TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Nowe, szybkie połączenia kolejowe!

Data wysłania: 2006-12-04 21:43 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Po wykonaniu modernizacji tras ze Szczecina i Świnoujścia na południe pociągi będą jeździć z prędkością 160, a nawet 250 km na godzinę! Polska będzie kupować szybkie pociągi Pendolino, które będą przewozić pasażerów w znacznie krótszym czasie niż do tej pory.

Przed wejściem Polski do Unii Europejskiej fundusze przedakcesyjne wymagały dokonania modernizacji tras kolejowych ze wschodu na zachód. Teraz przyszedł czas na rozwój tras z północy na południe naszego kraju. Według ekspertów jest to niezbędny krok, aby wspierać i utrzymywać wzrost gospodarczy w Polsce.

W tym celu pieniądze z unijnego programu operacyjnego w dziedzinie infrastruktury na okres 2007-2013 przeznaczone zostaną na zmodernizowanie połączeń kolejowych na trasach z miast portowych nad Bałtykiem z południową częścią kraju. Projekt unowocześnienia trasy Gdynia - Warszawa - Katowice - Zebrzydowice dla przewozów osobowych, oraz Gdynia - Bydgoszcz - Katowice - Zebrzydowice ma kosztować 2 mld 280 mln euro.
1 mld 610 mln euro zostanie przeznaczone na modernizację tras Świnoujście - Szczecin - Poznań - Rawicz dla przewozów pasażerskich. Natomiast trasa dla pociągów towarowych Szczecin - Rzepin - Wrocław kosztować będzie 700 mln euro. Prezes PLK Zbigniew Szafrański poinformował o możliwości współfinansowania w modernizację tras, gdzie przewozi się głównie pasażerów, jednak jest to na razie raczej prognoza niż obietnica.
Za priorytet władze samorządowe i zarząd PLK uznały również zbudowanie dwóch kilometrów torów z Goleniowa do Mostów, tak aby Szczecin miał połączenie kolejowe z portem lotniczym pod Goleniowem, na tę inwestycję potrzebna jest kwota 8 mln złotych. W sferze planów jest również wznowienie połączenia Stargard - Wałcz - Piła, modernizacja tras Szczecinek - Kołobrzeg, Połczyn Zdrój - Świdwin, Trzebiatów - Piła, oraz Piła - Ustka na to jednak potrzeba 180 mln złotych.

Co do tego, że trasy krajowe zostaną unowocześnione i będą tam kursować szybkie pociągi jest pewne, natomiast jeśli chodzi o trasy regionalne to na dzień dzisiejszy są to tylko plany, które będą musiały chyba jeszcze poczekać na realizację.

    • nmodernizacja kolei 

      [2006-12-04 21:43 212.76.33.*]

      No brawo Polska kolej odżyje dzięki nowym torowiskom ,a le co z taborem, potrzeba Nam czegoś lepszego niż pendolino, przecież są lepsze składy niż wahadełka...   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję