Targi Lato 2011: nowy sezon turystyczny rozpoczęty
Data wysłania: 2011-06-13 00:15 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Ponad 25,4 tys. osób odwiedziło XVI Targi Turystyki i Wypoczynku Lato 2011, które odbyły się w dniach 1-3 kwietnia w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Aktualne oferty turystyczne na sezon wiosenno-letni zaprezentowało 424 wystawców z 19 krajów. Zwiedzający spośród licznych polskich i zagranicznych propozycji wybierali wycieczki, hotele, ośrodki wypoczynkowe, SPA, uzdrowiska, a także poznawali atrakcje turystyczne różnych regionów. Trzy dni targów organizowane w konwencji festynu turystycznego obfitowały w liczne konkursy z nagrodami, koncerty, występy taneczne, pokazy kulinarne, a szczególną popularnością cieszyły się zabawy w strefie "Atrakcje dla przedszkolaka i starszego dzieciaka".
Podczas Targów Lato 2011 wśród wystawców znaleźli się m.in. touroperatorzy, biura podróży, hotele, ośrodki wczasowe i pensjonaty, sanatoria, uzdrowiska, ośrodki Wellness i SPA, gospodarstwa agroturystyczne, szkoły językowe, przewoźnicy w tym linie lotnicze, autokarowe, kolejowe i promowe, a także miasta, gminy, regionalne i lokalne organizacje turystyczne. Przygotowanych zostało 11 stoisk narodowych w tym Cypru, Czarnogóry, Danii, Dominikany, Irlandii, Kuby, Litwy, Macedonii, Norwegii, Węgier, a także Chorwacji, która pierwszego dnia targów zorganizowała Dzień Chorwacji. Oprócz tego na Targach Lato 2011 znaleźli się wystawcy z Bułgarii, Białorusi, Łotwy, Niemiec, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Włoch i także duża reprezentacja z Polski.
Na targach zaprezentowało się 13 polskich regionów, w tym dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie. Można było dowiedzieć się jak wypocząć i co zobaczyć w różnych częściach Polski. Prezentowane były lokalne atrakcje, zabytki, muzea, szlaki turystyczne czy miejsca noclegowe, a przedstawiciele regionów zachęcali do spędzenia na ich terenach wolnego czasu.
Przez trzy dni targów zwiedzającym prezentowano kompleksową ofertą turystyczną na każdą kieszeń. Na stoiskach dostępne były wczasy, wycieczki, kolonie, zielone szkoły, obozy językowe, wyjazdy szkoleniowe, integracyjne, pielgrzymki, pobyty w ośrodkach wypoczynkowych, SPA, hotelach czy sanatoriach. Wystawcy posiadali różnorodne oferty kierowane do rodzin z dziećmi, amatorów aktywnego wypoczynku, młodzieży, studentów, nauczycieli, biznesmenów, osób organizujących wyjazdy grupowe czy seniorów.
W trakcie targów przeprowadzono również liczne konkursy dla wystawców i zwiedzających. W konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej i MT Targi na najlepszą ofertę polskiego regionu prezentowaną na Targach Lato 2011 wygrało Miasto Stołeczne Warszawa. Drugie miejsce zajęła Gmina Borne Sulinowo, a trzecią lokatę zajęli Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego i Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna. W konkursie "Hit Lata" na najlepszą ofertę targów zwyciężyła propozycja Konsorcjum Polskich Biur Podróży Trade & Travel Company Sp. z o.o. za ofertę Malta. Jednocześnie jury wybrało hasło promujące targi "Targi Lato - co ja na to? A ja na to jak na lato", którego autorka otrzymała dwa kupony na udział w szkoleniu "Niedzielny kurs 4x4". W konkursie "Weekend dla mieszczucha" zwyciężyła Agencja Turystyczna "Wonderlands". Nagroda w konkursie "Kryształowe Słońce" na najbardziej oryginalne i profesjonalne stoisko targowe przypadło Narodowemu Ośrodkowi Informacji Turystycznej Republiki Chorwacji. Z kolei wycieczkę turystyczną 4x4 po Mazowszu trafiła do zwycięzcy konkursu przygotowanego przez MT Targi "Kup wycieczkę, wygraj nagrodę". Pięciu szczęśliwców wygrało również bony o wartości 1000 zł w konkursie "Poszukiwacze skarbów Triady". Drugiego dnia targów Warszawska Izba Turystyki zapraszała na scenę dzieci i dorosłych do konkursu "Czy znasz sławne Warszawianki i Warszawiaków" i wręczała uczestnikom nagrody. Zwiedzający chętnie brali udział w konkursach na stoiskach wystawców m.in. w konkursie stoiska biura SeaTours do wygrania był Mini Rejs do Kopenhagi i Oslo, ATJ Lingwista zorganizowała konkurs związany z nauką języków obcych, w których główną nagrodą był 10-dniowy obóz językowy w Dźwirzynie, a na stołecznym stoisku można było zdobyć zaproszenia do teatrów i muzeów.
Przedstawiciele branży turystycznej mieli okazję skorzystać z warsztatów organizowanych w trakcie targów LATO. Firma MCC Consulting wraz z Warszawską Izbą Turystyki w ramach akcji "Podróżuj bezpiecznie" zorganizowała warsztaty dla biur podróży i touroperatorów, podczas których przedstawiono kompleksową wiedzę w zakresie bezpieczeństwa podróży, w tym kompletowania apteczki podróżnej, zabezpieczenia dziecka w podróży oraz różnego rodzaju profilaktyki zdrowotnej związanej z wyjazdami. Uczestnicy otrzymali certyfikat "Bezpieczny Partner Podróży" wydawany przez Instytut Medycyny Morskiej i Tropikalnej. Wystawcy wzięli również udział w certyfikowanych warsztatach "Sytuacje kryzysowe - skuteczne zarządzanie" przygotowane przez Dom Szkoleniowy JS. Natomiast Polska Izba Turystyki we współpracy z PTTK i MT Targi zorganizowała warsztaty pod hasłem "Środki na turystykę w układzie regionalnym Polski", które były okazją, by dowiedzieć się, w jaki sposób uruchomić zasoby pieniężne na promocję dla regionów Polski.
|