TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Ecco Holiday - jedyny w Polsce

Data wysłania: 2012-07-30 15:01 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
- Mimo ostatnich wydarzeń oraz wielu dyskusji, które toczą się na temat bezpieczeństwa turystów, zarówno organizacje branżowe jaki i większość touroperatorów tkwi w przekonaniu, że wszystko jest w porządku. Uważamy, że takie podejście jest karygodne, dlatego postanowiliśmy we własnym zakresie zabezpieczyć naszych Klientów. Jeśli branża chce odzyskać zaufanie Klientów, powinna rozważyć podobne kroki. - mówi Grzegorz Płókarz, Prezes Zarządu Ecco Holiday.

Firma Ecco Holiday, jako pierwszy i na ten moment jedyny organizator, wprowadza dodatkowe ubezpieczenie chroniące pieniądze każdego Klienta. Dzięki niemu, w razie niezrealizowania umowy przez organizatora wyjazdu, ubezpieczyciel w ciągu 30 dni zwróci 100% dokonanej wpłaty. Koszt ubezpieczenia w całości pokrywa Ecco Holiday, zaś samo ubezpieczenie dostarczane jest przez SKOK Ubezpieczenia.

- Potwierdzam, że objęliśmy ubezpieczeniem Ecco Holiday, a dokładniej mówiąc Klientów tego touroperatora. Nie każdemu operatorowi udzielilibyśmy tego typu ochrony. Ufam, że te działania przyczynią się do zwiększenia wiarygodności firmy Ecco Holiday i pozwolą jej jeszcze skuteczniej działać na konkurencyjnym rynku usług turystycznych, gdzie - podobnie jak w branży ubezpieczeniowej - jedną z zasadniczych zalet jest wiarygodność i zaufanie - mówi Tomasz Klimkiewicz, dyrektor Działu Ryzyka SKOK Ubezpieczenia.

Ubezpieczenie byłoby nieosiągalne, gdyby nie dobra kondycja finansowa i stabilne podstawy funkcjonowania firmy Ecco Holiday. Przed wprowadzeniem tego zabezpieczenia, konieczna była bardzo dokładna analiza kondycji organizatora, podstaw jego funkcjonowania, szans i zagrożeń wynikających z bieżącej działalności i innych czynników, dających ogólny obraz przedsiębiorstwa i pozwalających oszacować ubezpieczycielowi poziom ryzyka. Udało się tego dokonać w tak krótkim czasie dzięki sprawnemu przepływowi informacji między firmami, będącymi w jednej grupie kapitałowej. To kolejny przykład obrazujący sprawność funkcjonowania podmiotów należących do grupy finansowej SKOK i umiejętność korzystania na wzajem z ich potencjałów.

- Dotychczasowe rozwiązania nie sprawdziły się. W takiej sytuacji, naszym obowiązkiem jest chronić osoby, które powierzają nam swoje wakacje. Teraz każdy klient, zawierając umowę z nami, automatycznie będzie objęty dodatkową ochroną. W razie problemów, swoje pieniądze otrzyma w całości i w krótkim czasie. W obecnym systemie, niestety, nie może liczyć ani na szybki ani na pełny zwrot swoich wpłat. Jedyna propagowana forma ochrony pieniędzy klienta, sprowadza się do płatność kartą, co obciąża najbardziej portfel agenta. Tak być nie powinno. Pośrednik powinien mieć do dyspozycji pewny, dobry produkt i koncentrować siły na jego sprzedaży a nie płacić z własnej kieszeni za dodatkowe zabezpieczenia. - wyjaśnia Płókarz.

Ubezpieczenie wpłat jest kolejnym krokiem mającym podnieść bezpieczeństwo klientów, ponoszących jak dotąd największe konsekwencje problemów spotykających biura podróży. Jednak dużo ważniejszą zmianą było przemodelowanie sposobu działania firmy.

- Przede wszystkim ograniczyliśmy czartery na rzecz miejsc kupowanych od innych touroperatorów i regularnych linii, w dużo bardziej bezpiecznych proporcjach. Zmniejszyliśmy też ilość miejsc gwarantowanych w hotelach. W rozliczeniach z kontrahentami, przed wysłaniem naszych klientów na wakacje, przedpłacamy w całości wszystkie koszty. Nie używamy zatem wpłat klientów do finansowania działalności bieżącej, jak ma to niestety miejsce u innych. Touroperatorzy wpadli bowiem w swego rodzaju pułapkę. Kontrakty czarterowe i hotelowe, podpisywane z dużym wyprzedzeniem, muszą być rozliczone niezależnie od tego, czy organizator znajdzie dość klientów na konkretny kierunek czy hotel. A to jest coraz trudniejsze wobec bezwzględnej walki o przetrwanie. - tłumaczy Grzegorz Płókarz - Myślicie Państwo, że ceny poniżej 1000 zł za wyjazd to przejaw dobroci touroperatora i ukłon w stronę zasobności portfeli Polaków? To nic innego jak desperacka próba zmniejszania strat, niestety mało skuteczna. Prędzej czy później, kończy się tak, jak w przypadku biur, o których było głośnio w ostatnich tygodniach.

Ecco Holiday rozwija także inne obszary działalności, aby dywersyfikować źródła dochodu. W pierwszej połowie tego roku firma przejęła 3 inne spółki, działające także w turystyce, ale w innych jej obszarach niż wyjazdy czarterowe. Jest to kolejny przejaw ograniczania zagrożeń związanych z prowadzeniem działalności opartej na wąskiej specjalizacji.

- Firmy turystyczne, skupione tylko na jednym rodzaju usług, są szczególnie zagrożone. - mówi Grzegorz Płókarz - W razie problemów, nie posiadają innych możliwości zbilansowania swojej działalności. Dlatego też konsekwentnie rozwijamy ofertę egzotyczną pod marką Ecco Travel, opartą o połączenia rejsowe. Marka Ecco Business specjalizuje się w organizacji konferencji i szkoleń, między innymi takich jak światowy kongres unii kredytowych. Zjazd odbył się parę dni temu w Gdańsku, gromadząc blisko 1500 gości z 53 krajów całego świata. To już druga konferencja tej rangi (obok AMICE), organizowana przez nas w ciągu ostatnich tygodni. Na bazie tych doświadczeń rozwijamy turystykę przyjazdową oraz sukcesywnie uzupełniamy też ofertę wypoczynku w kraju. Ta różnorodność daje nam solidne podstawy oraz stabilność, element rzadko spotykany w naszej branży.

Zmiana modelu operacyjnego była swego rodzaju rewolucją na rynku. Nie obyło się bez kontrowersyjnych decyzji. Reorganizacja wiązała się bowiem z odwołaniem części wylotów zagrożonych niskim obłożeniem.

- Była to najtrudniejsza decyzja w historii firmy, - tłumaczy prezes Ecco Holiday - ale dzięki tym zmianom nie dotyczą nas ryzyka, przez które teraz bankrutują inne biura podróży.

Jak podaje Ecco Holiday na swojej stronie internetowej, w złożonym zeznaniu finansowym za rok 2011, firma odnotowała zysk netto na działalności Ecco Holiday w wysokości 2,1 mln oraz na działalności Ecco Travel 2,5 mln. Na chwilę obecną, jest to jedyny touroperator w Polsce, który zabezpiecza tak wszechstronnie interesy swoich klientów. Dla zawierającego z organizatorem umowę oznacza to zupełny brak ryzyka związanego z utratą wpłaconych środków, a gwarantowany zwrot w ciągu 30 dni nie ogranicza jego możliwości zakupowych.

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-07-30 15:01 89.234.218.*]

      Brawo. Trzymamy za słowo. O takie gwarancje chodzi. Klienta nie ma obchodzić kondycja finansowa biura podróży.   odpowiedz »

      • Ecco Holiday ubezpiecza się 

        [2012-07-30 16:17 79.173.49.*]

        Skok jest właścicielem Ecco :D Drogi Kliencie.   odpowiedz »

        • Ecco Holiday ubezpiecza się 

          [2012-07-30 17:33 89.234.218.*]

          No tak. Coś mi nie grało. SKOK-i to takie "pewne" instytucje.   odpowiedz »

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-07-30 17:21 31.178.126.*]

      Ups! Jakiś mętny ten tekst.   odpowiedz »

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-07-31 01:19 89.171.250.*]

      hehe ale kryptoreklama masakra i tak nikt po tej akcji ecco nie bedzie sprzedawal, ja na pewno nigdy nie sprzedam pol wycieczki tym oszustom   odpowiedz »

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-07-31 09:49 62.69.248.*]

      Dobre :) Ecco , ubezpiecza się u siebie "więc klienci są bezpieczni" :) Dla czytających to forum klientów nie związanych z turystyką - SKOK (w którym ubezpiecza się ecco), jest właścicielem Ecco Holiday / Ecco Travel. Ale marketing dobry :)   odpowiedz »

      • Ecco Holiday ubezpiecza się 

        [2012-07-31 11:22 84.38.26.*]

        To samo sobie pomyslalam:) A tekst, ze SKOK nie ubezpieczylny kazdej firmy? Po prostu majstersztyk. No, ale ludzie spoza branzy sie podkreca jak gwizdki, opiniea pojdzie w swiat i jakostam poza branza Ecco zyska, bo przeciez, jako jedyni sa ubezpieczeni. A ze branza sie posmieje? Maja to chyba wliczone w koszty. Inaczej nie wydaliby takiego glupiego oswiadczenia, a raczej nie udzieliliby takiego glupiego wyjasnienia. Chyba licza sie z tym, ze sporo osob wie, ze SKOK i Ecco sa powiazane?   odpowiedz »

        • Ecco Holiday ubezpiecza się 

          [2012-07-31 11:59 31.62.157.*]

          SKOK to banda oszustow.   odpowiedz »

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-07-31 10:23 83.0.175.*]

      Polacy nie wirzcie tym weszystkim stuczkom to jest tylko wyciagniecie kasy od Was. SOK upadnie to wasze oszczędności szlak trafi. SKOK gdy nazbiera kasy to tak zakonbinuje jak wyprowadzić pieniądze że wszystko pójdzie na DNO. nIE DAJCIE SIĘ NABIERAĆ. W kraju rządzi banda złodziej oszustów. Sprawdzaja mają dostep do konta a potem kradzież i plajta.   odpowiedz »

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-07-31 12:55 94.251.146.*]

      Złapią paru jeleni na to na firsta a w nowym roku znów anulacje hehehe   odpowiedz »

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-07-31 13:57 87.205.229.*]

      Co to za bełkot ?!!!!!
      Wyrąbali parę tysięcy klientów na kasę z first minute a teraz niby zmieniają politykę !!!
      Kolejna spółka która sama się ubezpiecza ! Amber Gold posiada też gwarancje Funduszu Poręczeniowego AG (AMber Gold) czyli tutaj mamy podobnie Właściciel czyli SKOK ubezpiecza Ecco Holiday !!!
      Czy mr. Płókarz myśli że ludzie są idiotami ?   odpowiedz »

      • Ecco Holiday ubezpiecza się 

        [2012-07-31 14:53 178.36.148.*]

        A poza tym SKOK nie jest bakiem i nie ma nadzoru bankowego wiec w przypadku plajty SKOK-u nie ma żadnego zabezpieczenia.
        Nie ma gwarancji czy plajta (teoretyczna) Ecco nie pociągnęłaby za sobą SKOK-u bo to przecież jedna grupa kapitałowa :)   odpowiedz »

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-07-31 14:43 83.15.214.*]

        odpowiedz »

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-07-31 14:56 83.15.214.*]

      Ecco Holiday nigdy nie dbało o interesy Klietów a najlepiej wychodzi im ochrona własnych interesów kosztem turystów. Pracowałam z Ecco ( bardzo krótko ) ale wiem toz doświadczenia , prosze zwrócic uwagę na treśc ich ogólnych warunków uczestnictwa nikt kto rzeczywiście je przeczyta nie powinien ich podpisać ( a gdzie UOKiK ). Kto poniósł konsekwencje za pobbrane od klientów pieniądze z tytułu zakupu oferty forst minute ? Czy ktoś słyszał o tym aby organa sprawiedliwości zajęły się sciganiem oszustów a gdzie jest urząd skarbowy , przeciez to klasyczne bezpodstawne wzbogacenie się. Nikt w tym kraju nie jest zainteresowany ochrona klienta a procedury sa bardzo proste . Mówi się jednak o stworzeniu finduszu gwarancyjnego ,ktory potem wykorzystaja złodzieje ale przy okazji powstaną nowe stołki , wynjęte zostana biura ktoś z znajomych lub rodziny otrzyma umowę o pracę i wysokie wynagrodzenie a zapłaci za to klient , który w razie bankructwa biura i tak zostaniie na lodzie. Nie wierzcie Ecco holiday i SKOKo owi ( PSL) w dośc pokretny sposób te firmy bujuja swoją wiarygodniośc. Polecam oferty niemieckich biur podrózy sa tańsze, rzetelene , lataja dobrymi samolotami z cateringiem a na mijscu dostaje się usługę zgodna z zawartą umową . Od lat jwypoczywam z niemcami i jestem zadowolona. Ale na objazdówkę poleciałam z polskim biurem i wracałam 19 h z Bangkkoku bez jedzenia ( bo zabrakło) bardzi nędznuym saolotem) Na poziomie europejskim jest tylko oerta niemiecka.   odpowiedz »

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-07-31 16:37 93.157.75.*]

      Super to forum. Zgadzam się z większością wypowidzii. Tak się robi duże pieniądze, znów skok na duzą kasę? Wielcy upadają i biorą kasę, mali płacą i płaczą.   odpowiedz »

      • Ecco Holiday ubezpiecza się 

        [2012-08-03 20:33 89.67.92.*]

        Gwarancją jakości imprez danego biura są zadowoleni klienci, a nie tylko zadowolone z siebie biuro. Branża jest zepsuta do szpiku kości przez takich właśnie pseudo fachowców.   odpowiedz »

    • Ecco Holiday ubezpiecza się 

      [2012-08-03 20:27 87.205.9.*]

      prezes zapomniałeś co zrobiliście z turystami którzy wykupili first minute, sfinansowaliście sobie depozyty i wpływy na utrzymanie działalności, tani kredyt kosztem innych my tracimy klientów a ty wymądrzasz się. jedyny, chyba który zaczął checę z turystami przed sezonem jeszcze.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję