Krótszy tygodniowy czas pracy kierowcy!
Data wysłania: 2005-07-25 08:42 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Parlament Europejski przegłosował, aby skrócić tygodniowy czas pracy kierowców zawodowych z 76 godzin do 56.
Dodatkowo, ustalono również, iż co dwa tygodnie kierowcy muszą odpoczywać, przez co najmniej 45 godzin (bez przerwy), a w ciągu doby musza mieć wolne co najmniej - 12 godzin.
W czas pracy zgodnie z nowymi ustaleniami wlicza się również dojazd do niej, jeżeli kierowcy prowadzą w tym czasie auto sami lub, jeżeli przemierzają dystans większy niż 100 km.
Unormowano również sposób wynagradzania kierowców - zgodnie z nowymi ustaleniami firmy transportowe nie mogą wynagradzać pracowników w zależności od ilości przewiezionych towarów lub przebytego dystansu.
Kierowcy łamiący przepisy zgodnie z nowymi ustaleniami Parlamentu Europejskiego mogą być nawet pozbawieni prawa jazdy.
Zacofana Unia [2005-07-25 08:42 999.999.999.*] Jak tak dalej pojdzie, to w tej kochanej naszej Unii nie bedzie mozna normalnie pracowac i zarabiac. Wszystko zostanie uregulowane, zbiurokratyzowane - po prostu nic sie nie bedzie oplacalo i zostaniemy daleko za murzynami. A wszystko dzieje sie pod haslami walki o poprawe bezpieczenstwa i warunkow pracy. odpowiedz »
lala [2006-01-04 08:37 999.999.999.*] napewno jestes pracodawca.
odpowiedz »
na pewno to człowiek nie żyje z fotosyntezy [2006-02-04 23:06 83.21.131.*] realia są takie, że trzeba przepracować 200 do 300 godzin w miesiącu aby zarobić. Jeżeli ograniczą godziny to zarobię ok 1,4 tyś. Jeżdźę na ADR a zrobienie tylko tego kursu kosztuje 1200 zł na 5 lat, dodaj badania lekarskie, psychologiczne, kursy na przewozy i pomyśl zanim coś napiszesz nie mając o tym pojęcia. Pozdrawiam. odpowiedz »
Popieram unijny przepis [2006-02-18 22:11 212.244.184.*] dla jasności - jestem kierowcą zawodowym autobusu i popieram zapis unijny bo przedsiębiorcy się rozbestwili a my im na to pozwalamy - bo wszystkim rządzi pieniądz - niech rządzi ale z zachowaniem zasad - masz przykład z chorzowa - mysle ze czas sie opamiętać, bo zaczynamy być niewolnikami we własnym kraju - szacunek usti odpowiedz »
czas pracy [2006-02-24 21:33 83.21.128.*] niech najpierw ustalą jasne zasady wynagradzania i minimalne stawki. Dam wam przykład, jadąc cysterną ze Słupska do firmy mam 4,30 jazdy do tego 4 rozładunki i to jest koniec pracy , teraz zarobki: za godzinę jazdy 7 zł za rozładunek 3,50 (50%). Teraz mogę jeszcze jechać 9 godzin i mieć te rozładunki dodatkowo. Policzcie sobie jaki jest zarobek. Pewnie, że powinno się zarabiać dobre pieniądze w 8 godzinach ale realia życia w tym kraju są inne. Pamiętajcie, że dopuki nie będą dokładnie określone zasady i stawki wynagrodzeń to pracodawcy znajdą sposób na obejście przepisów. Pozdrawiam. odpowiedz »
czas pracy morderca kierowcy [2006-05-14 23:54 81.190.5.*] Jasne jak kiedys jezdzilo sie ile sie chcialo to ja mialem czas sie wyspac. Obecnie kombinerki od rana do wieczora a w nocy jazda za fajere i do przodu. Wiecznie jestem niewyspany i zmeczony.
narka odpowiedz »
czas pracy morderca kierowcy [2006-08-10 17:01 212.122.206.*] Witam serdecznie. Mam pytanie, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak mam rozliczyć czas pracy kierowców w danej sytuacji: Kierowca zatrudniony jest w równoważnum systemie czasu pracy. Rozpoczyna pracę o 7.00 do 10.00, następnie na tarczce ma czas wolny do 20.00, kiedy to wyjeżdża w trasę i jedzie zachowując przerwy,do godziny 8.00 dnia następnego. w tym okresie ma również przerwę 2-godzinną(dyżur). Czy ten okres od 7 rano do 8 rano dnia następnego mam traktować jako pracę w jednej dobie? Czy przerwę 10-godzinną mam potraktować jako dyżur, czy też moge potraktować jako skrócony odpoczynek dobowy. Jak mam to zapisać w ewidencji czasu pracy. eżeli potraktuję to jako odpoczynek dobowy, to dwa okresy dobowe będą miały początek w jednym dniu, jeśli potraktuję to jako dyżyr, to rozliczenie danej doby przeciągnie mi się na dwa dni i już jestem pogubiona.... Nadmieniam że nie mam czytnika i rozliczam kierowców z tarczek analogowych. Gdyby ktoś mógłby mi jeszcze pomóc rozliczyć nadgodziny tych kierowców, byłabym bardzo wdzięczna. odpowiedz »
czas pracy morderca kierowcy [2006-08-11 07:13 83.21.39.*] Ja mam człowieka, który robi za mnie wszystkie rozliczenia kierowców. Płacę mu 100zł/miesiąc/1 kierowcę i głowa mnie juz o nic nie boli. polecam. NALEST@POCZTA.ONET.PL odpowiedz »
czas pracy [2006-02-05 12:27 212.2.100.*] tu chodzi o to żeby w normalnym czasie pracy zarobić w miarę normalne pieniądze a nie tyrać po 300 godz.Dlaczego jest tak że większość kier jest na najniższej krajowej i oficjalnie zarabia 840zł{od tego jest ubezpiecz chorobowe itp}Za murzynami to jesteśmy w tej chwili odpowiedz »
Zacofana Unia [2007-04-16 23:44 77.98.28.*] koles ,ja to mysle ze pracodawcy beda musieli sie obudzic z "zachlannego" szalu i stwierdzic ze trzeba sie dzielic ... ,raczej kierowcow to bedzie im brakowac . odpowiedz »
Ludzie przecież tu nie chodzi o konflikt kierowców z przedsi [2006-02-27 16:32 83.21.73.*] Prawdziwym winowajcą fatalnej sytuacji w transporcie, to sztucznie utrzymywany przez dotowane PKS-y i Urzędników niski poziom cen. Każdy przedsiębiorca chciałby dobrze wynagradzac swoich pracowników, a nie może, bo sam za mało zarabia. Wysokie nakłady na części, podatki, koncesje, licencje, zezwolenia, dewizy, winiety, paliwo, ubezpieczenia itp., itd. zmuszają do ciągłych oszczędności. Problem w tym, że generalnie stawki wynajmu są za małe. Ludzie czy nie widzicie, że aby było normalnie należy podnieś ceny o 25-50%. To obłąkane, aby bilety stały w miejscu, gdy paliwo urosło o 40%. Na przykład w lotnictwie zastosowano dopłatę paliwową. Pasażerowie muszą zgodzić się na dopłatę, gdyż to oni wymagają lepszego i bezpieczniejszego transportu. Dlaczego producenci, mleka, zapałek, gazu, energii itp. to potrafili, a w transporcie, dzisiaj stawki najmu są niższe niż w 2000 r ??????????????????????????????????? odpowiedz »
Ludzie przecież tu nie chodzi o konflikt kierowców z przedsi [2007-03-05 10:37 193.238.169.*] Mam pytanie czy wie Pan jak dotowany jest PKS skoro się Pan tak wypowiada? A może nie wie Pan, że dotacje są tyko do biletów w ulgą ustawową , którą PKS-y muszą honorować w przeciwieństwie do tzw. prywaciarzy. odpowiedz »
Ciekawa sciaga z czasu pracy [2007-12-23 22:13 83.142.122.*] Ostatnio natknolem sie na fajna sciage z czasu pracy kierowcy (z Rozporządzenia 561). http://www. tachospeed. pl/filmy/Rozporzadzenie_561_2006_czas_pr acy_kierowcy_tacho. pdf odpowiedz »
KIEROWCA STARY. [2009-03-10 11:57 145.237.72.*] kiedyś było ze ; kierowca mógł pracować 14 godzin dzienie to jest dziesięc godzin jazdy, + dwie godziny na załadunek i dwie rozładunek średna prędkość do rozliczenia zestawu nie mogła przekroczyć 45 km na godzine jak wychodziła mniejsza to znaczyło ze kierowca ciągnie godziny i te godziny mu obcinała dziewczyna która go rozliczała z całego miesiąca. dziś niema kart drogowych tylko cyfrowy zapis i też nie mogą sobie z tym poradzić . proponuje by wprowadzić znów kart drogowe a z tacho grafu zapis cyfrowy dołanczać do kary drogowej, i dla słóżb by było lepiej do jest zapisane całe miesięczna praca nie tylko kierowcy ale i sprzętu.sam nieraz pamiętam jak do domu było blisko i wychodziło że powinienem samochód zostawić 12km od bazy bo czas minoł, i co szef sie krzywi bo ryczałt za nocleg trzeba wyłacić. to był śmiech. dziś inspektor z itd. jak złapie to wykrył wielki przestępstwo bo mu zbrakło te 12km- wynika to z tego że za wolno jechał gdyby jechał szybciej ( ale czy wtedy by było bezpiecznie)sami nakręcaja to spirale śmierci bo czas bo godziny nadliczbowe bo za przejechany kilometrr, kasa kasa kasa. a wynik to zwrost wypadków i to bardzo powarznych śmierć z naszych dróg nie chce odiechać prostą drogą , a zdobycie dziś prawa jazdy w kategori c.e.d. to zaden problem kurs i już mamy kierowce tir.szokują mnie jeszcze ogłoszenia kierowca zdoświadczeniem miendzy narodowym, ja przejechałem wiele tysięcy km. i nie odróżniam drogi do dziś tylko po nawieszchni///?? dlamnie droga to droga adres do odbiorcy ładunku musze go znaleść towar musze mu odać , spowrotem ładunek i do domu czy to droga we francji cz w hiszpani to droga. którą jade i tą drogą wracam choć nie zawsze . myśle że kiedyś przepisy były lepsze mimo ze komuna zawód kierowcy był rejestrowany nawet pisało to w prawku , do dziś pamientam tą formułe (zajerestrowany do zawodu kierowcy)to wina posłów nie mają gdzie łap włozyć i tak babrają że zamiast lepie to gorzej,a co tu wiencej pisać można sie wkurzyć wszystkim życze szerokości .. odpowiedz »
KIEROWCA STARY. [2009-03-27 19:00 89.75.154.*] Witaj Dziadek ! Masz kupę racji. W jednym się tylko mylisz. Zdobycie uprawnień na C i C+E, czyli odpowiednik PRL-owskiej 2 i 1 to był żaden problem. Począwszy od służby wojskowej, a później w robocie trochę stażu i sru na przyczepy i naczepy - egzamin - śmiech na placu :) Szef załatwił lub dowódca! Wiem było różnie, ale taki jest stereotyp. Droga jest jedna. T racja. Na międzynarodówce przydaje się jednak, oprócz instynktu samozachowawczego drivera, umiejętności lingwistyczne, ale i to nie ma znaczenia dla tych naszych "pracodawców-spedytorów". Zresztą nic nie jest ważne poza kasą. Szerokości i przyczepności. Stryjek odpowiedz »
sposób wynagradzania kierowców TIR, czas pracy [2009-03-27 18:41 89.75.154.*] To jest jeden wielki bełkot. Pracodawcy swoje(bagno), prawo swoje(totalny miszmasz legislacyjny) Jednych i drugich panów sytuacji wywaliłbym na zbity pysk. odpowiedz »
w [2010-02-12 13:46 83.9.78.*] popieram pieniądze to nie wszystko odpowiedz »
|