TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Biura podróży poszukują franczyzobiorców

Data wysłania: 2011-02-11 10:48 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Coraz częściej właściciele biur decydują się na franczyzę.

Jedną z firm touroperatorskich, które oferują możliwość prowadzenia biura pod swoją marką na zasadzie franczyzy jest Neckermann Polska. Zapewnia ono nie tylko prawo do używania swojej marki, ale również reklamę, na takich samych zasadach jak własnym biurom. Jeśli franczyzobiorcy uda się osiągnąć wynik sprzedaży wyższy niż 75 000 euro, otrzymuje on z początkiem nowego roku budżet reklamowy na indywidualną promocję. Pracownicy uczestniczą w wyjazdach informacyjno-szkoleniowych. Biuro może sprzedawać wycieczki innych touroperatorów, jednak nie mogą one przekraczać 40 proc. wartości obrotu biura.

Firma Rainbow Tours zmierza do rozbudowania swojej sieci. W najbliższym czasie chce powiększyć liczbę jednostek działających na zasadzie franczyzy o kolejne 20 biur zlokalizowanych w średniej wielkości miejscowościach, liczących od 40 do 100 tys. mieszkańców.

TUI oferuje franczyzę, dzięki której prywatne biuro uzyskuje nie tylko dostęp do oferty marki, ale również bezpłatne szkolenia oraz prawo do korzystania z systemu know-how. Firma TUI dokonuje bezpłatnego przekazania neonu z logiem, umieszcza dane kontaktowe biura na swoich stronach www i katalogach. Franczyzobiorca uzyskuje również wyższą prowizję od sprzedaży produktów marki franczyzowej i ma możliwość sprzedaży oferty innych touroperatorów, ale w ograniczonym stopniu.

    • Biuro na zasadzie franczyzy 

      [2011-02-11 10:48 62.21.43.*]

      zbyt małe bonusy z bycia franczyzobiorca za cene ograniczenia oferty do jednego touroperatora   odpowiedz »

    • Biuro na zasadzie franczyzy 

      [2011-02-11 11:14 195.94.208.*]

      Franczyza brzmi ładnie ale gwarancji sukcesu nie daje. Dwa skrajne podejścia: 1. Mamy jakąś tam popularność ( markę ) i szukamy frajerów nie rezygnując z dotychczasowej strategii sprzedaży opartej na sieci własnej i każdego kto się napatoczy. 2. Budujemy franczyzową sieć sprzedaży jako długofalowy program dystrybucji jednocześnie ograniczając inne kanały ilościowo i terytorialnie aby dać szansę franczyzobiorcy. W każdej z tych strategi jest jeszcze kwestia: na ile doimy franczyzobiorcę nawet jak mu nie wyjdzie i jak go uwalamy nawet jak mu wyjdzie, bo się nam koncepcja zmieniła. Każdy, kto miał do czynienia z tego typu działalnością lub ma tylko odrobinę "czujności rewolucyjnej" wie, że wróg ( kiedyś klasowy ) nigdy nie śpi :-)))   odpowiedz »

    • Biuro na zasadzie franczyzy 

      [2011-02-11 14:43 83.21.122.*]

      Sam zaczynałem jako franczyzobiorca i uważam że jest to dobry krok dla kogoś nowego w branży, kto potrzebuje know how. Później franczyza jest raczej przeszkodą w rozwoju. Franczyza na dłuższą metę jest tylko opłacalna w największych miastach, gdzie można sobie pozwolić na specjalizacje w sprzedaży oferty tylko jednego touroperatora.   odpowiedz »

    • Biuro na zasadzie franczyzy 

      [2011-02-15 12:38 83.4.31.*]

      Wszystko fajnie dopóki nagle nie zmienia się polityka touroperatora. Ja otworzyłem salon franszyzowy, a za chwilę biuro stwierdziło, że chcą mieć własny salon i otworzyli go niedaleko mojej franszyzy. Nie muszę mówić, że nie była to równa walka. Wytrzymałem 2 lata dokładająć do interesu, aż w końcu musiałem zamknąć mój salon.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję