TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

TUI Poland inicjatorem powstania Kodeksu Dobrych Praktyk

Data wysłania: 2011-07-01 12:26 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
TUI Poland podjęło inicjatywę opracowania standardów w istotnych z punktu widzenia klienta etapach łańcucha turystycznego. Materiał ma być gotowy w pierwszej połowie października. Do współpracy przy powstawaniu konkretnych zapisów oraz późniejszego przestrzegania Kodeksu Dobrych Praktyk w turystyce zostaną zaproszeni najwięksi touroperatorzy działający na rynku polskim.

"Badania mające prześledzić proces zakupowy klientów, jakie robiliśmy w roku ubiegłym wskazują, że od momentu wyboru miejsca swojego wypoczynku klientom towarzyszy szereg obaw np. czy hotel który wybrali jest położony nad samym morzem zgodnie z opisem w katalogu, jaki jest jego komfort, czy za nic nie będą zmuszeni dopłacać, czy i w jakich sytuacjach mogą liczyć na pomoc rezydenta itp. Obawy te potęgują informacje w mediach typu jak nie dać się oszukać biurom podróży. Kodeks Dobrych Praktyk ma być odpowiedzią branży turystycznej na obecną sytuację. Produkt, który sprzedajemy jako beztroskie wakacje ma taki być w istocie!" - powiedział Piotr Haładus, dyrektor marketingu TUI Poland.

TUI Poland określiło już obszary, w których zamierza wprowadzić próbę standaryzacji. Są to:
1) sposób prezentowanie oferty,
2) aspekty dot. postępowania przed wylotem (dokumenty podróży, anulacje destynacji, zmiana linii lotniczej, anulacje lub opóźnienia rejsu itp.),
3) miejsce wypoczynku, czyli powitanie na lotnisku, pomoc i opieka rezydenta, sposoby postępowania w sytuacjach kryzysowych oraz zarządzanie kryzysowe,
4) zasady postępowania po przyjeździe klientów. Kodeks zawierać będzie zapisy dotyczące kwestii prawnych, w tym standaryzacji umów pod kątem braku klauzul zakazanych będących w rejestrze UOKiK, przejrzystości w podawaniu wyników finansowych oraz systemu zabezpieczeń finansowych, mających chronić klienta.

"Branża turystyczna musi się rozwijać w oparciu o dobre praktyki. TUI ma międzynarodowy know how dlatego zdecydowaliśmy się z bardzo rozwiniętych rynków turystycznych, do jakich należy brytyjski czy niemiecki zebrać i usystematyzować najlepsze zasady postępowania i wdrożyć je w naszym kraju. Chcemy, aby dołączyli do nas najwięksi touroperatorzy bo ciągłe obawy klientów nie służą całej branży." - przyznał Marek Andryszak, Prezes TUI Poland.

    • Inicjatywa TUI Poland 

      [2011-07-01 12:26 83.25.166.*]

      Zdecydowanie trzeba zrobić porządek z wiecznymi zmianami godzinami przelotów, bo to w chwili obecnej najbardziej irytuje turystę i myślę że będzie gotów zapłącić więcej za pewne i ludzkie godziny przelotów. W Niemczech można to i u nas można.   odpowiedz »

      • Inicjatywa TUI Poland 

        [2011-07-05 11:05 62.21.54.*]

        fakt, ze cos na wzor KArty Frankfurckiej uporzadkowaloby rynek   odpowiedz »

    • TUI Poland inicjatorem powstania Kodeksu Dobrych Praktyk 

      [2011-07-01 13:29 87.105.185.*]

      Z jednej strony to bardzo ciekawy pomysł. I być może potrzebny. Z drugiej strony czy na pewno?
      >> Skuteczna i odpowiednia prezentacja oferty, czy prowadznie rozmowy z klientem - zwiększa sprzedaż.
      >> Odpowiednia obsługa - przyciąga klientów.
      Są to czynniki, które mogą wyróżniać wśród konkurencji.
      A więc standaryzacja? Tak, ale wewnątrz firmy.
      Chyba, że będzie dotyczyła sformułowań prawnych w umowach itd.

      Odnośnie klientów i ich obaw...
      Przed podjęciem decyzji o zakupie wycieczki klient roważa najczęściej trzy rodzaje ryzyka:
      1. osobiste
      2. społeczne
      3. ekonomiczne

      OSOBISTE
      Związane są ze spełnieniem oczekiwań odnośnie pobytu oraz związane jest z głównym powodem wyjazdu na wakacje (wypoczynkowy, poznawczy, społeczny, rekreacja), itp.

      SPOŁECZNE
      Zadowolenie innych uczestników wyjazdu, ale również ewentualna opinia innych osób (znajmomi, facebook, nasza-klasa), itp.

      EKONOMICZNE
      Nie tylko cena. Do kiedy decyzja? Czy mógłbym zapłacić mniej, zaoszczedzić? Czy będzie taniej? Drożej? Czy nie odwołają mi urlopu?, itp.

      Każda grupa klientów kieruje się czymś innym.
      Doradca, który potrafi rozwiać te obawy jest bardziej skuteczny.
      Sekret skuteczności to wyróżnik, więc dlaczego standaryzować ty cały rynek?

      www.trenerturystyki.pl   odpowiedz »

    • TUI Poland inicjatorem powstania Kodeksu Dobrych Praktyk 

      [2012-03-08 23:00 77.113.31.*]

      Dobre praktyki według TUI !

      Jeżeli ktoś myśli że TUI jest biurem godnym zaufania i stosującym dobre praktyki to nic bardziej mylnego.
      Właśnie dowiedzieliśmy się, że nie wyjeżdżamy na zarezerwowany w styczniu 2012 wyjazd na weekend majowy. Wyjazd był zarezerwowany na 26.04.2012 i na początku marca zostaliśmy telefonicznie poinformowani, że zmienili nam termin wylotu na 06.05 !!!!!! Na nasze protesty, ze przecież to nie jest termin weekendu majowego dostaliśmy odpowiedź, że oni mają Regulamin uczestnictwa i albo przyjmujemy te warunki albo mamy 5 dni na rezygnację i zwrot pieniędzy !!!!! Ani słowa przepraszam lub przykro nam!!! Po prostu dowiedzieliśmy się tylko, że nie mają dla nas miejsca w samolocie i koniec . Na marginesie tylko dodam że nie było to last minut , czy wyjazd z przedsprzedaży , ale pełnopłatny wyjazd TUI PREMIUM / 9000 za dwie osoby /
      Uważamy takie praktyki TUI za bezczelne. Jest to nieszanowanie i lekceważenie klientów. Wydawało nam się że wybierając to biuro unikniemy przykrych niespodzianek ale nic bardziej mylnego.
      Dlatego ostrzegamy przed TUI !!!!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję