TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Baza turystyczna

Zawód recepcjonisty przejdzie do lamusa?

Data wysłania: 2012-02-24 09:00 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Wyobraźmy sobie, że meldujemy się w hotelu, a tu ku naszemu zdziwieniu zamiast recepcjonisty wita nas ekran komputera zwany PURO Concierge. Za pomocą tzw. panelu rezerwacyjnego samodzielnie wyszukujemy numer swojej rezerwacji, dokonujemy opłaty, a następnie z bagażem udajemy się do pokoju. To zaleta nowej sieci PURO Hotels, działającej tylko w Polsce. Jej twórcą jest norweska grupa kapitałowa Genfer.

Pomysł zrodził się może nie z potrzeby serca, ale luksusu w przystępnej cenie. "Smart & Easy", tak bowiem brzmi filozofia inwestora.

Pierwszy taki obiekt powstał we Wrocławiu. Już na wiosnę u zbiegu ulic Pawiej i Ogrodowej rusza budowa drugiego takiego hotelu w Polsce, w stolicy Małopolski, w Krakowie. Kolejne powstaną w Poznaniu, w Warszawie oraz w Gdańsku.

Obiekt nie posiada siłowni, basenu, ani spa. W miejsce typowej restauracji powstanie samoobsługowy bar ze śniadaniami, przekąskami i napojami dostępny przy użyciu specjalnej karty magnetycznej. Na gości czekają pokoje dwuosobowe, sterowane automatycznie za pomocą panelu dotykowego zamontowanego w ścianie. Co daje możliwość indywidualnego dopasowania koloru i natężenia oświetlenia led, zarządzania klimatyzacją. Prysznic, łózko, ściany - sterowane automatycznie. Wszystko naszpikowane elektroniką, która ma zastąpić ludzi. Komunikację ma ułatwić bezpłatny dostęp do szerokopasmowego internetu, darmowe rozmowy międzynarodowe, a także możliwość podłączenia własnego sprzętu elektronicznego do 40-calowego telewizora. Architektura hotelu także ma być imponująca. Przeszklone pokoje, będą wprost wychodzić na ulicę.

Do dyspozycji gości całą dobę jest consierge, który jednak nie spełniła swojej tradycyjnej roli. W inteligentnym hotelu PURO jego zadaniem jest doradzenie klientom, gdzie zjeść dobrą kolację, jak spędzić wieczór i co warto zwiedzić w mieście.

Inwestycja w Krakowie ma być gotowa pod koniec 2013 roku. Pierwszy hotel samoobsługowy w Polsce pochłonął 35 mln złotych.

Jak zdradza Michał Hincz z warszawskiego biura projektowego B`ART - To będzie obiekt samoobsługowy o standardzie trzygwiazdkowym. Goście będą tu mogli wygodnie wypoczywać i pracować.

Atutem nowej ery hoteli bez wątpienia jest redukcja kosztów zatrudnienia, co pozwala skoncentrować się na podstawowej funkcji, jaką jest nocleg w luksusowych warunkach za przystępną cenę. Polityka cenowa PURO zbliżona jest do systemu rezerwacji tanich linii lotniczych.

    • Inteligentny hotel 

      [2012-02-24 09:00 80.52.226.*]

      juz mieliśmy hotele, gdzie okna sie nie otwierałay a klimatyzacja działała - klienci omijają je.
      omijają takzę pokoje z wykładzinami. pokoje naszpikowane elektroniką - są b.szkodliwe dla zdrowia,
      beda to 1 dniowe pobyty wycieczkowe.   odpowiedz »

    • Inteligentny hotel 

      [2012-02-24 09:01 80.52.226.*]

        odpowiedz »

    • Inteligentny hotel 

      [2012-02-24 11:02 79.43.217.*]

        odpowiedz »

    • Inteligentny hotel 

      [2012-02-24 11:14 79.43.217.*]

      Inteligenty Hotel???
      Super sprawa, szczegolnie w czasach gdy praca stala sie towarem deficytowym. Goscie tez beda wirtualini, bo jak wszstkie zawody przejda do lamusa, to klienci pozostana tylko wirtualni.
      Brawo, iteligentne pomysly, ktorych klient z krwi i kosci, moze "malo inteligenty" powinien omijac z daleka.   odpowiedz »

