TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Kolejna inicjatywa PIT!

Data wysłania: 2005-07-26 12:33 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
PIT podjął kolejne działania w celu ochrony krajowego rynku. Od 18 lipca zbiera on informacje o stosowaniu cen dumpingowych w sprzedaży imprez turystycznych.

Zebrane informacje zostaną przeanalizowane, a następnie przekazane Urzędowi Ochrony Konsumentów i Konkurencji, który jest właściwym organem ochrony konkurencji w Polsce.

Jest to ciekawa inicjatywa, jednak fakt zaniżania cen imprez będzie trudno udowodnić, gdyż wiele czynników wpływa na cenę, a do wyparcia firm wystarczy nieznaczna obniżka ceny redukująca marże do poziomu przy którym firma ponosi straty w ogólnym rozliczeniu.

    • dymping 

      [2005-07-26 12:33 999.999.999.*]

      z uwagi na specyfikę imprez turystycznych będzie trudno; ciężko będzie wskazać, kiedy biuro podróży korzysta wprowadzanie last minute, a kiedy wynika to z przemyślanej polityki   odpowiedz »

    • P I T O B R O Ń C A 

      [2005-07-26 12:37 999.999.999.*]

      Następny obrońca biednych i uciśninych. To Ci Pitowcy nie mają już pewnie nic do roboty skoro próbują zastąpić i tak już rozbudowane do niebotycznych rozmiarów urzędy? Niech żyje Polska Zjednoczona Izba Turystyki!!! Niech żyje Socjalizm!!! ... Hihi ...
      A może ujawni się pomysłodawca tej akcji?
      Daje głowę że będzie to stary komuszek.
      Pozdrowienia   odpowiedz »

      • dumping był obcy socjalizmowi  

        [2005-07-26 14:59 999.999.999.*]

        żaden socjalizm, komuniści dumpingu nie wymyślili; to "normalna" rzecz w wolnych gospodarkach i rzeczą normalną jest zaangażowanie samorządu gospodarczego do likwidowania tego rodzaju anomalii   odpowiedz »

        • PITOBROŃCA 

          [2005-07-26 16:15 999.999.999.*]

          Największym zagrożeniem dla wolnej gospodarki rynkowej są pseudo obrońcy, regulatorzy, zwrotnicowi i temu podobni urzędnicy wymyślający sztuczne problemy i oczywiście cała masa chętnych do ich rozwiązywania. I co najważniejsze nikt ich o to nie prosi.   odpowiedz »

        • dumping 

          [2005-07-27 10:19 999.999.999.*]

          Bardzo proszę aby Panowie z PIT-u kablowali jedynie na swoich członków, a od biur które nie płacą haraczu, przepraszam składki członkowskiej, niech łaskiewie się od........................   odpowiedz »

      • klient gra na własne ryzyko 

        [2005-07-26 21:36 999.999.999.*]

        Dampingowe ceny to rychła droga do bankructwa. Klient wybierając tańszą imprezę, powinien wkalkulować własne ryzyko - moze np. nie wrócić z imprezy, bo biuro stosując dampingowe ceny zbankrutowało i nie moze opłacić drogi powrotnej. Towarzystwa ubezpieczeniowe (OC biur turystycznych) broniąc zwojego interesu, powinny sledzić takie biura i przywidując rychłe bankructwo szybko reagować stosujac odpowiednie zabezpieczenia lub rozwiazujac umowę ubezpieczenia.   odpowiedz »

        • klient gra na własne ryzyko 

          [2006-09-30 09:59 195.182.20.*]

          ciekawa teoria - tylko jak wrócą turyści jeśli nie będą wypłacane odszkodowania przeznaczane na organizację powrotu ?????   odpowiedz »

    • Powrót komuny 

      [2005-07-26 13:57 999.999.999.*]

      Czy w PIT nikomu do głowy nie przyjdzie, że rynek sam w końcu zweryfikuje biura, które nie grają czysto. Kontrole, szpiclowanie, donosy... czy jesteśmy na Białorusi?? Jest wiele innych spraw, którymi powinien się zająć PIT   odpowiedz »

    • ATAK 

      [2005-07-26 14:10 999.999.999.*]

      To kolejny atak na triade!!!!!!!Ci w PIT maja chyba nie po kolei   odpowiedz »

      • jest to rzeczywisty problem  

        [2005-07-26 15:02 999.999.999.*]

        nie należy tego traktować podmiototo tylko przedmiotowo - należy spojrzeć na problem, zastanowić się czy rzeczywiście występuje i jakie działania można ewentualnie podjąć (właściwe dla gospodarki rynkowej)   odpowiedz »

        • dumping 

          [2005-07-28 09:18 999.999.999.*]

          Jeżeli na omiawiany problem mają spoglądać ostatni sprawiedliwi w tym kraju bezprawia - czyli Panowie z PIT-u, to ja proszę aby dobrowolnie włupić mi oczy, żebym tego wszystkiego nie widział. Problem polega na tym, że PIT reprezentuje ułamek procenta wysztkich zarejestrowanych w Polsce biur podroży (a biorąc pod uwagę także agentów - to ułamek promila) natomiast wypowiada się rzekomo w imieniu całej branży. Przypomina to czasy PRL: PZPR przodującą siłą narodu, teraz zaś PIT przodującą siłą turystyki.   odpowiedz »

          • nikłu procent członkostwa to efekt poprzedniego ustroju społeczno-gospodarczego 

            [2005-07-28 12:50 999.999.999.*]

            dokładnie 16%; tak mała ilość osób zainteresowanych to właśnie spadek po komunie, Kowalski widzi tylko rodzinę i państwo i długo długo nic; czas się wziąć to pracy   odpowiedz »

            • gadu gadu 

              [2005-07-28 13:26 999.999.999.*]

              A to tak a propos czego, konia???   odpowiedz »

      • Klewki  

        [2005-07-28 12:51 999.999.999.*]

        a w Klewkach czeka Bin Laden   odpowiedz »

    •  

      [2010-08-02 11:11 87.205.12.*]

      O jakim Dumpingu tu jest mowa?. Organizatorzy robią następującą kalkulację: kupują np. 50 miejsc i kalkulują ceny na sprzedaż 40, czyli po sprzedaniu 40 miejsc są na czysto i każde następne sprzedane miejsce jest ich czystym dochodem. Mogą je też sprzedać za 1 PLN i na tym nie stracą. Naganne jest, że wtedy organizatorzy jak np. Itaka, obniżają cenę o np 45 % i zachwalają to jako swoje najlepsze ceny. Głupi naród to kupuje a oni śmieją się w kułab, bo robią sobie reklamę taniego biura a zarabiają jak wszyscy. Może pojawią się oferty za 1 PLN i nikt na tym nie straci. Wystarczy obserwować cenniki tanich linii lotniczych. Pracują tą samą metodą. 60 % pasażerów płaci za 40 % szczęśliwców.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję