Agenci wspólnie tworzą sieć
Data wysłania: 2011-11-24 21:16 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Pojedyncze biura agencyjne mają dziś niewielkie znaczenie na rynku. Także nowoczesne rozwiązania techniczne i innowacje (także organizacyjne) są dość kosztowne zarówno we wdrożeniu jak i utrzymaniu. Zatem, aby dostosować się do warunków coraz trudniejszej konkurencji na rynku, indywidualne agencyjne biura podróży połączyły swoje siły i w 2007 roku powstała idea Travel Shops.
Travel Shops jest siecią, w której niezależne biura podróży są udziałowcami budowanej marki, a realizowane przez Spółkę inwestycje i działania mają na celu wzmocnić pozycję każdego z biur oraz wyposażyć je w nowoczesne narzędzia i technologie. Udziałowcy Spółki dążą do osiągnięcia celów ekonomicznych, co stanowi bardzo ścisłym biznesowym charakterze współpracy partnerów. Travel Shops liczy obecnie 19 doświadczonych biur na terenie Polski, z których najmłodsze ma za sobą 8 lat, a najstarsze 25 lat działalności.
Nowoczesny portal turystyczny www.travelshops.pl oparty jest na nowoczesnej technologii i może konkurować w zakresie funkcjonalności oraz atrakcyjności dla klienta z największymi na rynku turystycznym podmiotami. Taka inwestycja w portal turystyczny wraz z e-narzędziami do sprzedaży wielokrotnie przekracza budżet przeciętnego biura agencyjnego, ale dzięki konsolidacji biura sieci Travel Shops będą mogły zostać wyposażone w nowoczesny portal i narzędzia e-sprzedaży, oraz poszerzać swoje rynki poza lokalny zasięg biura.
Druga duża inwestycja Travel Shops to unijny projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, w ramach którego powstają dla biur sieciowych elektroniczne narzędzia B2B.
Obecnie sieć Travel Shops realizuje kolejny etap swojego rozwoju i poszerza zakres terytorialny oraz liczbę swoich biur. Do sieci Travel Shops Group mogą przystąpić zarówno funkcjonujące na rynku agencyjne biura podróży z całej Polski jak i nowe podmioty. Dla nowego partnera wymagane są m. in: funkcjonowanie na rynku minimum 3 lata, lokalny lider, minimalna sprzedaż 2 mln pln, dobra lokalizacja, rekomendacja innego partnera.
Natomiast franczyzobiorcą może być zarówno podmiot działający na rynku, jak i nowy podmiot gospodarczy, niezależnie od formy prawnej. Wybór odbywa się na powszechnych zasadach oceny franczyzobiorców, m.in. osoba samego kandydata, doświadczenie biznesowe i branżowe, zdolność finansowa na prowadzenie biura, franczyzobiorca zobowiązuje się do uczestniczenia w szkoleniach. Franczyzobiorca otrzymuje od Sieci know-how, możliwość sprzedaży oferty, szerokie wsparcie, technologię oraz własny zindywidualizowany portal internetowy.
Franczyza jest ostatnio "modna" jednak nie zawsze i nie dla wszystkich jest ona najlepsza. Ciekawe, czy połączenie modelu partnerstwa z franczyzą się sprawdzi. Z pewnością można powiedzieć, że partnerzy sieci mogą stanowić cenne zaplecze dla młodego agenta, jednak czy te nierówności w dalszej działalności nie będą przeszkodą, to się okaże dopiero za kilka lat.
|