TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Ryanair najpunktualniejszy - ale tylko dzięki sztuczkom rekl

Data wysłania: 2007-05-07 13:28 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Dzięki sztuczkom reklamowym irlandzki Ryanair stał się najpunktualniejszą linią na świecie. Aby uzyskać ten zaszczyt, trzeba było wybiórczo połączyć raporty niezależnych organizacji, ominąć lepszych od siebie i samemu mierzyć własną punktualność - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Do mediów właśnie trafiła informacja p.t. "Departament Transportu USA potwierdza: Ryanair najbardziej punktualny na świecie". Oświadczenie o takiej treści byłoby skarbem dla każdej linii a klienci wiedzieliby, którego przewoźnika wybierać, aby lot przebiegał zawsze według rozkładu. W przesłanym przez Ryanaira zestawieniu jest on lepszy niż m.in. AirFrance, Lufthanse, SAS i kilka amerykańskich linii jak np. SouthWest czy Delta. Jak jest w rzeczywistości?

W swoim komunikacie Ryanair powołuje się na Departament Transportu USA, Europejskie Stowarzyszenie Linii Lotniczych (AEA) oraz własne obliczenia. Rzecz w tym, że ani w USA, ani w Europie nikt nie potwierdza rewelacji przewoźnika. Biuro transportowych statystyk DT USA poinformowało, że zajmuje się tylko amerykańskimi przewoźnikami i w ogóle nie bada punktualności Ryanaira. Jednak według Ryanaira wszystko jest w porządku. Tomasz Kułakowski, szef marketingu przewoźnika potwierdza, że nie istnieje dokument, w którym Amerykanie mówią o punktualności Ryanaira, dodaje jednak, że skoro amerykańskie linie mają mniejszą punktualność od irlandzkiego przewoźnika, to można uznać, że DT USA potwierdza jego punktualność.

Reklamę Ryanaira chłodno przyjęło także Europejskie Stowarzyszenie Linii Lotniczych, z którego Rynair również wziął dane do swojego zestawienia mimo, że nie jest jego członkiem. David Henderson z biura prasowego AEA twierdzi, że jest to klasyczne zagranie Ryanaira. Podkreśla również irytację członków stowarzyszenia tym, że irlandzki przewoźnik zrobi wszystko aby ustawić się na pierwszym miejscu. Nawet kosztem wypaczania wyników. Henderson dodaje, że Irlandczycy tak posortowali dane, by pognębić swoją konkurencję a także tradycyjnie przemilczeli linie, które są od nich punktualniejsze. Najwyraźniej Ryanair wybiera do swoich zestawień to, co mu pasuje, nie ważne czy ma zgodę na użycie tych danych czy nie. Kułakowski wyjaśnia, że dla potrzeb zestawienia przewoźnik sam mierzył swoją punktualność, zachowując wszelkie kryteria i standardy, jakich używa w pomiarach AEA.

Wychodzi na to, że Ryanair sprytnie wykorzystał dwa niezależne raporty do własnej reklamy. Zataił jednak przed klientami jeszcze jedną ważną informację, w raporcie AEA bowiem są linie bardziej punktualne od niej, ale w zestawieniu przewoźnika zabrakło dla nich najwyraźniej miejsca bo zepchnęłyby go z pierwszej pozycji. Lepsze wyniki osiągają bowiem: KLM, Luxair, SN Brussels, Malev i Austrian. W polskim tłumaczeniu informacji prasowej zginęło także słowo "major" (chodzi o największe linie lotnicze). Kułakowski przyznaje, że ostatecznie to jego błąd, ponieważ to on zatwierdzał polską wersję przed jej wysłaniem. Intencją tej informacji prasowej było pokazanie, że wśród największych linii lotniczych na świecie Ryanair nie ma sobie równych pod względem punktualności - dodaje.

    • Ryanair najpunktualniejsze tylko wg własnych statystyk 

      [2007-05-07 13:28 83.15.101.*]

      Powszechnie praktykowanym sposobem na polepszenie wskaźnika punktualności jest... odwoływanie lotu. Ryan stosuje to notorycznie. Wystarczy nieraz tylko konieczność czekania w powietrzu powyżej 15 minut - lot jest kierowany do innego miejsca, a następny odwoływany, bo jedno spóźnienie powoduje efekt domina, gdy samolot ma tylko godzinę pomiędzy rejsami. Czy pasażerowie wolą lecieć spóźnionym samolotem, czy nie lecieć w ogóle ale za to najpunktualniejszą linią?   odpowiedz »

    • Ryanair najpunktualniejsze tylko wg własnych statystyk 

      [2008-05-19 17:52 78.8.3.*]

      Jak boli ten Ryanair media. Co jakiś czas są krytyczne atykuły, a to że oszukują, a to że to nie jest tak jak w reklamie...Trzeba by zbadać czy Pan redaktor nie osiągnął jakiś korzyści z Lotu pisząc takie rzeczy. Kilka słów prawdy na temat Ryanair - dzięki tej linii Polacy dziesiątkami tysięcy latają za grosze po całej Europie. Jeśli odpowiednio wcześniej zarezerwują to np. powrotny do Londynu kosztuje 108 zł z opłatami i podatkami, nie jak w Locie 1400 zł:) Średnia cena za bilet bez specjalnych zabiegów z obserwacją cen to 200-300zł. Ryanair to pierwsza firma na tej planecie, która przełamała monopol zatwardziałych przewoźników i pokazała że można osiągać zyski na takim poziomie cenowym biletów. Jest to wzór progresji, zarządzania i ekpansji. Firma nie przynosi strat, tylko ogromny zysk netto każdego roku - zachęcam do nauki takie firmy jak: Centralwings - (Lot), który tylko przynosi straty. W 2009 Ryanair przełamie też cenę lotów do USA i zejdzie poniżej 50 funtów za lot do NY. Ciekawa jeszcze rzecz, że zadowolonych jest miliony osób które skorzystały z tej lini, a Pan redaktor nie do końca:) Latam systematycznie z Ryanair od wielu lat i nie pamiętam, aby było nieprofesjonalnie czy niepunktualnie. Zapewniam, że latają 737 a nie starymi odkurzaczami, takimi ze śmigiełkami jak na liniach krajowych Lot.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję