TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

zasady współpracy

Data wysłania: 2006-12-14 11:37 Autor: Czytelnik IP 194.145.96.*

Witam,

Może ktoś z Was się orientuje, na jakich zasadach mogą współpracować ze sobą biura podróży i inne podmioty takie, jak szkoły, domy dziecka, stowarzyszenia. Jeżeli np. szkoła chce zorganizować letni obóz lub kolonię dla swoich uczniów i przy pomocy własnej kadry, a nie jest organizatorem turystyki to czy:
- szkoła kupuje usługę turystyczną w biurze podróży, które wystawia tejże szkole fakturę VAT
- biuro podróży kupuje usługę edukacyjną w szkole, a szkoła wystawia fakturę VAT organizatorowi imprezy.

Bardziej logiczne wydaje mi się pierwsze rozwiązanie. Nie wiem jednak, czy dopuszczają je przepisy. Czy może być tak, że najpierw szkoła "sprzedaje" swoją ofertę uczniom/uczestnikom kolonii, a potem kupuje (jako klient instytucjonalny) usługę turystyczną u zarejestrowanego organizatora turystyki.

Czy szkoła nie jest w tej sytuacji tzw. pośrednikiem, co by znaczyło, że też podlega rejestracji i konieczności spełnienia określonych wymogów (w zasadzie takich samych, jakie obowiązują organizatorów turystyki).

pozdrawiam,

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję