Biuro Orbis wiecznie żywe
Data wysłania: 2011-11-25 11:14 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Już po raz drugi, magazyn Polska Wita przeprowadził badanie konsumenckie Korona Turystyki, którego celem jest wyłonienie najczęściej wybieranych i kupowanych marek produktów oraz usług branży turystycznej. Wśród marek znalazł się Orbis... jako organizator wycieczek.
Zwycięzcy plebiscytu Korona Turystyki 2011 wyłonieni zostali na podstawie analizy ankiet rozesłanych do 120 000 internautów. Ankietowani zostali poproszeni o wskazanie produktów turystycznych, które najczęściej wybierali i kupowali w 2011 roku. Badanie polegało na spontanicznym wypełnieniu pustych pól kwestionariusza, w którym w 40 kategoriach pytano o najlepsze marki produktów i usługi branży turystycznej. Głosowanie trwało od 19 do 31 października 2011 roku. Wyniki opracowała firma badawcza Estymator.
W samym badaniu wyniki mogą nieco zaskakiwać. Patrząc wyłącznie na pozycje choć trochę związane z turystyką:
Nawigacje
TOM TOM 27,5%
MIO 16%
GARMIN 10,5%
Sklepy ze sprzętem turystycznym/sportowym
DECATHLON 31,1%
GO SPORT 10,7%
CAMPUS 8,4%
Ubezpieczenia w podróży
PZU 35,7%
WARTA 19,9%
ALLIANZ 11,7%
Ulubione miasto
KRAKÓW 13,9%
WROCŁAW 10,6%
WARSZAWA 7,0%
Ulubiony region/województwo
WARMIŃSKO-MAZURSKIE 13,8%
POMORSKIE 13,4%
DOLNOŚLĄSKIE 8,8%
Biuro podróży
ITAKA 19,8%
ORBIS 16,3%
TRAVEL 13,9%
Hotele
GOŁĘBIEWSKI 12,6%
MARIOTT 4,5%
SHERATON 4,0%
Restauracje
SFINX 11,4%
KFC 4,3%
MC DONALD'S 2,4%
Spa
DR ERIS 6,5%
GOŁĘBIEWSKI 3,6%
NAŁĘCZÓW 2,9%
Z racji metodyki badania znaczenie pierwszorzędne miało tu spontaniczne wymienienie marki kojarzącej się z daną kategorią. Jak widać wygrały tu marki stare lub obecnie popularne w mediach. I nie miało to znaczenia, czy istotnie ludzie z nich korzystali - świadczą o tym szczególnie wyniki kategorii Hotele i Ubezpieczenia turystyczne.
Natomiast gwoździem programu można śmiało nazwać kategorię biur podróży, w której zwyciężyła Itaka (co zrozumiałe), ale drugie miejsce zajął Orbis (który w 2011 już nie działa jako biuro, ale nadal mówi się o nim w podobnym kontekście hoteli), a trzecie TRAVEL. Zapewne na czwartym miejscu był TOUR...
Marki w turystyce [2011-11-25 11:14 178.73.50.*] biuro orbis travel nie umarło póki my żyjemy! odpowiedz »
Marki w turystyce [2011-11-25 12:57 83.5.90.*] jak miło ! - ORBIS wiecznie żywy! fanka odpowiedz »
Marki w turystyce [2011-11-25 12:57 83.5.90.*] jak miło ! - ORBIS wiecznie żywy! fanka odpowiedz »
Marki w turystyce [2011-11-25 23:26 178.73.27.*] Każde biuro ma swoje pierwsze 5 min w danym okresie. Wiele BP miało swój czas, ale Orbis zawsze będzie kojarzyc sie z dobrą i godna polecenia marką i dobrze :-) zasłużył na to. odpowiedz »
Marki w turystyce [2011-11-25 13:13 83.7.166.*] Orbis jak Lenin- wiecznie żywy odpowiedz »
Marki w turystyce [2011-11-25 14:28 83.6.158.*] Nalezy wniskować, że poziom usług Orbisu i zadowolenie klientów było satysfakcjonujące (osoboście uważam, że to była bardzo dobra firma), a że główny udziałowiec Accor zadecydował o likwidacji (czytaj wyprowadzeniu środków z Orbisu) i dlaczego tak postąpił ? może ktoś o tym napisze ? odpowiedz »
Marki w turystyce [2011-11-28 22:25 79.190.212.*] dodaj do tego jeszcze , że Orbis i Travel Time zostały sprzedane za 1pln!!!!! zaś Pan Studnicki - prezes - w następnym dniu jak skończyła się umowa z Orbisem - natychmiast miał pracę dyrektora w Wakacje.pl gdzie udziałowcem tak samo jak w Orbisie / dzięki Panu dyrektorowi Studnickiemu/ był fundusz finansowy. Dziwnym zbiegiem okoliczności i tu i tu był fundusz finansowy właścicielem. Potem w ciągu 3 miesięcy dzięki Niemu wakacje.pl podpisały umowy z agentami , którzy teraz są agentami stacjonarnymi wakacje.pl . Skończyła się umowa 3 miesięczna i pana Studnickiego nie ma na stronie wakacje.pl . Czy to oznacza, że mimo dużych zasług dla funduszu finansowego , któremu sprzedał udziały Orbisu za 1pln , fundusz finansowy, który jest właścicielem wakacje.pl wycyckał Pana dyrektora czy stwierdził, że jak raz się wykazał tak pięknie to może jako dyrektor też będzie się chciał w podobnym stylu wykazać?? Co prawda był odcięty od takich możliwości ale może na to liczył w przyszłości??? W sumie ma już świetne doświadczenie, położyć tak dobrą firmę i z taką tradycją to naprawdę sztuka. Zaś syndyk płaci cały ten czas miliony za pomieszczenia , w których nikt już dawno nie przebywa bo dawno jest tam pozamiatane. Dzięki tej a może i innym tak trafionym decyzjom jest szansa , że wierzyciele nie dostaną swoich pieniędzy. odpowiedz »
Marki w turystyce [2011-11-25 15:23 77.79.230.*] A dla mnie to kolejny dowód jak miarodajne są wszelkie badania dotyczące jakości produktów i usług. Niedawno była głośno omawiana sprawa przyznawania laurów konsumenckich bankom. Z pewnością tak jak zwykle przy masówce ludzie podają to, co im się kojarzy nie ważne czy dobrze czy źle. Znają PZU, to ciach prach piszą o ubezpieczeniach turystycznych w PZU, choćby i nawet nigdy z nich nie korzystali. odpowiedz »
Marki w turystyce [2011-11-25 17:30 83.13.189.*] Czytaj ze zrozumieniem! W ankiecie chodziło o marki, które się kojarzą. odpowiedz »
Marki w turystyce [2011-11-25 17:31 83.13.189.*] A dla mnie to jest kolejny dowód, że nie umiesz czytać. odpowiedz »
|