Jego promocja wzbudziła wśród agentów kontrowersje
Data wysłania: 2012-05-29 13:05 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: W zeszłym tygodniu pisaliśmy o przewoźniku Deutsche Touring, który zamieścił swoją ofertę w serwisie zakupów grupowych, co wywołało wzburzenie wśród agentów sprzedających bilety przewoźnika. W związku z powyższym poprosiliśmy Dyrektora Sprzedaży i Marketingu - Dariusza Wojtasiewicza - o wyjaśnienie celu całej akcji.
Poniżej przytaczamy wypowiedź Pana Dariusza:
"Touring mimo, iż w Polsce jeździ od lat dziewięćdziesiątych, nie jest zbyt znaną i rozpoznawalną marką. Dlaczego ? Wyjaśnienie jest proste: Touring od tego czasu jeździł pod innymi "banderami", np ORBIS czy ostatnio Zawadzkie. Dopiero od czerwca 2011 rozpoczęliśmy rozwijanie własnej sieci, a od marca 2012 r. jeździmy pod własnym logo, bez współpracy z jakimkolwiek innym przewoźnikiem, jak to czyni większość firm przewozów autokarowych. Być może właściciele czy osoby pracujące w tej branży więcej niż 15 lat kojarzą markę Touring, jednak i to nie zawsze właściwie. Przy ogromnych rotacjach personelu jakie są obecnie w biurach agencyjnych, niełatwo jest utkwić w pamięci nowego pracownika firmie, która rozpoczęła propagowanie swojego znaku firmowego od zaledwie kilku miesięcy.
Postanowiliśmy zatem pokazać się Klientom indywidualnym, skierować bezpośrednio do nich, aby to oni pierwsi pytali o nasze połączenia u agenta. W ten sposób chcieliśmy także ułatwić pracę biurom, gdyż po zakończeniu akcji w Grouponie, klient będzie mógł kupić nasz bilet u agenta. Dodatkowo pobudzi to sprzedaż agencyjną, która w chwili obecnej nie jest zadowalająca dla żadnej ze stron. Biura w naszej sieci dokładnie znają swoje wyniki sprzedażowe i zdają sobie sprawę, że taka jednorazowa akcja w Grouponie nie stanowi dla nich zagrożenia.
Żaden TO czy przewoźnik nie zrezygnuje ze swojej sieci, gdyż jest to w Polsce najważniejszy i największy kanał sprzedaży. Zatem głosy sugerujące jakoby Touring chce "obejść" agentów mijają się z prawdą i świadczą o niewiedzy warunków współpracy z Grouponem. Każdy kto zna dokładnie te zasady zdaje sobie sprawę, że z punktu widzenia sprzedażowego niewiele można osiągnąć, chociażby ze względu na cenę. Natomiast można wypromować firmę, szczególnie taką, która od zaledwie kilku miesięcy stara się przejąć część rynku przewozów międzynarodowych.
Akcja z Grouponem była jednorazową, a efekt jaki chcieliśmy osiągnąć, to wyłącznie promocja wizerunku Touringa i dotarcie do Klienta bezpośredniego, by ten szukał następnych biletów/połączeń już u Agenta. W tym celu ograniczyliśmy możliwość wykorzystania kuponu dla jednej osoby. Jedna osoba może kupić dla siebie wyłącznie jeden bilet, zatem nie ma możliwości, aby korzystała z kilku grouponów, na kilka przejazdów. Być może raz nie przyjdzie do biura agencyjnego po bilet, ale skorzystawszy choćby jeden raz z naszych usług jestem przekonany, że zjawiać się będzie ponownie, by kupić kolejny przejazd u agenta. Dodatkowo ograniczyliśmy mocno liczbę miejsc w autokarach na owe kupony, nie ma więc obawy, iż nagle wszyscy klienci będą jeździć z groupona.
Zapewne autorami części przeciwnych głosów były konkurencyjne firmy, które obawiają się Touringa przejmującego ich klientów, bowiem flota jaką posiadamy oraz obsługa naszej firmy jest na bardzo wysokim poziomie".
Artykuł na temat samej promocji znajduje się w linku Przewoźnik pojechał ostro z promocją?
Kontrowersyjna promocja [2012-05-29 13:05 188.147.48.*] No pewnie, że sprzedaz przez groupona to zaden rezultat. Przeciez oni zabieraja sporą częsc z tego kupona i ten co wystawia albo dokłada albo wychodzi na zero. Tam mozna tylko sciagnąc klientów, a nie sprzedac cos. odpowiedz »
Kontrowersyjna promocja [2012-05-29 13:29 83.18.194.*] ale co oni w tym Gruponie sprzedają??? Właśnie się dowiedziałem, że zlikwidowali wszystkie swoje połączenia z Olsztyna. odpowiedz »
Kontrowersyjna promocja [2012-05-29 14:35 79.186.136.*] A Pan Dariusz to mądrzejszego uzasadnienia nie umiał wykombinować ?
