TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży

Data wysłania: 2012-07-09 13:38 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
68 proc. Polaków nie ma zaufania do agentów biur podróży - dowodzą tego wyniki tegorocznego badania European Trusted Brands. Podobne nastroje panują w innych krajach europejskich.

Agenci biur podróży reprezentują profesję, do której zaufanie ma jedynie 32 proc. polskich respondentów. Taka postawa została zadeklarowana w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands, które po raz 12 przeprowadziło Reader’s Digest.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy w Polsce odnotowany został tak niski poziom zaufania do reprezentantów biur podróży. W 2011 roku brak zaufania do tej profesji deklarowało 69 proc. ankietowanych Polaków, w 2010 r. - 64 proc.

Średnio we wszystkich 15 krajach europejskich objętych badaniem, agentom biur podróży ufa 34 proc. ankietowanych. Najmniejszym zaufaniem darzą tę grupę zawodową mieszkańcy Chorwacji (9 proc.), Rosji (21 proc.), Portugalii (23 proc.), a także Niemiec (27 proc.) oraz Francji (28 proc.). Największym zaufaniem agenci biur podróży cieszą się w Finlandii (58 proc.) oraz w Belgii i Szwajcarii (50 proc).

***

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dwunasta już edycja badania - została przeprowadzona w 15 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-09 13:38 83.7.252.*]

      Badanie na rzecz TUI ?   odpowiedz »

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-09 14:20 83.5.140.*]

      mozna smialo przyjac, ze wyniki takich pseudoankiet beda takie, jakie zyczenie firmy za nie placacej.   odpowiedz »

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-09 16:11 91.194.107.*]

      tylko jak padnie touroperator, to juz klient żalu nie wyleje, agent jednak pomoże wysłucha itp. A oferta i wiedza u agenta lepsza - on porówna doradzi, zbada cene itp.   odpowiedz »

    • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

      [2012-07-09 22:19 193.239.80.*]

      3 odpowiedzi i 3 ewidentnie od agentów lub pracowników touroperatorów. Nie dociera do was jeszcze co się dzieje?
      To was oświecę. Jestem jednym z tych, którzy "wtopili" w Sky Club.
      Mam nadzieję na odzyskanie kasy bo płaciłem kartą, ale jak to się zakończy powiem gdy dostanę lub nie przelew z banku.
      Jednak po tegorocznych doświadczeniach obiecałem sobie, że nigdy nie skorzystam już z usług BP. W ubiegłym roku zorganizowałem sobie samodzielnie wyjazd do USA. Siedzenie w necie i przygotowywanie tej wyprawy sprawiło mi ogromną przyjemność. A jeszcze większą to, że cały wyjazd udał się perfekcyjnie. W tym roku dałem się namówić żonie na BP i ekekty są jakie są. Możecie się onanizować swoim "profesjonalizmem", ale na mnie już nie zarobicie. Ułomny nie jestem, znam języki, mam możliwość wcześniejszego planowania sobie urlopu. Myślicie, że jest problemem zorganizowanie sobie wakacji w Hiszpanii czy Włoszech? Nie jest i już w przyszłym roku po raz kolejny wam to udowodnię. Podobnie jak pewnie połowa z oszukanych przez Sky Club. Żyjcie sobie nadal w waszych wieżach z kości słoniowej. Zdechniecie z głodu, bo jedyne co robicie to dymacie i obrażacie tych, którzy was karmią. A z leszczy jeżdżących do Tunezji czy Egiptu będzie żylo może 20% z obecnie fukcjonujących Biur Podróży.   odpowiedz »

      • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

        [2012-07-09 22:35 79.173.9.*]

        Witam Pana,
        Z przykrością czytam Pana wypowiedź. Chciałbym jednak trochę "osłodzić" Panu życie. Jeśli kupił Pan wyjazd u agenta (nie w biurze SKY CLUB) i zrobi pan chargeback - pieniądze zostaną pobrane z konta agenta - mimo, że ten już dawno przelał Pana wpłatę na konto upadłego biura. My agenci nie mamy możliwości badania kondycji touroperatorów i jesteśmy tak samo zwodzeni jak Pan - Klient. Proszę zatem nie do końca może mieć do nas pretensje. Oczywiście rozumiem Pana frustrację. Moje biuro na chargeback - także straci pieniądze - po to by Klienci tacy jak Pan mogli je odzyskać. My - agenci pieniędzy nie odzyskamy już od nikogo - bo do Marszałka pójść nie możemy - a syndyk.. Życzę wielu udanych wakacji, które Pan samodzielnie zorganizuje i życzę samych sukcesów w życiu. Pozdrawiam. Agent   odpowiedz »

        • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

          [2012-07-09 23:14 81.219.15.*]

          na wszystko jest jedna odpowiedź, możecie poznac prawdę albo tkwic w przekonaniu ze tak jak jest ma byc nadal, polecam. www.poznajprawde.net   odpowiedz »

        • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

          [2012-07-09 23:17 193.239.80.*]

          Trzeba było nie sprzedawać ich oferty.
          Rozumiem, że w pańskim mniemaniu ma to wygladać tak, że ja odpuszczę po to by jeden z was miał się nadal dobrze?   odpowiedz »

          • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

            [2012-07-10 11:54 77.253.207.*]

            nie jeden z nas tylko organizator, dodam, nie stoi po stronie agenta i tak samo okrada Sky klientów jak nas agentów , nas taka upadłość też dotyka bo mamy klientów , którzy nam zaufali a my zawiedliśmy Ich zaufanie, najgorsze jest to, że staramy się na bieżąco wychwytywać informacje o kondycji organizatorów ale jeśli tak jak w przypadku ORBIS czy SKY jest to działanie nastawione na ściągnięcie kasy i zamydlanie wszystkim oczu z marszałkiem na czele - stąd ta sprzedaż.   odpowiedz »

          • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

            [2012-07-10 12:39 78.8.9.*]

            193.239.80.*]
            Jesteś głupszy niż ustawa przewiduje (o zdrowiu psychicznym) I jeśli pracujesz w usługach, życze ci codziennie takich klientów jak ty   odpowiedz »

        • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

          [2012-07-10 13:41 89.68.89.*]

          Wierzcie mi Państwo że dla agentów nie jest to korzystna sytuacja, w moim wypadku ;podpisałem umowę agencyjną ze Sky Clubem na początku maja, 1200 PLn poszło na zawarcie tej umowy, potem długo długo nic, aż trafiła mi się możliwość wysłania 8 osób do Hiszpanii, oczywiście klientowi przedstawiałem różne biura, Exim, Alfa, Rainbow pech chciał że był tam i Sky Club, wcale nie najtańszy, wcale nie najdroższy od taki sobie pośrodku cenowo, klienci go wybrali bo oferował rejon Hiszpanii który ich interesował najbardziej, wpłacili prawie 30 000 PLN. Oczywiście wszystko przepadło, ale okazali się na tyle mili że nie robili mi na ten temat wyrzutów bo są ludźmi światłymi, mimo tego że agent ma prawo zatrzymać prowizję ja im swoją zwróciłem, bo chyba bym spalił się ze wstydu gdybym tego nie zrobił (chociaż znam takich co nie oddali, ale to tylko o nich świadczy - HIENY). I niestety jak w każdej branży i u agentów tacy się zdarzają, jednak generalizowanie uważam za niesprawiedliwe, upadek sky clubu nikogo nie cieszy (pewnie oprócz KRD). Ludzie nie dajcie sobą manipulować agent nie ma z tym nic wspólnego, zastanawiam się tylko na jakiej zasadzie będą wypłacali środki z tego ubezpieczenia, wszystkich nie obsłużą więc pewnie wszyscy dostana jakieś 50% kasy....rzeź   odpowiedz »

      • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

        [2012-07-10 09:00 91.194.107.*]

        buahahahah, żal d... ściska   odpowiedz »

      • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

        [2012-07-10 11:02 85.89.187.*]

        Nie rozumiem Pana podejścia - kupił Pan ofertę Sky Clubu i ma Pan pretensje do Agentów - za co? że kupił Pan wycieczkę w biurze które padło czy może dla zasady bo musi mieć Pan do kogoś pretensje?

        Jeżeli może zorganizować sobie Pan wyjazd na własną rękę - kupi Pan bilet na samolot, zarezerwuje hotel itp. i nagle padną linie lotnicze w których kupił Pan bilet i do kogo będzie miał Pan pretensje? do Agenta który nie sprzedał Panu wyjazdu? do swojej żony? do dzieci? pytam do kogo, bo przecież Pan jako rodowity Polak musi mieć do kogoś pretensje za to że coś się nie udało.

        PRAWDA JEST TAKA, ŻE KAŻDE BIURO MAŁE CZY DUŻE, KAŻDE LINIE LOTNICZE MOGĄ W KAŻDEJ CHWILI OGŁOSIĆ UPADŁOŚĆ I NIKT NA TO NIE MA WPŁYWU. JEŻELI WIĘC PLANUJE PAN PODRÓŻ TO MUSI PAN WKALKULOWAĆ TO RYZYKO W SWÓJ WYJAZD. Dla przykładu: jedzie Pan nad morze samochodem i tam na miejscu ktoś go Panu ukradnie, a dajmy na to samochód nie ma Auto Casco i traci Pan pieniądze. Z powyższego widać, że są rzeczy niezależne od nas. Coś złego może się przytrafić każdemu z nas i o każdej porze. Niech Pan pomyśli, że może dobrze że SKY CLUB padł bo np. leciałby Pan na swoje wakacje i samolot doznałby awarii i rozbiłby się, a Pan i Pana rodzina straciłaby życie i co wtedy? Można więc równie dobrze powiedzieć, że upadłość SKY CLUBU uratowała Panu życie, bo nie wsiadł Pan do samolotu, który po starcie rozbiłby się :) PROSZĘ PRZEMYŚLEĆ TAKĄ WERSJĘ:)

        Mariusz   odpowiedz »

      • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

        [2012-07-10 12:21 85.193.226.*]

        Poziom twojej wypowiedzi świadczy tylko o poziomie twojej kultury (specjalnie napisane z małej) i twojej wiedzy, po pierwsze:
        - obrażasz wszystkich ludzi z branży - a to już przesada i dużo ryzko
        - obrażasz turystów jeżdżących do Tunezji i Egiptu - nazywając ich leszczami - sam lubię tam jeździć a chętnie bym Cię spotkał żałosny mały człowieczku, żalący się forum i pokazał Ci leszcza...
        - co ma agent wspólnego z organizowaniem tobie wakacji ???
        - kto tu kogo obraza? Najlepiej kup bilet w jedną stronę, gdzieś daleko i nie wracaj!
        a z tym "zdechnijcie z głodu" - to chyba przesadziłeś - nie będę nawet tego komentował, widocznie poniosło Cię za bardzo bo nie masz komu się wyżalić, co do ułomności - każdy w miarę ogarnięty człowiek potrafi sobie w dzisiejszych czasach kupić bilet lotniczy - tym bardziej do stanów - w twoim przypadku to była chyba wyprawa budowlana bo niczego więcej się po tobie nie spodziewam. Nie odpisuj nie komentuj, zacznij sie pakować i posłuchaj rady dobrego agenta. Jak zacznę "zdychać" z głodu w pierwszej kolejności zjem takiego jak TY! Głodny Agent   odpowiedz »

        • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

          [2012-07-10 15:47 83.238.170.*]

          Dyskusja o sensowności istnienia agentów, którzy jedynie wybierają oferty z katalogów TO trwa od lat i wygląda coraz bardziej jak bunt przeciwko maszynom parowym w XIX wiecznej Anglii. Impreza TO polegająca na przelocie w ramach Europy i bliskiej okolicy, transferze i zakwaterowaniu jest łatwa do zorganizowania indywidualnie, choć nie koniecznie taniej. Objazdówka, 7+7, egzotyka już trudniej, ale też można. Rolą współczesnego agenta jest właśnie pomoc w organizowaniu takiego wyjazdu ('tailored tour') - zakup biletu po niedostępnej w sieci taryfie, hotelu w cenie niepublikowanej, wypożyczenie auta ze zniżką... i skasowanie od wszystkich prowizji (to nie jest 'organizacja imprezy' wg ustawy). Sprzedaż gotowych pakietów z katalogów ograniczy się do niedrogich wakacji rodzinnych, typowych objazdówek i dalekiej egzotyki oraz 'lastów' dla nie mających czasu. Nie ma co walczyć z wiatrakami.   odpowiedz »

          • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

            [2012-07-10 16:07 193.239.80.*]

            O, wreszcie mądra wypowiedź (nie wiem czy jesteś agentem czy nie).
            Problem polega tylko na jednym. Większość z tu wypowiadających się agentów nie jest w stanie czegoś takiego zorganizować. Pokaż mi takich, którzy wyszukają te specjalne oferty na przeloty, hotele, samochody. W ubiegłym roku gdy organizowałem sobie wyjazd do USA agencja obsługująca firmę mojej żony zaproponowała mi bilety na przelot na trasie WAW-MIA i JFK-WAW w cenie widocznej na stronie Air France + 80zł prowizji za każdą osobę. Takie to macie "wejścia" i możliwości. U nas agentem nazywa się ten co otworzy katalog i w miłych słowach powie klientowi "to będzie dla pana/pani idealne" i sprzeda masówkę.   odpowiedz »

            • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

              [2012-07-12 17:41 77.236.25.*]

              To prawda o Paniach z "Orbisu". Nie było internetu, a one wyszukiwały takie cudowne obniżki. Teraz BP pisze do mnie, abym jechała na wycieczkę, w której koszt lotu Ryanairem to 1000 zł. Wchodzę na stronę Ryan, a tam ten sam termin i miejsce odlotu kosztuje 300 zł. Miejsca są w wolnej sprzedaży. To kto bierze te 700 zł reszty? Naprawdę otwarcie to napisali. Chyba po to żebym sobie sama jechała bez BP.   odpowiedz »

          • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

            [2012-07-10 19:10 79.173.9.*]

            Drogi czytelniku.. gdyby agent pobrał prowizję od tych wszystkich czynności, które opisałeś. Prowizję taką, z której mógłby opłacić lokal w miejscu do którego Ty drogi Kliencie chciałbyś przyjść i zostawić coś dla pracownika - okazałoby się, że Twoja Kliencie wycieczka byłaby droższa (niż gdybyś ją sam organizował) o około 40%. Tak się po prostu nie da - bo nikomu się to nie będzie opłacało - ani Tobie Kliencie ani Tobie agencie... cóż za wyobraźnia.. Ale gratulacje..   odpowiedz »

            • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

              [2012-07-10 23:55 178.37.61.*]

              Agenci pracują na prowizjach rzadko kiedy powyżej 15% prawda? Hotel daje zwykle 10% od rack rate przy pojedynczej sprzedaży, ale przy kolejnych można spokojnie chcieć i dostać więcej. Poza tym klient nie dotrze tak łatwo do ceny hotelowej za np. 7 dni z HB. Taryfy lotnicze w GDS potrafią być bardzo inne od tych, które widać na stronach linii. Przykładowa różnica w cenie u Hertza w Hiszpanii kontynentalnej dla indywidualnego klienta (193,25) i dla agenta, który faktycznie coś sprzedaje (169,14) - 9 dni, auto klasy C1. Nie da się? Da się i nie o 40% drożej dla klienta. To nazywa się profesjonalizm, doświadczenie zawodowe i praktyka, a za to się płaci. Panie w śp Orbisie nie takie rzeczy załatwiały w czasach słusznie minionych, przez telex zresztą, bo im się chciało (i być może dostawały za to bombonierkę). Czy przeciętny agent załatwiłby od ręki bilety na Greyhounda w USA? A Orbis potrafił... Dla wyjaśnienia - nie jestem emerytowanym pracownikiem Orbisu :-)   odpowiedz »

      • I bardzo dobrze... 

        [2012-07-10 12:48 78.8.9.*]

        Jesteś starym trolem. Ale jeśli to prawda że wtopiłeś zs sky clubem to się bardzo cieszę. Panek ma u mnie piwo!   odpowiedz »

      • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

        [2012-07-10 16:09 79.186.158.*]

        Jesteś ułomny jednak, piszesz coś o czym nie masz pojęcia.

        Zapowiedziałeś, że skoro SKY tobie ukradł kasę i nie możesz od nich odebrać to ukradniesz komuś innemu tak napisałeś tylko innymi słowy.

        Taki jesteś światowy bo już nie bo jeździsz dalej niż do Tunezji. Tu pokazałeś jaki jesteś ułomny nabijając się z niczemu nie winnych ludzi.   odpowiedz »

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-09 22:29 79.173.9.*]

      A mnie się niestety wydaje, że taka jest prawda. Klient nie ufa agentom. Dlaczego? Sprawa prosta - idzie do jednego agenta - wycieczka X za 999zł dziś.. za 2 dni idzie do innego agenta wycieczka x za 1299 zł i co? Któryś go okładał? Oszukał? Nie! Wycieczki nie są takie same.. miejsca w się skończyły inny touroperator itp.. ten sam hotel - inny organizator, inna cena.. i tak cały czas. Jak kupujemy TV to ceny nie zmieniają się z godziny na godzinę.. Klienci tego nie rozumieją i nigdy nie zrozumieją. Jesteśmy na to skazani.. Taka branża.   odpowiedz »

    • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

      [2012-07-10 06:44 77.237.8.*]

      NIe dyskutyjcie z gosciem ktory zyczy komus zdechniecia z glodu. Najpierw sprowadzi Was do swojego poziomu a pozniej pokona doswiadczeniem we frustracji.

      A z zona wez kolego rozwod albo przynajmniej separacje skoro narazila Cie na taka katastrofe   odpowiedz »

      • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

        [2012-07-10 08:19 193.239.80.*]

        Wiesz leszczyku, ja nie jeżdżę na wakacje za ostatnie pieniądze.
        To mnie nie położy. Co do żony to miałem z nią poważną rozmowę i sama mi przyznała rację twierdząc że jesteście bandą oszustów i złodziei. A co do zdechnięcia z głodu - tak, życzę zdecydowanej większości z was takiego losu, bo własnie wasza pazerność i nieliczenie się z interesem klienta doprowadzają do takich sytuacji jak ze Sky Clubem. Tak więc jeżeli można tu mówić o czyjejś frustracji to raczej o twojej. Może jeszcze teraz jej nie odczuwasz, ale za rok jak bedziesz tynk ze ściany żreć poczujesz.   odpowiedz »

        • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

          [2012-07-10 08:42 83.29.186.*]

          ..rany, jaki Burak!!! jak czytam Twoje wypociny to nie wiem czy się śmiać czy płakać..... dla jasności, nie jestem Agentemtylko Klientem ktory kupuje u Agenta....

