Forum grupa: Biura turystyczne
Co turyści kupują na Wakacje.pl?Data wysłania: 2012-03-23 16:01 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Za ile? Kolejny miesiąc nowego roku utrzymuje tendencję droższych imprez. W poszukiwaniach jakości klienci przeznaczyli w lutym na wakacje średnio 5521,57zł, a to o 70,91zł więcej niż rok temu. Na podobnym poziomie sprzedaży utrzymały się najdroższe wyjazdy, zyskały ekonomiczne propozycje z przedziałów między 2000-4000zł, a najmniejszą 8-proc. popularnością, podobnie jak w styczniu, cieszyły się najtańsze propozycje urlopowe. Na ile? W imię zasady krócej, ale częściej, w lutym to po raz kolejny najwięcej pojawiło się 7-dniowych wyjazdów. Zdecydowało się na nie 61 proc. wszystkich, dokonujących rezerwacji klientów. Na dwa razy dłuższy wypoczynek pozwolił sobie co czwarty turysta, a pozostałe niestandardowe długości pobytów zyskały w tym roku na popularności i stanowiły 16 proc. udziału w sprzedaży. Kierunki POP turystyki Zmiany, które najlepiej widać w zestawieniu lutowym, obrazują odradzający się porządek w branży. Po zeszłorocznych niepokojach nie ma już śladu i Egipt z wynikiem 34 proc. odzyskał pozycję lidera. Kierunki, które zyskały na Jaśminowej Rewolucji, zajmują dzisiaj dwa pozostałe miejsca na podium. Turcja z 12-proc. udziałem w sprzedaży oraz Hiszpania z 11 proc. wśród wyborów klientów obu portali. Greckie wyspy, stanowiące spokojną ostoję, pomogły utrzymać tą destynację wśród najchętniej wybieranych - 9 proc.użytkowników zdecydowało się w większości na wypoczynek właśnie na nich. Atrakcyjna cenowo i ciepła Tunezja stopniowo zyskuje na popularności i w lutym zdecydowało się na nią 6 proc. klientów, czyli nieco więcej niż przed rokiem. Egzotyka Kenia ponownie zdominowała wybory Polaków i z 36-proc. udziałem w sprzedaży, a zostawiła w tyle egzotyczną konkurencję, poprawiając swój zeszłoroczny wynik o blisko 10 proc. Kolejne miejsca zajęły bardziej oddalone kierunki, jak Dominikana oraz Indie. W zestawieniu nieco zyskał Meksyk, a Tajlandia z 6-proc. wynikiem wprowadziła kolejny, azjatycki akcent, zastępując Państwo Środka. Swoją pozycję zachowała Kuba, podobnie jak w lutym 2011 roku, 8 proc. klientów wybrało ją na zimowy wypoczynek. Hotele W Egipcie Polacy najchętniej wypoczywali w olbrzymim i luksusowym obiekcie marki Iberotel. A W Turcji najpopularniejszy okazał się atrakcyjnie położony i oferujący pyszne jedzenie hotel Eftlaia Resort. A W Hiszpanii najchętniej wybierany był hotel Taro Beach na Fuertaventurze. A W Grecji najchętniej odwiedzanym obiektem został położony na malowniczej wyspie Zakynthos hotel Golden Sun. Tunezja, podobnie jak Egipt, skusiła klientów sieciowym kompleksem pełnym rozrywek i atrakcji. Biura Podróży Lutowy ranking otwiera Itaka. 18 proc. klientów wybrało ofertę spośród propozycji opolskiego biura. Kolejne miejsca zajmują zyskujące po kilka punktów Wezyr i Sun&Fun. Tuż za podium, z dobrym, 9-proc. wynikiem, uplasował się Neckermann. Listę zamyka Alfa Star, której oferty wybrało 7 proc. wszystkich rezerwujących klientów. Rezydenci Kolejny raz najwięcej dobrych opinii zebrali opiekunowie, pracujący pod marką Grecos Holiday. Ze zbliżonymi rezultatami po piętach depczą im przedstawiciele Ecco Travel i Alfy Star. Ostatnie dwa miejsca w najlepszej piątce zajęły Sun&Fun oraz Matimpex Travel. Warto zauważyć, że różnice między biurami mieszczą się w granicach 1 punktu. Dobre oceny oddające profesjonalizm i zaangażowanie, w porównaniu do zeszłego roku, znacznie wzrosły. Dojazd Szybkość przemieszczania sprawia, że wciąż najpopularniejszy jest transport samolotowy. We własnym zakresie postanowiło wyjechać 15 proc. turystów, a autokary cieszyły się taką samą popularnością jak przed rokiem i osiągnęły 3 proc. udział w całej sprzedaży. Wyżywienie Wypoczywając, w pełnych atrakcji kompleksach, klienci najchętniej wybierają najbogatszy pakiet wyżywienia w postaci All Inclusive. W tym roku jest to 67% wszystkich rezerwacji. Kosztem najatrakcyjniejszej opcji tracą nieco dwa posiłki, które zanotowały spadek zainteresowania i osiągnęły 17% wynik. Na podobnym 3% poziomie utrzymują się śniadania oraz wyżywienie we własnym zakresie. Z pozostałych, zgodnych z programem imprez, opcji korzysta 10% Polaków, wykupujących urlop. Last minute Łowcy promocji skorzystali z atrakcyjnych ofert i wyjazdy z ostatniej chwili stanowiły 22 proc. ogólnej sprzedaży. Oznacza to ponad 6-proc. wzrost. Wcześniej Taniej Na wysokim poziomie utrzymuje się sprzedaż Wcześniej Taniej. Ponad 60 proc. klientów, korzystających z portali Wakacje.pl i EasyGo.pl, planuje wypoczynek ze sporym wyprzedzeniem.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyJakie cechy powinien mieć pilot wycieczek?
Turyści preferują imprezy lotnicze
Za jakie wyjazdy turyści zapłacą najmniej?
Duże inwestycje Przewozów Regionalnych
Reporter będzie zachęcał do odwiedzenia Szwecji
Dalszy ciąg problemów amerykańskiej sieci
Awaria systemu uziemiła samoloty United Airlines
Kongres Turystyki Polskiej coraz bliżej
Wzrastają ceny hiszpańskich kierunków wakacyjnych
Restauracje wprowadzą menu dla cukrzyków
Strajkują pracownicy niemieckich linii lotniczych
Które kierunki cieszą się największą popularnością w Merlinie X?
Układ dni winien mniejszej liczbie wyjazdów?
Ruszyła kampania promująca City Break w Warszawie
Kiedy zakup biletów lotniczych jest najbardziej opłacalny?
Czy mobilny concierge przyjmie się w hotelarstwie?
Turyści Alba Tour wygrali w sądzie
Tunezja traci popularność, inne kraje śródziemnomorskie zyskują
Nowe miejsca parkingowe na Lotnisku Chopina
Oberża czarny Pies Ogrodzieniec - hotel, restauracja, przyjęcia, noclegi