TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

PolskiBus.com dalej jeździ w leasingu

Data wysłania: 2012-07-20 08:14 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
BZ WBK Leasing sfinansował zakup 23 nowoczesnych, piętrowych autobusów Van Hool TD927 ASTROMEGA oraz TD921 ALTANO dla Souter Holdings Poland, przewoźnika świadczącego ekspresowe przewozy autokarowe pod marką PolskiBus.com. Oferta leasingodawcy została wybrana już po raz drugi, a łączna wartość nowego kontraktu wyniosła prawie 39 mln zł netto.

Współpraca pomiędzy Souter Holdings Polska i BZ WBK Leasing rozpoczęła się w połowie 2011 r., kiedy to brytyjski przewoźnik wziął w leasing 18 autokarów o wartości 23 mln zł. Wówczas o wyborze zdecydowały szybkość działania i atrakcyjność oferty BZ WBK Leasing, a w szczególności mała liczba formalności i wymaganych zabezpieczeń - tłumaczy Przemysław Szycher, Dyrektor Finansowy spółki Souter Holdings Poland.

W związku z dynamicznym rozwojem naszego biznesu, po raz kolejny zdecydowaliśmy się sfinansować tabor leasingiem. Ze względu na bardzo dobrą dotychczasową współpracę i elastyczne podejście do finansowania start-upów, ponownie wybraliśmy ofertę BZ WBK Leasing - uzasadnia wybór Przemysław Szycher.

Współpraca z PolskiBus.com, firmą, która zaczynała jako start-up z dużym potencjałem, jest ważnym elementem realizacji naszej strategii na lata 2012-2014, w której mocno stawiamy na klientów biznesowych i korporacyjnych. Są to bardzo wymagający leasingobiorcy, którzy oczekują od instytucji finansowych indywidualnego podejścia i jednocześnie kompleksowej obsługi na najwyższym poziomie. Odpowiadając na te oczekiwania zapewniamy dużym firmom wysoką jakość usług gwarantowaną przez sieć wyspecjalizowanych doradców obsługujących wyłącznie największe podmioty - mówi Robert Sokołowski, dyrektor departamentu sprzedaży biznesowej i korporacyjnej w BZ WBK Leasing.

Umowa leasingu między BZ WBK Leasing a Souter Holdings Poland została podpisana na okres 85 miesięcy w ramach leasingu finansowego. Przedmiotem kontraktu jest 20 wysokiej klasy piętrowych autobusów marki Van Hool TD927 ASTROMEGA oraz 3 autobusy TD921 ALTANO o niskim zużyciu paliwa, wyposażone w klimatyzację, darmowe Wi-Fi oraz dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Całkowita wartość umowy wynosi prawie 39 mln zł netto.

Marka PolskiBus.com szybko zdobyła popularność na polskim rynku, podbijając serca klientów atrakcyjnymi cenami i luksusowymi autobusami. PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r. i od tego czasu przewiózł już ponad milion pasażerów, a flota wzrosła z 18 do 68 nowoczesnych pojazdów. Każdego dnia PolskiBus.com obsługuje aż 114 szybkich, tanich i komfortowych kursów między 20 miastami w Polsce i 5 lokalizacjami w Europie: Bratysławie, Pradze, Wiedniu i dwoma w Berlinie.

Leasing umożliwił firmie realizację dużej inwestycji przy zachowaniu płynności finansowej. W krajach Europy Zachodniej to standard, że autobusy jeżdżą w leasingu, w Polsce ten sposób finansowania floty komunikacyjnej dopiero zaczyna zyskiwać na znaczeniu. Firmy dużej wielkości, w tym również te świadczące usługi transportu publicznego, najczęściej traktują go jako alternatywę dla kredytu inwestycyjnego - mówi Robert Sokołowski.

    • PolskiBus sfinansował tabor leasingiem 

      [2012-07-20 08:14 83.19.113.*]

      Policzmy 39 000 000 podzielić przez 20 szt. autokarów daje bardzo wysoką cenę za pojedynczą sztukę 19 500 000 zł netto (standardowy autokar turystyczny kosztuje ok. 1 mln zł netto). Rata miesięczna za pojedynczy autokar też niewąska prawie 23 000 zł netto miesięcznie. Zderzając to z niskim poziomem cen, stosowanych przez Spółkę w Polsce i wysokimi, ciągle rosnącymi kosztami w transporcie trzeba pogratulować ... wyobraźni i odwagi - Leszek   odpowiedz »

      • PolskiBus sfinansował tabor leasingiem 

        [2015-04-17 19:37 78.10.227.*]

        Choć pierwszy komentarz ma już trzy lata - sprostuję go (bo nie zrobił tego autor). Po podzieleniu kwoty leasingu przez ilość autobusów wychodzi 1 695 652 zł - czyli prawie dwa miliony , a nie dwadzieścia.Nie dziwi więc wartość autobusu - zresztą nikt nie jeździ nowymi Van Hoo (więc nie ma z czym porównać modelu)l.W 2015 roku Souter Holdings Poland obsługuje kolejne linie , a promocje cenowe sięgają dna (ekonomicznego )Wczoraj byłem w Warszawie .Z Krakowa za 5 zł w jedna stronę. Autobus wypełniony do ostatniego miejsca .Tylko ,że gdyby wszyscy kupili bilety w promocji ( w co wątpię) to nie zwróci się koszt paliwa ! I to nazywam dumpingiem cenowym , a nie uczciwą konkurencją .
        Ja więc ze swej strony nie gratuluję ... wyobraźni i odwagi .
        Witold   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję