TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Powstaje wzorcowa umowa dla biur!

Data wysłania: 2005-08-02 11:03 Autor: Czytelnik IP 999.999.999.*

    • dot. potrąceń  

      [2005-08-02 11:03 999.999.999.*]

      Przy ostatniej klauzuli (dot. tzw. potrąceń) nie wskazano - co jest w projekcie - że jest to jedynie propozycja dla klienta. Klauzula taka była przedmiotem rozstrzygnięcia w połowie czerwca tego roku i nie została uznana przez SOKiK za niedozwoloną.   odpowiedz »

      • Potrącenia 

        [2005-08-02 16:23 999.999.999.*]

        Szczerze mówiąc kompletnie nie rozumiem-
        w zeszłym roku jako organizator zmuszeni byliśmy przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do zmiany postanowień naszych Warunków Uczestnictwa odnośnie tej kwestii.
        Zabroniono Nam wówczas stosowania jakichkolwiek % ujęć potrąceń!!!! Za właściwe wskazano określenie: "...Uczestnika obciążają koszty do wysokości udokumentowanych kosztów poniesionych przez Organizatora."
        Obecnie czytam powyżej proponowane przez PIT zapisy i jestem conajmniej zdziwiony zastosowanymi ponownie procentowymi potrąceniami.
        Jakie jest w tej mierze ostateczne stanowisko UOKiKu i jak się ma do nich prezentowany powyżej wzór Umowy??
        Marek Capiński- C.T. Oskar, Poznań   odpowiedz »

        • "potrącenia" 

          [2005-08-03 08:52 999.999.999.*]

          Rzeczywiście takie było do niedawna stanowisko SOKiK (sama sprawa jest dosyć sporna, nie tylko w naszym prawie). Sąd ten wielokrotnie stwierdział, że organizator turystyki może w takich sytuacjach żądać tylko kosztów rzeczywiście przez siebie poniesionych. W czerwcu pojawiły się jednak dwa nowe wyroki SOKiK - jeden wielokrotnie cytowany w mediach w sprawie N. i jeden - o którym nikt nie wspomniał (także UOKiK, ani w raporcie z 2005 r., ani na konferencji prasowej przedstawiającej ten raport). W tym ostatnim przypadku sąd uznał za dozwoloną klauzulę zawierającą "potrącenia", przy czym było tam wyraźnie wskazane - co jest w projekcie, a z nieznanych powodów nieznalazło się w informacji tur-targów - że jest to jedynie propozycja dla klienta, jeżeli się nie godzi pozostaje druga droga wskazana w projekcie.   odpowiedz »

        • "potrącenia" 

          [2005-08-03 08:52 999.999.999.*]

          Rzeczywiście takie było do niedawna stanowisko SOKiK (sama sprawa jest dosyć sporna, nie tylko w naszym prawie). Sąd ten wielokrotnie stwierdział, że organizator turystyki może w takich sytuacjach żądać tylko kosztów rzeczywiście przez siebie poniesionych. W czerwcu pojawiły się jednak dwa nowe wyroki SOKiK - jeden wielokrotnie cytowany w mediach w sprawie N. i jeden - o którym nikt nie wspomniał (także UOKiK, ani w raporcie z 2005 r., ani na konferencji prasowej przedstawiającej ten raport). W tym ostatnim przypadku sąd uznał za dozwoloną klauzulę zawierającą "potrącenia", przy czym było tam wyraźnie wskazane - co jest w projekcie, a z nieznanych powodów nieznalazło się w informacji tur-targów - że jest to jedynie propozycja dla klienta, jeżeli się nie godzi pozostaje druga droga wskazana w projekcie.   odpowiedz »

        • http://www.tur-info.pl/p/ak_id,29784,,neckermann,sad,wygrana,turystyka.html 

          [2005-08-03 11:33 999.999.999.*]

          vide: http://www.tur-info.pl/p/ak_id,29784,,neckermann,sad,wygrana,turystyka.html   odpowiedz »

        • http://www.tur-info.pl/p/ak_id,29784,,neckermann,sad,wygrana,turystyka.html 

          [2005-08-03 11:33 999.999.999.*]

          vide: http://www.tur-info.pl/p/ak_id,29784,,neckermann,sad,wygrana,turystyka.html   odpowiedz »

    • oznaczenie hoteli  

      [2005-08-02 11:06 999.999.999.*]

      Nie rozumiem także, dlaczego wątpliwości ("fragmenty wzorcowej umowy, które mogą rodzić niepokój turystów") budzi postanowienie o treści:
      1.8. Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 ustawy o usługach turystycznych kategoria obiektu zakwaterowania podana jest według przepisów kraju pobytu.
      - skoro - jak wskazano - wynika to z ustawy o usługach turystycznych; w projekcie jest także informacja o możliwości wprowadzania przez organizatorów turystyki wewnętrznych oznaczeń (pod pewnymi warunkami)
        odpowiedz »

    • zmiana ceny  

      [2005-08-02 11:09 999.999.999.*]

      punkt 2.5 również koresponduje z tym co jest w ustawie   odpowiedz »

    • niepokój turystów 

      [2005-08-02 11:21 999.999.999.*]

      z tego wynika, że i ustawa o usługach turystycznych może budzić niepokój turystów   odpowiedz »

    • Biedny Turysta Po Zaakceptowaniu Powyższego Wzoru 

      [2005-08-02 14:21 999.999.999.*]

      Jak ten projekt przejdzie, to ja zaczynam jeździć z NIEMIECKIMI ORGANIZATORAMI.. Bo już widze, że:
      - katalog będzie okłamywać klientów - jak zrobi go firma niezależna, to organizator nie odpowiada,
      - standard hotelu może być przeróżny (w zależności od kraju przecież) - organizator nie odpowiada,
      - wycieczki fakultatywne trzeba będzie wykupywać na miejscu i już organizator nie odpowiada,
      - ceny będą rosły po zakupie, bo "wzrosły kosztu transportu" - np. spółka córka organizatora podniosła ceny usług - organizator ma prawo...

      Chyba ktoś nie podszedł zbyt poważnie do tej umowy... Ja nigdy czegoś takiego nie podpisze kupując wycieczkę.. Już wole latać z Berlina..
        odpowiedz »

      • najpierw lektura ustawy o usługach turystycznych  

        [2005-08-02 15:03 999.999.999.*]

        polecam przed komentarzem zapoznać się z przepisami ustawy o usługach turystycznych i dyrektywą 90/314   odpowiedz »

      • informacje dostarczone przez inne osoby 

        [2005-08-02 15:05 999.999.999.*]

        co do katalogu, do organizator odpowiada za informacje przedstawione klientowi przez klienta; w tym postanowieniu chodzi po prostu o to, że np. jeżeli klient wejdzie na stronę internetową hotelu i wyczyta, że w każdym pokoju jest klimatyzacja, a takiej informacji nie będzie ani w umowie, ani w katalogu przedstawionym przez organizatora klientowi, to po prostu nie może skutecznie tej klimatyzacji żądać   odpowiedz »

      • najwięcej reklamacji 

        [2005-08-02 15:10 999.999.999.*]

        co do niemieckich organizatorów, to największa liczba reklamacji w Europiej składanych jest na niemieckich organizatorów   odpowiedz »

      • w Niemczech znaczna większość biur podróży nie sporządza samodzielnie war.ucz. 

        [2005-08-03 09:41 999.999.999.*]

        w Niemczech większość biur podróży nie sporządza samodzielne warunków uczestnictwa; z uwagi na ich problemy z przepisami dotyczącymi praw konsumentów, stowarzyszenia branżowe (szeroko rozumiane odpowiedniki PIT) przygotowały wzory warunków uczestnictwa; do tego zmierza więc też omawiany projekt   odpowiedz »

      • pracownik biura 

        [2005-08-09 16:26 999.999.999.*]

        - Nie katalog a folder wydany przez np. hotel.
        - A jak podać standard hotelu? Można tylko wg. standardu miejscowego z dołączona oceną biura.
        - Jeżeli nie bierze za wycieczki pieniędzy i zaznacza, że nie odpowiada za wycieczki to dlaczego ma odpowiadać?
        - a spółka Córka też musi wykazać np. wzrost cen paliwa.

        i co na to odpwowie miłośnik Berlina?
        ............. czekam   odpowiedz »

        • odpowiedź 

          [2005-08-16 10:27 999.999.999.*]

          za informacje "wydane przez hotel" organizator nie odpowiada chyba że doręczył je przy lub przed zawarciem umowy, względnie jeśli wprowadza klienta w błąd (np. podając adres strony internetowej hotelu w katalogu z informacją, że tam znajdą klienci więcej szczegółów). Standard hotelu zgodnie z ustawą o usługach turystycznych musi być podany wedle przepisów prawa miejscowego, co nie znaczy, że organizator nie może dodać swojej klasyfikacji, jednak ze stosowną informacją o charakterze takiej informacji. Co do odpowiedzialności za wycieczki fakultatywne istotą problemu jest charakter imprezy turystycznej. Organizator turystyki proponuje klientowi pakiet za określoną cenę i w tym przypadku zastosowanie znajdują przepisy ustawy o usługach turystycznych. Zarówno w przypadku imprezy turystycznej (co do zasady) jak i imprez fakultatywnych organizator jest "pośrednikiem". Chodzi o to, aby sądy nie uznawały, że wspomniane postanowienie nie zmierza do uchylenia odpowiedzialności organizatora turystyki.   odpowiedz »

        • odpowiedź 

          [2005-08-16 10:27 999.999.999.*]

          za informacje "wydane przez hotel" organizator nie odpowiada chyba że doręczył je przy lub przed zawarciem umowy, względnie jeśli wprowadza klienta w błąd (np. podając adres strony internetowej hotelu w katalogu z informacją, że tam znajdą klienci więcej szczegółów). Standard hotelu zgodnie z ustawą o usługach turystycznych musi być podany wedle przepisów prawa miejscowego, co nie znaczy, że organizator nie może dodać swojej klasyfikacji, jednak ze stosowną informacją o charakterze takiej informacji. Co do odpowiedzialności za wycieczki fakultatywne istotą problemu jest charakter imprezy turystycznej. Organizator turystyki proponuje klientowi pakiet za określoną cenę i w tym przypadku zastosowanie znajdują przepisy ustawy o usługach turystycznych. Zarówno w przypadku imprezy turystycznej (co do zasady) jak i imprez fakultatywnych organizator jest "pośrednikiem". Chodzi o to, aby sądy nie uznawały, że wspomniane postanowienie nie zmierza do uchylenia odpowiedzialności organizatora turystyki.   odpowiedz »

    • PITu .... PITu.... 

      [2005-08-03 09:48 999.999.999.*]

      A w moim biurze nie działa spłuczka!!! A co będzie jak klient odsąpi od umowy z tego powodu?
      Proszę o wyregulowanie tej kwestii i dołożenie odpowiedniego zapisu!!!
      Bo potem będzie że to wina PIT-u....
      Pozdrawiam   odpowiedz »

    • Umowa a rzeczywistość 

      [2005-08-16 15:36 999.999.999.*]

      Uważam,że cały ten bałagan z umowami został sztucznie wykreowany pzrez domorosłych dziennikarzy , którzy jak sępy rzucili się na biura podróży. W dniu 9 lipca 2005 roku Dziennik Zachodni opublikował artykuł o nieuczciwych ( jak można domyślić się z tekstu) biurach, a materiałem źródłowym były informacje z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wymieniono firmy które skontrolowano - a wybrane drogą losową na podstawie skarg !!! Cytat z artykułu: Do UOKiK zwłaszcza w okresie wakacyjnym napływa szereg skarg na organizatorów turystyki... pisze wiarygodna dziennikarka Beata Sypuła.
      Na pierwszym miejscu jest wymienione nasze biuro jako " Jakie firmy skontrolowano".
      Nasze Biuro w dniu 9 lipca było w trakcie kontroli ( ostateczny protokół że wszystko jest w porządku jest z dnia 19 lipca, a na dodatek to jesteśmy narciarzami i organizyujemy tylko i wyłącznie wczasy w Dolomitach w zimie. Przed kontrolą UOKiK mieliśmy kontrolę Urzędu Wojewódzkiego - przez 10 lat 2 reklamacje i ani ciut więcej. Urząd Wojewódzki odstąpił nawet od protokołu pokontrolnego. A więc super.
      W obronie Sląskich biur stanęła Prezes Górnośląskiej Izby Turystyki
      publikując w dniu 04.08.2005 artykuł na interesujący nas temat.
      Odpowiedź dziennikarki zasługuje na wyróżnienie ze względu na formę i wychowanie. Cóż za wspaniała elokwencja:.... ( cytat) .. a jakaż to sensacja, że się opisuje oszustów i naciągaczy w oparciu o dokumenty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów..... Pani Prezes krzyczy, jęczy i poucza... i tak dalej pięknym językiem polskim , wyszukanym stylem argumentuje niedoinformowana dziennikarka. Polecam przeczytanie tego artykułu ku radości i docenienie niezaprzeczalnych walorów stylu dziennikarki, która w rozmowie telefonicznej jest bardzo arogancka i nie chce jej się rozmawiać ze starszą Panią jaką jestem.
      Pozdrawia Was Biuro skontrolowane w dniu 19 lipca ( ostatni pozytywny protokół) - mogę służyć doskonałą umową, która spełnia przepisy ustawy. Ciekawe z kim ta wspaniała dziennikarka będzie jeździła na Study Toury ?   odpowiedz »

      • umowa 

        [2005-08-17 14:31 999.999.999.*]

        proszę bardzo o przesłanie tej umowy: iwak@interia.pl   odpowiedz »

      • Umowa a rzeczywistość 

        [2007-11-29 17:59 89.171.153.*]

        Z nikim. Nie zasługujecie na to.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję