Australia, Kanada i Szwajcaria to markowe kraje
Data wysłania: 2007-10-28 18:37 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Jeśli przyjmiemy, że kraj to marka, to najbardziej lubianą na świecie marką jest Australia, a najmniej Rosja i Turcja - wynika z rankingu przeprowadzanego przez Anholt-GMI Nation Brand Index. Polska na liście 25 markowych krajów zajęła dopiero 19 pozycje.
W drugiej już edycji rankingu badano wartość marki 25 krajów rozwiniętych i rozwijających się. Badania przeprowadzone zostały na podstawie 10 tys. ankiet, które wypełniły mieszkańcy 10 krajów: Kanady, Chin, Danii, Francji, Niemiec, Indii, Japonii, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii, USA. Ankietowani ocenili percepcje kultury, polityki, handlu, potencjału inwestycyjnego, atrakcyjności dla turystów i postrzeganie mieszkańców.
Pierwsze miejsce w rankingu przyznano Australii, na kolejnych uplasowała się Kanada, Szwajcaria, Wielka Brytania i Szwecja. Stany zjednoczone zajęły dopiero 11-tą pozycję. Na końcu listy znalazła się Rosja i Turcja - podobnie jak edycji 2004.
Polska zajęła 19-te miejsce (na 25) - za Indiami i przed m.in. Południową Koreą, Chinami i Czechami.
Australia zwyciężyła dzięki zgromadzonym punktom w kategoriach:
- mieszkańcy, - turystyka, - inwestycje, - imigracja.
Dużo gorsze miejsca zajęła w subrankingach produktów i kultury.
Pełny ranking wygląda następująco:
1. Australia 2. Kanada 3. Szwajcaria 4. Wielka Brytania 5. Szwecja 6. Włochy 7. Niemcy 8. Holandia 9. Francja 10. Nowa Zelandia 11. Stany Zjednoczone 12. Hiszpania 13. Irlandia 14. Japonia 15. Brazylia 16. Meksyk 17. Egipt 18. Indie <b>19. Polska</b> 20. Korea Południowa 21. Chiny 22. Południowa Afryka 23. Czechy 24. Rosja 25. Turcja
|