Systemy rezerwacyjne można udoskonalić
Data wysłania: 2011-06-06 10:22 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: System rezerwacyjny musi być bezpłatny i bezbłędny. Klient powinien dzięki niemu zyskać szybki i łatwy dostęp do szerokiego wachlarza ofert. W praktyce niektóre programy komplikują proces rezerwacji. Wśród ich największych wad można wyróżnić żmudne wprowadzanie danych oraz brak jednej płaszczyzny potrzebnej do wyszukiwania ofert wszystkich touroperatorów.
Bywa, że klient chcąc zaznaczyć wyjazd do kilku krajów w tym samym terminie musi w przypadku każdego z nich na nowo powtarzać wpisywanie danych. Dane bywają dodatkowo nieprecyzyjne i trzeba je sprawdzać na stronie danego touroperatora. Przy sprzedaży internetowej chodzi właśnie o to, aby nie potwierdzać zakupu telefonicznie. Systemy rezerwacyjne są czasem skomplikowane.
Sytuację mogłoby poprawić zatrudnienie przez touroperatorów dodatkowych osób, które dbałyby o aktualizowanie danych oraz jednakowy ich format. Niestety problem są koszty.
Kolejne utrudnienie, z którym borykają się klienci w przypadku systemów rezerwacji generują sami pracownicy branży. Chcąc wyprzedzić konkurencję i osiągnąć najwyższą sprzedaż podejmują działania znajdujące się na skraju zachowań dopuszczalnych. System rezerwacyjny bywa celowo spamowany przez niektórych organizatorów, tak, aby oferta danego agenta pojawiała się jako pierwsza lub niektóre z nich są celowo blokowane przez agentów, którzy realnie nie mają żadnych klientów). Sygnalizowanie przez system zablokowanie oferty (rezerwację) oraz definitywną jej sprzedaż mogłoby ułatwić życie korzystającym z programów.
Problemy w systemach rezerwacji pojawiają się również w przypadku ofert last minute. Może się tak zdarzyć, że jedna oferta zostanie sprzedana dwa razy, bowiem program nie zablokuje miejsca w hotelu i samolocie w chwili rozpoczęcia rezerwacji. Pełne rezerwacje nie mogą być dokonywane w czasie ich zakładania, kecz w chwili potwierdzenia ich przez pracownika bądź system bankowy, który odnotował wpływ należności za wyjazd ze strony klienta; kiedy klient zrobił samodzielnie rezerwację on line - ze strony internetowej, która jest połączona z systemem rezerwacyjnym.
Dostawcy systemów obiecują agentom ulepszenia w programach. Są przekonani o tym, że ich produkty są najlepsze wśród tych dostępnych na rynku. Dostawcy utrzymują, że starają się ułatwiać pracę agentom. Wśród nich znalazł się m.in. system TOM, który służy do tworzenia ofert (jako link do strony bądź jako oferta w PDF która może zostać wysłana jako załącznik w e-mailu) oraz wyszukiwarki TOM (IBE), która pozwala na złożenie rezerwacji przez klienta.
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2011-06-06 10:22 83.25.150.*] A zna ktoś z was Origami System? Wspólpracuje juz ktoś z nimi? jak przebiega współpraca? Podobno są razem z Merlinem.. odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2011-06-06 10:28 87.205.12.*] Dlaczego znów w Polsce wywala się otwarte drzwi. Są na rynku dostępne doskonałe systemy rezerwacyjne np. Bistro i Traveitaiment. Można stosować doskonały TIBET lub COSMO berlińskiej firmy Traffics. Tylko nasi operatorzy powinni przystosować swoje systemy do systemów globalnych a nie gotować każdy wlasnej zupki - najczęściej niesmacznej dla innych. Dlaczego nie wzorujecie się na doświadczeniach innych krajów, tylko w Polsce musi być inaczej. Zawsze więc będzie marnie i mało wydajnie. W Niemczech DRV (Związek biur podróży i organizatorów) podjął działania w kierunku normalizacji standatdów danych. Co robią nasze związki turystyczne? Temat jest zbyt trudny??? odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2011-06-10 17:07 83.20.16.*] To chyba nie sprawdzałeś (sprawdzałaś?) różnic w niemieckich systemach. Często oferty tego samego touroperatora są dostępne np w Bistro a już np. w wyszukiwarce merlina niemieckiego nie (i na odwrót). Fakt że sytuacja wygląda o niebo lepiej niż w naszych polskich systemach. Poza tym jest polskie Bistro - Traveloffice. I mimo że mamy go to i sporo z niego kiedyś korzystaliśmy to nie wiem co jest grane ale z miesiąca na miesiąc jest coraz gorzej i pokazuje po prostu kompletne bzdury cenowe i to zarówno na lastminuty jak i na oferty odległe o kilka miesięcy (zazwyczaj sporo wyższe ceny niż faktycznie są w systemach). No i co na pozostaje? Merlin polski myli się, TOM ma za mało organizatorów, wchodzić na stronę każdego organizatora osobno to można się zajechać zanim zrobi się ofertę (chyba że macie w biurze tylko kilku touroperatorów), niemieckie systemy też omylne więc trzeba mieć każdy + polski traveloffice aby wydrukować ładną ofertę i polskie opisy. Czyli trzeba mieć wszystkie systemy i lawirować między nimi, wiedząc wycenom których ofert w jakim systemie można ufać, a jakim nie. Zajechać się można, ale co zrobić jak chce się klientowi znaleźć najlepszą ofertę za jak najniższą cenę :) Taka praca. odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2012-04-26 23:23 37.47.106.