TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Touroperatorzy nie odnotowują zwiększenia zysków

Data wysłania: 2012-07-03 14:44 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Liczba imprez sprzedawanych w biurach turystycznych wciąż rośnie. Według danych z raportów sporządzonych przez PZOT na podstawie rezerwacji dokonanych przez agentów w systemie MerlinX, wynika, iż sam ostatni tydzień przyniósł wzrost liczby klientów o 26,7% (w porównaniu z analogicznym okresem w 2011 roku). Jednak, pomimo takiej sprzedaży, touroperatorzy nie odnotowują wyraźnego zwiększenia zysków. Przyczynę za kiepskie wyniki finansowe organizatorów podróży ponosi m.in. słabnący złoty.

Marek Węgierek - Prezes Neckermann Polska - w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria, potwierdził te dane. Według Prezesa 2012 będzie kolejnym trudnym rok dla branży turystycznej. - Nie będzie tak dużych wzrostów jak w zeszłym roku. Natomiast nadal powinien być to wzrost około 5% - powiedział. Biorąc pod uwagę, że oficjalna inflacja, którą wielu ekonomistów uważa za sztucznie zaniżaną, ma wynieść około 4%, a wzrost średniego wynagrodzenia w 2011 wyniósł około 6%, to de facto jest to zastój lub nawet stagnacja, bowiem polska należy do rynków rozwijających się.

Mimo to, że niezbyt mocna polska waluta znacznie to zadanie utrudnia. - Na pewno jest to jeden z naszych kosztów. Wielu touroperatorów, tak jak Neckermann, stara się niwelować te koszty obniżając ceny, negocjując z hotelarzami, negocjując ceny przelotów - wyjaśnia Węgierek - Jeżeli popatrzymy na naszą ofertę, to nasza cena nie zmieniła się dla klienta w stosunku do zeszłego roku.

Prezes Neckermann Polska w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria zapewnił również, że zabiegi polegające na niwelowaniu kosztów nie wpłyną na komfort czy bezpieczeństwo turysty.

- Zmieniliśmy między innymi linię lotniczą, z którą współpracujemy. Zaczęliśmy współpracę ze Small Planet. Zmieniliśmy także podejście do kontraktowania, bardziej agresywnie kontraktujemy. Zatrudniliśmy osobę na stanowisko contract manager, który uzyskuje dla nas lepsze kontrakty niż w zeszłym roku. Te elementy zniwelowały różnice kursowe - kontynuuje Prezes.

Analizując listę najpopularniejszych, wśród polskich turystów, destynacji - Egipt, Tunezja i Grecja - można być pewnym, że cena wyjazdów przy wyborze wakacji wciąż odgrywa decydującą rolę.

    • To jednak trudny sezon dla biur podróży 

      [2012-07-03 14:44 83.14.178.*]

        odpowiedz »

    • To jednak trudny sezon dla biur podróży 

      [2012-07-03 14:45 83.14.178.*]

      Ale i tak Neckermann jest najdroższy na rynku   odpowiedz »

    • To jednak trudny sezon dla biur podróży 

      [2012-07-03 16:14 83.14.190.*]

      Zgadzam się z poniższą wypowiedzią: oferty biura Neckermann Polska są najdroższe. Mimo, że posiadają bardzo szeroką ofertę, to przeciętnego Kowalskiego zwyczajnie na nią nie stać. Oferty z katalogu HIT, które mają przyciągać do Neckermanna mają często ceny wyższe niż oferty z katalogów głównych lotniczych.   odpowiedz »

    • To jednak trudny sezon dla biur podróży 

      [2012-07-04 14:17 108.41.69.*]

        odpowiedz »

    • To jednak trudny sezon dla biur podróży 

      [2012-07-04 14:18 108.41.69.*]

      hehe, myślałby kto ....   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję