Podkarpacie - nowa, interesująca strategia turystyczna
Data wysłania: 2007-06-28 20:30 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Region Podkarpacia otrzymał od Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki nową strategię na najbliższe pięć lat. Została ona zamówiona przez Podkarpacki Urząd Marszałkowski, a kosztowała bagatela 130 tyś złotych.
Na pięciuset stronach drogiego dokumentu znajdujemy wiele informacji, które zna przeciętne dziecko z podkarpackiej podstawówki. Wiele jest o walorach turystycznych regionu, wyłuszczono również zagrożenia i szanse. Jednak głównym celem sporządzenia planu strategicznego było znalezienie sposobów na przyciągnięcie turystów właśnie do tego regionu. W projekcie znajduje się wiele nowatorskich i ciekawych pomysłów. Jednym z nich jest wprowadzenie do kalendarza kilku nowych imprez: Ogni Attyli ( impreza inaugurująca sezon turystyczny, nawiązująca do prastarych tradycji) czy "Pszewrodu Majowego" ( impreza dla miłośników sportów ekstremalnych). Autorzy strategii proponują również stworzenie "Wioski Jednego Boga" - miejsca spotkań ekumenicznych, wystaw i koncertów, które miałyby zbliżać do siebie ludzi różnych wyznań.
Znajdujemy również pomysł wykorzystania i budowania dobrych stosunków sąsiedzkich z Ukrainą poprzez organizowanie festiwali poświęconych muzyce współczesnej krajów byłego bloku wschodniego. Ciekawym pomysłem, który w innych krajach już się sprawdził jest Muzeum Wampirów. Patronem podkarpackiego muzeum byłby Julian Tuwim autor "Czarów i czartów polskich".
Innym ciekawym pomysłem jest Dzień Światła Naftowego kiedy to lampy zastąpiłyby elektryczność z kawiarniach, hotelach i na imprezach. Autorzy strategii sugerują, że Sanok powinien promować się osobą Zdzisława Beksińskiego, poprzez organizowanie imprezy "Foto ArtFest" dla fotografików dokumentalistów.
Dla Tarnobrzega przewidziano "Off-Scenę okolice piosenki" festiwal wzorowany na imprezach Piwnicy Pod Baranami. "Lot-nisko muzyki disco" to oczywiście propozycja dla Mielca, natomiast "Wytop huty kultury"- impreza dla młodzieży z miast przemysłowych miałaby się odbywać w Stalowej Woli.
Strategia jak widać ciekawa i niewątpliwie inna niż wszystkie. Szczególnie, że w ostatnim czasie Podkarpacie stało się drugim co do ilości odwiedzających regionem w Polsce. Turyści przyjeżdżają i aby ich przywiązać do regionu należy się rozwijać - często wspaniała przyroda i zabytki nie wystarczają - dziś turysta potrzebuje wrażeń! Dlatego też strategia została przekazana do samorządów, które mają z niej korzystać przy pomocy unijnych środków.
|