Touroperatorzy nie odnotowują zwiększenia zysków
Data wysłania: 2012-07-03 14:44 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Liczba imprez sprzedawanych w biurach turystycznych wciąż rośnie. Według danych z raportów sporządzonych przez PZOT na podstawie rezerwacji dokonanych przez agentów w systemie MerlinX, wynika, iż sam ostatni tydzień przyniósł wzrost liczby klientów o 26,7% (w porównaniu z analogicznym okresem w 2011 roku). Jednak, pomimo takiej sprzedaży, touroperatorzy nie odnotowują wyraźnego zwiększenia zysków. Przyczynę za kiepskie wyniki finansowe organizatorów podróży ponosi m.in. słabnący złoty.
Marek Węgierek - Prezes Neckermann Polska - w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria, potwierdził te dane. Według Prezesa 2012 będzie kolejnym trudnym rok dla branży turystycznej. - Nie będzie tak dużych wzrostów jak w zeszłym roku. Natomiast nadal powinien być to wzrost około 5% - powiedział. Biorąc pod uwagę, że oficjalna inflacja, którą wielu ekonomistów uważa za sztucznie zaniżaną, ma wynieść około 4%, a wzrost średniego wynagrodzenia w 2011 wyniósł około 6%, to de facto jest to zastój lub nawet stagnacja, bowiem polska należy do rynków rozwijających się.
Mimo to, że niezbyt mocna polska waluta znacznie to zadanie utrudnia. - Na pewno jest to jeden z naszych kosztów. Wielu touroperatorów, tak jak Neckermann, stara się niwelować te koszty obniżając ceny, negocjując z hotelarzami, negocjując ceny przelotów - wyjaśnia Węgierek - Jeżeli popatrzymy na naszą ofertę, to nasza cena nie zmieniła się dla klienta w stosunku do zeszłego roku.
Prezes Neckermann Polska w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria zapewnił również, że zabiegi polegające na niwelowaniu kosztów nie wpłyną na komfort czy bezpieczeństwo turysty.
- Zmieniliśmy między innymi linię lotniczą, z którą współpracujemy. Zaczęliśmy współpracę ze Small Planet. Zmieniliśmy także podejście do kontraktowania, bardziej agresywnie kontraktujemy. Zatrudniliśmy osobę na stanowisko contract manager, który uzyskuje dla nas lepsze kontrakty niż w zeszłym roku. Te elementy zniwelowały różnice kursowe - kontynuuje Prezes.
Analizując listę najpopularniejszych, wśród polskich turystów, destynacji - Egipt, Tunezja i Grecja - można być pewnym, że cena wyjazdów przy wyborze wakacji wciąż odgrywa decydującą rolę.
To jednak trudny sezon dla biur podróży [2012-07-03 14:44 83.14.178.*] odpowiedz »
To jednak trudny sezon dla biur podróży [2012-07-03 14:45 83.14.178.*] Ale i tak Neckermann jest najdroższy na rynku odpowiedz »
To jednak trudny sezon dla biur podróży [2012-07-03 16:14 83.14.190.*] Zgadzam się z poniższą wypowiedzią: oferty biura Neckermann Polska są najdroższe. Mimo, że posiadają bardzo szeroką ofertę, to przeciętnego Kowalskiego zwyczajnie na nią nie stać. Oferty z katalogu HIT, które mają przyciągać do Neckermanna mają często ceny wyższe niż oferty z katalogów głównych lotniczych. odpowiedz »
To jednak trudny sezon dla biur podróży [2012-07-04 14:17 108.41.69.*] odpowiedz »
To jednak trudny sezon dla biur podróży [2012-07-04 14:18 108.41.69.*] hehe, myślałby kto .... odpowiedz »
|