          Aga   odpowiedz »

          • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

            [2012-07-10 09:53 83.4.180.*]

            NO Burak straszny pewnie poszedl do sky clubu bo bylo taniej o 100 zl a teraz narzeka. Agent pewnie chetniej by mu sprzedal cos lepszego ale jak wybrzydzal to dostal co chcial, poza tym odkad w kwietniu triada upadla wiekoszosc agentow nie sprzedawalo juz sky clubu. Zaloze sie ze on poszedl bezposrednio do Sky clubu bo " nie ufa agentom" to teraz ma. Za glupote trzeba placic Panie samoorganizujacy sobie wszystko.   odpowiedz »

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-10 08:34 83.19.18.*]

      27 467 respondentów w 15 krajach. Daje średnio 1831 respondentów na kraj.
      "Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji." - A jacy ludzie w Polsce prenumerują miesięcznik Reader’s Digest??? Jaka populacja taki wynik badań.   odpowiedz »

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-10 10:08 83.0.175.*]

      Drodzy AGENCI czym się martwicie klient najwny klient głupi . Proszę niech maja pretesje do portali internetowych i do systemu on-line. Tam najwięcej kupuja i tam są nabijani w butelkę. Tam znimi nikt nie rozmawia, ajezeli chcą klięci porozmawiac to operatol telefoniczny każe sobie dobrze zapłacić. Najwięcej padło klientów na on-line i tutaj cisza. TYLKO AGENTA CHCĄ ZPONIEWIERAĆ.
      AGENT JEST UCZCZIWWY w stosunku do klienta. ON-LINE kupuje się w ciemno co jest namalowane i narysowane. Wszystkie kruczki są uryte. Dzirnnikarze precz od agrntów, i przestancie wymyśląć kłamstwa . Wasze wiadomośćie to PEK KŁAMST.   odpowiedz »

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-10 11:47 77.253.207.*]

      co za bzdury!!! przez touroperatorów sprzedawana jest bardzo mała ilość ofert, około 80% sprzedaży to agenci. Każdy z nas ponosi ryzyko, prowadzenia firmy, robimy to co kochamy, co jest naszą pasją, zależy nam na zadowoleniu klienta i na tym aby klient wrócił bo mamy wtedy na chleb. Staramy się na bieżąco monitorować organizatorów aby nasz klient nie wtopił pieniędzy jak w SKY Club czy OPEN TRAVEL GROUP czy KOPERNIK i tp organizatorzy. Jeździmy na study za własne pieniądze w swoim urlopie aby poznać produkt i móc rzetelnie doradzić klientowi i dopasować ofertę do Jego potrzeb. Dlaczego w Polsce jest możliwość zakładania firm a potem ogłaszania upadłości przez osoby jak pan Panek OPEN potem SKY a teraz założył NETTO, czy pan od Kopernika , któy miał przedtem 4 firmy, któe spuścił do kanału. Jak to jest możliwe w państwie prawa? Na nas się wylewa pomyje za to, że SKY ogłosił upadłość!!! To może ja przypomnę, że długi Triady wrzucono w fikcyjną spółkę i ogłoszono jej upadłość, następnie szefostwo spółki giełdowej, kupiło SKY od Panka i w 3 osoby jeździli po wszystkich miastach i przekonywali, że spółka jest czysta i chcą ją wprowadzić na giełdę, ponadto mają hotele a teraz chcą mieć biuro podróży, na moje pytanie czy kupili SKY tak jak spółka finansowa Orbis - po to aby ją wyczyścić z kasy pan prezes powiedział, że nie ma tam kasy a Oni chcą zarobić na akcjach, było to w Sopocie i mogę wezwać na świadka tych co wtedy tam byli,ze strony SKY były 3 osoby, jedyną osobą z branży reprezentującą SKY był tam Piotr Łabędowicz. Ja ich nie sprzedawałam przez pół roku, po tym spotkaniu stwierdziłam , że można spróbować i mam 4 rezerwacje - aż cztery.   odpowiedz »

      • Polacy nie ufają agentom 

        [2012-07-10 12:18 193.239.80.*]

        Zobaczymy ilu z was będzie sprzedawało Netto Holiday na przyszły rok...?
        To będzie najlepsza odpowiedź na to na czym wam zależy.   odpowiedz »

        • Netto nie wypali 

          [2012-07-10 12:42 78.8.9.*]

          Netto nie wypali, ale to bez znaczenia. Jak Panek, będzie chciał założyć firmę to wynajmie słupa na prezesa.   odpowiedz »

      • Polacy nie ufają agentom 

        [2012-07-10 12:38 89.67.77.*]

        agenci sprawdzają - hahahaha - wykupiłam 4 wycieczki u agenta (wczasy rodzinne) 2 w sky club i po wpłaceniu zaliczki przeczytałam, że triada ogłosiła upadłość, napisałam maila do agenta, że mam obawy, żeby powiedział mi jakie są koszty zmiany - w odpowiedzi dowiedziałam się że "Sky Club to solidna firma i prędzej inne padną niż oni" i że nie opłaca mi się zmieniać wycieczki. No cóż ponieważ mieliśmy lecieć w 4 rodziny i zmiana rezerwacji dużo tu komplikowała , zdałam się na opinie agenta; przed wpłatą całości 27 czerwca jeszcze rozmawiałam z agentem o problemach w Hiszpanii, wówczas tez uzyskałam zapewnienie, że to jakieś przejściowe kłopoty i że to normalne w branży turystycznej, wpłaciłam całość po czym 5 dni później okazało się, że Sky Club zbankrutował; niestety agent wystosował oświadczenie, ze przelał pieniądze na konto Sky Club i nie poczuwa się do odpowiedzialności ; rzetelność, certyfikaty na stronie agenta i zapewnienia że oferują wycieczki sprawdzone nic nie dały, tak naprawdę podejrzewam ze jest wiele osób oszukanych tak jak ja nie tyle przez Sky Club co przez agentów oferujących na swoich stronach internetowych wycieczki Sky Club i zamieszczających swoje loga w katalogach Sky Club, AGENCI NIE BRONIA SWOICH KLIENTÓW, AGENCI DZIAŁAJĄ TYLKO NA KORZYŚĆ TOUROPERATORÓW, CZERPIĄC ZYSKI Z PROWIZJI, AGENT U KTÓREGO ZAREZERWOWAŁAM WYCIECZKĘ DZIAŁAŁ NA MOJĄ NIEKORZYŚĆ I NIE ZAMIERZAM TEGO TAK ZOSTAWIĆ , GDYŻ CZUJĘ SIĘ PRZEZ NIEGO OSZUKANA !!!!!1   odpowiedz »

        • Polacy nie ufają agentom 

          [2012-07-10 13:12 85.89.187.*]

          a co zyskał agent u którego kupiła pani wycieczkę? zarobił coś na tym? dostał od upadłego sky clubu pieniądze? nie!!! - ucierpiał tylko jego wizerunek, bo pani już u niego nie kupi. więc się pytam - na jakiej zasadzie agent działał na pani niekorzyść? czy takie działanie coś mu dało?

          powiem tak najgorsi są użytkownicy, którzy piszą bzdurne posty.   odpowiedz »

        • Polacy nie ufają agentom 

          [2012-07-10 15:37 195.187.156.*]

          czy Pasni mysli ????? skad agent mial wiedzieć że ogloszą upadlosć , skoro dzień wczesniej Marszałek w rozmowie uzyskał zapewnienie ,ze wszystko jest w porządku....to była solidna firma !!!!   odpowiedz »

        • Polacy nie ufają agentom 

          [2012-07-10 19:06 79.173.9.*]

          Ale proszę powiedzieć.. Co zyskał agent na Pani stracie? Co zyskał agent na tym, że nie Pani straciła pieniądze? No proszę powiedzieć? Myśli Pani, że agent nie byłby zadowolony, gdyby mógł oddać Pani pieniądze? Jak każdy agent cieszyłby się jak DZIECKO, że może oddać kasę klientowi, którą on już wpłacił.. a która nie przepadła.. Ale nie może.. Bo jest UCZCIWY! Bo przelał pieniądze w dobrej wierze i zgodnie z umową! ZOSTAŁ OSZUKANY PRZEZ SKY tak jak PANI!
          Tak ciężko to pojąć?   odpowiedz »

        • Polacy nie ufają agentom 

          [2012-07-10 19:56 213.241.62.*]

          omg!!! co za tepota z tego spoleczenstwa!!! agenci stracili i klientow i pieniadze! niektorzy nie rozrozniaja touropaeratorow od biur agnecyjnych... i obrazeni mowią 'ja juz tu nigdy nie przyjdę', nie majac pojecia, ze jesli kupiliby ta sama oferte 2 ulice dalej, tez starciliby wszytsko...   odpowiedz »

        • Polacy nie ufają agentom 

          [2012-07-10 21:08 89.67.77.*]

          chyba się nie zrozumieliśmy, zamawiałam wycieczki poprzez portal internetowy ich nazwę na razie zachowam sobie, oni wystąpili w moim przypadku w roli agenta niestety, nic nie mam do "biur agencyjnych" czy "salonów firmowych" czy jak też inaczej nazywać "małe punkty sprzedaży" i rozumiem, że te osoby są w takiej sytuacji, o której piszecie. Trochę zrozumienia dla innych Panowie i Panie; Zwykły Kowalski nie jest w stanie zweryfikować touroperatora ale już " duży internetowy portal" oferujący wycieczki ma możliwość weryfikacji, zwłaszcza jeżeli zapewnia, że odpowiada za ofertę zamieszczoną na swojej stronie;   odpowiedz »

          • Polacy nie ufają agentom 

            [2012-07-10 21:54 79.173.9.*]

            No przykro mi pisać.. ale także nie ma. niestety. Takie życie - takie prawo.   odpowiedz »

