TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

40 nowych połączeń w rozkładzie jesienno-zimowym

Data wysłania: 2007-09-13 13:21 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Zainteresowanie tanimi lotami do europejskich krajów jest tak duże, że linie lotnicze zdecydowały się na uruchomienie w sezonie jesienno-zimowym blisko 40 nowych połączeń. Najwięcej nowych tras przygotowano w kierunku Wysp Brytyjskich. Stanowią one ponad połowę wszystkich nowości w rozkładzie, który będzie obowiązywać od października.

Centralwings zapowiedział, że 6 września przedstawi szczegóły swojej jesienno-zimowej oferty oraz plan rozwoju firmy. Wiadomo już, że w od października Centralwings będzie latać z Warszawy do Manchesteru i z Krakowa do Manchesteru oraz Dublina. Prawdopodobnie przewoźnik uruchomi jeszcze inne połączenia w ciągu najbliższych miesięcy.

Michał Aleksandrowicz reprezentujący linie Ryanair poinformował, iż z Krakowa do Dublina linie będą latać nie pięć, lecz siedem razy w tygodniu, do Wrocławia pięć razy w tygodniu, a do Gdańska trzy razy w tygodniu. Sumarycznie, od jesieni Ryanair będzie realizował 38 połączeń, czyli o 11 więcej niż rok temu.

Węgierski Wizz Air będzie oferować loty między innymi z Warszawy do Mediolanu i Grenoble, z Gdańska do Oslo i z Poznania do Malmo lub Dortmundu.

Lufthansa uruchamia połączenie z Wrocławia do Frankfurtu, z Wrocławia wprowadza trzeci rejs do Monachium, a z Katowic szósty lot do Duesseldorfu.

Z Polskiego rynku postanowiła się wycofać słowacka linia SkyEurope. Przewoźnik likwiduje swoją bazę w Krakowie i zawiesza prawie wszystkie połączenia.

Polskie Linie Lotnicze LOT, partner Lufthansy w sojuszu Star Alliance, jak na razie nie oferują nic nowego. Przedstawiciele linii poinformowali, że jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o nowościach w zimowym rozkładzie, który jest w fazie przygotowania.

Krzysztof Łopaciński, szef Instytutu Turystyki, uważa, że takie podejście może skończyć się załamaniem polskiego rynku lotniczego. Polska jego zdaniem potrzebuje planu rozwoju rynku lotniczego na 20 lat, w przód, bo inaczej nie wytrzyma konkurencji z Niemcami czy Czechami.

Warszawskie Okęcie zajmuje w krajach naszego regionu trzecie miejsce pod względem ruchu lotniczego. Porty lotnicze w Pradze i Budapeszcie odprawiły w minionym roku więcej pasażerów, mimo że są to państwa mniejsze niż Polska. W 2011 roku pod Berlinem ma zacząć funkcjonować Berlin Brandenburg International (BBI), czyli port lotniczy, który przejmie ruch z dwóch berlińskich lotnisk. Specjaliści uważają, że bez spójnej strategii dla polskich lotnisk oraz linii lotniczych, niemiecki port zabierze zarówno linie lotnicze, jak i pasażerów ze Szczecina, Zielonej Góry, Poznania, a także Wrocławia.

Okęcie zdaniem Łopacińskiego już teraz powinno wziąć pod uwagę tego konkurenta i nawiązać współpracę z portami i przewoźnikami w Wilnie, Lwowie i Kazachstanie. Powinno również zadbać o infrastrukturę dojazdową.

    • Jesień - Zima 2008: 40 nowych połączeń 

      [2007-09-13 13:21 87.205.203.*]

      Brak nowosci LOT-u? A chociazby Pekin czy Hannover to co, hmm? :]   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję