Gorączka złota w branży turystycznej
Data wysłania: 2011-01-26 19:32 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Opracowany na zlecenie firmy Amadeus raport "Gorączką złota w branży turystycznej 2020" prezentuje, w jaki sposób branża turystyczna może lepiej reagować na problemy światowej gospodarki i zapewnić sobie rozwój oraz dochodowość. Zwracając uwagę na koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, powrót tradycyjnych biur podróży, dominację Azji, spadek znaczenia klasy business oraz ważne pojęcie "total travel experience", raport przedstawia nową wizję dotyczącą przyszłości podróżowania.
Najważniejsze tezy
Globalny obraz: do 2020 roku Azja znacząco zwiększy wydatki na podróże
Choć w roku 2010 światowa gospodarka wróciła na ścieżkę wzrostu, rynek europejski pozostaje spowolniony, a dalsze perspektywy są niepewne. Analizując przyszłość do 2020 roku, autorzy dokumentu przewidują, że na kraje Azji przypadać będzie jedna trzecia (32%) światowych wydatków na podróże - w stosunku do obecnych 21% oznacza to radykalną zmianę w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
Możliwości rozwoju: koncepcja "total travel experience" wymaga nowych modeli
Kluczem do dalszego rozwoju i zyskowności branży turystycznej jest - do tej pory ulotne - pojęcie "total travel experience". Raport analizuje potencjał linii lotniczych celem zyskania statusu ‘szybkiego środka transportu i łączenia ludzi’ z wykorzystaniem takich narzędzi, jak szybka kolei czy wideokonferencja. Dokument przewiduje powrót tradycyjnych biur podróży zmienionych pod wpływem nowych technologii i rosnącego zapotrzebowania na spersonalizowany konsulting i obsługę wymagających klientów, a także zmiany struktury demograficznej klientów.
Gusta przyszłości: koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, skoncentrowanie na grupie starszych podróżnych, rosnące zapotrzebowanie na tradycyjne biura podróży i nowa klasa podróżnych zmienią podróżowanie.
Podkreślając zmiany upodobań i potrzeb podróżujących, raport wskazuje kilka najważniejszych możliwości, jakie otwierają się przed firmami turystycznymi w nadchodzącej dekadzie. Należą do nich: "Wirtualne", spersonalizowane klasy, które zastąpią tradycyjny podział na pokładzie samolotów; Tradycyjni agenci biur podróży staną się "menedżerami stylu życia", dbającymi o zaspokojenie wszelkich potrzeb podróżnych;
Segment "bogatszych, starszych i podróżujących" stworzy nowe źródła przychodów. Klasa business, jaką znamy obecnie, może zniknąć, ustępując miejsca klasom wirtualnym, bardziej spersonalizowanym, stworzonym zgodnie z upodobaniami klientów.
Philippe Chérèque, wiceprezes firmy Amadeus ds. handlowych, tak komentuje wyniki raportu: "Zawsze chętnie inicjujemy dyskusje w branży turystycznej na temat kierunków zmian, przyszłych potrzeb podróżujących i wizji dalszej ewolucji branży, mających na celu zapewnienie rozwoju i dochodowości. W raporcie badamy nowe modele współpracy, sposoby zapewnienia najlepszych warunków podróżowania - owego "total travel experience" - oraz to, czy przyszłość linii lotniczych i biur podróży wiąże się z fundamentalną zmianą świadczonych przez nie usług."
- Po raz pierwszy badaliśmy pewne długofalowe problemy strukturalne, które utrudniają branży turystycznej osiągnięcie zysków, a także możliwości pokonania barier dzięki rozszerzeniu spojrzenia na środowisko makroekonomiczne, przyszłe modele biznesowe i zmianę upodobań podróżujących - oznajmił Adrian Cooper, dyrektor generalny Oxford Economics.
Raport "Gorączka złota w branży turystycznej 2020" wchodzi w skład serii Amadeus Traveller Series - globalnego przedsięwzięcia mającego na celu stymulowanie nowych sposobów myślenia i innowacji w branży turystycznej.
Raport firmy Amadeus [2011-01-26 19:32 193.33.125.*] ŚWIETLANA PRZYSZŁOŚĆ - raport piękny - nie znam firmy konsultingowej Oxford Economics wiem tylko iż RAPORTY robi się na zamówienie. Zobaczymy za 10 lat. Na miejscu płatnika za raport - firma Amadeus wpisałbym w umowę iż opracowujący bierze odpowiedzialność za skutki - byłoby fajnie gdyby Amadeusz otrzymał w 2020 zwrot kasy za raport z odsetkami. (KH) odpowiedz »
Raport firmy Amadeus [2011-01-29 01:01 83.4.26.*] Nic dziwnego. Jako ważny doastawca jaj do gastronomii też stworzyłbym raport o nadzwyczjanym popycie na jaja w najbliższych latach. Ale to tylko JAJA! odpowiedz »
|