*] Wyszukiwarka ofert Merlin jest według mnie niesłusznie krytykowana - każdy narzeka i każdy korzysta:) Podobno ma się niedługo pojawić też bardziej specjalistyczna wyszukiwarka(wycieczki, egzotyka i młodzieżówka) niestety chyba bez największych czarterów, wczytująca dane przez system rezerwacyjny sykon. Póki co, ofertę touroperatorów sykona można rezerwować przez system dla agentów wybranego touroperatora korzystającego z ich systemu rezerwacyjnego. odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2012-05-15 12:56 194.224.22.*] Czy ktos pracuje z Bedsonline? slyszalem ze maja duza baze hotelowa i swietna obsluge ale jeszcze sie nie rejestrowalem na ich stronie. Ktos zna? odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2012-05-15 13:26 79.184.11.*] Ja ostatnio rezerwowałem po raz pierwszy. Rzeczywiście mają bardzo dużą bazę. Sama strona łatwa w obsłudze. Pani z Bedsonline bardzo pomocna. Rezerwować śmiało :) Myślę, że kiedyś będzie to bardzo duża konkurencja dla TO mających ofertę z dojazdem własnym - jeśli już nie jest. Ocenię jak będę więcej korzystał :P odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2012-05-15 14:05 194.224.22.*] Ok, dzieki. w takim razie sprawdze jak to dziala :) rejestracja online jest mozliwa czy trzeba dzwonic na jakis numer call center? odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2012-05-15 14:06 79.184.11.*] Prawde mowiac nie wiem, bo nie ja zakładałem konto. Najlepiej do nich zadzwonić, numer jest na stronie :) odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2013-06-21 17:47 178.216.91.*] Jeśli mowa o rezerwacji hoteli znajomy polecił mi ostatnio merigo. Co sie okazało? Baze hotelową z tego co się zapoznawałem z ofertą maja chyba z 5 razy większą od bedsa i po złożeniu formularza w 2 dni potem już zjawił się u mnie przedstawiciel z merigo i przeprowadził szkolenie, takze jakosc tez pierwsza klasa. Sam system bardzo prosty. odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2013-01-08 11:10 78.133.161.*] Pracowałem na Merlinie ale jak tylko pojawiły się nowe rozwiązania zacząłem korzystać z TOM-a i to była dobra decyzja. Przejrzyste wyniki wyszukiwania oraz intuicyjny proces rezerwacyjny pozwliły na znaczną oszczędność czasu i zwiększenie wydajności pracy. odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne do ulepszenia? [2011-06-06 12:19 78.133.161.*] " Dane bywają dodatkowo nieprecyzyjne i trzeba je sprawdzać na stronie danego touroperatora. Przy sprzedaży internetowej chodzi właśnie o to, aby nie potwierdzać zakupu telefonicznie " ;
" Problemy w systemach rezerwacji pojawiają się również w przypadku ofert last minute. Może się tak zdarzyć, że jedna oferta zostanie sprzedana dwa razy, bowiem program nie zablokuje miejsca w hotelu i samolocie w chwili rozpoczęcia rezerwacji. Pełne rezerwacje nie mogą być dokonywane w czasie ich zakładania, kecz w chwili potwierdzenia ich przez pracownika bądź system bankowy, który odnotował wpływ należności za wyjazd ze strony klienta; kiedy klient zrobił samodzielnie rezerwację on line - ze strony internetowej, która jest połączona z systemem rezerwacyjnym. " ;
Pracuję w turystyce i żadne z tych problemów nie występują w TOMie. System jako jedyny w pełni on-line'owo odpytuje o dostępne miejsca na daną sekundę, a następnie zakładane są rezerwacje opcjonalne, lub sprzedaż on-line'owa - nie ma możliwości pomyłki, a także potrzeby potwierdzania rezerwacji. Nie muszę marnować czasu, ani tłumaczyć się potem klientom :) odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne można udoskonalić [2011-06-06 14:27 94.251.145.*] Spadaj z tym Origami. odpowiedz »
Systemy rezerwacyjne można udoskonalić [2011-06-09 22:47 79.190.212.*] Do rezerwacji biletów lotniczych ściągają dane / dla dorosłych/ jak data urodzenia i adres! pytanie - po co im takie dane???? przecież są niepotrzebne do rezerwacji !!! skoro je ściągają to po co??? odpowiedz »
|