TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

PKP IC stanie się właścicielem lokomotyw?

Data wysłania: 2007-11-04 17:43 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
"Puls Biznesu" informuje, że PKP Intercity stara się o jak najszybsze przejęcie na własność lokomotyw oraz 400 maszynistów. Obecnie przewoźnik wynajmuje siłę pociągową oraz załogi od PKP Cargo, będąc właścicielem samych wagonów.

Taka sytuacja jest spuścizną minionych lat, kiedy podzielono majątek kolei państwowych między tworzone spółki. Po PKP w spadku najwięcej dostało Cargo, któremu przypadły w udziale lokomotywy i maszyniści. Pozostali dwaj przewoźnicy - Przewozy Regionalne i Intercity - dostali na własność wagony. Być może kiedyś taki podział był sensowny, jednak obecnie, gdy drogi spółek córek PKP rozchodzą się - PKP PR przygotowują się do mariażu z samorządami, a PKP Intercity i Cargo chcą wejść na giełdę - Ministerstwo Transportu postanowiło jeszcze raz podzielić majątek i dać każdej ze spółek wiano na drogę - przypomina "PB".

Przewoźnicy pasażerscy dostaną lokomotywy na własność: PKP IC - 110, PKP PR - 499. Dzielenie lokomotyw będzie wymagało jednak notyfikacji Komisji Europejskiej, więc cała operacja zakończy się dopiero w przyszłym roku. PKP Intercity nie chcą czekać do tego czasu. Przewoźnikowi się śpieszy, ponieważ zgodnie z ostatnimi decyzjami rządu spółka trafi na giełdę już w pierwszym kwartale 2009 roku. Dlatego zamierza jak najszybciej uporządkować sprawy majątkowe - wyjaśnia "PB".

Ministerstwo Transportu proponuje, aby grupa PKP wniosła aportem lokomotywy do PKP Intercity i tym samym podwyższyła udziały w spółce. PKP IC proponuje z kolei kupno taboru, co znacznie przyspieszy proces. Sprawy są na dobrej drodze do pomyślnego rozwiązania. W najbliższym czasie ruszy na trasę pierwsza lokomotywa pomalowana w barwy PKP IC, a wraz z nowym rokiem przewoźnik chce mieć już 58 własnych lokomotyw.

    • PKP Intercity chce mieć lokomotywy na własność 

      [2007-11-04 17:43 81.190.132.*]

      Tak tylko powinna za nie zaplacic na przetargu nieograniczonym , bo narazie uslugi jakie wykonuje maja wiele do zyczenia. PKP poc. pos. sa o wiele lepsze i tansze.   odpowiedz »

      • PKP Intercity chce mieć lokomotywy na własność 

        [2007-12-17 22:11 83.4.222.*]

        A niech biorą ten złom.Maszyniści powinni stworzyć własną spółkę usługową i podpisywać kontrakty bez pośredników na wykonywanie usługi-obsługi lokomotywy podobnie jak lekarze!!!   odpowiedz »

        • PKP Intercity chce mieć lokomotywy na własność 

          [2008-09-20 15:08 83.8.101.*]

          Po tych wszykich wypowiedziach,jest tylko jedno wyjście.Załóżmy związki poza strukturą PKP.Niezalezne,bez obecnych sprzedawczyków.MASZYNISTA-STIW-obecnie IC.   odpowiedz »

      • PKP Intercity chce mieć lokomotywy na własność 

        [2009-06-22 10:28 79.185.84.*]

        pkp intercity to dziadostwo ,przepełnione pociągi .
        ostatnio podróżowałem kołobrzeg-kraków na korytarzu ponieważ 3 wagony zarezerwowano dla kolonji a ni zwiększono składu.
        nie polecam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   odpowiedz »

    • PKP Intercity chce mieć lokomotywy na własność 

      [2008-08-07 11:10 89.151.26.*]

      To wszystko tylko propaganda.Podział maszynistów na na IC,PR ,CARGO itd.to tylko dążenie do tego ,by osłabić i tak nadszarpniętą już pozycję tej grupy zawodowej.Ja jeszcze pracuję w PKP CARGO,i wiem jak w moim Zakładzie Taboru podchodzi się do kwesti bezpieczeństwa obsługi lokomotyw,wiem ,że maszynista w Cargo jest pod kontrolą i żadko zdażają się poważniejsze wykroczenia.Tego natomiast nie można powiedzieć o innych przewożnikach,szczególnie tych z tzw. prywatnych spółek.Tam liczy się kasa i szybki przewóz towaru, i nie patrzy się tam na to,jak utrzymywany jest czas jazdy,jak respektowane są ograniczenia prędkości,za ilu pracowników wykonuje praćę jeden człowiek,co rzutuje na jej jakość (np.OT,próba hamulca),no i wreszcie w jakich spartańskich warunkach jedżą panowie maszyniści choćby w CTL RAIL,czy CTL EXPRES.Niedługo prawdopodobnie dostanę ,,propozycję nie do odrzucenia"i przejdę do PR.Jednak już teraz zastanawiam się,co będzie za rok ,czy dwa,kiedy skończy się pakt gwarancji pracowniczych i zaczną żądzić fachowcy z samożądów.Już powtażam sobie lekcje języków obcych,bo może będzie trzeba wyjechać z kraju za lepszą pracą, bardziej płatną .W reformę naszych kolei po prostu nie wierzę...
      Maszynista PKP CARGO ,18 lat jazdy.   odpowiedz »

      • PKP Intercity chce mieć lokomotywy na własność 

        [2008-08-14 10:27 89.230.44.*]

        Chłopie Ty uczysz się języka obcego? Po polsku nie potrafisz poprawnie pisać ,moze to doszlifuj.   odpowiedz »

    • PKP Intercity chce mieć lokomotywy na własność 

      [2008-08-15 13:00 84.234.38.*]

      a ja chcę do IC z Cargo a nie mogę, bo administracja zadecydowała inaczej. Mam pracowac tam gdzie nie chcę. KAżą mi się zwalniac z Cargo i przyjąc do IC. A miało byc dobrowolnie. NIESTETY po latach tak się traktuje ludzi. Ale trend jest słuszny o zatrudnianiu własnych ludzi. Tylko wykonanie jest do bani. Ludzi potraktowali przedmiotowo zamiast podmiotowo. Wielu mówi że przedmioty lepiej sie traktuje.   odpowiedz »

    • likwidacja kolei w polsce 

      [2008-09-29 17:38 83.2.240.*]

      te wszystkie prace w kierunku podzielenia na na male kawaleczki PKP doprowadza do upadlosci calej kolei polskiej,koszty wzrosna niproporcjonalnie.po zniszczonych torach beda jezdzili tylko prywaciarz.   odpowiedz »

    • PKP Intercity chce mieć lokomotywy na własność 

      [2008-11-16 08:23 77.91.44.*]

      pkp ic   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję