Travelplanet wdraża nową strategię rozwoju
Data wysłania: 2011-05-13 10:30 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Travelplanet wdrożyło program restrukturyzacji. Działania przeprowadzone na początku roku 2011 poprawiające efektywność kosztową, pozwoliły na redukcję kosztów działalności operacyjnej o ponad 10% w stosunku do roku 2010, przy jednoczesnym wzroście marży realizowanej na sprzedaży.
Spółka opracowała nową strategię na lata 2011 - 2013. Poprzez jej realizację, Travelplanet planuje utrzymanie pozycji numer 1 na rynku agentów turystycznych, w tym w segmencie e-commerce oraz uzyskanie trwałego wzrostu rentowności w okresie najbliższych lat.
Jak informuje Jerzy Krawczyk, członek RN oddelegowany do osobistego nadzoru nad pracami Zarządu Travelplanet.pl - Wdrożony program restrukturyzacji oraz nowa strategia rozwoju przynosi pierwsze efekty. Poprawiliśmy znacząco strukturę kosztów naszej działalności operacyjnej, zarówno w zakresie Punktów Obsługi Klienta jak i działalności e-commerce. Drugim ważnym elementem działań jakie dokonaliśmy w pierwszym kwartale była decyzja o koncentracji sprzedaży na ofercie mniejszej liczby tour operatorów co przyczyniło się m.in. do wzrostu marży na sprzedaży. Początek roku, który rozpoczął się zamieszkami w Tunezji i Egipcie, które są najczęściej wybieranymi kierunkami podróży w okresie zimowym okazał się trudny dla branży turystycznej, jednak dzięki podniesieniu efektywności operacyjnej, Travelplanet.pl SA zanotował spadek przychodów tylko o 16% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, przy nieco wyższej marży na sprzedaży. Jednocześnie, udało się nam rozbudować nasz portfel produktowy, aby pełniej odpowiadał potrzebom naszych klientów. Oczekujemy, że w kolejnych kwartałach niższe koszty operacyjne i rosnąca marża pozwolą nam na znaczącą poprawę wyników w całym roku.
Pierwszym z nowych projektów jest nowy portal transakcyjny, którego uruchomienie nastąpi jeszcze w maju. Nowy portal transakcyjny pozwoli klientom Travelplanet.pl na przeszukiwanie ofert, a po stronie spółki zautomatyzuje proces obsługi sprzedaży. W kolejnych miesiącach Spółka uruchomi również inne nowe projekty.
Jesteśmy przekonani, że podejmowane przez Spółkę działania przyniosą zamierzony efekt, dlatego też podjęliśmy decyzję o opublikowaniu prognozy na rok 2011 wraz z wynikami za pierwsze półrocze. - podkreśla Bożena Garbińska, p.o. Prezesa Travelplanet.pl SA
Zmiany w Travelplanet [2011-05-13 10:30 85.128.20.*] ja i tak bardziej lubię Enovatis :) odpowiedz »
Zmiany w Travelplanet [2011-05-13 10:44 91.198.111.*] Nie przejmuj się, może i Ciebie kiedyś przyjmą do Travelplanet :) odpowiedz »
Zmiany w Travelplanet [2011-05-13 10:55 85.128.20.*] haha, uwierz mi - mam nadzieję, że sytuacja życiowa nigdy mnie do tego nie zmusi.. Powodzenia w pracy w Travelplanet :) odpowiedz »
Zmiany w Travelplanet [2011-05-13 10:49 83.20.90.*] taki zautomatyzowany proces sprzedaży o którym mówi Travelplanet jest już od jakiegoś czasu na portalu www.lastminute4u.pl i mają tam więcej ofert niż Travelplanet oraz większą ilość touroperatorów..więc nie ma się czym chwalić. odpowiedz »
Zmiany w Travelplanet [2011-05-13 20:46 78.8.69.*] Jasne, a ceny mają wyższe niż w TUI odpowiedz »
Zmiany w Travelplanet [2011-05-14 09:39 89.77.58.*] Ilość nie zawsze przekłada się na jakość :) odpowiedz »
Zmiany w Travelplanet [2011-05-31 16:03 87.105.182.*] Ale jakże www.lastminute4u.pl ma więcej, niż travelplanet?:d
Mogę prosić o numerki? odpowiedz »
Zmiany w Travelplanet [2011-05-13 16:23 84.10.103.*] Ciekawe dlaczego ostatnio tylko kierowników zwolniło się z Travelplanet ? odpowiedz »
Travelplanet wdraża nową strategię rozwoju [2011-05-15 13:09 87.205.27.*] Witam. Mam do sprzedania bony: - Triada 8% taniej - Sodexo Travel Beauty (biura: TUI, ECCO, Lufthansa, Almatur, Bon Voyage, eBilet, AllTravel itd. itp. inne: Decathlon, Rossman, Bergson, Militaria, Sephora etc.) 8 % taniej - Sodexo kulturalno-rekreacyjne 9% taniej - TravelPass (AERO.pl , hotele24.pl, travelplanet.pl) 9% taniej.
(więcej informacji na stronach Sodexo.pl i travelpass.pl) Zapraszam do kontaktu na mail: ilona-ibiza (m@lpa) wp.pl i telefonicznie: 69 712 3743 odpowiedz »
Zmiany w Travelplanet [2011-05-17 21:21 83.29.52.*] ...sprzedaży na ofercie mniejszej liczby tour operatorów co przyczyniło się m.in. do wzrostu marży na sprzedaży...
nie jestem przekonany o slusznosci takiej decyzji. Co z tego, ze marza wzrosnie nawet o kilka procent, skoro klient zdecydowany na oferte konkretnego Touroperatora wybierza zakup w innej agencji i Travelplanet straci kilkanascie procent prowizji. Podobnie by bylo jesli siec np Zabka zrezygnuje ze sprzedazy masla bo bedzie 4 procent wiecej zarabiac na margarynie... odpowiedz »
Zmiany w Travelplanet [2011-05-21 16:37 41.238.129.*] To nie jest kwestia sprzedawać masło czy margarynę tylko czy sprzedawać po wyższej prowizji więcej masła czterech firm niż przy niższej średniej prowizji z sześciu firm. Przy dobrej prezentacji produktu i dobrym doradztwie klient nie odczuje żadnej różnicy a firma już tak. odpowiedz »
|