Tym wyjaśnieniem pokazał jak traktuje agentów. Nie ma co czarować, przewoźnicy i touroperatorzy cały czas kombinują jak pominąć agenta w sprzedaży swojej oferty i w takie bzdety Pana Dariusza jak i innych o pomyłkach, czy tym podobnych, wierzą chyba tylko oni sami. odpowiedz »
Kontrowersyjna promocja [2012-06-04 10:24 46.205.30.*] Obawiam sie, ze nieuważnie czytałeś tekst. Bez zrozumienia. Nie znalzałam tam słowa o pomyłce. Ja popieram Turinga, dobrze mi sie sprzedaje, nie mam reklamacji, bo autobusy i obsługę maja rzeczywiscie bardzo dobrą. A grupon nie ma absolutnie żadego znaczenia dla mnie. Klient i tak do mnie przyjdzie czy po wycieczke do Egiptu czy o przejazd do Niemiec. Robimy niepotrzebnie burze w szklance wody. odpowiedz »
Kontrowersyjna promocja [2012-05-29 18:34 88.199.249.*] Pan Dariusz, już pokazał jak traktuje i traktował agentów, będąc kierownikiem działu agencyjnego w TRIADZIE. Jak widać przeniósł swoje nawyki do nowego gniazdka. Aby tak dalej. odpowiedz »
Kontrowersyjna promocja [2012-05-30 11:40 83.14.43.*] Pan Dariusz słynie z takich akcji promocyjnych niestety nie na korzyść firmy Touring odpowiedz »
Kontrowersyjna promocja [2012-06-01 08:57 178.180.253.*] Jestem 62-letnią właścicielką biura w Poznaniu i byłam agentką triady 7 lat. Współpracowałam z p. Dariuszem i uwazam, że te nawyki, o ktorych piszesz wyzej są właściwe. Zawsze współpraca z zespołem agencyjnym układała sie bardzo dobrze, byli elastyczni i zawsze mi pomagali. A to wszystko pod kierownictwem właśnie p. Dariusza. I dlatego uważam , ze nie masz racji "napiętnując" go, tym bardziej, że triada nigdy nie weszła do Groupona. Aby zyskać klienta bezpośredniego grupon był dobrym posunięciem, który nigdy, zadnemu agentowi sie nie podobał. Prawda jest taka, ze wszyscy chcielibysmy inwestować jak najmniej, aby to organizator czy przewoźnik finasował wszelkie akcje marketingowe, ale aby wskazywał w nich..... nas, agentów. Przecież tak właśnie jest! Joanna B. odpowiedz »
Kontrowersyjna promocja [2012-05-29 21:20 89.76.79.*] i bardzo dobrze TOURING robisz :) najważniejsze by Klienci mieli dobrą cenę ! a polscy agenci to pieniacze na maxa i sami dają wszystkim zniżki a każdy kłamie w żywe oczy że tego nie robi , do zniżek nauczyli TYLKO I WYŁĄCZNIE agenci WIĘC dobrze WAM tak , ja się cieszę bo mam taniej , ale sami się wykańczacie takim pazernym podejsciem odpowiedz »
Kontrowersyjna promocja [2012-05-31 15:31 178.42.108.*] Komentarz dla poprzednika: znam takich ,którzy kupili taniej w Touringu ale powrót do Polski (własnego miasta) od trasy głównej mieli już na własny koszt. A poza tym - jakim prawem synku wszystkich sprowadzasz do jednego, przyziemnego poziomu, wykrzykujesz ale sam robisz kilometry po mieście i kupujesz tylko tam gdzie dają dodatkową zniżkę - ale u mnie jej nie dostaniesz. Komentarz do wypowiedzi przedstawiciela Touringu: teraz wiemy (my - zacofany wschód), że Groupon w Polsce służy wyłącznie do promocji firm u klienta bezpośredniego. Tylko po co tym klientom od razu serwuje się pranie mózgu aby później kupowali bezpośrednio na stronie www Touringu? Śmieszne i żenujące. odpowiedz »
Kontrowersyjna promocja [2012-06-01 09:07 37.30.42.*] Ty matole ! Ja jestem ze wschodu i wypraszam sobie takie teksty o zacofaniu! Jesli chciałes być ironiczny to ci nie wyszło. Powinienes teraz nas, agentów ze wschodu przeprosić, ty baranie z koziej wolki . Choc nie byłem zwoileninikiem turingu to od teraz jestem ich fanem, przez takie szczekanie jak twoje. I podpisz sie!
Stefan, Lublin. odpowiedz »
Kontrowersyjna promocja [2012-06-01 08:50 178.180.220.*] Przeczytaem uważnie cały tekst i nie ma tam mowy o jakiejkowliek pomyłce czy błędzie, jak to pisze ktoś poniżej. W grę wchodzi promocja nowej firmy i była jednorazowa. Mam nadzieje, że naprawde tak będzie i nie wejda ponownie, tak jak kiedys fly.pl czy tui. Dla poprzedniego uzytkownika: troche za duzo emocji w Twoim poscie: o jakim praniu mozgu piszesz ? Jesli jest to promocja firmy, to gdzie maja kierowac Klientów jak nie do swojej firmy ? Do Twojego biura ? Według mnie byłby to absurd z puktu widzenia reklamy, ale to tylko moja prywatna opinia. odpowiedz »
|