Polacy polecają usługi w ramach zakupów grupowych
Data wysłania: 2011-06-16 13:20 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Zakupy grupowe są okazją do odkrywania nowych miejsc - wynika z badania preferencji klientów przeprowadzonego przez GoDealla.pl. Klienci chętnie wracają i polecają oferty znajomym. Najnowszy raport potwierdzają opinie użytkowników serwisu MyDeal.pl, oferującego usługi i produkty w 18 miastach całej Polski.
Badanie GoDealla.pl pokazuje, że prawie 2/3 (65%) użytkowników korzystających z zakupów grupowych jest zainteresowanych wydarzeniami kulturalnymi i rozrywkowymi w swoim mieście, takimi jak spektakle teatralne lub koncerty, informują autorzy raportu. Wśród 57% ankietowanych dużą popularnością cieszą się również zniżki do restauracji i kawiarni. Więcej niż połowa internautów (53%) poszukuje rabatów na usługi i produkty związane ze zdrowiem i urodą. Kultura, gastronomia i wellness to obszary, które cieszą się największą popularnością w serwisach zakupów grupowych.
Z raportu wynika również, że 63% ankietowanych wróciło bez promocji do miejsca, w którym zrealizowało kupon, natomiast ogromna większość (95%) zadeklarowała, że choć raz poleciła swoim znajomym usługę lub produkt kupiony w serwisie zakupów grupowych. Oznacza to, że obsługa klienta przez przedsiębiorcę korzystającego z serwisów zakupów grupowych, jest równie ważna jak sama oferta zniżkowa, stanowiąca pierwszą zachętę dla nowych klientów.
Wyniki badania GoDealla.pl w znacznym stopniu pokrywają się z opiniami użytkowników serwisu MyDeal.pl i ich preferencjami zakupowymi - mówi Filip Goździewicz, prezes MyDeal.pl - Ucieszyło nas to, że wiele osób podkreśliło w badaniu rolę zakupów grupowych w odkrywaniu nowych miejsc w swoim mieście.
Ekspansja serwisów z zakupami grupowymi [2011-06-16 13:20 80.48.185.*] Zakupy grupowe w hotelarstwie to niedopuszczalne rozregulowanie rynku. Hotelarze, bądźcie ostrożni. Tak naprawdę to zarabia właściciel portalu, nie mam do niego pretensji. W moim trzygwiazdkowym hotelu w kurorcie dwójka nocleg+śniadanie kosztuje 180zł. Organizator grupowy żąda 40% obniżki i 12% prowizji dla siebie. Klient kupuje za 108zł usługę a ja de facto sprzedaję za 95 zł po odjęciu VAT pozostaje 88 zł. Nie będę komentował osobo dnia w skategoryzowanym obiekcie w cenie brutto za 47,50zł. I również nie wierzę, że turysta, który kupił osobodzień za 54zł wróci i zapłaci 90 zł prawie dwa razy więcej. To, że klienci zadowoleni w ankietach stwierdzają, że wrócą i zapłacą normalną cenę to nie znaczy, że faktycznie wrócą. Zróbcie sondę w obiektach ilu gości wróciło faktycznie i zapłaciło kwotę prawie dwukrotnie wyższą. Grupowe sprzedaże w hotelarstwie mogą być opłacalne w dużych miastach na weekendy, gdzie od piątku zamiera ruch biznesowy i hotelarze za połowę ceny przyciągają najczęściej miejscowych i przybyszów weekendowych dla pokrycia kosztów. To jest zrozumiałe ale nie można tego uogólniać na całe hotelarstwo. Znam już takie działania ludzi, że tylko polują na grupony i wcale nie po to żeby odkryć atrakcyjne miejsce, żeby potem do niego wrócić ale po to żeby za pół ceny kupić, spędzić itp. To oczywiście napędza kasę właścicielom portali (nie mam do nich pretensji, organizują sobie życie gospodarcze) ale my hotelarze się nie dajmy. Żeby nie stało się, że zaczną obowiązywać ceny gruponów. A wtedy możemy zwijać majdan. Wszystko ma swoją cenę. Czasem jak czytam tzw. ekspertów czy po prostu wypowiadających się z dziedziny turystyki to chce mi się powiedzieć, żeby kupił sobie hotel, wybudował i podziałał, może wedy głupot by nie pisał. POzdrawiam Brać turystyczną Trzygwiazdkowy odpowiedz »
Ekspansja serwisów z zakupami grupowymi [2011-07-21 19:49 62.152.133.*] Osoby, które korzystają z takich zniżek, rzadko kiedy wrócą, ponieważ natłok tych ofert spowoduje, że wybiorą inną ofertę, która akurat będzie dostępna. Co innego kiedy sam hotel z siebie da promocje, wtedy to zachęci klientów, którzy faktycznie są zainteresowani tym noclegiem w danym miejscu. Ja podróżuje na te 2 sposoby - 1 wyszukuję super tanią ofertę gdziekolwiek i jadę poznać nowe miejsce, bądź jadę konkretnie w dane miejsce i wtedy szukam noclegu i przeglądam oferty hoteli czy mają np jakieś promocje na dany okres. odpowiedz »
Ekspansja serwisów z zakupami grupowymi [2011-09-12 20:51 83.30.145.*] z tym akurat się nie zgodzę, niedawno ze znajomymi odkryliśmy super knajpę właśnie dzięki kuponom i od tamtej pory stale tam zaglądamy odpowiedz »
Ekspansja serwisów z zakupami grupowymi [2011-08-29 23:16 79.162.28.*] hmm, to moze grupowe to jest dobra opcja dla hoteli w wielkich miastach, ale tez dla obiektow w kurortach poza sezonem? odpowiedz »
Ekspansja serwisów z zakupami grupowymi [2011-09-11 23:15 85.222.6.*] dokladnie tak - poza sezonem ale tez w sytuacjach kiedy jest tak kiepska pogoda jak tegoroczna. Sporo ludzi przez deszczowy lipiec myslalalo o wycofaniu sie z wakacji w Polsce, na pewno znizki na portalach typu gruper, sklonily wiele osob jednak do wypoczynku w kraju. odpowiedz »
Ekspansja serwisów z zakupami grupowymi [2012-03-10 15:37 80.48.185.*] Rozumiem i popieram zniżki ale nie sprzedaż za 25% ceny. W hotelu 4-5* koszt amortyzacji tylko jednego miejsca noclegowego za jeden dzień wynosi od 50 zł. Zatem jeżeli hotelarz otrzymuje od grupona 50zł za osobę to nawet nie pokrywa kosztów, bo oprócz amortyzacji, która jest kosztem uzyskania przychodu ma drugie tyle kosztów zatrudnienia, energii, gazu, pralni, podatku od nieruchomości i wiele innych. H3* odpowiedz »
Ekspansja serwisów z zakupami grupowymi [2015-10-27 20:21 37.47.4.*] Zgadzam się, po sezonie zawsze obniżamy ceny ale nie tak jak żąda portal sprzedaży grupowej. To hotelarz powinien kształtować ceny a nie ten, który nie zainwestował, nie ma pojęcia o kosztach prowadzenia hotelu. Grupony grupery spowodowały, że zatrudnienie spadło, w jednym hotelu 4* z 116 pracowników do 20, u mnie w małym hotelu 3* z 4 pracowników do 0. Proszę porozmawiać z tymi, którzy stracili pracę. POzdrawiam H3* odpowiedz »
Ekspansja serwisów z zakupami grupowymi [2011-06-16 13:29 79.188.113.*] odpowiedz »
Ekspansja serwisów z zakupami grupowymi [2011-06-16 15:27 80.53.222.*] Podzielam obawy poprzednika.Cwaniacy którzy szukają naiwnych aby samemu zarobic i nabic innych w butelkę mogą kogos wykorzystać raz, bo drugi raz juz sie nie da to jest to cwaniactwo a żadna uczciwa praca czy zarobek oby to sie to jak najszybciej skończyło.Pozatem czy hotelarze nie widzą tego że to ma krótkie nóżki oni stracą a zarobi cwaniak na ich naiwności odpowiedz »
|