Umowa Triady daje zły przykład branży
Data wysłania: 2005-07-15 11:06 Autor: Czytelnik IP automat
nagonka [2005-07-15 11:06 999.999.999.*] Zwykła nagonka na duże biuro nie bedące jednocześnie członkiem PIT.
Skoro UOKik wydał pozytywną opinie o warunkach umowy triady to nie znaczy,że triada daje zły przykład odpowiedz »
nareszcie ktoś się wziął za triadę [2005-07-15 13:02 999.999.999.*] Nareszcie ktoś się zabrał za Triadę. Oczywiście, że nie jest to żadna nagonka. Triada nie należy do PIT, gdyż nie jest w jej interesie przestrzeganie jakichkolwiek reguł. Jeśli ktoś mówi, iż warunki Triady są OK to chyba ich w ogóle nie czytał. Dochodzi do paradoksalnej sytuacji, że to co u innych jest niedozwolone to w Triadzie jest w porządku, tylko dlatego iż jest to duże biuro a może z innych powodów ....
Najwyższy czas, aby ktoś się zabrał za ceny dumpingowe, które stosuje Triada, Ecco i kilka innych biur. To też należy chyba do obowiązków UOKiKu i może PIT również w tej sprawie zabierze głos .. odpowiedz »
nareszcie PIT ma się czym zajmować [2005-07-15 13:20 999.999.999.*] Mam nadzieją że członkowie PIT wyłapują np. komary w oferowanych przez siebie obiektach, trzymają się ramowych programów imprez bez względu na okolicznosci i warunki panujace w danym regionie oraz w sposób prawidłowy interpretują słowo "niezwłocznie".
Z pewnością członków PIT obowiazują inne terminy rozliczania imprez niż przewiduje to Ustawa o VAT i zwracają nadpłaty klienom w dowolnym terminie.
Pozdrawiam PIT i proponuje żeby zają się pomaganiem swoim członkom w uzyskaniu sukcesu.
Pozdrawiam
Paweł odpowiedz »
O robalach ma też zapis neckermann -członek PIT [2005-07-15 16:10 999.999.999.*] i nikt ich sie nie czepia w PIT.Odrazu widać ,że to jest atak na triade a nie chodzi tu o umowy tylko nierówną walke za pośrednictwem mediów odpowiedz »
ZGADZA SIE TO NAGONKA [2005-07-15 16:02 999.999.999.*] przecież nawet w artykule jest podane ,że UOKiK zatwierdził umowy Triady i innych biur np.Neckermanna. Wiec trudno mówić ,że triada coś narusza a tym bardziej ,że daje zły przykład.
A tak wogóle triada należy do Warszawskiej Izby Turystyki ,wiec konkurecyjnej organizacji dla PIT-u.Trudno wiec to nazwać inaczej niż nagonka jak słusznie ktoś to napisał wcześniej. odpowiedz »
BRAVO [2005-07-15 14:26 999.999.999.*] moze w koncu zrobia porzadek z tym biurem, niedosc ze triada ma i niekorzystne warunki umowy dla klienta to takze nie ma atrakcyjnych ofert. oferty sa beznadziejne, i to w wiekszosci co jest proponoewane w rzeczywistosci okazuje sie totalna porazka. odpowiedz »
Czy ktoś wie za co PIT tak nienawidzi TRIADĘ ? [2005-07-15 14:30 999.999.999.*] Przecież to nie normalne, aby Samorząd Turystyczny, jakim jest PIT, mający przede wszystkim bronić interesów branży, dowalał jednemu z nas. Jak każdy wie czepianie się przez UOKiK, umów z klientami jest paranoiczno-urzędniczą abstrakcją. A może PIT uważa inaczej?. Uważam, że własne brudy powinniśmy prać we własnym gronie. odpowiedz »
Przywary PITu [2005-07-15 15:20 999.999.999.*] Za Sukcesy, nikt tego w Polsce nie moze strawic .. Taka wredna przywara. odpowiedz »
sukces tak! ale nie kosztem klientów! [2005-07-15 15:29 999.999.999.*] Krótko: odpowiedzialność kontraktowa organizatora turystyki; Rozdział 3, Art. 11a, pkt 1 i 2 "Ustawy o..."; dyrektywa Rady Wpólnot Europejskich z 13.VII.1990 o podróżach turystycznych - przeczytaj sobie dokładnie, a później zastanów się, czy rzeczywiście warto stawać w obronie. odpowiedz »
Nie na temat .... [2005-07-15 16:53 999.999.999.*] Twoj tekst nie jest na temat mojej odpowiedzi. Ale: "Art. 11a. (2)1. Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych". NIe mowi o gekonach czy tez wystepujacych u nas (w Azji) MASOWO, a latajacych 5-6 cm'ych karaluchach - co wlezie lub wleci do pokoju hotelowego lub wpelznie przez otwarte dzwi bungalow. Nie mowi tez o rezygnacji turysty i bezprawnego rzadania pelnego zwrotu, bo podobno TRIADA czy tez inne biuro bezprawnie (jakoby) okreslilo ze na 7 dni przed impreza jest 100% kancelacji. Jest to prawnie - bo kontrachent z zagranicy postawil warunek 7, 10 dni lub 2 tygodnie. A turysta mozna sie ubezpieczyc od kosztow utraty urlopu. Tak ze jak piszesz to sie zastanow, Co piszesz. odpowiedz »
kolejna bzdura [2005-07-15 17:48 999.999.999.*] Triada nie potrąca nigdy 100% od rezygnacji ,nawet w dniu wylotu. odpowiedz »
Meritum sprawy nie leży w zwierzakach... [2005-07-15 19:28 999.999.999.*] W tej dyskusji naprawdę nie chodzi o komary, legwany, czy dzikie świnie - sprawa dotyczy konstrukcji umów i klauzul, które ograniczają prawa klienta. Jak racjonalnie wytłumaczyć, że organizator zastrzega sobie roszczenie dopłaty 50% wartości imprezy przy zmianie terminu na 30 dni przed planowanym? Ty chyba nie znasz statystyk ruchu i nie czytasz gazet - przecież już zapadły precedensowe wyroki w podobnych sprawach!
Jeśli nie potrafisz stworzyć dobrej imprezy na bazie ciekawej destynacji, porządnego obiektu, zaufanego kontrahenta i dobrej umowy - kłóć się o swoje prawa, oferuj chałę pod przykrywką komfortu, kantuj klientów - na ich szczęście masz konkurencję. odpowiedz »
Glupie wymaganie .. wzorem PITu [2005-07-16 18:37 999.999.999.*] Dazenie do ubezwlasnowolnienia Firmy Turystycznej? Takie umowy beda najlepsze? Nie podoba ci sie umowa - nie podpisuj, NIE PODPISUJ - a nie szczekaj razem z PITowcami. Bo to juz sa zenujace wyglupy. Wymysl cos WLASNEGO, nie malpuj. odpowiedz »
Odpowiedzialność organizatora [2005-07-22 22:31 999.999.999.*] Oczywiście, organizator za wszystko ma być odpowiedzialny - a kontrahent leży do góry brzuchem i się śmieje: hotele, przewoźnicy, restauracje, kwaterodawcy. Bo jak klient niezadowolony, to wina biura podróży, a za hotel biuro zapłaci z góry i hotelarz ma biuro w d. użym poważaniu. Niech sie procesują później o podłe żarcie i zimną wodę. A jak biuro nie zapłaci, to turystów nie zakwaterujemy w hotelu. Telewizja przyjedzie i zrobimy sobie reklamę. odpowiedz »
Wyglupy PIT'ka [2005-07-15 14:32 999.999.999.*] My doliczamy Triadzie za SGL - 50%, a Triada tylko 15% turyscie, wiec po lapach TRIADE - PITem i OUKiKmem, a co dlaczego zdziera 15% zamiast oddac za darmo? Jak policja zamknela droge, skierowalismy autobus trasa zastepcza, wiec TRIADE po lapach ze drogi piloci nie naprawili saperkami - a co? Piloci przeciez kase biora od TRIADY.
PITcie z OUKiKem obudzcie sie - juz nie ma PRLu, i czas zaczac myslec! odpowiedz »
Specyfikacja kuchni ... [2005-07-15 14:41 999.999.999.*] Specyfikacja kuchni ... jak wyspecyfikowac ma TRIADA jesli posilki sa organizowane w regionalnych knajpkach w oparciu o menu dnia? Zamowic z gory schabowe - a ich u nas nie ma - i co, pilot ma zarcie zrobic? W tropiku turysta otwiera okno (wolno mu) i co w/g PITu to pilot ma wylapac latajace karaluchy i male jaszczurki wbiegajace do pokoju? A co z komarami w pokojach? A muchami co? odpowiedz »
UOKiK 2003 [2005-07-19 16:21 999.999.999.*] W wielu przypadkach, wzorce umowne dotyczące organizowania imprez turystycznych zawierają postanowienia spełniające przesłanki klauzul niedozwolonych, pozwalające na dowolną ich interpretację przez organizatorów turystyki, co może naruszać interes konsumenta. Dlatego też wymagają doprecyzowania. Przykładowo:
"Organizator nie ponosi odpowiedzialności za specyficzne warunki panujące w miejscu pobytu podczas imprezy. Dotyczy to w szczególności specyfiki serwowanej kuchni, możliwości pojawienia się w pomieszczeniach i środkach transportu owadów, gadów, o ile nie jest to następstwem zaniedbań kulinarnych, czy też braku utrzymania czystości".
Ww. postanowienie może stanowić klauzulę niedozwoloną z art. 3853pkt. 2 k.c., która w pewnych sytuacjach może wyłączyć, lub istotnie ograniczyć odpowiedzialność względem konsumenta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie wycieczki.
odpowiedz »
Specyfikacja kuchni ... [2007-06-05 09:12 83.19.104.*] co to jest ta specyfikacja odpowiedz »
Specyfikacja kuchni ... [2009-11-11 17:23 93.105.118.*] Kuchnia a raczej jej brak da linię.Ale jaszczurki tam są duże.Ja byłam przerażona ich ilością wchodzącą na dach.To nie nasze jaszczurki.W autobusie było coś na kształt naszego komara tylko wielkie jak mały palec.Zgłoszenie-kierowca i przewodnik kazali się przesiąść.Jedna klientka potraktowała to butem wkurzona.o co piszecie złośliwości kiedy nie wiecie o co chodzi.Te stworzenia roznosz ą choroby.Ich odchody wysychają na słoń cu i my w dzień wdychamy. odpowiedz »
nagonka?? raczej pomocne narzędzie w nierówniej walce [2005-07-15 15:19 999.999.999.*] Uchylanie się organizatorów od odpowiedzialności to wynaturzony standard umów o imprezę turystyczną. Irracjonalne koszty rezygnacji, zmiany uczestnika, itp - wszytko pokazuje, jaka jest dbałość o utrzymanie klienta - jaka? W wielu przypadkach żadna!. Profesjonalizm podejścia kończy się w momencie podpisania umowy, a co najważniesze pozyskania pieniędzy.
Jeśli ktoś pisze o nagonce na organizatorów, to chyba nie orientuje się w przepisach - polecam Rozdział 3 "Ustawy o Usługach Turystycznych", a w szczególności Art. 11a pkt. 1 i 2.
I proszę nie zapominać, że jesteśmy w Unii, a tu obowiązuje dyrektywa Rady Wspólnot Europejskich z 13.07.1990, która precyzuje jasno, kto jest odpowiedzialny za "specyfikę serwowanej turystom kuchni", czy "owady i gady w hotelach oraz środkach transportu" - ORGANIZATOR.
Odpowiedzialność kontraktowa to sprawa elementarna dla przedsiębiorcy w usługach turystycznych - jeśli jej nie pojmuje, lepiej niech zajmie się obwoźnym handlem glinianymi ptaszkami - zagrożenie roszczeniami ze strony klientów żadne! odpowiedz »
Profesjonalizm... [2005-07-15 15:53 999.999.999.*] Profesjonalizm... u Ciebie skonczyl sie jak zaczales pisac te narzekania.
Irracjonalne koszty rezygnacji? - nie! standartowe! W oparciu o uznane w Polace niemieckie standarty to: 4 tygodnie przed impreza 80%, a na tydzien 100%. Planujesz i umiesz planowac, to planuj ryzyko i wykupuj polise od ryzyka, a nie placz jak dziewczynka w piaskownicy, chyba ze jestes dziewczynka z zapalkami! odpowiedz »
Standardowy profesjonalizm [2005-07-15 15:59 999.999.999.*] Profesjonalizm slowa...hmm wg slownika poprawnej polszczyzny chyba standarDowe. Ale mniejsza o to - Niemcy mają pewne dobre narzędzie, którego jakoś na naszym "ryneczku turytyczki" nie możemy sie dopracować - to Karta Frankfurcka. Zdecyduj się, do której miseczki chcesz włożyć swoje nóżki - po wschodniej, czy zachodniej stronie Odry. odpowiedz »
Niemcy a sprawa polska [2005-07-15 16:28 999.999.999.*] niemieckiego biura TUI lub Neckermann na swoim rynku mają liczbę skarg dochodzącą do 30 % i chcą zrezygnować z karty frankfurckiej, gdyż ich klienci wyłudzają odszkodowania odpowiedz »
Gole Nozki ... [2005-07-17 09:58 999.999.999.*] Ja chce do polskiej firmy z polskim przewodnikiem i za polskie pieniadze. Do polskiej firmy nie zniszczonej przez zachodnia konkurencje cenowo - bo ktora to nie placi takich samych podatkow jak polska firma. A ty gdzie swoje nozki wkladasz, do TUI czy Fishera? odpowiedz »
uważam ,że warunki maja ok [2005-07-15 16:07 999.999.999.*] ZGODA ,ALE TRIADA MA WYRAŻNIE (I TO ZAAKCEPTOWANE PRZEZ UOKiK),ŻE nie bierze odpowiedzialność za żarcie i insekty o ile nie wynika to z zaniedban higieny w hotelu czy restauracji .I to jest wporzo odpowiedz »
Bojcie sie komary i inne gady... [2005-07-15 16:58 999.999.999.*] Bojcie sie komary i inne gady - PIT, OUKiK, SOKiK i inne takie, rozprawia sie z wami w Nanibii, Algerii, Malezji czy tez jakies tam Tajlandii. Drzyj gadzie wstretny i nie wlaz grzecznym polskim turystom do pokoju, przeciez tylko przewietrzyc pokoj chcieli! Nwet jesli sa z Triady! odpowiedz »
PIT -WSTYD!!!!!!! [2005-07-15 16:23 999.999.999.*] Zajmijcie sie swoimi członkami ,a wy tylko sracie w swoje gniazdo odpowiedz »
Ja uważam że "zachód" zaczyna się bać "naszych" [2005-07-15 23:02 999.999.999.*] biur i rozpoczoł z nimi walkę odpowiednio wczesnie a by udowaodnić swoim narodowym klientom iż "z Polakami" nie można jeździć bo w umowach oszukują...
a tak pozatym to mają w pokjach gady a w kieszeniach Węża... ;)))) odpowiedz »
należy wyróżnić dwie rzeczy [2005-07-19 16:11 999.999.999.*] w dyskucji tej należy wyraźnie odróżnić dwie rzeczy; mieszanie ich może prowadzić do nieporozumienia:
1. pozytywną ocenę warunków uczestnictwa dokonaną w 2004 przez UOKiK - należy pamiętać, że chodzi o ten rok a nie obecny - w tym bowiem roku UOKiK "nie stwierdził żadnych nieprawidłowości;
2. czwartkowy artykuł.
jeśli chodzi o pierwszę kwestię, to ocena powinna być jednoznaczna i nie trzeba sięgać do oceny Departamentu Turystyki; wystarczy posiłkować się argumentami zawartymi w raportach UOKiK, np. Triada zastrzega w przypadku sporu z klientem właściwość sądu w Warszawie, tymczasem UOKiK konsekwentnie od 2003 r. twierdzi, że jest to klauzula niedozwolona.
odpowiedz »
pierwszy i ostatni raz z triadą [2005-10-09 11:47 999.999.999.*] tunezja - libia 7+7, 14 dni, od 13.09.05-28.09.05. 7 dni pobytu w Hammlet w hotelu neptun ok! dużo jedzenia, darmowe napoje, czysty hotel, rezydentkę widziałam przez tydzień może razem godzinę. objazd: 7,5 godziny spedzone na granicy tunezyjsko libijskiej - nikt nie poinformował o fakcie tak długiego oczekiwania. do pierwszego hotelu docieramy w nocy ok 3 godz. jest posiłek, winda nie działa, na piąte pietro pieszo, bagaze nam wniesiono. brudna pościel i toalety. w każdej nastepnej miejscowości, w której byliśmy, były jeszcze gorsze i bardziej brudne hotele. w tripolisie mieszkały z nami karaluchy - o tym triada też nie informuje, że na nasz koszt mieszkają insekty, z toalety wydobywał się odór, klimatyzacja chodziła tak głośno, że trzebabył krzyczeć do siebie, ponadto z klimatyzatora kapało a raczej lało się na podłogę. JEDZENIE: rano - jajko, albo ugotowane na twrdo, albo prawie surowe, oprócz tego dżemik, herbata i kawka no i oczywiście pieczywo, kolaja to samo. w ostatnim hotelu 40 min przed końcem koalcji nie było co jeść, a więc pozostała herbata, kawa, pieczywo, dżemik i resztki sałatki. SMACZNEGO. żal jedynie pilotki pani Mirki. PODSUMOWANIE: triada, żeby nie powiedzieć naciąga - grubo mija się z prawdą.pominęłam, iż w katalogu było napisane że zwiedzamy dżerbę, której nie zwiedziliśmy i nikt nam nie potrafił powiedzieć dlaczego. po prostu wycofano wycieczkę, za którą my zapłaciliśmy itd, itp odpowiedz »
pierwszy i ostatni raz... [2005-10-10 12:27 999.999.999.*] A ile zapłaciłaś za tę wycieczkę ...??
1,500 PLN ??
Jak kupuje sie z koncepcja "aby taniej " , to poźniej nie dziw się , że mieszkla się w kiepskich hotelach.
Problem tez polega na tym , że to Polscy klienci wymuszaja na biurach coraz tańsze imprezy , a później marudzą. A co biura robia takie jak Triada ?
Oczywiście szukaja jak najtańszych hoteli zgodnie ze swoimi ekonomicznymi statystykami i obliczeniami jakie każde duże biuro prowadzi. A taki gamoń jeden z drugim ma to w dupie , bo dla niego ważne jest pojechać do Libii albo Egiptu na 2 tygodnie za 1,000 PLN , a później kwękać i marudzić jak to został niegodnie potraktowany przez biuro.
Echhh...odwieczny problem: tanio ale czy dobrze ...?? odpowiedz »
triada [2005-10-14 15:02 999.999.999.*] Czyli mam rozumieć, że jeżeli kupię tanio wycieczkę, to tour operator może wcisnąc mi kicz i kłamstwa na temat mojej podróży? Że jeżeli nie stać mnie na wydatek rzędu 1800 zł za osobę to nie mogę być traktowana uczciwie???????
Wypowiedź typu: "A taki gamoń jeden z drugim ma to w dupie , bo dla niego ważne jest pojechać do Libii albo Egiptu na 2 tygodnie za 1,000 PLN , a później kwękać i marudzić jak to został niegodnie potraktowany przez biuro." jest BZDURĄ!!! Jeżeli biuro ma w swojej ofercie wycieczkę do Egiptu za taką cenę, a na dodatek opisuje - co jest w cenie - to ja mam prawo tego oczekiwać. Tyle. A osoba, która pisze "taki gamon jeden" sama jest gamoniem i niedoinformowaną personą... odpowiedz »
oszusci [2005-10-12 11:42 999.999.999.*] ciesze sie ze nareszcie ktos wziol sie za tatriade to sa oszuci mielismy okazjie z nimi byc w turcji to co przezylismy to koszmar zmarnowane 2 tyg.urlopu ciagla walka za wlasne pieniadze a nie male 2500 hotel 5*** na miejscu moze ze 3*** uwazajcie an tych oszustow odpowiedz »
triada [2005-10-13 11:42 999.999.999.*] w tym roku byłem z Triadą w Grecji, Turcji, a dzisiaj wylatuję do Egiptu. Zawsze wszystko było OK. Jakość adekwatna do ceny. Jeśli chcemy dobre warunki to musimy za to zapłacić. Standard polskich hoteli jest dużo wyższy niż w innych krajach i trzeba na to wziąć poprawkę. Z moich obserwacji wynika, że nie jeździ się do hoteli poniżej 4 gwiazdek, gdyż można różnie trafić. odpowiedz »
[2009-11-10 23:53 79.162.110.*] odpowiedz »
Umowa Triady daje zły przykład branży [2009-11-11 17:30 93.105.118.*] W Grecji-Zakinthos-otrzymałam pokój w hotelu Letsos niezgodny z umowa z dna 30.01.09r.Poza standardem. Nie ma mowy o jakichkolwiek gwiazdkach. Reklamację składałam na miejscu. Bez efektu. Nikt się nie pojawił obejrzeć pokój, rezydent-mimo SMS -a nie reagował na trudności z zakwaterowaniem. Reklamacji na piśmie /pokwitowanie/ nie uznała TRIADA. Niezgodne zdjęcie obiektu w informatorze z tym gdzie zostałam zakwaterowana, braki w umowie -miejscowości, opisu zakwaterowania. Nie apartament tylko pokoj hotelowy studio. Więc celowe, rozmyślne oszustwo klienta. Informacje n. t usługi turystycznej są niezgodne z zastaną rzeczywistością. Brak pomocy rezydenta przy zakwaterowaniu. odpowiedz »
|