TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Serwisy zakupowe winne upadków biur podróży?

Data wysłania: 2012-07-27 15:40 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Bankructwo biura podróży Sky Club na początku lipca zapoczątkowało lawinę problemów mniejszych touroperatorów. Tym razem biura dały złapać się w sidła serwisów sprzedaży grupowej. Podpisywanie niekorzystnych dla siebie umów to główne przyczyny błędów popełnianych przez biura podróży.

Jeden z klientów biura Atena z Oświęcimia kilka godzin przed wyjazdem na wycieczkę, wykupioną w serwisie zakupów grupowych Fastdeal, został poinformowany telefonicznie, że nie ma dla niego miejsca w autokarze wraz z innymi turystami. Mimo wcześniejszego potwierdzenia przez Atenę uczestnictwa pana Bogusława w wycieczce, w dniu wyjazdu biuro w Oświęcimiu ostrzegło, że poznański portal zakupowy nie zapłacił za swojego klienta.

Współwłaściciel Ateny dodał, że Fastdeal nie płaci od kwartału, w związku z czym niedawno zdecydowano nie zabierać więcej klientów tego serwisu. Eksperci alarmują, iż większość umów zawieranych z portalami zakupowymi przewiduje zapłatę partnerowi dopiero po wykonaniu usługi.

Pracownicy Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego przestrzegają, aby z podejrzliwością traktować oferty sprzedaży internetowej, szczególnie gdy cena jest zaskakująco niska.

    • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

      [2012-07-27 15:40 178.73.16.*]

      świetnie bardzo mi się podoba, od zawsze było wiadomo że takie zakupy grupowe to ściema i obracanie nie swoimi pieniędzmi !!!   odpowiedz »

      • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

        [2012-07-27 15:47 83.24.50.*]

        W przypadku sprzedaży imprez turystycznych ( i przy tej rentowności )przez grupona to już totalne nieporozumienie.Przecież tu nie ma marż 30-50% ????? Ale to nie wina grupona, że zgłaszają się do niego "dziwni" ludzie z biur podróży...   odpowiedz »

      • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

        [2012-07-27 16:20 77.237.22.*]

        może się wreszcie durni klienci oduczą korzystania z tego typu wynalazków   odpowiedz »

    • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

      [2012-07-27 16:32 83.4.168.*]

      Na gruponach próżno było szukać porządnego biura, same wynalazki.   odpowiedz »

    • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

      [2012-07-28 14:12 83.21.107.*]

      Powiedziłabym, że nie serwisy grupowe są winne upadków biur podróży, bo np. Sky Club wcale nie wystawial tam swoich ofert! To raczej po pierwsze właściciele tych biur, które naokrągło sprzedawały tam ofertę są cwani? i naiwni, że w ten sposób można w ten sposób sprzedawać oferty, przy których obniżenie ceny o połowę niestety generuje straty, a nie zysk. Byli też cwani, jak w przypadku Ateny, bo pieniądze owszem zgarnęli, ale potem wiadomo, że nie byli w stanie pokryć dodatkowych kosztów, ktore wynikały z 50% obniżenia ceny, to klientów zostawili na lodzie i już! A potem najprościej było umieścić na stronie komunikat o nieodbieraniu telefonów i z głowy! Ale klienci niesety, wcale nie sa lepsi, bo kto mądry, rozsądnie myślący kupuje np. 8-dniową wycieczkę do Hiszpanii za cenę śmiesznie niską, tylko naiwniak. Potem można mieć prentnsje przede wszystkim do siebie, a w następnej kolejności do biura!   odpowiedz »

      • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

        [2012-07-28 14:45 85.89.162.*]

        wiedzę ,że nie macie pojęcia o gruponach i temu podobnych! bIURO Z CENY OFERTY NORMALNIE KOSZTUJĄCEJ 2000 ZŁ otrzymują 400 zł! grupon pobiera sobie jeszcze 60 procent połowy wartości towaru bądź usługi ! Trzeba być niezłym kretynem by sprzedawać ma gruponie turystykę ! Dlatego podziękowaliśmy za współpracę Wygodzie Travel !   odpowiedz »

    • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

      [2012-07-28 14:43 85.89.162.*]

      wiedzę ,że nie macie pojęcia o gruponach i temu podobnych! bIURO Z CENY OFERTY NORMALNIE KOSZTUJĄCEJ 2000 ZŁ otrzymują 400 zł! grupon pobiera sobie jeszcze 60 procent połowy wartości towaru bądź usługi ! Trzeba być niezłym kretynem by sprzedawać ma gruponie turystykę ! Dlatego podziękowaliśmy za współpracę Wygodzie Travel !   odpowiedz »

    • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

      [2012-07-29 10:55 83.26.153.*]

      Akurat grupon to największy "naciągacz", bo faktycznie bierze aż 60 % prowizji z obniżonej o połowe ceny, + 23 % podatku. Nawet zawyżenie ceny niwiele daje, bo zobaczcie, np. jeśli wycieczka normalnie kosztuje 4000 zł, wystawiona jest na Gruponie za 2000 zl. Z tych 2000 zł Grupon pobiera 60% prowizji + 23% VAT od prowizji, tj. 1200 zł + 276 zł VAT. To daje tyle, że biuro ostatecznie otrzyma tylko 2000 zł - 1200 zł -276 zł = 524 zł. ? Jak za tę cenę pokryć chociaż część świadczeń zawartych w ofercie? Tylko idiota (zarówno właściciel takiego pseudobiurka, albo klient) myśli, że jest to możliwe! Inne Grupery, Okaziki, czy Citeamy nie są już tak zachłanne, ale też pobierają prowizje pomiędzy 30-50%, co przy sprzedaży oferty turystycznej może spowodować to samo, co w pzypadku Ateny! Klienci uważam są sami sobie winni, te śmiesznie niskie ceny wycieczek naprawdę były warte przemyślenia i wyciągnięcia wniosków jeszcze przed zakupem. Kto tego nie zrobił, znaczy, że nie szanuje wydawanych przez siebie pieniędzy i niech cierpi teraz!   odpowiedz »

    • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

      [2012-07-30 10:25 195.128.228.*]

      Akurat serwisów zakupowych bym się nie czepiał. Umowa jest umową obu stron. Biuro podróży podpisujące umowę z serwisem doskonale wie ile dostanie za wyjazd i kiedy nastapi zapłata. Jeśli ktos nie potrafi czytać umowy i liczyć to nie powinien prowadzić biznesu. Jestem akurat osobą, która pracuje w turystyce, ale która jednoczesnie korzystała z zakypów grupowych - nie kupowałem wycieczek zagranicznych, ale krajówkę - hotele - i owszem. Rozmawiałem z właścicielami obiektów, w których byłem. Część jakby nie przeczytała i nie policzyła i ci byli zawiedzeni, ale część doskonale wiedziała w co wchodzi. Potraktowali te koszty jako koszty marketingowe. Jeżeli mieli by przeprowadzić ogólnopolską kampanię reklamową w sieci to koszty byłyby znacznie wyższe. Ci, którzy śledzą oglądalność swoich stron zauwazyli baaaardzo istotny wzrost liczby odwiedzin. Jedyna róznica to ta - że jeśli popatrzymy na to, ze za imprezę na wejściu dostajemy mniej niz ona kosztuje, to brzmi groźnie, ale jeśli przyjęclibyśmy, że dostajemy 100% a drugiej strony musimy wydac na promocję, to juz patrzymy inaczej i zastanawiamy się czy nas stać na taką akcję. Tu tak samo - trzeba policzyć i tyle. Nei wieszajmy psów na serwisach - to nie one decydują jaka oferta i za jakie pieniądze będzie sprzedawana, tylko biura, które podpisują z nimi umowę. Czy jesli przyszedłby do biura klient chcący kupić wyjazd za 40% jego wartosci potraktowany byłby przez biuro poważnie? na pewno nie. A czym innym jest taki serwis - klientem przecież. Nie bardzo rozumiem więc zastrzeżenia. Nie chcesz - nie sprzedawaj. Licz dobrze i prowadź swój interes zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i rachunkiem ekonomicznym. Tyle tylko.
      Pozdrawiam
      Paweł   odpowiedz »

      • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

        [2012-07-30 15:18 80.48.185.*]

        Masz rację, znam zasady sprzedaży grupowej. Wszystko jest jasne i zawarte w umowie. Nikt nikomu nie przystawia do skroni pistoletu, żeby wymusić podpisanie umowy. Co do marketingowo - reklamowych korzyści to już inna sprawa. To najdroższa reklama ponieważ to nie ten klient dla np. hotelu. Piwo kupuje w sklepi nie w drink-barze hotelowym, nie skorzysta z restauracji i innych płatnych usług w hotelu. Jeżeli wraca 2% za normalną cenę to bardzo dobry wynik. To rozregulowało rynek hotelarski na dobre 3-4 lata. Trudno nam będzie się z tego wygrzebać. Grupony działają legalni tylko my hotelarze daliśmy się omamić, tym że to świetna i tania reklama.
        H3*   odpowiedz »

        • Oferta w internecie - gwóźdź do trumny 

          [2012-07-30 19:32 83.46.86.*]

          Zgadza sie
          Wytworzyla sie pewna grupa klientow nazwijmy ich gruponowcami, ktorzy tylko wylapuja takie okazje ale nigdy nie przyjada juz w to miejsce na normalnych warunkach,zatem to zadna okazja dla hotelarza czy restauratora badz tez innego usługodawcy.
          Jedynym wygranym jest tutaj portal typu Gruppon luub podobny   odpowiedz »

    • Serwisy zakupowe winne upadków biur podróży? 

      [2012-07-30 11:12 83.29.78.*]

      Serwisy zakupowe powinny oddawać kasę gdy firma zbankrutuje, przecież to one tak "dogłębnie" sprawdzają wiarygodność tych podmiotów i jeszcze przekonują o tym klientów !!A jak nie to pozew zbiorowy i będziemy się z nimi procesować !!
      Bardzo profesjonalnie zachował się groupon który oddał 100% kasy choć nie musiał i takim warto zaufać na przeszłość.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję