przyszłych wpłat. wygrywają bo sprzedaż rośnie więc mają z czego łatać ale to dokładnie jak z kryzysem - w końcu dojda do ściany i.....   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-03 09:16 83.11.123.*]

        Jaki agent taka współpraca, skoro tak mówisz to pewnie cale g... sprzedajesz.... zamiast płakać lepiej bierz się do roboty.   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-03 10:35 78.28.27.*]

        Ale ja tez dokladnie mam z nimi takie negatywne doswiadczenie. Itaka to nie jest dobra firma do wspolpracy. A jeszcze do tego klienci bardzo niezadowoleni i to wplywa na spostrzeganie naszego biura. Lepiej rece z daleka od Itaki.   odpowiedz »

    • Itaka Mydli Wam Oczy 

      [2012-08-03 09:53 213.17.150.*]

      a czy ktoś z Was zauwazyl iż umowa zawarta jest w 2007 roku!!! stara sprawa :) i zapewne dawno załatwiona   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-03 10:16 213.17.150.*]

        chodzi tu o zalinkowana stronke z mega reklamacja :) z rozpędu nie dopisałem :)   odpowiedz »

    • Itaka Mydli Wam Oczy 

      [2012-08-03 18:09 79.163.31.*]

      nie chodzi o to by na itake pluc czy wiescic ich upadek. Chodzi o to b y mowic prawde - ich PR to jedno wielkie klamstwo, manipulacja. Najgorsze jednak, ze czuja sie bezkarni. notorycznie zmieniaja oferte na gorsza, jakos obslugi fatalna ale stawiaja sie bo pewnosc siebie ich zjada. sukces uderzyl do glowy i teraz jest tylko w dol. Troche pokory drodzy panowie z itaki. Bez klientow i agentow nic nie znaczycie, wiec pora na szacunek.   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-06 20:45 46.112.17.*]

        to fakt   odpowiedz »

        • Itaka Mydli Wam Oczy 

          [2012-08-09 01:55 41.153.203.*]

          Turyści z Poznania, którzy w środę polecieli na wakacje do tureckiej miejscowości Alacati, położonej niedaleko Izmiru przeżyli nie lada rozczarowanie, kiedy już na lotnisku dowiedzieli się, że hotel, do którego się wybierają ma "pewne problemy".

          Na miejscu okazało się, że w liczącym 180 pokojów obiekcie nie ma obsługi, pokoje są nieposprzątane, problemem okazało się również wydawania posiłków.

          Organizator wakacji, Biuro Podróży Itaka twierdzi, że zrobiło wszystko, aby uniknąć komplikacji.

          - Dwa dni temu dotarły do nas informacje, że nasz kontrahent hotel Suzer ma duże problemy - mówi Piotr Henicz, rzecznik prasowy biura. - Dowiedzieliśmy się, że większość obsługi nie dostawała pensji, więc odeszła i że hotel najprawdopodobniej zbankrutuje. Dlatego już na lotnisku zaproponowaliśmy klientom zakwaterowanie w innym hotelu, także pięciogwiazdkowym w Alacati. Cztery rodziny z tego skorzystały. Inni zdecydowali się na hotel Suzer na własną odpowiedzialność - twierdzi.

          Touroperator zapewnia, że choć hotel jest wyludniony, to wszystko funkcjonuje w nim normalnie. Pokoje są sprzątane, posiłki wydawane o stałych porach, a i infrastruktura działa bez zarzutów.

          Mimo to gości i tak czeka przeprowadzka, hotel w ciągu kilku dni ma zawiesić swoją działalność.

          Rzecznik biura uspokaja - Zakwaterujemy klientów w innym hotelu pięciogwiazdkowym. To najlepsze co możemy zrobić.   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-09 03:39 41.153.46.*]

        Turyści z Poznania, którzy w środę polecieli na wakacje do tureckiej miejscowości Alacati, położonej niedaleko Izmiru przeżyli nie lada rozczarowanie, kiedy już na lotnisku dowiedzieli się, że hotel, do którego się wybierają ma "pewne problemy".

        Na miejscu okazało się, że w liczącym 180 pokojów obiekcie nie ma obsługi, pokoje są nieposprzątane, problemem okazało się również wydawania posiłków.

        Organizator wakacji, Biuro Podróży Itaka twierdzi, że zrobiło wszystko, aby uniknąć komplikacji.

        - Dwa dni temu dotarły do nas informacje, że nasz kontrahent hotel Suzer ma duże problemy - mówi Piotr Henicz, rzecznik prasowy biura. - Dowiedzieliśmy się, że większość obsługi nie dostawała pensji, więc odeszła i że hotel najprawdopodobniej zbankrutuje. Dlatego już na lotnisku zaproponowaliśmy klientom zakwaterowanie w innym hotelu, także pięciogwiazdkowym w Alacati. Cztery rodziny z tego skorzystały. Inni zdecydowali się na hotel Suzer na własną odpowiedzialność - twierdzi.

        Touroperator zapewnia, że choć hotel jest wyludniony, to wszystko funkcjonuje w nim normalnie. Pokoje są sprzątane, posiłki wydawane o stałych porach, a i infrastruktura działa bez zarzutów.

        Mimo to gości i tak czeka przeprowadzka, hotel w ciągu kilku dni ma zawiesić swoją działalność.

        Rzecznik biura uspokaja - Zakwaterujemy klientów w innym hotelu pięciogwiazdkowym. To najlepsze co możemy zrobić.   odpowiedz »

        • Itaka Mydli Wam Oczy 

          [2012-08-09 11:08 79.184.159.*]

          Typowa Itaka. Bylejakość i niskie ceny, a klientów traktują jak niepotrzebny balast.   odpowiedz »

          • Itaka Mydli Wam Oczy 

            [2012-08-09 11:43 83.8.177.*]

            Ja nie jestem ani za ani przeciw Itaką. Nie mamy umowy z nimi choć kiedyś chcieliśmy. W obecnej sytuacji nie chcemy jej sprzedawać. Itaka chwali się długa obecnościom na rynku - czy jest czym ?? Każdy z branży wie jak to było i jak może być :) Ale zastanawia mnie jedno Itaka z tego co mi przekazują klienci i słyszy się na wyjazdach studyjnych: notoryczne ma przesunięcia godzin lotu, zmiany hoteli, co chwile coś a klient nadal korzysta i kupuje ich ofertę. Więc tutaj potwierdza się to, że nasi kochani rodacy lubią narzekać ale kierują się z reguły tylko i wyłącznie ceną i tymi pięknymi "rabatami" od naszych kolegów z branży:) My rabatów nie dajemy przez to i niektórzy touroperatorzy zwracają nam uwagę, że inne biura maja lepszą sprzedaż ale ja się pytam dlaczego nic nie robią nawet ze zgłoszeniem takiej sytuacji otrzymania rabatu u agenta? Po co te kary i straszenie rozwiązaniem umów jak każdy ma to gdzieś. A później takie agent marudzi, że sprzedaż spada itd. Jak on nie ma stałych klientów, da w przyszłym roku mniejszy rabat to ten jego kochany klient mu podziękuje i pójdzie do kolejnego "super agenta" który go "pokocha". Jestem od 3 lat w branży i z tego co mówią starzy wyjadacze;) mamy najgorsze czasy ja im wierze. Ale cieszy nas coraz większe grono stałych klientów którzy po powrocie dzwonią, przywożą upominki a nie na wstępie pytają o rabat. Tylko ufają nam i umieją podziękować i docenić to, że staramy się dobrać najlepiej jak potrafimy ofertę. I najfajniejsze jest to, że nasi klienci wracają a nie przed wylotem i w trakcie wypoczynku zastanawiają się czy biuro gdzie wykupili ofertę padnie jutro czy w trakcie ich pobytu na wczasach:) Kochani Touroperatorzy po części sami sobie podziękujcie za to jak jest w branży, że agenci nawet padają coraz częściej dzięki waszemu przyzwoleniu w dawaniu "rabatów" Pozdrawiam tych którym zależy na losie branży a nie tylko i wyłącznie na liczeniu należnej prowizji a co się stanie z klientem: czy wyleci? czy wróci? mało ich to interesuje   odpowiedz »

            • Itaka Mydli Wam Oczy 

              [2012-08-09 12:09 83.24.50.*]

              Właśnie narzekania są zmiany hoteli też a i tak ludzie kierują się tylko ceną. Może po prostu nie wszystkich stać na udany zagraniczny wypoczynek a chcieliby, żeby było ich stać. Zaniżanie marży, wieczne obniżanie cen na dłuższą metę się jak widać nie opłaca bo tylko psuje rynek. Nie takiego klienta chcemy przyciągnąć do biur, który całą wypłatę przeznacza na last minute i oferta droższa o 50zł (ale sporo lepsza) to dla niego bariera nie do przeskoczenia. Ten klient pójdzie do biura, które ma najniższą cenę i nie będzie lojalny (a potem mamy Alba Tour i Africano Travel - mieli przecież "lepsze" ceny niż Wezyr)
              Już teraz jest wielu klientów, którzy są przeświadczeni, że biuro sprzedaje lasty. A biuro przecież ma sprzedawać wycieczki po prostu.
              Pytanie wielu klientów - "Czy macie jakieś lasty na lipiec?" - dodam, że pytanie pada często w styczniu:)   odpowiedz »

            • Itaka Mydli Wam Oczy 

              [2012-08-09 13:07 178.73.16.*]

              takiej niezdrowej sytuacji w branży jeszcze w Polsce nie było a wszystkiemu winna jest Triada, Itaka do tego zestawu dołączyło TUI i napaleni na szybki zysk Agenci, którzy nie wiedzą że u nas raczej pracuje się z przyjemności niż dla wielkiego i szybkiego zarobku
              Od lat mamy stałych Klientów, aż przyjemnie pracować widząc zadowolonych Klientów którzy pop powrocie wracają z uśmiechem często z małym prezencikiem czy poprostu pogadać o wyjeździe i planach na kolejny urlop :)
              Rabatom i niezdrowym akcjom TO od zawsze mówimy NIE!   odpowiedz »

              • Itaka Mydli Wam Oczy 

                [2012-08-09 13:51 83.8.177.*]

                Miło zobaczyć taki wpis i utwierdzić, że chodź działam dopiero 3 lata postępuje słusznie i mam nadzieję, że dzięki temu ci wiarygodni Agenci trzymający się zdrowych zasad zostaną na rynku a reszta sama siebie wykończy a branża stanie na nogi i znowu będzie przyjemnie pracować na zadowolenie klientów;) Pozdrawiam   odpowiedz »

                • Itaka Mydli Wam Oczy 

                  [2012-08-09 14:10 83.24.50.*]

                  Niestety Polakowi nie chodzi o wysoką jakość usług (którą też u nas próbujemy trzymać)tylko o jak najniższą cenę.Chyba że ta wysoka jakość byłaby za darmo.
                  Chcielibyśmy mieć jak Niemcy ale nie stać nas na to.
                  Życzę powodzenia ale myślę, że to my pierwsi polegniemy bo w tym kraju nic się nie zmienia. dzisiaj mieliśmy 2 klientów. Pierwszy chce jechać gdziekolwiek tak do 1700 za osobę (czyli Bułgaria) drugi tak do 2 tys. za osobę i pyta o Hiszpanię!!! Jak widać nic ten lipiec ludzi nie nauczył. Dalej będą jak owce lecieć do tego kto ma najtaniej.   odpowiedz »

                  • Itaka Mydli Wam Oczy 

                    [2012-08-09 17:18 197.195.82.*]

                    a jak sobie radzi Itaka i RT z powodu upadku OLT? po Aquamaris, Summerelse to drugie biuro, które za przyczyne upadku obwinia m.in. OLT właśnie. Kupować firsta czy nie? co myślicie...?
                    Tylko, że ja słyszałem, że większość czarterów kupowali od ITAKI.   odpowiedz »

            • Itaka Mydli Wam Oczy 

              [2012-08-11 08:14 87.207.21.*]

              masz słuszną rację.JA też rabatów nie daję, więc mam mniej klientów.Sprzedaję mnie biletów , bo nie daję zniżek!!!!! Sami agenci psują rynek..... a czynsz trzeba zapłpacić, pensje pracownikom też. To takie nieetyczne, ale kto dziś na to patrzy???!!!! A klienci bez pardonu , bez skrupułów wymuszają rabaty..... ciekawe czy ono ze swojej pencji coś komuś dają??~~~ahahaha najgorsi sa Ci bogaci.....Ci to już klasa:))))))) aż wsyd mnie jest, jestem aż zażenowana.Ale najgorsi są jednak fałyszwi agenci..... hipokryci!!!!!
              A itaka faktycznie- dziwnie się zachowuje, tak dobrze ktoś napisał mydli oczy, Iatka jest jak lep na muchy :))))) standard obsługi niski, hotele słąbe, a katalogi PIĘKNE, natychmiast karzą przelewac kasę, koleżanki mi mówią,że wystraczy jak nie zapłacisz na koniec dnia za rezerwację z dnia, nastepnego masz blokadę..... AGENCI musieli dawac zabezpiecznia, weksle..... umowy podpisane- to PYTAM CZEMU TAK ITAKA POSTĘPUJE????? PRZEPROWADZKA do nowego własnego biurowca, a z czego on został zbudowany..... jak całe istenienie mają niskie ceny, tylko po to aby być LIDEREM..... a sezony od 2009 roku słabe!!!!! Niech sobie będą na rynku, ale niech nie robią oszamny z hotealmi, cenami. Współpraca z nimi to cały czas siedzenie u nich z palcem w pupie....to jest "partnerstwo"?????
              Reklama, lokale w centrach handlowych - pamiętajcie to co miesiąc KOSZTUJE BARDZO DUŻOOOOOOO. A TEN SEZON JUŻ MOŻNA UZNAĆ ZA PRZYMKNIĘTY!   odpowiedz »

              • Itaka Mydli Wam Oczy 

                [2012-08-11 10:04 83.24.28.*]

                Uważam, że po prostu duży może więcej no i na więcej sobie pozwala - prawo dżungli też tu działa   odpowiedz »

    • Itaka Mydli Wam Oczy 

      [2012-08-09 14:03 195.184.83.*]

      Jestem z malego Biura Sun Dreams Holidays - mamy tylko Egipt bo kochamy ten kraj, znamy go i jego kulture. Kupuja nas Klienci jak dodtad tylko z polecenia bo robi sie nagonke, ze mali, ze niedawno. Ja nie jestem wychowana na tzw branzy turystycznej. Odeszlam z korporacji aby robic to co kocham i robic to dobrze. I wiecie co, wiekszosc nie chce dac nam szansy bo nie mamy ofert po 1500 zl. Mowia ze jakosc, rzetelnosc, udogodnienia to sprawa drugoplanowa a najwazniejsza cena - ma byc tanio. Ciesze sie, że zaczyn aja pojawiac sie wpisy ze wazne jest cos wiecej. Moze za jakis czas Agenci przekonaja sie rowniez do nas ale dobrze ze sa tacy dla ktorych to co robia tez jest pasja i dbaja o swoich klientow. Dziekuje Wam za to :)   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-09 18:23 83.24.50.*]

        święta racja   odpowiedz »

    • Itaka Mydli Wam Oczy 

      [2012-08-10 13:16 41.153.194.*]

      widze ze Itaka znowu zaplacila za PR. Niedawno bylo, ze podniesli gwarancje ( dodam jeszcze nie obowiazuje tylko od wrzesnia chyba) a juz teraz informacja ze tylko w lipcy 67 tysiecy rezerwacji. O czym to swiadczy ? liczac srednio 2000 na osobe ta gwarancja nie zabezpiecza wplat Klientow. Pomijajac to Itaka ma bardzo zla jakos, na tur-info czesto gina wpisy o ich przekretach a w kazdym wywiadzie czy rozmowie udziela sie ktos z Itaki i pieje z zachwytu nad wlsna firma. Dlaczego w tym kraju pozwala sie na to, ze Itaka ma kare do UOKiK to zmienia nazwe na Nowa Itaka zeby nie placic i to nie jedyny przekrret tej firmy. W tej chwili jedno co widac to to, ze molochy w stylu Itaki probuja kosztem mniejszych wywindowac sie na gore po trupach. Jak juz zostana sami to wtedy Klient zobaczy co im Itaka pokaze, dzsiaj ma ich w dupie a pozniej ....   odpowiedz »

    • Itaka Mydli Wam Oczy 

      [2012-08-11 19:53 193.239.80.*]

      A brutalna prawda jest taka, że nawalacie na Itakę bo coraz więcej sprzedaje przez internet, klienci zamiast korzystać z waszego doradztwa też coraz więcej informacji zdobywają z sieci i okazało się że jesteście coraz mniej potrzebni.
      Ci mali których chwalicie uginają się przed wami, bo wiedzą że bez was jako agentów nie istnieją. Itaka jest na tyle duża, że może was mieć w dupie. Chciałbym zobaczyć dane ile sprzedali przez sieć, a ile przez agentów. Prawda mogłaby być dla was przykra i to was boli.
      Bo odrywanie ryjka od koryta zawsze boli...   odpowiedz »

      • Itaka Mydli Wam Oczy 

        [2012-08-11 20:18 109.243.64.*]

        Dowiedz się ile rocznie każdy agent ma zrobić itace obrotu i ilu itaka ma agentów i będziesz miał odpowiedź bo jaki obrót rocznie robi itaka wiadomo. Jak nie masz pojęcia to nie głosuj.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję