TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Turystyka krajowa

Zakupy grupowe robią w Polsce karierę?

Data wysłania: 2011-05-11 13:01 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Po Grouponie i CityDeal jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać serwisy oferujące duże zniżki na zakup produktów i usług.

Idea zakupów grupowych przybyła do nas ze Stanów Zjednoczonych. Idea jest prosta. Usługodawcy mogą sobie pozwolić na duże rabaty, wiedząc, że dana ilość kuponów zostanie sprzedana. Wynika to z tego, iż koszty stałe, takie jak personel czy siedziba dzielą się na większą liczbę klientów, tym samym są niższe. Ale nie zarobek jest głównym celem firm, wchodzących we współpracę z portalami zakupowymi. Sprzedaż swoich usług czy produktów przez portale zakupowe, to przede wszystkim reklama, na którą nie każdą firmę stać. Szacuje się, że co piąty internauta w Polsce przegląda portale z zakupami grupowymi.

- Przy pierwszej akcji, w ciągu kilku godzin sprzedaliśmy np. ponad 2500 kuponów na dwudniowy pobyt w naszym Hotelu Dosłońce Conference &SPA - mówi Katarzyna Korepta, Specjalista ds. Sprzedaży Internetowej. - Oferta przede wszystkim musi być atrakcyjna, a rabat wysoki. W innym razie możemy na portalu zakupów grupowych do siebie zniechęcić.

Liczba portali zakupów grupowych stale rośnie. Oprócz znanego już Groupona, można wymienić chociażby Gruper, FastDeal, MyDeal, Cuppon, Okazik, Grupust, Gruping, CitySniper, Citeam, DailyDeal i jeszcze wiele innych. Pojawienie się konkurencji na tym rynku sprawiło, że portale musiały zliberalizować i zróżnicować zasady współpracy. Różna jest także ich skuteczność.

Chociaż firmom sprzedającym swoje usługi, czy produkty na portalach zakupów grupowych zależy głównie na zainteresowaniu swoich klientów ofertą po to, aby wrócili po inne usługi, to jednak spora grupa zakupowiczów traktuje je jako sposób na tańsze życie w luksusie.

Najczęściej z usług serwisów korzystają restauracje, hotele, pojawiają się oferty tanich przelotów, wczasów. Stąd też powstają oferty tematyczne np. travel. Swoją szansę widzą tu także instytucje kulturalne, dlatego bilet do teatru, na koncert pojawia się coraz częściej w mailingu do użytkowników serwisów.

    • Rabatowy zawrót głowy 

      [2011-05-11 13:01 198.102.219.*]

      Groupon nieźle załatwił fryzjera z Łodzi niedawno, Opisała to Wyborcza w ostatnim tygodniu, w tym samym czasie, jako Agora, otwierając podobny portal... Odnośnie kosztów stałych - one są takie same, nie ma szans aby malały poprzez dzielenie się na większą liczbę klientów ;)   odpowiedz »

    • Zakupy grupowe robią w Polsce karierę? 

      [2011-06-03 15:35 46.113.5.*]

      Dla portali zakupów grupowych najważniejsze to znaleźć odpowiedniego uslugodawcę i dobrze nim pokierować. Jesli odpowiednio wyjaśnimy, krok po kroku na czym to polega, jakie sa korzyści, dlaczego warto byc miłym dla klientów to taka współpraca ma sens. Gorzej, jeśli chcemy tylko łatwo zgarnąć forsę nie bacząc na rzeczywistą jakość publikowanych ofert. Zadowolony klient powraca zarówno do usługodawcy, jak i na serwis pośrednika. W Polsce jedynie zarządzający fastdeal.pl zdają się rozumieć ten problem. Przy czym zobaczymy na jak długo.   odpowiedz »

      • Zakupy grupowe robią w Polsce karierę? 

        [2011-09-07 00:01 85.222.6.*]

        nie wiem jak buduje te relacje fastdeal, ale gruper mocno wszedl w pole turystyczne i tych umow z biurami ma coraz wiecej   odpowiedz »

        • Zakupy grupowe robią w Polsce karierę? 

          [2011-09-22 10:54 81.15.209.*]

          Podobnie to robi wlasnie fastdeal.pl - rozbudowuja ewidentnie turystykę - pewnie dlatego, że tam jest duzo forsy do ugrania, maja bodaj nawet wlasna podstronę odnośnie turystyki.   odpowiedz »

          • Zakupy grupowe robią w Polsce karierę? 

            [2011-10-04 17:26 77.252.231.*]

            Na pewno obecnie mamy do czynienia z prawdziwym boomem na zakupy grupowe. Patrząc na liczbę agregowanych ofert przez www.godealla.pl widać, że ten rynek przechodzi swoje złote dni. Ciekawe jak to dalej będzie rozwijać się :)   odpowiedz »

    • Rabatowy zawrót głowy 

      [2011-09-07 00:02 85.222.6.*]

      nie wiem jak buduje te relacje fastdeal, ale gruper mocno wszedl w pole turystyczne i tych umow z biurami ma coraz wiecej   odpowiedz »

    • Rabatowy zawrót głowy 

      [2011-09-26 22:15 79.162.59.*]

      tak, gruper jako pierwszy polski portal sprzedał zagraniczną wycieczkę, zdaje się do hiszpanii. sukces byl ogromny. teraz wszyscy rozwijaja dzialke turystyczna, po prostu warto   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję