Kraków nieracjonalnie ogranicza wydawanie materiałów promocy
Data wysłania: 2007-04-16 15:15 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Na łamach "Gazety Wyborczej" jeden z czytelników z Krakowa zarzucił miastu "absurd organizacyjny w dziedzinie promocji". Miasto postanowiło wyjaśnić sprawę kolportażu materiałów promocyjnych, które są finansowane ze środków publicznych, aby uniknąć kolejnych tego typu opinii.
Za promocję turystyczną oraz marketing miejski odpowiedzialne jest Biuro Promocji i Marketingu Miasta. Jednocześnie biuro jest wydawcą materiałów promocyjnych oraz informacyjnych dla turystów. Ich dystrybucja odbywa się głównie podczas targów i prezentacji turystycznych, a także w punktach Systemu Informacji Miejskiej. Dodatkowo materiały promocyjne znajdują się też w ponad 100 krakowskich hotelach, które umieszczane są na specjalnych stojakach przygotowanych przez miasto. Właśnie w ten sposób do turystów, którzy planują zwiedzić Kraków trafia 70 - 80% całego nakładu wydawnictw, które finansuje miasto.
Pozostałe materiały, które pozostają w dyspozycji Biura Promocji i Marketingu Miasta wydawane są, zgodnie z obowiązującą procedurą, instytucjom, które realizują przedsięwzięcia o charakterze promocyjnym, głownie gościom konferencji organizowanych w Krakowie, dziennikarzom lub innym grupom opiniotwórczym odwiedzającym Kraków.
Miasto przyznaje, że materiałów promocyjnych, które samo wydaje jest zbyt mało. Szacuje, że tylko Punkty Informacji Miejskiej mogłyby w ciągu roku rozdać zainteresowanym turystom prawie 20 razy więcej wydawnictw, niż otrzymują. Jednak miasto nie jest w stanie zaopatrzyć w mapki i informatory turystyczne każdego z 10 mln turystów, którzy odwiedzają w ciągu roku Kraków. Takie przedsięwzięcie kosztowałoby około 30 mln zł, natomiast budżet na promocję turystyczną, rozwój turystyki oraz prowadzenie Krakowskiego Biura Kongresów wynosił w 2006 roku niecałe 2 mln zł , z czego prawie 50% przeznaczono na przygotowanie i druk materiałów promocyjnych.
Miasto wyjaśnia też, że opłata miejscowa pobierana jest od turystów, którzy spędzają w Krakowie więcej niż jedną noc. W minionym roku przychód z tego tytuły wyniósł około 1,7 mln zł. Miasto zaznacza, że nie może za pieniądze podatników zaopatrywać w materiały promocyjne klientów firm i roszczenia z tym związane uznaje za nieuzasadnione. Na szczęście, postawy tego typu nie są częste. Większość biur podróży, które organizują przyjazdy turystów do Krakowa, a także prywatne punkty informacji dla turystów i innych firm z branży turystycznej same finansują druk materiałów dla swoich klientów lub partnerów biznesowych. Jednak czytelnik nie zgadza się z obowiązującymi w Krakowie zasadami kolportażu i uważa je za niewłaściwe. Zaznacza - Wydają po pięć sztuk na osobę, zgodnie z informacją, jaką otrzymałem w punkcie Systemu Informacji Miejskiej - nie wydaje się tych materiałów, firmom, organizacjom oraz instytucjom, które czerpią korzyści. Jest to kryterium, rzekłbym, dość groteskowe, pozostawię to bez komentarza. Dodaje także, że z kasy miasta nie otrzymał żadnych pieniędzy, natomiast sam ten budżet zasila z podatków, które odprowadzam, podobnie jak inni hotelarze i restauratorzy. Niezadowolony czytelnik nie zgadza się też z opinią, że w innych miastach europejskich biura, czy inne przedsiębiorstwa turystyczne same finansują wydawanie materiałów reklamowych. Zaznacza, że duża część materiałów w Hiszpanii jest wydawana przy udziale środków europejskich. Natomiast na materiałach, które rozprowadzane są w Krakowie trudno znaleźć się loga Wspólnot Europejskich.
Firmy nie dostaną darmowych materiałów promocyjnych [2007-04-16 15:15 83.27.227.*] Szkoda tylko, ze nie wysyłają IT w innych miatsach. Przychodzi do mnie do biura klient, chce wyjechac do Karkowa i co mu dam na zachęte? Nic bo nie przysłali ani jendego folderka o który prosiłam!!!!Daję to co mam i doradzam skorzystanie z bzy internetowej, bo nie bede drukowac kilkunastu stron nt. rynku krakowskiego - a tak dałabym folder i bylby spokój. odpowiedz »
Firmy nie dostaną darmowych materiałów promocyjnych [2007-04-17 13:55 83.29.221.*] Zgadzam sie tylko z jedna opinia czytelnika GW, a mianowicie że w Krakowie ale i chyba tez w całej Polsce mało jest wydawnictw promocyjnych finansowanych ze środków UE-miasta muszą się o to bardziej postarać a jeszcze bardziej POT w propagowaniu tej formy wsparcia finasowego. Pozatym Kraków wydaje piękne materiały promocyjne i w duzych ilościach-przekonałem się o tym poraz kolejny na ostatnich targach w Krakowie gdzie wręcz zasypywano odwiedzających materiałami których nie jedno miasto europejskie może pozazdrościć. Pragnę poradzić czytelnikowi GW a raczej przytoczyć powiedzenie: "SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE". Miasto Kraków - tak 3maj dalej :) odpowiedz »
Firmy nie dostaną darmowych materiałów promocyjnych [2007-04-17 18:11 91.12.43.*] Drogi internauto bez imienia i nazwiska, Mozesz mi odpowiedziec, po co mi materialy relamowe,jak jestem w Krakowie? Po co rozdawac piekne materialy reklamowe na targach w Krakowie? to chyba jakis absurd!!!!! Jak juz jestem w Krakowie, to podziwiam Krakow a nie foldery..... Rajmund Kwiecien Reise nach Polen Monachium odpowiedz »
Firmy nie dostaną darmowych materiałów promocyjnych [2007-04-17 14:35 83.29.13.*] jak sie wydaje 12 tys zl na komorke pani dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, to potem nie starcza na mapki... my, biura podrozy, przywozimy duza liczbe turystow do Krakowa, ktorzy placa oplate klimatyczna, dlaczego nam sie odmawia mapek, itp? absurd goni absurd. Ernest odpowiedz »
NIE - UM Krakowa [2007-04-17 15:20 91.12.54.*] Nie bede sie wiele rozpisywa wiec: Zwrocilem sie z prosba do Urzegu Miasta Krakowa o przekazanie mi materialow reklamowych na Targi w Monachium, na ktorych sie wystawialem jako Biuro Podrozy Reise nach Polen, do tego prowadze w Monachium w centrum miasta biuro podrozy z nastwieniem na wyjazdy do Polski.
Odpowiedz Pani Dyrektor NIE, odbijajac pilke do POT Berlin, POT Berlin nie mial materialow reklamowych o Krakowie, dostalem inne i chwala, ze cos otrzymalem.
Wiec jak chcesz promowac Krakow za granica, wydrukuj sobie sam materialy.
Jednak chce podziekowac dla Malopolskiej Organizacji Turystyki, ze materialy reklamowe bez problemow otrzymalem.
Rajmund Kwiecien Reise nach Polen Monachium odpowiedz »
|