    • Inteligentny hotel 

      [2012-02-24 14:17 62.87.137.*]

      Podobno wi-fi też jest szkodliwe, komórki też. Więc czekam, aż powstaną hotele z nakręcanym budzikiem, kominkiem na drewno, pościelą lnianą niebarwioną koszenilą, lampą naftową, bez prądu, a w łóżku będzie tradycyjny siennik zamiast sztucznego materaca, wokół naturalne bielone ściany i do tego tabun życzliwych do pomocy ludzi serwujących antyrakową dietę wegańską surową, ech.. pewnie nie kosztowałby 35mln zł i byłoby taniej niż w RyanAir ;)   odpowiedz »

    • Inteligentny hotel 

      [2012-02-24 14:36 178.41.162.*]

      a ja kilka dni temu mieszkalem w takim hotelu w Austrii - automatyczna recepcja nie zadzialala (chwilowy brak akceptacji karty), trzeba bylo wydzwaniac po kogos, czekac az przyjedzie, potem podjac gotowke i zaplacic. Sterylny, czysciutki, ale bez zycia, tylko kamery, chipowe karty i ciagle bip, bip. Do tego architektura UFO w alpejskim pejzazu. Tylko cena byla najlepsza w promieniu kilkudziesieciu kilometrow i hotel smialo konkurowal z cennikami hosteli.   odpowiedz »

      • Inteligentny hotel 

        [2012-02-24 14:54 62.87.137.*]

        takie hitech CCC ;)   odpowiedz »

      • Inteligentny hotel 

        [2022-03-14 10:55 94.246.156.*]

        Automatyczna Recepcja SOHIS

        Zautomatyzuj swoją działalność z naszym autorskim kioskiem hotelowym, który zagwarantuje pełną obsługę Twoich gości w hotelu. Kiosk obsłuży zameldowanie (wydanie karty, kodu lub kluczy do pokoju), wymeldowanie, a także wszystkie związane z tymi procesami płatności. Bez problemu obsłużymy także zagranicznych gości!

        Automatyczna recepcja pozwoli odciążyć nas, a także naszych pracowników z codziennej pracy przy zameldowaniach i wymeldowaniu gości. Kiosk hotelowy może funkcjonować całodobowo i w każdej chwili obsłuży Twoich gości. Dodatkowo wybierając nasze rozwiązania sprawisz, że Twój hotel stanie się w pewnym stopniu bardziej nowoczesny i technologiczny co z pewnością przełoży się na większe zainteresowanie gości.

        Posiadamy również oprogramowanie dla hoteli, gastronomii/domu weselnego. Stworzymy dla Twojej działalności stronę internetową, a także wdrożymy rezerwacje online.

        Mamy synchronizacje z najpopularniejszymi markami takimi jak: Booking.com, yieldPlanet, Profitroom, LOB, BE-Tech, Tyama i inne!

        Możliwości jest wiele, skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły.

        Telefon: 533 357 221
        https://www.kioskhotelowy.pl/
        https://www.hotelbezrecepcji.pl/
        https://www.sohis.pl/   odpowiedz »

    • Inteligentny hotel 

      [2012-02-24 19:08 178.182.114.*]

      Jeżeli ktoś uważa, że kontakt z komputerem zamiast z drugim człowiekiem jest zaletą, to mu serdecznie współczuję.
      Tadeusz Nowakowski   odpowiedz »

    • Inteligentny hotel 

      [2012-02-24 19:21 178.43.142.*]

      Teraz pozostaje nam czekać aż gość będzie wirtualny!!!
      Super same ufo ludki!!!!   odpowiedz »

    • Inteligentny hotel 

      [2012-08-29 20:57 87.205.2.*]

        odpowiedz »

    • Inteligentny hotel 

      [2012-08-29 20:58 87.205.2.*]

      wirtualnie posprzata toaletę i pościeli łóżko ;)
      czy wszystkim co głupie i bez duszne musimy się zachwycać :(   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję