Bony rabatowe sposobem na turystę
Data wysłania: 2010-12-07 11:05 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Po informacjach o bonach rabatowych umieszczanych przez serwis Wakacje.pl okazało się, że podobne praktyki stosowane są często.
O wspomnianej sprawie pisaliśmy tutaj Wakacje.pl daje zniżki
Upusty tego typu - w formie bardzo tanich bonów rabatowych na imprezy turystyczne można znaleźć także na następujących stronach:
- Vivid Travel - za pomocą Karty na Plus - pierwsza wizyta: rabat 150 zł przy wycieczce za minimum 2000 zł. Kolejna wizyta: 5% rabatu na obozy sportowe i młodzieży lub 100 zł na wyjazdy powyżej 2000 zł. zobacz »
- Kod promocyjny o wartości 100zł można wykorzystać w Biurze Podróży Maxim Travel lub na stronie maximtravel.pl. Przy jednej rezerwacji można realizować tylko jeden kod promocyjny i tylko przy rezerwacji wycieczek zagranicznych. Promocja nie łączy się z innymi rabatami. zobacz »
- Zniżką są objęte następujące produkty oferowane przez Biuro Podróży Seven Pol. Pierwsza wizyta: bon rabatowy o wartości 75zł przy wykupieniu wczasów lotniczych. Kolejna wizyta: transport z Krakowa (max. od granic administracyjnych miasta) na lotnisko Balice przy wykupieniu wczasów lotniczych. zobacz »
- Travel Cheque o wartości 150 zł może być wykorzystany przy zakupie dowolnej wycieczki zagranicznej dostępnej w biurze podróży Travelplanet.pl SA. Mimo wysokiej wartości nominalnej jest to świadczenie o wartości poniżej 50 PLN. zobacz »
- tylko 29 zł za bon rabatowy o wartości 300 zł na wszystkie wycieczki samolotem do końca maja 2011. zobacz »
- W ofercie specjalnej za 29 zł za kupon o wartości 250 zł uprawniający do zniżki na zagraniczną wycieczkę lotniczą w biurze podróży Nasze-Wczasy.pl. zobacz »
Czy w takiej sytuacji nie powinny pojawić się wytyczne co do tego na co może sobie pozwolić biuro agencyjne? Poza tym czy nie warto spraw tych ujednolicić i zastanowić się nad tym jakie promocje agenci mogą stosować? Prosimy o komentarze w tej sprawie.
Bony rabatowe cd. [2010-12-07 12:07 80.53.59.*] Ja rabatów klientom nie daje to jest podcinanie gałęzi na której sie siedzi. mam jakieś gadżety i kient dostaje przy wykupieniu wycieczki ew czasem daję parking na lotnisku dla stałych klientów odpowiedz »
Bony rabatowe cd. [2010-12-07 12:36 194.54.86.*] okay. powiem tak: zadzwoniłem do wakacje.pl z zapytaniem o wycieczkę Rainbow i czy mogę wykorzystać kupon wykupiony na grupnie. Pani konsultantka powiedziała, że nie ma żadnych problemów. Dzień wcześniej byłem w biurze podróży, z usług, którego korzystam. Koleżanka w biurze agencyjnym pokazała mi komunikat od organizatora Rainbow, który został wysłany do wszystkich biur agencyjnych i w którym jest jasno napisane, ze Rainbow nie wyraża zgody na udzielanie przez biura agencyjne (a wakacje.pl też do nich należą) jakichkolwiek zniżek. Po czym zadzwoniłem na infolinie do Rainbowa i zapytałem się jak ta sprawa wygląda. Pani konsultantka w Rainbow była na tyle miła, że dostałem nawet nr tel do jednego z menadżerów. Przedstawiłem im jak sprawa wygląda, oni mnie poinformowali, że wakacje.pl zostały poinformowane o zakazie udzielania zniżek, kilka tygodni wcześniej tylko chyba szybko o tym zapomnieli bo 10 minut wcześniej zanim wykonałem telefon do Rainbowa zostałem poinformowany w wakacje.pl, ze bez problemu mogę kupić wycieczkę korzystając z rabatu, który wykupiłem na gruponie. Teraz mam mały dylemat: czy kupić wycieczkę na wakacje.pl i żyć w niepewności, czy będzie zrealizowana czy skorzystać z usług biura agencyjnego i zapłacić cała kwotę i być spokojnym do dnia wyjazdu. A dodam jeszcze, że z usług Rainbowa korzystam już od lat i zawsze byłem zadowolony ze swoich wakacji?hmm...co robić? odpowiedz »
Bony rabatowe cd. [2010-12-07 12:37 194.54.86.*] okay. powiem tak: zadzwoniłem do wakacje.pl z zapytaniem o wycieczkę Rainbow i czy mogę wykorzystać kupon wykupiony na grupnie. Pani konsultantka powiedziała, że nie ma żadnych problemów. Dzień wcześniej byłem w biurze podróży, z usług, którego korzystam. Koleżanka w biurze agencyjnym pokazała mi komunikat od organizatora Rainbow, który został wysłany do wszystkich biur agencyjnych i w którym jest jasno napisane, ze Rainbow nie wyraża zgody na udzielanie przez biura agencyjne (a wakacje.pl też do nich należą) jakichkolwiek zniżek. Po czym zadzwoniłem na infolinie do Rainbowa i zapytałem się jak ta sprawa wygląda. Pani konsultantka w Rainbow była na tyle miła, że dostałem nawet nr tel do jednego z menadżerów. Przedstawiłem im jak sprawa wygląda, oni mnie poinformowali, że wakacje.pl zostały poinformowane o zakazie udzielania zniżek, kilka tygodni wcześniej tylko chyba szybko o tym zapomnieli bo 10 minut wcześniej zanim wykonałem telefon do Rainbowa zostałem poinformowany w wakacje.pl, ze bez problemu mogę kupić wycieczkę korzystając z rabatu, który wykupiłem na gruponie. Teraz mam mały dylemat: czy kupić wycieczkę na wakacje.pl i żyć w niepewności, czy będzie zrealizowana czy skorzystać z usług biura agencyjnego i zapłacić cała kwotę i być spokojnym do dnia wyjazdu. A dodam jeszcze, że z usług Rainbowa korzystam już od lat i zawsze byłem zadowolony ze swoich wakacji?hmm...co robić? odpowiedz »
Bony rabatowe cd. [2010-12-07 16:18 83.29.253.*] ludzie !!!! przecież bony rabatowe można dawać jako organizator własnej imprezy !!! czy to też zabronione halo ktoś z redakcji się zagalopował :) odpowiedz »
Bony rabatowe cd. [2010-12-07 17:16 95.49.145.*] itaka tez rozdaje bony rabatowe jestem w posiadaniu takich bonowe tef.606670201 odpowiedz »
Bony rabatowe cd. [2010-12-08 11:31 178.37.134.*] po prostu najwyższy czas żeby organizatorzy wzięli się za to NIELEGALNE działanie - niezgodne z podpisanymi umowami agencyjnymi i niezgodne z ustawą o usługach turystycznych! touroperator powinien pokazać klasę i wyciągnąć konsekwencje z takiego działania - co z tego że chodzi o takiego giganta jak wakacje.pl - taka Itaka czy Rainbow powinni wiedzieć że jak nie sprzeda wakacje.pl to i tak jakiś inny agent im to sprzeda. Nie dość że mają wyższe prowizje to jeszcze działają na niekorzyść całej branży i to bezczelnie jawnie! odpowiedz »
wolny rynek [2010-12-08 19:26 94.254.219.*] szanowni państwo. Operatorzy mają całą pulę promocji, upustów, rabatów gadżetów itp. Klient odejdzie od agenta i kupi u organizatora. Ostatnio będąc u operatora usłyszałem tekst: ‘’u agentów pan za tyle nie kupi tylko ja mogę dać rabat".
Co do rabatów u agnetów - uważam że nikt nie jest święty. Większość daje zniżki z własnej kieszeni dla stałych klientów, na drugą rezerwację, czy na dzień dobry dla grupówek.
Wchodzi np. parka i mówi jedziemy w 8 osób ale chyba coś dostaniemy…. I co?? Pokażcie mi takiego co powie że NIC!! Ani teraz nic, ani za rok - nigdy. W travelplanet jest system lojalnościowy i baza klientów wraz z naliczaniem zniżki. Taki schemat ma bardzo wiele firm - a szum jest tylko bo kilku o tym oficjalnie napisało.
Druga sprawa - gratisy. Nie widzę różnicy od dostania 3%, 100zł, 200zł od dostania fotoramki, parasolki, prenumeraty, bonu do sklepu sportowego. Nie ma nic za darmo, gratis też kosztuje i też ma wartość. Za darmo to możemy tylko komuś pożyczyć udanych wakacji. A czy jak zrobię klientowi kawę to też go przekupuję? Kawa przecież też kosztowała, co zmienia wartość wycieczki o np. 2 zł a to już złamanie umowy agencyjnej.
Proszę więc o radę - jak firmy mają konkurować o klienta. Tak - jakością. Dobre tylko jak do niego dotrzeć by pokazać mu tą jakość.
Swoją drogą ZMOWA CENOWA jest karalna i to wysoko.
Generalnie agenci mają nieciekawie: parobki operatorów, naganiacze. A w zamian - wpisowe min. 1000 na start, kary, itd. Żadnej możliwości działań marketingowych na własną rękę. Wiem że rabaty to strzelenie sobie w kolano, ale takie czasy. Kupuję dom dostaje gratis auto, kupuje żel dostaję mydełko, kupuje wycieczkę - chcę np ręczniczek. odpowiedz »
Bony rabatowe cd. [2010-12-09 09:57 95.155.66.*] Wiecie co, co innego organizator który daje znizki, które można wykorzystac we wszystkich punktach, łącznie z punktami agencyjnymi tu nikomu to nieuwłacza, bo każdy ma równe szanse i nie łamie umów agencyjnych! Co innego dawanie znizek pzez organizatorów którzy nie daja szansy na równa sprzedaz wycieczek w biurach agencyjnych, a jeszcze co innego jest znizka generowana przez agenta niezgodna z umowami agencyjnymi! sami sobie kopiemy dołki, zaraz nie będzie na chleb bo trzeba będzie znizki robic ! Nie zgodze się z przewdmówcą, że gadżety znizki u innych podmiotów dodawane do wycieczek kosztuja, mozna miec umowy barterowe wzajemną reklamę np torb, plecaków, parkingów na które sie dostaje znizki to już jest zaradność biura, a kawa hmm to chyba tylko w przypadku jak w biurze się nie pije kawy to jest dodatkowym kosztem:)
Reasumując agenci powinni dac sobie siana ze znizkami kwotowymi! a organizatorzy powinni tego dopilnować bo w przypadku dalszych takich praktyk może się okazać że agent dajacy taką znizke za chwile zniknie bo nie będzie miał na czynsz i organizator dostanie 0 i wtedy obudzi się z reka w ma.... sami psujemy sobie rynek, a ludzie nauczeni łażą i szukaja od biura do biura i sami nie rozumieja że nie tedy droga zoszczedze 150 zł ale może nie polece?
jeden z wielu agentów:) odpowiedz »
Bony rabatowe sposobem na turystę [2010-12-09 13:40 83.4.17.*] do tego wszystkiego dorzucam: ODPOCZNE.PL czyli OSTATNIEMIEJSCA.PL oni też dają spore zniżki, działają już w każdym miescie, bezczelnie i nieuczciwie podcinając gałęzię, na której siedzą (ale jesli sie nie jest profesjonalistą to czymś klienta przyciągnąć trzeba..) M.G. odpowiedz »
Bony rabatowe sposobem na turystę [2010-12-13 16:19 83.24.33.*] ostatniemiejsca.pl to nie jest to samo co odpoczne.pl odpowiedz »
Bony rabatowe sposobem na turystę [2010-12-13 17:22 77.253.109.*] Ostatniemiejsca.pl i odpoczne to dwie różne firmy. OstatnieMiejsca.pl wchodza zaraz na giełde odpowiedz »
Bony rabatowe sposobem na turystę [2010-12-14 23:53 83.24.156.*] Cha cha na co wchodza ostatniemiejsca ??? Chyba jako gracz na gieldzie ! Taka sama prawda jak ta, ze tacy biedni nie mogli nauczyc sie systemu rezerwacji TUI ! No bo to rzeczywiscie wyzsza matematyka. Szkoda, ze oni tak rzadko pisza prawde o swoich biurach. Normalnie leje... odpowiedz »
gratisy a znizki [2010-12-09 16:31 46.112.155.*] nadal nurtuje mnie dawanie gratisów. Gratis kupiony przez agenta - jest zniżka bo ma wartość. Gratis otrzymany od jakiegoś sponsora, partnera barerowo - też ma wartość i co na to touroperatorzy?? Jaka to róznica i jak to sprawdzać? Umowa na kazdy plecak od sponsora? a tak i tak nic to nie zmienia - nadal przekupujemy kliena. Prosze o komentarz, najlepiej touroperatrów. odpowiedz »
Bony rabatowe cd. [2010-12-12 10:30 83.30.187.*] Moim zdaniem dla biura taki bon jest najzwyklejszym kosztem pozyskania klienta. Czy biuro wyda 200 zl na bon, czy wyda to na ubezpieczenie od kosztow rezygnacji, ktore jest dawane gratis (np. travelplanet) czy wyda te 200 zl na reklame w google, mailing, pozycjonowanie czy moze wydukuje ulotki, albo da ogloszenie do gazety - to sa wszystko koszty pozyskania klienta. Jedyna roznica w tym jest taka, ze w przypadku bonu koszt pozyskania klienta idzie do kieszeni klienta, a w pozostalych przypadkach idzie do kieszeni roznych mediow. Dlatego dla mnie taka nagonka na biura, ktore w ten sposob sie promuja jest bez sensu. To moze zabronmy wydawac kase na reklame, bo kto sie bedzie mocniej reklamowal to do tego klient przyjdzie.... odpowiedz »
|