TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Raport Touroperatorzy 2012 już dostępny

Data wysłania: 2012-06-21 11:32 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Itaka wciąż jest liderem polskiego rynku turystycznego. Obroty touroperatora w 2011 roku wyniosły 1,1 mld złotych. Również pod względem najwyższej sumy gwarancyjnej Itaka z kwotą 125 783 705,21 zł uplasowała się na pierwszym miejscu. Następną pozycję na liście największych touroperatorów zajmuje TUI Poland (490 mln zł obrotów) - wynika z raportu "Touroperatorzy 2012", który przygotowały "Wiadomości Turystyczne".

Raport przygotowany przez Wiadomości,będący analizą działalności i wyników organizatorów turystyki, pokazuje, że sytuacja w branży nie jest zła. Pomimo, iż najwięksi touroperatorzy zanotowali zyski kosztem mniejszych, niewielu zakończyło zeszły rok ze stratą, a liderzy odnotowali znaczące wzrosty. Obroty firm, które zajęły dziesięć pierwszych miejsc w rankingu, wynoszą łącznie 3,42 mld zł.

Największe biura według obrotów w 2011 roku:
Itaka - 1,1 mld zł
TUI Poland - 490 mln zł
Rainbow Tours - 440 mln zł
Neckermann - 264 mln zł
Alfa Star - 246 mln zł
Wezyr - 209 mln zł
Sky Club (razem z marką Triada) - 180 mln zł
Sun & Fun - 175 mln zł
Ecco Holiday - 170 mln zł
Trade & Travel - 141 mln zł.

Jak można zauważyć największy spadek, w porównaniu z rokiem 2010, zanotowała grupa Triada-Sky Club (z miejsca 2 na 7). Natomiast kilka firm przeskoczyło dwie pozycje do góry - Wezyr, Sun & Fun, Ecco i Trade & Travel.

Największe biura podróży według liczby klientów w 2011 roku:
Itaka - 445,287 klientów
Sky Club i Triada - 170,000 klientów
TUI Poland - 166,790 klientów
Neckermann - 142,000 klientów
Alfa Star - 141,254 klientów
Rainbow Tours - 139,000 klientów
Wezyr Holidays - 108,819 klientów
Sun&Fun - 97,000 klientów
Ecco Holiday - 84,000 klientów
Oasis Tours - 80,000 klientów.

"Wiadomości Turystyczne" poprosiły 50 touroperatorów szczegółowe informacje, pokazujące ich sytuację finansową. Na ankietę odpowiedziało tylko 35, jednak wysokość zysków podało tylko 25 organizatorów, ale opieranie wniosków o kondycji finansowej wyłącznie na podstawie samych tylko obrotów nie jest dobrym pomysłem - pokazał to chociażby przykład z zeszłorocznego raportu - Triada. Z tego powodu, w tegorocznej edycji rankingu zestawiono również wysokość sum gwarancyjnych oraz liczbę klientów.

Liczba klientów touroperatorów, znajdujących się poza pierwszą dziesiątką rankingu:
Trade & Travel - 141 mln zł, 20 500 klientów
Oasis Tours - 134 mln zł, 80 000 klientów
Grecos Holiday - 117,78 mln zł, 45 000 klientów
Almatur - 90 mln zł, 75 000 klientów
GTI Travel - 70 mln zł, 30 000 klientów
Logos Tour - 54,6 mln zł, 28 688 klientów
Funclub - 43 mln zł, 23 432 klientów
Ecco Travel - 34,32 mln zł, 6 300 klientów
Interhome Polska - 30,6 mln zł, 36 900 klientów
Summerelse - 30 mln zł, 12 500 klientów
Wygoda Travel - 28,56 mln zł, 13 512 klientów
Oskar - 25,33 mln zł, 21 870 klientów
Olimp - 23 mln zł, 12 000 klientów
Viva Club Polska - 21 mln zł, 28 970 klientów
Logos Travel - 18,73 mln zł, 5 200 klientów
7islands - 18,38 mln zł, 8 200 klientów
Atas - 16,33 mln zł, 14 323 klientów
Active Travel - 15 mln zł, 1 500 klientów
Orlando Travel - 12,92 mln zł, 15 000 klientów.

Wysokość gwarancji touroperatorów:
Itaka - 125 783 705,21 zł
TUI Poland - 66 273 337,74 zł na wyloty z lotnisk w Polsce
13 584, 517.60 na wyloty z lotnisk niemieckich
Rainbow Tours - 37 136 400,00 zł
Neckermann - 37 000 000,00 zł
Alfa Star - 31 757 440,00 zł
Wezyr Holidays 27 700 000,00 zł
Sky Club - 25 000 000,00 zł
Sun&Fun - 23 000 000,00 zł
Ecco Holiday - 15 835 331,00 zł (3 996 601,00 euro)
Trade&Travel - 1 175 153,84 zł
Oasis Tours - 10 056 000,00 zł
Grecos Holiday - 10 510 000,00 zł
Almatur - 5 000 000,00 zł
GTI Travel - 5 949 375,04 zł
LogosTour - 6 830 600,00 zł
Ecco Travel - 15 835 331,00 zł (3 996 601,00 euro)
Lnterhome Polska - 4 200 000,00 zł
Summerlese - 369 220 zł (100 000,00 zł)
Wygoda Travel - 1 169 910,09 zł
Oskar - 577 697,43 + 6500875,35 zł
Olimp - 1 981 000,00 zł
Viva Club Polska - 3 111 561,00 zł
Logos Travel - 420 471,21 zł
Orlando Travel - 1 192 200,00 zł.

- Biorąc pod uwagę kondycję europejskiej gospodarki, trzeba uznać, że ten rok mógł być dla turystyki o wiele gorszy, niż był w rzeczywistości. Obroty organizatorów w Polsce stale rosną, mimo że branża ma generalnie złą prasę i niewielką siłę przebicia w mediach oraz polityce. W większości obserwujemy zyski i wzrosty obrotów. Nawet upadek Triady, mimo że bolesny dla branży, przeprowadzony został tak, że nie ucierpieli na nim klienci - powiedziała Marzena Zarzycka, redaktor prowadząca "Wiadomości Turystyczne".

    • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

      [2012-06-21 11:32 109.173.145.*]

      i co mam uwierzyc ze nie ma w rankingu w ogole EXIMu ? Nie wiem kto to porządzał:)))   odpowiedz »

      • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

        [2012-06-21 12:47 83.12.187.*]

        Exim nie jest obecny w rankingu , ponieważ nie chciał ujawnić danych finansowych.   odpowiedz »

        • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

          [2012-06-26 17:42 89.69.242.*]

          no penie nie ma sie czym chwalić daja o sobie znać głupie umowy z namowy Piatka Touroperatorzy tak dalej !!!   odpowiedz »

        • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

          [2012-06-27 12:16 192.166.203.*]

          Zapomniales chyba ze Exim to juz jest Exim SA, wszystko musi byc jawne   odpowiedz »

          • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

            [2012-06-27 18:04 193.106.129.*]

            kolego SA to nie spółka giełdowa!!! wszystko może być bardzo niejawne.   odpowiedz »

    • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

      [2012-06-21 11:51 83.11.40.*]

      A kto ostatnio pisał, że Rainbow Tours kuleje i jest pod kreską? Oto rzetelność niektórych dziennikarzy..   odpowiedz »

      • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

        [2012-06-21 12:31 188.146.138.*]

        Parametry roku 2011 ! I to też ograniczone do niewiele mówiących o wielkości zobowiązań. Kondycja firmy to faktycznie, nie tyle wielkość przychodu, czy wysokość zysku, ale zdolność do bieżącego regulowania zobowiązań plus stopień zabezpieczenia jej przed ryzykami finansowymi związanymi z rodzajem i skalą prowdzonej działalności. A tego nie widać bez wgłębienia się we "wrażliwe" dane liczbowe.   odpowiedz »

    • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

      [2012-06-21 12:16 83.11.40.*]

      Czyli przeliczając sumę gwarancji bankowej i liczby klientów to Itaka zapewnia gwarancję dla każdego klienta na poziomie niecałych 290,- pln. To nie jest dużo, zwłaszcza, że każda wycieczka kosztuje parę tysięcy pln.   odpowiedz »

    • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

      [2012-06-21 13:21 217.67.205.*]

      SKy Club z Triaidą 170 tys klientów i obroty 180 mln wiec srednia na jedneog klienta - ponad 1000 zl.... staczy na charter w dwei strony hah nie ma jak rzetelne dane touroperatorów -   odpowiedz »

    • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

      [2012-06-22 16:11 83.31.117.*]

      7islands nie posiada gwarancji bankowych?   odpowiedz »

    • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

      [2012-06-26 13:05 62.21.43.*]

      a co to jest to Trade & Travel?   odpowiedz »

    • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

      [2012-06-26 13:45 80.31.136.*]

      tak... a ciekawa jestem dlaczego Triada wysi ok 750 tys. euros w Hiszpanii i nie placi - uwazana jest za najgorszego platniak... a raczej dluznika...   odpowiedz »

    • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

      [2012-06-26 14:04 213.216.70.*]

      Jak Tak dalej bedzie to zostanie sama Itaka   odpowiedz »

      • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

        [2012-06-26 17:43 89.69.242.*]

        nie sadze te gwarancje dałatylko podpierajac sie gwarancjami zebranymi od agentów   odpowiedz »

    • Zyski dla największych, straty dla przeciętnych 

      [2012-06-26 19:34 83.8.255.*]

      ale jaja Itaka odwala kaszanę, nie zwraca kasy za urlop w 3* zamiast w 5*, anuluje co chce i jak im sie podoba i w czołówce. Głupi tylko w to wierzy. No a może reklamy ciąg dalszy.... NUŚKA   odpowiedz »

    • Raport Touroperatorzy 2012 już dostępny 

      [2012-06-27 18:01 83.27.59.*]

      Kolejny, nic nie wnoszący ranking. Nie ma bowiem podstawowych danych z rubryki "STRATA/ZYSK". A Rainbow już pokazało jak nie można zarobić (lub ile stracić) przy tak dużych obrotach.
      Szkoda czasu na czytanie.   odpowiedz »

    • Raport Touroperatorzy 2012 już dostępny 

      [2012-06-28 16:55 93.154.137.*]

      Czy biura Aquamaris nie ma dlatego, że mimo reklamowania się logiem Rzetelna Firma po sprawdzeniu okazuje się, że ma długi zgłoszone w KRD ?? jaki to ma wpływ na posiadaną gwarancje i bezpieczeństwo turystów ?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję