TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Płatność kartą chroni przed bankructwem biura podróży

Data wysłania: 2010-10-04 12:54 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Jeśli chcemy uchronić się przed utratą pieniędzy wpłaconych na poczet przyszłej wycieczki najlepiej zapłacić kartą płatniczą - twierdzą analitycy firmy doradczej Expander.

W takiej sytuacji po upadłości biura podróży i odwołaniu imprezy można złożyć reklamację w banku i powołać się na nieotrzymanie opłaconej usługi. Jest to prosty sposób na odzyskanie pieniędzy wpłaconych na poczet wycieczki, która się nie odbyła. Można złożyć reklamację w banku, który wydał kartę i powołać się na to, że usługa za którą zapłaciliśmy nie została zrealizowana. W niektórych bankach reklamacje są przyjmowane telefonicznie lub przez e-mail. Jako dowód może być wymagane np. przedstawianie kopii umowy z biurem podróży lub pismo informujące o odwołaniu imprezy.

Sytuacja taka jest możliwa dzięki instytucji zapewniającą bezpieczeństwo transakcji kartowych - chargeback, czyli obciążenie zwrotne. To dzięki chargebackowi transakcje dokonane kartą mają charakter odwracalny i mogą zostać unieważnione przez stworzenie transakcji zwrotnej. Upadek podmiotu nie jest tu przeszkodą, albowiem takie przypadki są ubezpieczone przez bank i nie ma problemu z odszkodowaniem.

Jednak występuje tu inny poważny problem na który zwrócili uwagę nasi czytelnicy - mianowicie, jeśli płatność była dokonana na terminalu agenta, a upadł organizator, to reklamacja transakcji kartowej może uderzyć właśnie w agenta. Jeśli, więc bank uzna rację klienta (co nie jest pewne, ale możliwe), to koszt upadku organizatora może się przenieść na agentów! W tej sytuacji agentom pozostaje nakłanianie klientów do płatności gotówką/przelewem (powszechnie wiadomo, że opłata na terminalu kosztuje firmę ok. 3%, więc można oferować podobną zniżkę za płatność dokonaną nie kartą), próbować znaleźć sposób, aby transakcja kartowa obciążała organizatora lub aby klient podpisał jakieś oświadczenie, iż np. zleca agentowi zapłatę w jego imieniu i akceptuje fakt, że beneficjentem płatności jest konkretna firma-organizator, a agent tylko przekazuje pieniądze.

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży 

      [2010-10-04 12:54 83.21.246.*]

      pytanie - jesli platnosc byla dokonywana bezposrednio u Organizatora to ok, ale jesli byla dokonana u agenta, ktory juz rozliczyl rezerwacje z Organizatorem? Bank ktory uzna taka reklamacje i anuluje transakcje karta...   odpowiedz »

      • Karta chroni przed upadłością biura podróży 

        [2010-10-04 21:34 83.29.211.*]

        Wiele banków uzna takę reklamację - zwłaszcza od lepszych swoich klientów! Banku to nic lub nie wiele kosztuje, klient będzie zadowolony, a agent nie jest klientem banku, a w ogóle to i tak nie może zrezygnować z terminala kart, bo wiele osób dziś nie płaci gotówką...   odpowiedz »

        • Karta chroni przed upadłością biura podróży 

          [2010-10-05 11:32 85.193.225.*]

          co za bzdury wypisujecie , podajcie kilka przypadkow gdzie bank oddał pieniadze - bo ja czekam na zwrot pieniedzy za płatnosc karta za bilety lotnicze tanich linie juz 2 lata i co ?????i to platnosc dokladnie u zrodla !!!!!   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży 

      [2010-10-04 13:05 91.194.107.*]

      co za bzdura! chyba ta osoba nie wie co mówi.   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży 

      [2010-10-04 15:00 83.24.136.*]

      to może Szanowny Panie ekspercie wyjaśnisz co ma zrobić agent u którego klienci płaca kartą ? i nagle otrzymuje 20 wniosków o chargeback na kwotę powiedzmy 30 tyś zł.Kto za to zapłaci,kto zwróci agentowi ?   odpowiedz »

      r e k l a m a

      • Karta chroni przed upadłością biura podróży 

        [2010-10-05 17:03 79.187.119.*]

        Czytajac powyzszy tekst to zrozumialem go iz Expander w swej wypowiedzi nieskupil sie na dobrze Agenta tylko klienta ktory chce w szybki sposob odzyskac swoja kase za niewykonana usluge. I szczeze mowiac bedac na miejscu klienta pewnie tez szukalbym roznych sposobow na odzyskanie swojej kasy - niezaleznie od tego czy stanowiloby to koszty dla strony trzeciej, ktora jest Agent   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży 

      [2010-10-05 11:12 80.55.115.*]

      Bzdury.   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży 

      [2010-10-05 11:17 195.94.208.*]

      Nie jestem prawnikiem ale wydaje mi się, że jeżeli agent działa na podstawie umowy agencyjnej w imieniu organizatora, to nie można zgłosić do niego roszczenia. Jest tylko pełnomocnikiem organizatora ( działa w jego imieniu ) w zakresie umocowania określonego w umowie. Moim zdaniem chargeback zadziała przy płatności po udokumentowaniu, że płaciliśmy u agenta ( może klientowi udostępnić poświadczoną kopie umowy agencyjnej ). Jeżeli mimo tego bank będzie chciał zgłosić roszczenie do agenta, to może bronić się przedstawiając umowę agencyjną.   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży? 

      [2010-10-05 11:48 83.9.174.*]

      dokonanie rezerwacji przez system automatycznie spowoduje powstanie zobowiązania finansowego agenta wobec organizatora..... W każdej umowie agencyjnej istnieje taki lub podobny zapis, kolejne dotyczą konieczności przekazania płatności pobieranych od klienta na konto organizatora, myślę więc , że umowa agencyjna spokojnie możne posłużyć jako obrona dla agenta   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży 

      [2010-10-05 11:48 85.89.162.*]

      Na fali ostatnich zdarzeń w branży turystycznej chcą wypłynąć medialnie inni, wypowiadając niestety bardzo niebezpiecznie opinie jak firma doradcza Expander. Proponuję jednak Panom w tym temacie zasięgnąć opinii fachowców z zakresu prawa bankowego.To nie jest takie proste , jak Panom z firmy doradczej się wydaje.Agent bowiem nie pozostawia sobie wpłaconych przez klienta pieniędzy, tylko dalej, w bardzo krótkim okresie czasu , przeważnie 24 h transferuje je do organizatora. Chargeback, czyli obciążenie zwrotne w tym przypadku nie będzie mogło mieć zastosowanie. To kolejny przykład medialnych nagonek na branżę turystyczną. Jest to tak niebezpieczna opinia, że branża turystyczna winna w sposób błyskawiczny wystąpić do Związku Banków z zapytaniem w w/w sprawie i głośno zdementować podobne pomysły_zaniepokojona   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży? 

      [2010-10-05 12:58 83.15.137.*]

      Analitykom Expandera dedykuje taka oto sytuacje : Zaplacilem w marcu za usluge karta kredytowa, usługę ktora miala byc wykonana w maju ( nocleg w hotelu ) - usługa nie zostala wykonana ( nie bylo rezerwacji ) wiec ja reklamowalem - bank mi odpowiedzial ze zgodnie z umowa karty w ciagu 2-ch tygodni od dnia zaplaty winienem zglosic reklamacje ..... zatem powinienem był przewidziec , ze usluga nie bedzie wykonana w przyszłosci ...   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży? 

      [2010-10-05 15:46 83.15.24.*]

      ale bzdury, jestem agentem i nic ronie glupiego jeszcze nie czytalem. po pierwsze agent nia ma zadnej mozliwosci udzielenia jakiegokolwiek rabatu, tak satnowia umowy i samowolne udzielenie czegos takiego powoduje automatyczne zerwanie umowy. Lub kara umowna okolo 10 000 zł. A zaden agent nie chce platnosci koarta pniewaz te 3,5% moze pozrec wieksza czesc jego prowizji   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży? 

      [2010-10-05 16:16 79.187.132.*]

      czyżby lobbing w kierunku płatności kartami ????? Aby biura podróży szybko zaopatrzyły się w terminale :)
      Rabat 3% od kwoty np. 15000zł to 500 zł ! BARDZO ŚMIESZNE, NICH TA MĄDRALA PŁACI 500ZŁ Z WŁASNEJ KIESZENI , TO POGADAMY WTEDY!
      Gratuluje świetnych pomysłów.....   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży? 

      [2010-10-05 17:42 83.238.10.*]

      Co za kretyn takie zamieszanie robi ? Expander powinien sie chyba doszkolic, by nie robic zamętu. Totalnie nie zna branzy, więc najlepiej niech morde w kubeł wsadzi i nie pieprzy idiotyzmów, a TURINFO powinno byc wstyd, ze takie pierdoły publikuje.   odpowiedz »

      • Karta chroni przed upadłością biura podróży? 

        [2010-10-08 15:09 91.194.107.*]

        zgadzam się!   odpowiedz »

    • Karta chroni przed upadłością biura podróży? 

      [2010-10-08 14:57 87.206.119.*]

      haha, największa bzdura jaką można wymyślić   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję