Czy agent może wygrać proces o chargeback?
Data wysłania: 2012-07-31 09:37 Autor: Czytelnik IP 95.48.153.*
Mam takie pytanie. Jeśli klient złoży w banku reklamacje z powodu bankructwa TO i pieniądze zostaną ściągnięte z mojego konta, a ja podam firmę obsługującą terminal do sądu, że zrobiła to bezprawnie - to czy mam szanse wygrać? Oczywiście oni mają prawo zabrać mi kasę - bo usługa nie doszła do skutku. Ja mogę jednak udowadniać, że chciałem z Klientem załatwić wszystko polubownie i zaproponować mu inną wycieczkę u innego TO i Klient się na to nie zgodził. Zgodnie z regulaminem kart płatniczych (nie tylko kredytowych) Klient przed złożeniem wniosku o chargeback musi podjąć próbę polubownego załatwienia sprawy ze sprzedawcą (czyli w tym przypadku na moje nieszczęście ze mną). Ja chciałem zaproponować inny wyjazd z innym TO, ale Klient nie wyraził zgody. Czy bank w takim wypadku postąpił słusznie uznając reklamację? Wydaję mi się, że nie. Gdybym sprzedał Klientowi inną wycieczkę - nie straciłbym całości pieniędzy (jako agent) bo mógłbym coś na prowizji jeszcze zydkać. W momencie przeprowadzenia obciążenia zwrotnego straciłem całość wpłaty klienta i jeszcze zapłaciłem 1,6 % od transakcji kartowej, czyli do całej imprezy dołożyłem sporo. Uważam, że przy całej sytuacji stanąłem więcej niż na wysokości zadania i chciałem sprawę załatwić tak, aby wszyscy byli w miarę (przy całej niesympatyczności sytuacji) zadowoleni. Ostatecznie bank (czy też agent rozliczeniowy) pobrał pieniądze z mojego konta, klient je odzyskał, ja za wszystko zapłaciłem i tylko mogę iść do syndyka. Uważam, że bank niesłusznie uznał reklamację Klienta i pójdę z tym do sądu. Zwrócę się nie tylko z zwrot całej kwoty, ale także o odszkodowanie!
Czy agent może wygrać proces o chargeback? [2012-08-01 13:08 176.241.241.*] Nie jestem prawnikiem, ale tak na logikę:
1.Ty, jako agent, nie jestes strona w umowie z klientem. Umowa jest zawarta na linii touroperator- klient. Ty byłeś upoważniony do podpisania umowy w imieniu.
2. Ty jako agent wywiazałeś się z umowy z touroperatorem, ponieważ umowa nałozyła na Ciebie obowiązek przekazania pieniędzy w wyznaczonym terminie, co tez zrobiłeś.
Poszkodowani agenci, powinni zebrac sie w grupę wynając prawnika i załozyć pozew zbiorowy przeciwko operatorowi kart za bezprawne zagarnięcie mienia. odpowiedz »
Czy agent może wygrać proces o chargeback? [2012-08-01 15:23 95.48.153.*] Nie masz niestety racji. Umowa między mną a agentem rozliczeniowym powoduje to, że ja jako "pośrednik" (choć rzeczywiście nie jestem pośrednikiem - bo umowa jest zawierana między TO a Klientem) odpowiadam za transakcję przeprowadzoną na moim terminalu. Mój terminal - mój problem. Wynika to z regulaminu korzystania i stosowania kart płatniczych. Tak to wygląda. Inną kwestią jest to, czy powinni uznać reklamacje Klienta, do którego ja wyciągnąłem rękę. Cała sytuacja jest patowa. Sprawą bezdyskusyjną jest fakt, iż podlegamy jako agenci odpowiedzialności finansowej za niewypłacalnego TO. Pozdrawiam odpowiedz »
Wstrzymać terminal [2012-08-01 20:16 79.173.49.*] W obecnej sytuacji, gdy eService wstrzymało płatności i wypowiada umowy jestem niestety zmuszony usunąć terminal z biura.
Wiem, że prawdopodobnie stracę część Klientów i będę się narażał na dziwne z ich strony uwagi, ale chcę utrzymać firmę, pracowników i siebie. Nie może dojść do sytuacji, w której Klient wpłaca mi pieniądze, a ja nie mogę ich przelać do TO bo po prostu ich nie mam. To jest zbyt niebezpieczne dla wszystkich. Nie obsługuje mnie eService, nie mam reklamacji związanych z upadłością biur podróży, moja firma prosperuje w tej chwili ok i mam całkiem niezłą płynność finansową.
Muszę jednak odłożyć w tej chwili terminal. Konsultowałem się z prawnikiem i agentami rozliczeniowymi - jako akceptant płatności jesteśmy na straconej pozycji. Pozdrawiam odpowiedz »
|