        • Polacy nie ufają agentom 

          [2012-07-10 22:06 31.60.162.*]

          zarzuty osob poszkodowanych sa zrozumiałe,ale przeciez biura agencyjne sprzedaja roznych tour operatorów i oczywiscie pracuja na prowizjach tak jak wiele innych dziedzin np ubezpieczenia ,nawet rózne sklepy,ale czy w agenta interesie jest upadłosc tour operatora chyba wrecz przeciwnie agent pracuje dla klienta ,bo klient zadowolony z wyjazdu to kolejny klient na nastepny raz a poza tym najczesciej bywa ze całe klienta pieniadze sa przesyłane na konto tour operatora ktory dopiero po jakims czasie odsyła nalezna prowizje .Czyli tak na prawde czasem wiele godzin pracy z klientem pozostawia gorycz i tylko stracone pieniadze za ksreo, druk przelewy itd co tez stało sie obecnie Pragne dodac ,ze nie ma obenie szansy sprawdzenia zadnego biura i na peno za zadne nie można poreczyc,jest bardzo zle ,ze w ostatnich czasach na upadłosciach oglaszajacy nie stracili tylko zyskali   odpowiedz »

        • Polacy nie ufają agentom 

          [2012-07-12 20:16 195.150.70.*]

          Niestety nie mogę zgodzić się z opinią ,że agent sprzedający wyjazd nie musi orientować się w sytuacji panującej na rynku touroperatorów. W tej chwili żałuję ,że pomimo dużych wątpliwości co do SKY CLUB -organizatora wyjazdu /spowodowanych informacjami wygrzebanymi w necie/ zaufałem "profesjonalizmowi i wiedzy" Pani z agencji Butik Travel ,która mocno przekonywała ,że organizator to solidna i pewna firma. Dlaczego jak się póżniej okazało moi znajomi którzy byli również zainteresowani wyjazdem ze SKY CLUB w innej agencji turystycznej dowiedzieli się ,że istnieją negatywne przesłanki co do SKY CLUB. Myślę ,że tak jak wszędzie są agenci ,którzy solidnie podchodzą do swojej pracy i interesują się sytuacją na rynku ,ale są również tacy dla których jedynym celem jest wciśnięcie klientowi czegokolwiek lub czegoś co daje im większą prowizję ,albo po prostu mają mierną wiedzę na temat rynku na ,którym działają.   odpowiedz »

      • Polacy słusznie nie ufają agentom 

        [2012-07-12 11:12 77.236.25.*]

        Być może agenci kochają swoją pracę , ale niech się nie dziwią, że klienci BP mają tak niskie mniemanie o ich pracy. Byłam na urlopie z BP jeden raz. Posiadałam umowę ze szczegółami pobytu. Zmienili wszystko. Godzinę wylotu, miejsce dolotu, hotel, miejsce i czas wylotu i wycieczki na miejscu też były inne. Na pytania i reklamacje odpowiadali, że te wszystkie zmiany są zgodne z ich regulaminem. Więcej nie pojadę.   odpowiedz »

      • UWAŻAJCIE NA AGENTA ECCO HOLIDAY W OPOLU PRZY UL. KORASZEWSKIEGO 

        [2013-06-12 07:36 77.252.21.*]

        chcę opisać ku przestrodze osób korzystających z usług tego agenta tj. eh 61 ecco holiday , ul koraszewskiego 21 sytuację jaka mnie spotkała.
        w dniu 05.06.13 wraz z mężem udaliśmy się do w/w agenta celem wybrania ofert wakacyjnej. zainteresowani byliśmy spędzeniem wakacji w bułgarii.
        myśleliśmy, że możemy na nim polegać.zaufaliśmy.wpłaciliśmy zaliczkę w wysokości ok.1500 zł.jednakże agent ten nie dopełnił należytej staranności przy wyborze kontrahenta jak i oferty w stosunku do mojej osoby - jako klienta.sprzedał nam ofertę turystyczną organizatora nie posiadającego na dzień sprzedaży nam tej oferty ważnej polisy ubezpieczeniowej.była ona ważna do 31.05.2013 a sprzedaż nastąpiła 05.06.2013.agent nie poinformował nas, iż na dzień 05.06.2013 organizator - tj.r-tur z warszawy nie posiada aktualnej polisy.wówczas na pewno nie zaryzykowalibyśmy wpłacając zaliczę. dwa dni później ze środków masowego przekazu uzyskaliśmy informację, iż r-tur ogłosił niewypłacalność.zatem radość z długo wyczekiwanych wakacji nie trwała długo.agent nie czuje się w żadnym wypadku winny sprzedając nam ofertę turystyczną organizatora bez ważnej polisy.przekazał zaliczkę na konto r-tur i na tym jego odpowiedzialność się kończy.
        zaliczki powiedział , że nie odda bo tych pieniędzy nie ma.tylko czy to ja zawiniłam jako klient , że sprzedał coś, czego nie powinien, a jeśli już to uczynił to na własne ryzyko.dlaczego ja mam za to odpowiadać.powinien takie informacje sprawdzać i dla klientów jak i weryfikować dla własnego spokoju.a nawet jeżeli zaliczył taką wpadkę - to powinien zwrócić zaliczkę, nawet jeśli przelał ją na konto upadłego biura.ale czy to ja jako klient mam ponosić konsekwencje z tyt. niekompetentności tego agenta???
        agent ten nie weryfikuje wiarygodność ofert jakie sprzedaje. w razie "w'' to klient ma problem.   odpowiedz »

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-10 15:34 109.243.66.*]

      AGENCI to fałszywe zakłamane środowisko - każdy mówił wyrzucam opena i triade i sky - A JAK UPADLI nagle okazuje się że MAMY KLIENTÓW !!!!! dla prowizji i kasy jesteście w stanie się sprzedaż z moralności - ILE OSOB MOWILO nie bedziemy sprzedawali Panka .... i co skad te 19 tys. rezerwacji w sky clubie ????? obłuda zakłamanie i fałsz T0 jest polskie środowisko śmierdzące - agentów w polsce - dawajcie dalej rabaty " po cichu " wkrótce znikniecie z rynku :) CHORZY ZAWISTNI AGENCI   odpowiedz »

      • Polacy nie ufają agentom 

        [2012-07-10 20:14 79.173.9.*]

        Mam propozycje.
        Pluj w szybę każdemu agentowi!
        Kupuj tylko w necie (:)) albo u touroperatora.
        Tak będzie dla Ciebie najlepiej.
        Nigdy więcej nie kupuj o agenta!   odpowiedz »

        • Polacy nie ufają agentom 

          [2012-07-11 08:53 91.194.107.*]

          stań przed lustrem i sam na siebie napluj   odpowiedz »

        • Polacy nie ufają agentom 

          [2012-07-14 10:41 85.222.86.*]

          ty, debilu, pojęcia nie masz o dzialalności agentów, dobry agent wie wiecej niż niewykształcony pracownik touroperatora. Chyba nigdy w życiu nie korzystałes z uslug Agenta, więcej powiem, nigdy na pewno nie byłeś poza granicami kraju.Więc - milcz!!!!   odpowiedz »

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-10 15:35 109.243.66.*]

      a Panek otworzy-/-ł nowe biuro i tak będziecie sprzedawały Panie AGENTKI fałszywe i zakłamane obłudne   odpowiedz »

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-10 19:13 83.5.230.*]

      Co to za badanie? Przecież mało kto z tych badanych rozróżnia TO od agenta. Oni nie mają ogólnie zaufania do biur podróży-między innymi dzięki baaaaaaaaardzo rzetelnym mediom, które szukają tylko sensacji.   odpowiedz »

    • Polacy nie ufają agentom 

      [2012-07-10 22:50 83.238.160.*]

      Jak są tu tacy mądrzy to niech powiedzą które biuro upadnie następne to agenci nie będą sprzedawać ich ofert.   odpowiedz »

    • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

      [2012-07-11 00:35 81.219.15.*]

      to wszystko o czym tu piszecie i klienci i agenci jest bez sensu, jeśli ja pójdę do kościoła i dam księdzu na tacę swoją kasę w jakiejś intencji a ona się nie sprawdzi to mam księdza za to wieszac ??? bzdura !! to znaczy jedno: jak zaplaciłem za wycieczkę i ona się nie odbędzie bo upadł touroperator to muszę sam sobie pogratulowac że jemu ( touroperatorowi ) powierzyłem swoje pieniądze a nie zwalac na innych ( agentów ) którzy mieli tylko tą kasę przyjąc i dalej
      przekazac w określonym prze zemnie terminie w określonej prze zemnie zawartej umowie z touroperatorem !!!   odpowiedz »

      • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

        [2012-07-11 14:25 77.253.205.*]

        Myślę że jeśli jest się agentem mającym rozeznanie na rynku turystycznym, to można się spodziewać, które biuro ma kłopoty. Czy zbankrutuje, czy nie to już inna sprawa, ale na pewien czas wstrzymuje się sprzedaż takich biur, lub informuje swoich pracowników żeby sprzedawali jedynie oferty na najbliższe wyloty z danego biura. Myślę że takiej rzetelności oczekują od nas klienci i mają do tego pełne prawo.   odpowiedz »

        • 7 na 10 Polaków nie ufa agentom biur podróży 

          [2012-07-11 14:36 85.89.187.*]

          Przy upadłościach biur jest tak, że nawet pracownicy sprzedający w ich własnych salonach sprzedaży nie wiedzą kiedy biuro padnie. Zarząd nigdy nie podaje takiej informacji. To dlatego sprzedaż trwa do ostatniej chwili, bo pracownicy nie wiedzą, że jutro już biura nie będzie.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję