TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Terminal płatniczy w agencji turystycznej

Data wysłania: 2012-07-21 15:24 Autor: Czytelnik IP 79.173.49.*

Witam,
Chciałbym zapytać Was, czy macie do czynienia z usługą charge back?
Czy banki realizują już zwroty? Jak to się odbywa? Czy dostajecie pisma, w których możecie ustosunkować się do reklamacji Klienta? Czy informujecie bank, że Klient otrzyma zwrot z UM? Na jakiej podstawie banki zajmują konta? Czy to banki zajmują konta, czy może firmy, z którymi macie podpisane umowy o obsługę terminali? Bardzo proszę o możliwie szczegółowe informacje w tym temacie.
Pozdrawiam
Cezar Nowak

    • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

      [2012-07-21 19:48 94.251.146.*]

      Zapisz się do OSAT to się dowiesz http://www.osat.pl/   odpowiedz »

      • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

        [2012-07-22 11:00 83.11.105.*]

        Jestem w OSAT jednak szczątkowe informacje, które tam są głoszone uważam za mało rzetelne.   odpowiedz »

        • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

          [2012-07-31 11:27 31.63.222.*]

          Niestety, jeśli chodzi o Osar to zgadzam się z tym że działają ze sporym opóźnieniem (TUI itp..) Poza tym widoczne jest jednak "kolesiostwo" wśród niektórych członków z tak zwanej góry:) Zastanawiałam się nad wstapieniem do Oastu..poczekam jeszcze..   odpowiedz »

    • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

      [2012-07-22 12:08 83.30.167.*]

      Na oast nie ma co liczyć bo zawsze działają z dużym opóźnieniem.
      Nie należę do osób którym w chwili obecnej grozi chargeback ale mam terminal którym przyjmowałam płatności np. za firt minute miesiące temu więc nadal bardzo interesuję się tą sprawą bo przecież nie znamy dnia i godziny upadku kolejnego TO (nie wiem nawet czy to nastąpi wbrew temu co wygadują klienci jak przychodzą do biura). Niestety po rozmowach z firmą do której należy mój terminal (FirstData) wiem że w razie ogłoszenia upadłości przez TO i wszczęciu procedury chcargeback bank z polecenia klienta kontaktuje się zazwyczaj pisemnie z punktem w którym użyto karty. Pomimo przedstawienia dowodów m.in. potwierdzenia przelewu pieniędzy klienta na konto organizatora, bank uzna że usługa nie doszła do skutku i zażąda zwrotu pieniędzy. Wiedza pracowników banków na temat chargeback jest znikoma. Ostatnio rozmawiałam z panią z KB która nawet nie wiedziała że jest taka usługa.
      Z tego co się orientuję to klienci którzy wykupili wczasy ze Skyclubu zaczęli składać reklamacje do banków, a te kontaktują się już z agentami. Przypuszczam, że niestety już za kilka tygodni dowiemy się że wielu z nas - agentów ma gigantyczny debet na kocie, ponieważ pieniądze zostały zwrócone przez agenta rozliczeniowego (e-service; first data; elavon itp.) a oni będą nas wzywać do uregulowania płatności. I to jest chore!   odpowiedz »

      • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

        [2012-07-22 20:51 94.251.146.*]

        Jesteś w grupie OSAT na fb czy jesteś członkiem OSAT bo to dwie różne rzeczy.Skoro uważasz że są nierzetelni to się wypisz.Najlepiej qrwa jęczeć i czekać aż za ktoś za ciebie coś zrobi...   odpowiedz »

        • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

          [2012-07-23 20:58 178.180.126.*]

          mógłbyś podpowiedzieć, a nie wrwić od razu. Staram się w Osacie w miarę możliwości aktywnie uczestniczyć i tym bardziej mi przykro, że nie jestem w grupie OSAT na fb i nie mogę się tam dostać ani znaleźć. Proszę powiedz gdzie tego szukać i nie jeb.   odpowiedz »

          • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

            [2012-07-24 21:40 94.251.146.*]

            http://www.facebook.com/groups/agenci/
            tu masz grupę OSAT   odpowiedz »

        • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

          [2012-07-25 00:41 89.69.166.*]

          A co robi OSAT, tylko jęczy i chodzim po prosbie w Związku Bankow Polskich, tylko co to daje? I tak nic, bo nie znają prawa i nie wiedzą jak zabezpieczyć interesy agentów. Trzeba umieć czytać grę, a oni trwają nadal w "towarzystwie wzajemnej adoracji" kumotersko dogadując się z TO. Nikomu nie mozna wierzyc, że dba nie o siebie a o członków stowarzyszenia. Nadmiar wizyt w PZOT nie wychodzi nam na dobre. Widać każdy chce zadbać o swoej prywatne synekury a interesy i troskę o innych ma w d....e   odpowiedz »

          • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

            [2012-07-26 10:18 94.251.146.*]

            chyba pomyliłeś h u j a z palcem   odpowiedz »

            • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

              [2012-07-26 14:35 87.204.92.*]

              Nerwy puszczają? Po sugestii "nadmiernej" zażyłości z PZOTem. Nie ładnie, oj nie ładnie besztać tak innego Agenta... Dlatego, że nie "przynależy" do stowarzyszenia ? I może mieć inne zdanie niż wierchuszka! Sami dajecie świadectwo o sobie. Gratulacje. Kto nie z nami, to wróg !. Ale szkoda gadać, bo to dla niektórych jak Grochem o ścianę.   odpowiedz »

      • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

        [2012-07-24 18:04 83.220.104.*]

        Do nas już przyszło pierwsze pismo z tytułu płatności kartą za Sky Cluba, oraz oczywiście blokada środków na koncie. Wysłaliśmy wyjasnienia, zobaczymy co to da, ale chyba nic. W razie czego pozostaje sąd, ma ktoś może jakąś wykłądnię prawnicza w tym temacie?   odpowiedz »

        • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

          [2012-07-26 09:20 95.48.153.*]

          Co masz na myśli pisząc "blokada środków na koncie"? Kto zablokował środki? Na jakiej podstawie? Zablokowany cały rachunek? Czy tylko kwota? Jest jakiś nakaz sądowy? Kto wchodzi na konto tak ot? Mógłbyś więcej szczegółów?   odpowiedz »

          • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

            [2012-07-26 12:15 213.241.14.*]

            W naszym przypadku środki na koncie zablokował bank w którym mamy rachunek firmowy, ten bank jest równocześnie agentem rozliczeniowym i dostawcą terminala do naszego biura, czyli 3 w jednym. Środki zostały zablokowane do wysokości transakcji jaka była dokonana kartą.   odpowiedz »

            • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

              [2012-07-26 13:06 95.48.153.*]

              A czy w umowie macie może zapisane coś na kształt polecenia zapłaty? W umowie z agenterm rozliczeniowym (który na nieszczęście jest także bankiem). Jeśli nie ma polecenia zapłaty bardzo dziwnym wydaje mi się blokada środków. Oczywiście, że agent rozliczeniowy mógłby potrącić sobie kwotę z nowych wpłat.. ale żeby blokować środki na rachunku? Konsultowaliście się może z prawnikiem? A co by się stało gdybyście nie mieli środków na rachunku?
              Mam nadzieję, że szybko coś z tym zrobią, bo w tej chwili prowadzenie agencji turystycznej jest tak samo ryzykowne jak gra małpy na forexie.
              Życzę powodzenia!   odpowiedz »

              • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

                [2012-07-27 16:42 109.243.100.*]

                Witam .Jakie terminale Państwo polecacie do Biura podróży?
                Pozdrawiam
                Monika   odpowiedz »

                • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

                  [2012-07-27 17:30 83.24.50.*]

                  Najlepiej żadne   odpowiedz »

                • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

                  [2012-07-28 13:34 79.173.49.*]

                  W tej chwili niewiele firm podpisze umowę z biurem podróży. Właśnie chciałem zmienić operatora.
                  eService odmówiło, Elavon stwierdził, że pieniądze przelewać będzie po 2 tygodniach, inne drobne firmy chcą jakiś zabezpieczeń chorych...
                  Jak znajdziecie coś ciekawego - dajcie znać.   odpowiedz »

    • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

      [2012-07-26 09:39 95.48.153.*]

      Charge Back z płatności kartą a zwrot z pustego konta ?
      Jest pewne że jeśli klient zapłaci w biurze Touroperatora kartą a następnie taki Touroperator splajtuje to charge back mimo iż zadziała to zadziała na puste konto zbankrutowanego Touroperatora więc nici ze zwrotu tak czy tak bo tam już nie będzie kasy po prostu, a wszystkim klientom się wydaje ze to taki magiczne rozwiązanie, czemu nie ma rzetelnego wyjaśnienia w takim przypadku w mediach co się stanie z charge backiem kiedy konto akceptanta ( touroperatora ) jest puste bo właśnie upadł ? nawijają tylko makaron na uszy ze płac kartą to będzie ok, ludzie oni znowu Was oszukują !!   odpowiedz »

      • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

        [2012-07-26 21:52 79.173.49.*]

        No i niestety..
        W d**ę dostaje tylko działająca firma - np. agent. Jeśli TO upadnie - płaci bank.. a właściwie ubezpieczenie banku. Więc bankom też specjalnie nie zależy żeby reklamować usługę. Inaczej byłoby o niej zdecydowanie głośniej.
        Szkoda tylko nas agentów, którzy płacimy za upadek TO i cały czas jesteśmy przez wszystkich kopani po tyłku. Przez TO oszukiwani - że wszystko ok, przez Klientów j****i, że sprzedajemy g***o, a przez obsługę terminali jesteśmy odzierani z kasy..
        Kto to wytrzyma?   odpowiedz »

    • Terminal płatniczy w agencji turystycznej 

      [2012-07-31 09:29 95.48.153.*]

      Otrzymałem sygnały, że firmy obsługujące płatności wypowiedziały komuś umowę o obsługę terminala. Czy coś wiecie na ten temat?   odpowiedz »

    • PIT 

      [2012-08-02 00:14 79.173.49.*]

      A może PIT coś pomoże?
      Tam chyba bardziej dynamicznie i merytorycznie działają.
      Takie są moje odczucia przynajmniej..
      Ktoś może coś wie o działaniach PIT poza tym co piszą na FB?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję