Kolejna inicjatywa PIT!
Data wysłania: 2005-07-26 12:33 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: PIT podjął kolejne działania w celu ochrony krajowego rynku. Od 18 lipca zbiera on informacje o stosowaniu cen dumpingowych w sprzedaży imprez turystycznych.
Zebrane informacje zostaną przeanalizowane, a następnie przekazane Urzędowi Ochrony Konsumentów i Konkurencji, który jest właściwym organem ochrony konkurencji w Polsce.
Jest to ciekawa inicjatywa, jednak fakt zaniżania cen imprez będzie trudno udowodnić, gdyż wiele czynników wpływa na cenę, a do wyparcia firm wystarczy nieznaczna obniżka ceny redukująca marże do poziomu przy którym firma ponosi straty w ogólnym rozliczeniu.
dymping [2005-07-26 12:33 999.999.999.*] z uwagi na specyfikę imprez turystycznych będzie trudno; ciężko będzie wskazać, kiedy biuro podróży korzysta wprowadzanie last minute, a kiedy wynika to z przemyślanej polityki odpowiedz »
P I T O B R O Ń C A [2005-07-26 12:37 999.999.999.*] Następny obrońca biednych i uciśninych. To Ci Pitowcy nie mają już pewnie nic do roboty skoro próbują zastąpić i tak już rozbudowane do niebotycznych rozmiarów urzędy? Niech żyje Polska Zjednoczona Izba Turystyki!!! Niech żyje Socjalizm!!! ... Hihi ...
A może ujawni się pomysłodawca tej akcji?
Daje głowę że będzie to stary komuszek.
Pozdrowienia odpowiedz »
dumping był obcy socjalizmowi [2005-07-26 14:59 999.999.999.*] żaden socjalizm, komuniści dumpingu nie wymyślili; to "normalna" rzecz w wolnych gospodarkach i rzeczą normalną jest zaangażowanie samorządu gospodarczego do likwidowania tego rodzaju anomalii odpowiedz »
PITOBROŃCA [2005-07-26 16:15 999.999.999.*] Największym zagrożeniem dla wolnej gospodarki rynkowej są pseudo obrońcy, regulatorzy, zwrotnicowi i temu podobni urzędnicy wymyślający sztuczne problemy i oczywiście cała masa chętnych do ich rozwiązywania. I co najważniejsze nikt ich o to nie prosi. odpowiedz »
dumping [2005-07-27 10:19 999.999.999.*] Bardzo proszę aby Panowie z PIT-u kablowali jedynie na swoich członków, a od biur które nie płacą haraczu, przepraszam składki członkowskiej, niech łaskiewie się od........................ odpowiedz »
klient gra na własne ryzyko [2005-07-26 21:36 999.999.999.*] Dampingowe ceny to rychła droga do bankructwa. Klient wybierając tańszą imprezę, powinien wkalkulować własne ryzyko - moze np. nie wrócić z imprezy, bo biuro stosując dampingowe ceny zbankrutowało i nie moze opłacić drogi powrotnej. Towarzystwa ubezpieczeniowe (OC biur turystycznych) broniąc zwojego interesu, powinny sledzić takie biura i przywidując rychłe bankructwo szybko reagować stosujac odpowiednie zabezpieczenia lub rozwiazujac umowę ubezpieczenia. odpowiedz »
Powrót komuny [2005-07-26 13:57 999.999.999.*] Czy w PIT nikomu do głowy nie przyjdzie, że rynek sam w końcu zweryfikuje biura, które nie grają czysto. Kontrole, szpiclowanie, donosy... czy jesteśmy na Białorusi?? Jest wiele innych spraw, którymi powinien się zająć PIT odpowiedz »
ATAK [2005-07-26 14:10 999.999.999.*] To kolejny atak na triade!!!!!!!Ci w PIT maja chyba nie po kolei odpowiedz »
jest to rzeczywisty problem [2005-07-26 15:02 999.999.999.*] nie należy tego traktować podmiototo tylko przedmiotowo - należy spojrzeć na problem, zastanowić się czy rzeczywiście występuje i jakie działania można ewentualnie podjąć (właściwe dla gospodarki rynkowej) odpowiedz »
dumping [2005-07-28 09:18 999.999.999.*] Jeżeli na omiawiany problem mają spoglądać ostatni sprawiedliwi w tym kraju bezprawia - czyli Panowie z PIT-u, to ja proszę aby dobrowolnie włupić mi oczy, żebym tego wszystkiego nie widział. Problem polega na tym, że PIT reprezentuje ułamek procenta wysztkich zarejestrowanych w Polsce biur podroży (a biorąc pod uwagę także agentów - to ułamek promila) natomiast wypowiada się rzekomo w imieniu całej branży. Przypomina to czasy PRL: PZPR przodującą siłą narodu, teraz zaś PIT przodującą siłą turystyki. odpowiedz »
nikłu procent członkostwa to efekt poprzedniego ustroju społeczno-gospodarczego [2005-07-28 12:50 999.999.999.*] dokładnie 16%; tak mała ilość osób zainteresowanych to właśnie spadek po komunie, Kowalski widzi tylko rodzinę i państwo i długo długo nic; czas się wziąć to pracy odpowiedz »
Klewki [2005-07-28 12:51 999.999.999.*] a w Klewkach czeka Bin Laden odpowiedz »
[2010-08-02 11:11 87.205.12.*] O jakim Dumpingu tu jest mowa?. Organizatorzy robią następującą kalkulację: kupują np. 50 miejsc i kalkulują ceny na sprzedaż 40, czyli po sprzedaniu 40 miejsc są na czysto i każde następne sprzedane miejsce jest ich czystym dochodem. Mogą je też sprzedać za 1 PLN i na tym nie stracą. Naganne jest, że wtedy organizatorzy jak np. Itaka, obniżają cenę o np 45 % i zachwalają to jako swoje najlepsze ceny. Głupi naród to kupuje a oni śmieją się w kułab, bo robią sobie reklamę taniego biura a zarabiają jak wszyscy. Może pojawią się oferty za 1 PLN i nikt na tym nie straci. Wystarczy obserwować cenniki tanich linii lotniczych. Pracują tą samą metodą. 60 % pasażerów płaci za 40 % szczęśliwców. odpowiedz »
|