TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Turystyka zagraniczna wyjazdowa

Styczeń 2011: na jakie podróże decydowali się internauci

Data wysłania: 2011-02-10 09:56 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Dwa krajowe portale turystyczne, Wakacje.pl i EasyGo.pl dokonały analizy wyborów zakupowych swoich klientów dokonanych w styczniu 2011. Oto wyniki ich badań.

Polacy najczęściej decydowali się na wyjazd w parach (58 proc. klientów), co oznacza pięciopunktowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku 2010. W 2010 r. średnia wartość dokonywanej za pośrednictwem sieci rezerwacji wyjazdowej była równa 5533 zł. W roku 2011 suma ta wzrosła o 102 zł.

W styczniu br. 45 proc. klientów sięgnęło po oferty w cenie powyżej 5 tys. zł za rezerwację. To tyle samo, co rok temu. Na drugim miejscu znalazły się rezerwacje z przedziału cenowego 3-4 tys. zł, które wybrało 18 proc. klientów. W styczniu rezerwacji z przedziału 4-5 tys. zł. dokonało 17 proc. klientów. Dwuprocentowy wzrost zanotowały rezerwacje z ekonomicznej taryfy 2-3 tyś. zł. Spadek o 1 proc. (z 9 proc. w 2010 roku na 8 proc. w 2011 roku) odnotowano w przedziale rezerwacji najtańszych, z kwotą poniżej 2 tys. zł.

Polacy decydowali się w styczniu 2011 r. głównie na tygodniowe wyjazdy (57 proc.), co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu do pierwszego miesiąca 2010 roku. 31 proc. wybrało wakacje 14-dniowe.

Klienci Wakacji.pl i EasyGo.pl najczęściej wybierali jako kierunek swojej podróży: Egipt (ze względu na zawirowania polityczne w tym kraju, w porównaniu do roku 2010 odnotował on 13-procentowy spadek) i Turcję (16 proc.), której udało się podwoić swój ubiegłoroczny wynik sprzedażowy. Na trzecim miejscu znalazła się Hiszpania (12 proc.), która w zeszłym roku plasowała się na czwartej pozycji. Na kolejnych miejscach znalazły się: Grecja i Włochy.

Wśród kierunków egzotycznych królowała Kenia (31 proc). Na drugim miejscu uplasowały się Indie (22 proc.), na trzecim Dominikana (18 proc.), czwartym Sri Lanka (9 proc.), a piątym Meksyk (6 proc.).

Największą popularnością wśród Polaków cieszą się wśród destynacji arabskich obiekty 4 i 5 gwiazdkowe. W kierunkach europejskich dominują hotele trzy i czterogwiazdkowe.

Polacy korzystali najczęściej z oferty Itaki (21 proc.). Na drugim miejscu znalazło się biuro Wezyr (11 proc.), na trzecim Neckermann (9 proc.) na czwartym: Alfa Star, Exim Tours i Sun&Fun (po 8 proc.). Na piątym miejscu uplasowało się Rainbow Tours (5 proc.).

Oferty w promocji wcześniej-taniej w styczniu 2010 kupowało 45 proc. klientów. W tym roku wybierało je o 6 proc. więcej klientów. 51 proc. zakupów w styczniu, stanowiły oferty przedsprzedażowe na lato 2011.

    • Turystyczne wybory internautów w styczniu 2011 

      [2011-02-10 09:56 95.48.25.*]

      Szkoda że wywalili wcześniej cały zarząd... Niech piszą prawdę o swojej kondycji!! Okazuje się , że w wydaniu enovatis 1+1=1,2 Smutna prawda.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję