TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Karta Frankfurcka pomoże w ustaleniu wysokości odszkodowania

Data wysłania: 2007-04-17 13:00 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Osoby, składające reklamację niewłaściwego wykonania usługi turystycznej, mogą również domagać się wypłaty odszkodowania. W takich przypadkach przydaje się tzw. Karta Frankfurcka, do której zapisów stosują się europejskie biura turystyczne. Zawiera ona w procentach wysokość odszkodowania, którego może się domagać niezadowolony turysta - czytamy w Gazecie Prawnej.

Federacja Konsumentów zaznacza, że zakres ochrony prawnej turysty w Polsce jest porównywalny ze standardami europejskimi, ale same przepisy nie są wystarczające, żeby poprawić sytuację na rynku usług turystycznych. Dlatego też wydawane są niezbędne wprowadzenia oraz posługuje się innymi instrumentami, które ułatwiają dochodzenie roszczeń przez turystów. Federacja wymienia między innymi Kartę Frankfurcką, która została opracowana w Niemczech. Określa ona wysokość bonifikaty dla klientów w przypadku nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży.

Karta nie jest prawem stanowionym, czyli nie ma mocy wiążącej, ale jej zapisy są stosowane przez niemieckie biura turystyczne oraz sądy. Stopa procentowa jest zazwyczaj obliczana od łącznej ceny wycieczki. W przypadku wystąpienia większej liczby wad stopy procentowe są przeważnie dodawane.

Wysokość bonifikaty za wady

Zakwaterowanie
- zmiana oferowanego obiektu na inny - 10-25%,
- zmiana odległości od plaży - 5-10%,
- zmiana warunków noclegu (inne piętro, bungalow na hotel itp.) - 5-10%,
- zamiana pokoju (np. dwuosobowy zamiast jednoosobowego) - 20-25%,
- gorszy pokój: za ciasny 5-10%, bez balkonu 5-10%, bez obiecanego widoku, np. na morze, góry 5-10%, bez pełnego węzła sanitarnego 15-25%, bez WC 15%, bez prysznica 10%, bez klimatyzacji 10-20%, bez radia i TV 5%, brak estetyki 5-15%, wymagający remontu i napraw 10-50%, robactwo 10-50%,
- braki w wyposażeniu: toalety 15%, łazienki 15%, przerwy w dostawie prądu lub gazu 10-20%, przerwy w dostawie wody 10%, brak windy 5-10%,
- obsługa: brak serwisu hotelowego 25%, brak higieny 10-20%, rzadko zmieniana pościel 5-10%,
- inne niewygody: hałas w dzień 5-25%, hałas w nocy 10-40%, brzydkie zapachy 5-15%,
- brak przewidzianych zabiegów: kąpieli termalnych 20-40%, masaży 20-40%.

Wyżywienie
- brak posiłków w przypadku gdy były przewidziane - 50%,
- wady menu: jednostajne 5%, nie dość ciepłe 10%, niesmaczne 20-30%,
- obsługa przy posiłkach: samoobsługa zamiast kelnerskiej 10-15%, długi czas oczekiwania 5-15%, posiłki na zmiany 10%, brak higieny na stołach 5-10%, brudna zastawa 5-15%.

Inne niedogodności
- brak basenu lub brudny - 10-20%,
- brudna plaża - 10-20%,
- zakaz kąpieli w morzu, braki w wyposażeniu plażowym - 5-10%,
- odwołanie przewidzianych wycieczek - 20-30%,
- wycieczki bez przewodnika - 10-20%.

Transport
- spóźnienie ponad 4 godziny - 5%,
- zmiana klasy na gorszą - 10-15%,
- brak obiecanego transferu - zwrot kosztów taksówek.

    • Karta Frankfurcka - liczy się w Polsce, czy nie? 

      [2007-04-17 13:00 82.210.187.*]

      "nie dość ciepłe 10%, niesmaczne 20-30%, " - super! Dla mnie każde jedzenie jest niesmaczne. Jadam jeszcze wrzące. Zawsze 30% zniżki?Długo czas oczekiwania? Dla mnie to pięć minut, moja kobieta może czekać godzinę.... jej to nie przeszkadzaj, a ja nerwus jestem:) Kobieta lubi zapach róż, ale dla mnie śmierdzą na odległość. Czyli rozumiem, jak takowe będą - dostanę do 15% zwrotu, czyż nie? Najbardziej cieszy mnie te zapisy z tabeli o higienie (tak restauracji - stoły jak i w pokoju) Oboje jesteśmy pedantami - zwrot gwarantowany! Od kiedy to subiektywna jakość może być mierzalna? Ciekawe ile biur zostałoby na polskim rynku po roku od wprowadzenia takich przepisów. Rozumiem, że to kwestia "ochrony klienta". Ale chyba wszyscy rozumiemy, że za 800 PLN to nie można mieć wakacji lotniczych w 5*. A w Polsce takie oferty się zdarzają. Dopóki ludzie będą pytac o "katalog last minute" (czytaj tak jak się pisze) wierząc że to nazwa biura lub hotelu - tak długo będziemy żyć w turystycznym zaścianku. Trochę przykre... proponuję zapłacić trochę więcej, a już hotele same zatroszczą się (w większości!) o to, żebyśmy wyjechali super zadowoleni i uśmiechnięci! :)   odpowiedz »

      • Karta Frankfurcka - liczy się w Polsce, czy nie? 

        [2007-04-18 09:14 83.19.133.*]

        I jak zwykle wychodzi że żyjemy w dziwnym, nieprzyjaznym kraju. Wprowadzamy standardy dla ludzi a zapominamy np. o politykach i standardach w rządzenia i gospodarki. powinniśmy zacząć od głowy a nie od d...y. Karta Frankfurcka była tworzona w bogatym kraju gdzie można sobie pozwolić na takie traktowanie. Wiadomom że Niemcy kupują lepsze hotele etc. Niesmaczne jedzenie - śmieszne. A w Egipcie zemsta Faraona to jak będzie traktowana? Jako zamach na szanowne życie klienta? A spóźnienie autokaru ponad 4 godziny - obawiam się że jak tak dalej nam pójdzie z budowanniem autostrad to będą się spóźniać więcej. Może od razu przy wykupie róbmy zwroty i będzie ok.
        Nasi decydenci robia wszystko żeby ostatni Polak zgasił światło w tym opieprzonym kraju i wyjechał sprzątać do Stanów albo niańczyć do Anglii. Płakać się chce, elity tylko gadają i nic sie w naszym kraju nie robi.   odpowiedz »

      • Karta Frankfurcka - liczy się w Polsce, czy nie? 

        [2007-04-20 16:03 83.14.139.*]

        popieram Cię:-)   odpowiedz »

    • Karta Frankfurcka pomoże w ustaleniu wysokości odszkodowania 

      [2007-04-19 14:30 83.15.101.*]

      informacje o karcie frankfurckiej pojawiają się co roku o tej samej porze, w tej samej formie, bez jakiegokolwiek komentarza... w połączeniu z UOKiKiem mamy tu wizję świata, który jest konsumenckim rajem. w Niemczech można kupić OC dla biur podróży, które skutecznie broni przed zakusami klientów i nierzetelnymi kontrahentami. czy ktoś w Polsce się tego podejmie? i na jakich warunkach?   odpowiedz »

      • Karta Frankfurcka pomoże w ustaleniu wysokości odszkodowania 

        [2008-07-15 15:27 83.25.56.*]

        1.Biuro Triada w czerwcu podczas objazdu Hiszpanii wbrew zapisowi umowy( i zdrowemu rozsądkowei) podstawiła autokar bez klimatyzacji. Pani pilot chciala nam pomoc tym ,że "zasloni nam firaneczki to będzie chłodniej".
        Po 4 dniach wycieczka się zbuntowała i nodmówiła wejścia do autokaru. Wtedy wreszcie naprawiono klimatyzację. Pod protestem podpisało się 56 osób i potwierdziła go pilotka.
        2.Nie zrealizowano punktu wycieczki zwiedzanie pałacu Alhambra , ponieważ pilotka powiedział nam ,że bilet kosztuje 52 EURO i zdecydowało sietylko jedno małżeństwo, podczas gdy później okazało sie że kosztował 12 EURO.
        Na jakie odszkodowanie możemy liczyć?

        Jerzy Ochab   odpowiedz »

    • Karta Frankfurcka pomoże w ustaleniu wysokości odszkodowania 

      [2007-04-21 14:55 80.55.9.*]

      Trzeba też pamiętać, że w przypadku np. zimnego obiadu natychmiast to zgłaszać na miejscu, a nie jeść przez 2 tygodnie zimne obiady bez słowa, a po powrocie żądać odszkodowania.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję