Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić?
Data wysłania: 2012-07-12 08:22 Autor: Czytelnik IP 78.30.110.*
Od kilku dni zaczynam mieć problem. Po kampanii którą rozpętały wszelkiej maści TVN-y klieci dostali jakiegoś szału i praktycznie każdy chce płacić wyłącznie kartą kredytową. Pomijając kwestię prowizji, którą muszę zapłacić bankowi za każdą transakcję zaczynam się obawiać co się może stać jeżeli będzie kolejne w tym sezonie bankructwo na naszym rynku? Czy ktoś z Was zetknął się ostatecznie z tym "charge back"? Zaczynam się obawiać o "położenie" firmy jak nie daj Boże dojdzie do kolejnego upadku biura... A jest coraz gorzej - wczoraj miałem trzech potencjalnych klientów, każdy już na wejściu pyta o terminal. Z tych trzech jednego udało mi się przekonać, dwoch jak powiedziałem że nie ma możliwości płacenia kartą wyszło! Nawet starsi ludzie przychodzą z dziećmi, które miałyby za nich płacić kartami. Jak to u Was wygląda? Co robicie w takich sytaucjach? Bo z jednej strony nie mam ochoty ryzykować, ale z drugiej żyjemy przecież ze sprzedaży i nie mogę sobie pozwolić na utratę klientów. Może jest jakieś ubezpieczenie na taką okoliczność? Pozdrawiam z Warszawy.
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-12 09:39 193.239.80.*] Cóż, wolny rynek. Dostosujesz się, albo padniesz. I żeby nie było niedomówień - jestem klientem, któremu kilka wątków niżej udowadniano że będę musiał się dostosować. Sam się nie spodziewałem, że tak szybko wyjdzie na moje. Ale żeby nie było, że jestem złośliwy - zadzwoń do jakiegoś ubezpieczyciela i spytaj o jakieś OC, albo coś w tym rodzaju. Skoro biura rachunkowe mogą je mieć to może agencje turystyczne też? odpowiedz »
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-12 10:28 178.183.159.*] Nie dziwię się, skoro media po upadku Sky Clubu podały, że osoby płacące kartą za wakacje mogą odzyskać całość tylko że nikt nie patrzy, że pieniądze zostaną ściągnięte z konta Agenta, których ich nie ma bo przelał je organizatorowi. odpowiedz »
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-12 21:55 95.178.34.*] Ja przemyślałem sprawę i jedyna opcja to umożliwienie płatności kartą online - prosto na konto organizatora. Trzeba pisać to merlina, sarta i bluevendo, o umozliwienie płatności poprzez np. dotpay. Inaczej biura będą sobie z czystym sumieniem bankrutować, a nas agentów puszczą z torbami. Wystarczy mieć kilka-kilkanaście większych umów z jednego biura, które padnie i... jesteśmy w plecy 100 000...wypłacane z własnej kieszeni. Mi się to nie uśmiecha. odpowiedz »
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-20 11:01 89.234.218.*] Z tego co mi wiadomo, być może w Polsce jest inaczej - karta ma być KREDYTOWA. Nie debetowa. Czy ktoś posiada tak duży limit zadłużenia na zwykłej karcie kredytowej? Ideą kart KREDYTOWYCH jest zachęcenie klientów do wydawania pieniędzy bez umiaru równiż u nieznanych im sprzedawców (internet) zanim dostaną towar. Chodzi o to, żeby klient pozbył się kolejnej obawy - ryzyka oszukania. Pieniądze zapłacone przez klienta są na pewien okres zamrożone i jeżeli zgłosi on reklamację - są zamrażane na koncie do czasu wyjaśnienia sprawy. Karty debetowe takiego zabezpieczenia nie dają. Pytanie co z wczasami first minute. Mija w końcu parę miesięcy, a VISA nie będzie wiecznie wstrzymywać kaucji. Moje informacje mogą być nieprecyzyjne, ale kiedyś prawie założyłem sklep internetowy do sprzedaży za granicą. Rozmysliłem się ze względu na ciężar związany z wymogami operatorów terminali płatniczych. odpowiedz »
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-20 19:58 79.173.49.*] Każda karta. Debetowa, kredytowa i jakakolwiek odpowiedz »
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-21 13:34 89.234.218.*] No cóż, wracając do wątku sklepu, to firmom oferującym internetowe terminale płatnicze chodziło o "zamrożenie" pieniędzy klientów na pewien czas (o ile pamiętam miesiąc lub dwa), w którym mogliby zgłosić zastrzeżenia co do transakcji. Potem klient miał sam sobie radzić. I nie chcieli, żebym dawał zbyt "hojnych" gwarancji. Więc ochrona karty płatniczej wydaje się względnie krótkoterminowa. Co z ofertami first minute, kupowanymi niekiedy pół roku naprzód? odpowiedz »
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-21 21:47 188.146.112.*] oto kilka informacji uzyskanych w Banku PKO BP w sprawie charge back : po zgłoszeniu przez klienta reklamacji, bank pobiera pieniądze z konta agenta i blokuje je do czasu rozpatrzenia reklamacji. Klient otrzyma je dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji. Nie uzyskałam informacji dokładnej, jak wygląda sama specyfika rozpatrywania reklamacji i ile to może potrwać. Poradzono mi, abym zgłosiła ( jako agent ), zastrzeżenia do reklamacji klienta w związku z tym, że jestem agentem i pieniądze zostały wysłane do Sky itd., nie będę się rozpisywać, bo agenci będą wiedzieć jak to uzasadnić. To ma podobno pomóc. Żaden z klientów, którzy zgłosili reklamację - na dzień dzisiejszy nie otrzymał zwrotu ( charge back ), co nie zmienia faktu, ze kasa z mojego konta została zablokowana na poczet tych reklamacji. Mam nadzieje, że sprawa szybko się wyjaśni. odpowiedz »
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-23 06:57 46.113.85.*] Banki powinny ściagać wtedy pieniadze z prywatnych kont byłych właścicieli, prezesówkasę. Bogu winni agencji mają cieprieć bo jakieś konowały pozwoliły na upadek biura... odpowiedz »
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-20 19:57 79.173.49.*] Witam, Niestety merlin iżaden inny system nie daje takiej możliwości. odpowiedz »
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-20 19:59 79.173.49.*] To co jest w merlinie - e-płatności to tylko obsługa jak sprzedaje się ze swojej strony internetowej. Obsługa Twoich rezerwacji a płatności trafiają na Twoje konto i i tak można zrobić charge back.. lipa odpowiedz »
Mam problem - klienci chcą płacić WYŁĄCZNIE kartami. Co robić? [2012-07-20 11:37 178.73.16.*] najlepsze jest to jak Klient nie ma wystarczajacego limitu na karcie a potem sie dziwi i placi gotowka albo przelewem ;) Itaka dla oszczędności wstrzymała jakiś czas temu możliwość płacenia kartą przez system obciążając kosztami Agentów przy ich niskiej prowizji i kosztach zabezpieczen sprzedaz ich oferty nie jest oplacalna! odpowiedz »
|