TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Krótszy tygodniowy czas pracy kierowcy!

Data wysłania: 2005-07-25 08:42 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Parlament Europejski przegłosował, aby skrócić tygodniowy czas pracy kierowców zawodowych z 76 godzin do 56.

Dodatkowo, ustalono również, iż co dwa tygodnie kierowcy muszą odpoczywać, przez co najmniej 45 godzin (bez przerwy), a w ciągu doby musza mieć wolne co najmniej - 12 godzin.

W czas pracy zgodnie z nowymi ustaleniami wlicza się również dojazd do niej, jeżeli kierowcy prowadzą w tym czasie auto sami lub, jeżeli przemierzają dystans większy niż 100 km.

Unormowano również sposób wynagradzania kierowców - zgodnie z nowymi ustaleniami firmy transportowe nie mogą wynagradzać pracowników w zależności od ilości przewiezionych towarów lub przebytego dystansu.

Kierowcy łamiący przepisy zgodnie z nowymi ustaleniami Parlamentu Europejskiego mogą być nawet pozbawieni prawa jazdy.

    • Zacofana Unia 

      [2005-07-25 08:42 999.999.999.*]

      Jak tak dalej pojdzie, to w tej kochanej naszej Unii nie bedzie mozna normalnie pracowac i zarabiac. Wszystko zostanie uregulowane, zbiurokratyzowane - po prostu nic sie nie bedzie oplacalo i zostaniemy daleko za murzynami. A wszystko dzieje sie pod haslami walki o poprawe bezpieczenstwa i warunkow pracy.   odpowiedz »

      • lala 

        [2006-01-04 08:37 999.999.999.*]

        napewno jestes pracodawca.
          odpowiedz »

        • na pewno to człowiek nie żyje z fotosyntezy 

          [2006-02-04 23:06 83.21.131.*]

          realia są takie, że trzeba przepracować 200 do 300 godzin w miesiącu aby zarobić. Jeżeli ograniczą godziny to zarobię ok 1,4 tyś. Jeżdźę na ADR a zrobienie tylko tego kursu kosztuje 1200 zł na 5 lat, dodaj badania lekarskie, psychologiczne, kursy na przewozy i pomyśl zanim coś napiszesz nie mając o tym pojęcia. Pozdrawiam.   odpowiedz »

          • Popieram unijny przepis 

            [2006-02-18 22:11 212.244.184.*]

            dla jasności - jestem kierowcą zawodowym autobusu i popieram zapis unijny bo przedsiębiorcy się rozbestwili a my im na to pozwalamy - bo wszystkim rządzi pieniądz - niech rządzi ale z zachowaniem zasad - masz przykład z chorzowa - mysle ze czas sie opamiętać, bo zaczynamy być niewolnikami we własnym kraju - szacunek
            usti   odpowiedz »

            • czas pracy 

              [2006-02-24 21:33 83.21.128.*]

              niech najpierw ustalą jasne zasady wynagradzania i minimalne stawki. Dam wam przykład, jadąc cysterną ze Słupska do firmy mam 4,30 jazdy do tego 4 rozładunki i to jest koniec pracy , teraz zarobki: za godzinę jazdy 7 zł za rozładunek 3,50 (50%). Teraz mogę jeszcze jechać 9 godzin i mieć te rozładunki dodatkowo. Policzcie sobie jaki jest zarobek. Pewnie, że powinno się zarabiać dobre pieniądze w 8 godzinach ale realia życia w tym kraju są inne. Pamiętajcie, że dopuki nie będą dokładnie określone zasady i stawki wynagrodzeń to pracodawcy znajdą sposób na obejście przepisów. Pozdrawiam.   odpowiedz »

            • czas pracy morderca kierowcy 

              [2006-05-14 23:54 81.190.5.*]

              Jasne jak kiedys jezdzilo sie ile sie chcialo to ja mialem czas sie wyspac.
              Obecnie kombinerki od rana do wieczora a w nocy jazda za fajere i do przodu. Wiecznie jestem niewyspany i zmeczony.

              narka   odpowiedz »

              • czas pracy morderca kierowcy 

                [2006-08-10 17:01 212.122.206.*]

                Witam serdecznie. Mam pytanie, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak mam rozliczyć czas pracy kierowców w danej sytuacji:
                Kierowca zatrudniony jest w równoważnum systemie czasu pracy. Rozpoczyna pracę o 7.00 do 10.00, następnie na tarczce ma czas wolny do 20.00, kiedy to wyjeżdża w trasę i jedzie zachowując przerwy,do godziny 8.00 dnia następnego. w tym okresie ma również przerwę 2-godzinną(dyżur).
                Czy ten okres od 7 rano do 8 rano dnia następnego mam traktować jako pracę w jednej dobie? Czy przerwę 10-godzinną mam potraktować jako dyżur, czy też moge potraktować jako skrócony odpoczynek dobowy. Jak mam to zapisać w ewidencji czasu pracy. eżeli potraktuję to jako odpoczynek dobowy, to dwa okresy dobowe będą miały początek w jednym dniu, jeśli potraktuję to jako dyżyr, to rozliczenie danej doby przeciągnie mi się na dwa dni i już jestem pogubiona.... Nadmieniam że nie mam czytnika i rozliczam kierowców z tarczek analogowych. Gdyby ktoś mógłby mi jeszcze pomóc rozliczyć nadgodziny tych kierowców, byłabym bardzo wdzięczna.   odpowiedz »

                • czas pracy morderca kierowcy 

                  [2006-08-11 07:13 83.21.39.*]

                  Ja mam człowieka, który robi za mnie wszystkie rozliczenia kierowców. Płacę mu 100zł/miesiąc/1 kierowcę i głowa mnie juz o nic nie boli. polecam. NALEST@POCZTA.ONET.PL   odpowiedz »

      • czas pracy 

        [2006-02-05 12:27 212.2.100.*]

        tu chodzi o to żeby w normalnym czasie pracy zarobić w miarę normalne pieniądze a nie tyrać po 300 godz.Dlaczego jest tak że większość kier jest na najniższej krajowej i oficjalnie zarabia 840zł{od tego jest ubezpiecz chorobowe itp}Za murzynami to jesteśmy w tej chwili   odpowiedz »

      • Zacofana Unia 

        [2007-04-16 23:44 77.98.28.*]

        koles ,ja to mysle ze pracodawcy beda musieli sie obudzic z "zachlannego" szalu i stwierdzic ze trzeba sie dzielic ... ,raczej kierowcow to bedzie im brakowac .   odpowiedz »

    • Ludzie przecież tu nie chodzi o konflikt kierowców z przedsi 

      [2006-02-27 16:32 83.21.73.*]

      Prawdziwym winowajcą fatalnej sytuacji w transporcie, to sztucznie utrzymywany przez dotowane PKS-y i Urzędników niski poziom cen.
      Każdy przedsiębiorca chciałby dobrze wynagradzac swoich pracowników, a nie może, bo sam za mało zarabia. Wysokie nakłady na części, podatki, koncesje, licencje, zezwolenia, dewizy, winiety, paliwo, ubezpieczenia itp., itd. zmuszają do ciągłych oszczędności.
      Problem w tym, że generalnie stawki wynajmu są za małe. Ludzie czy nie widzicie, że aby było normalnie należy podnieś ceny o 25-50%. To obłąkane, aby bilety stały w miejscu, gdy paliwo urosło o 40%. Na przykład w lotnictwie zastosowano dopłatę paliwową. Pasażerowie muszą zgodzić się na dopłatę, gdyż to oni wymagają lepszego i bezpieczniejszego transportu. Dlaczego producenci, mleka, zapałek, gazu, energii itp. to potrafili, a w transporcie, dzisiaj stawki najmu są niższe niż w 2000 r ???????????????????????????????????   odpowiedz »

      • Ludzie przecież tu nie chodzi o konflikt kierowców z przedsi 

        [2007-03-05 10:37 193.238.169.*]

        Mam pytanie czy wie Pan jak dotowany jest PKS skoro się Pan tak wypowiada? A może nie wie Pan, że dotacje są tyko do biletów w ulgą ustawową , którą PKS-y muszą honorować w przeciwieństwie do tzw.
        prywaciarzy.   odpowiedz »

    • Ciekawa sciaga z czasu pracy 

      [2007-12-23 22:13 83.142.122.*]

      Ostatnio natknolem sie na fajna sciage z czasu pracy kierowcy (z Rozporządzenia 561). http://www. tachospeed. pl/filmy/Rozporzadzenie_561_2006_czas_pr acy_kierowcy_tacho. pdf   odpowiedz »

      • Ciekawa sciaga z czasu pracy 

        [2011-07-25 09:03 95.48.53.*]

          odpowiedz »

    • KIEROWCA STARY. 

      [2009-03-10 11:57 145.237.72.*]

      kiedyś było ze ; kierowca mógł pracować 14 godzin dzienie to jest dziesięc godzin jazdy, + dwie godziny na załadunek i dwie rozładunek średna prędkość do rozliczenia zestawu nie mogła przekroczyć 45 km na godzine jak wychodziła mniejsza to znaczyło ze kierowca ciągnie godziny i te godziny mu obcinała dziewczyna która go rozliczała z całego miesiąca. dziś niema kart drogowych tylko cyfrowy zapis i też nie mogą sobie z tym poradzić . proponuje by wprowadzić znów kart drogowe a z tacho grafu zapis cyfrowy dołanczać do kary drogowej, i dla słóżb by było lepiej do jest zapisane całe miesięczna praca nie tylko kierowcy ale i sprzętu.sam nieraz pamiętam jak do domu było blisko i wychodziło że powinienem samochód zostawić 12km od bazy bo czas minoł, i co szef sie krzywi bo ryczałt za nocleg trzeba wyłacić. to był śmiech. dziś inspektor z itd. jak złapie to wykrył wielki przestępstwo bo mu zbrakło te 12km- wynika to z tego że za wolno jechał gdyby jechał szybciej ( ale czy wtedy by było bezpiecznie)sami nakręcaja to spirale śmierci bo czas bo godziny nadliczbowe bo za przejechany kilometrr, kasa kasa kasa. a wynik to zwrost wypadków i to bardzo powarznych śmierć z naszych dróg nie chce odiechać prostą drogą , a zdobycie dziś prawa jazdy w kategori c.e.d. to zaden problem kurs i już mamy kierowce tir.szokują mnie jeszcze ogłoszenia kierowca zdoświadczeniem miendzy narodowym, ja przejechałem wiele tysięcy km. i nie odróżniam drogi do dziś tylko po nawieszchni///??
      dlamnie droga to droga adres do odbiorcy ładunku musze go znaleść towar musze mu odać , spowrotem ładunek i do domu czy to droga we francji cz w hiszpani to droga. którą jade i tą drogą wracam choć nie zawsze . myśle że kiedyś przepisy były lepsze mimo ze komuna zawód kierowcy był rejestrowany nawet pisało to w prawku , do dziś pamientam tą formułe (zajerestrowany do zawodu kierowcy)to wina posłów nie mają gdzie łap włozyć i tak babrają że zamiast lepie to gorzej,a co tu wiencej pisać można sie wkurzyć wszystkim życze szerokości ..   odpowiedz »

      • KIEROWCA STARY. 

        [2009-03-27 19:00 89.75.154.*]

        Witaj Dziadek !
        Masz kupę racji. W jednym się tylko mylisz.
        Zdobycie uprawnień na C i C+E, czyli odpowiednik PRL-owskiej 2 i 1 to był żaden problem.
        Począwszy od służby wojskowej, a później w robocie trochę stażu i sru na przyczepy i naczepy - egzamin - śmiech na placu :)
        Szef załatwił lub dowódca! Wiem było różnie, ale taki jest stereotyp.
        Droga jest jedna. T racja.
        Na międzynarodówce przydaje się jednak, oprócz instynktu samozachowawczego drivera, umiejętności lingwistyczne, ale i to nie ma znaczenia dla tych naszych "pracodawców-spedytorów".
        Zresztą nic nie jest ważne poza kasą.
        Szerokości i przyczepności.
        Stryjek   odpowiedz »

    • sposób wynagradzania kierowców TIR, czas pracy 

      [2009-03-27 18:41 89.75.154.*]

      To jest jeden wielki bełkot.
      Pracodawcy swoje(bagno), prawo swoje(totalny miszmasz legislacyjny)
      Jednych i drugich panów sytuacji wywaliłbym na zbity pysk.   odpowiedz »

    • w 

      [2010-02-12 13:46 83.9.78.*]

      popieram pieniądze to nie wszystko   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję