Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Forum grupa: Inne związane z branżą
Najmocniejsze strony w turystyce!Data wysłania: 2012-03-26 10:51 Autor: Czytelnik IP automatAktualność:
Co do dokładności danych to można ich być pewnym tylko dla stron oznaczonych audyt site-centric. W pozostałych przypadkach są to wielkości szacowane i niezbyt zgodne liczbowo z realnymi statystykami stron (niestety Gemius nie pyta o inne statystyki poza własnymi szacunkami). Ciekawszy obraz wyłania się, gdy weźmiemy pod uwagę informacje o tym ile odsłon średnio wykonał użytkownik. Niestety tu możemy uwzględnić tylko 12 stron z audytem:
Jak widać istnieje spora różnica pomiędzy poszczególnymi stronami i będący na pierwszym miejscu holidaycheck.pl ma aż 37,2 odsłony na użytkownika, a ostatni serwis - gastronauci.pl tylko 5,0. Z reguły takie różnice wynikają z różnej użyteczności i atrakcyjności stron dla użytkownika. Generalnie, jeśli naszym celem nie jest sprzedaż bezpośrednia, im większa użyteczność strony tym więcej powinno być odsłon. Z drugiej strony dużo odsłon może być także generowane sztucznie np. po przez sztuczne stronnicowanie, strony pośrednie itp. Czasem zdarza się także, iż odwiedzający po kilku odsłonach osiągnie swój cel i zakończy wizytę na stronie. Często dzieje się tak, jeśli użytkownik dociera do nas np. z wyszukiwarki lub skuszony szczególnymi treściami, które nie koniecznie są ściśle związane z meritum sprawy. Tak było w kiedyś przez nas opisywanej sprawie: Największy polski serwis noclegowy to ... Idąc tropem starej sprawy postanowiliśmy sprawdzić jak sprawa ma się dziś. Zdecydowaliśmy się zobaczyć jak sobie radzą strony: esky.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl, holidaycheck.pl, fajnewczasy.pl i gastronauci.pl. Serwis e-podroznik.pl, który początkowo mieliśmy sprawdzić zdecydowaliśmy się pominąć z uwagi na jego odmienny charakter (pozycjonowanie na rozkłady jazdy PKP i PKS). Dla serwisu esky.pl wszystko wydaje się być w najlepszym porządku. Jeśli chodzi o pozycjonowanie narzędzie alexa.com nie wskazuje żadnych dziwnych słów kluczowych, wszystko jest ściśle związane z biletami lotniczymi. Brak tematów pobocznych (mapy, zdjęcia itp.) Serwis nocowanie.pl nas nie zaskoczył - negatywnie. Tylko 51% ruchu wg. alexa.com jest na głównej domenie nocowanie.com. A najważniejszymi subdomenami są mapa.nocowanie.pl z ok. 39% udziału i rozklady.nocowanie.pl z ok. 9%. To raczej nie jest dobra droga pokazania się - ściąganie użytkowników contentem nie związanym ściśle z celem serwisu, aby nabić statystyki... cóż jednak odliczając około 45% od liczby unikalnych użytkowników serwis wciąż ma 727 tys. UU (unikalnych użytkowników) w styczniu. Dla serwisu eholiday.pl w popularnych słowach kluczowych nie można nic zarzucić, jednak alexa.com wskazuje, iż także około 21% ruchu witryny odbywa się na subdomenie mapy.eholiday.com (pozostałe subdomeny są ściśle związane z noclegami). Szkoda, że także tu serwis posiłuje się mapami do podbijania pozycji. Choć procent jest mniejszy niż u poprzednika, to jednak liczba użytkowników po strąceniu 21% wyniesie 625 tys. UU. Serwis holidaycheck.pl był naszym faworytem, jeśli chodzi o "czystość", gdyż ma ogromną liczbę odsłon na użytkownika. Istotnie nic dziwnego tam nie znaleźliśmy, ale ... ocenialiśmy ten serwis jako serwis z opiniami o hotelach! I tak się on pozycjonuje, a w istocie należy spojrzeć na niego jak na agenta sprzedającego wycieczki. I tu musimy pamiętać, iż wejścia mogą się nie przekładać na sprzedaż, jeśli reklama jej bezpośrednio nie dotyczy. Wprawdzie opinie o hotelach są cenne i przyciągają właściwą grupę to jednak... nie gwarantuje to sprzedaży. Co innego poczytać za darmo opinie, a co innego zapłacić komuś kilka tysięcy złotych. Wielu użytkowników może czytać opinie i przechodzić do zakupu imprezy na innym serwisie lub u agentów tradycyjnych, których znają lub uważają za "pewniejszych". Touroperatorzy nie mogą zatem powiedzieć, iż holidaycheck.pl sprzeda tyle samo imprez proporcjonalnie do wakacje.pl, czy travelplanet.pl. Dla serwisu fajnewczasy.pl w popularnych słowach kluczowych wszystko jest OK. Nie ma też dziwnych subdomen. Serwis zawiera mapy, jednak nie widać dużego nacisku na ich pozycjonowanie - przykładowo dla wskazanego przez alexa.com słowa "Gdańsk" prezentowane są "Noclegi Gdańsk". Duży plus za brak kombionowania Natomiast serwis gastronauci.pl zaskoczył nas pozytywne. Bowiem niespełna 5 osłon na użytkownika wróżyło jakieś sztuczki, a tu ich nie widać. Alexa.com pokazuje brak subdomen, brak dziwnych słów kluczowych - ot, same lokale gastronomiczne i opinie o nich. Profesjonalnie i bez sztucznych dodatków. Małą liczbę odsłon wyjaśnia po części konstrukcja strony opisu restauracji (de facto nie wymaga kolejnych kliknięć, jeśli tylko jednen lokal nas interesuje i nie będziemy się zagłębiać poza 10 pierwszych recenzji), a po części mniejsza waga sprawy. O miejscu na urlop szukamy danych dokładnie, a restaurację można sprawdzić pobieżnie - w końcu z reguły łatwo zmienić lokal bez konsekwencji. Reklamując się w sieci, przede wszystkim samemu mierzmy skuteczność reklam po swojej stronie! Każdy sprzedawca on-line powinien mieć własne statystyki i umieć ocenić ile korzyści przynosi mu dana reklama. Jeśli pomiar wprost (np. kwota sprzedaży) jest nie możliwy, to choć określmy cele, które użytkownicy mają spełnić np. dla hotelu bez rezerwacji on-line właściwym gościem prawdopodobnie będzie ten, który na stronie www sprawdzi np. cennik i dojazd.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyTunezyjskie władze chcą zwiększyć bezpieczeństwo
W Siedlcach otwarto nowy hotel
Wzrastają ceny wyjazdów do Grecji i Bułgarii
Branża gastronomiczna optymistycznie patrzy w przyszłość
Nie można już występować o odszkodowania od Lotniska Chopina
Travelplanet.pl wprowadza nowe narzędzie
Długi weekend nie sprzyjał sprzedaży w biurach
Konkurs Jakości Usług Polish Prestige Hotels & Resorts rozstrzygnięty
Exim ma nową gwarancję ubezpieczeniową
EasyJet podaje półroczne wyniki
Seminarium poświęcone turystyce weekendowej
Opłaty roamingowe w UE zostaną zniesione
Starbucks wybrał swoją najlepszą baristkę w Polsce
Jak do Izraela to z Rainbow Tours
Komisja ds. wolności obywatelskich poparła zniesienie wiz dla Ukraińców
Znamy laureatów III edycji polskiej edycji Business Travellera 2015 r.
Wzrasta zainteresowanie turystów rejsami wycieczkowymi
Zamówienia przez telefon wciąż najpopularniejsze
Przesądy mają wpływ na ruch turystyczny?